Skocz do zawartości

3GT - xdrive vs RWD


houdini01

Rekomendowane odpowiedzi

W sprawie wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkanocnymi chciałbym zauważyć, iż z moich obserwacji wynika pewna prawidłowość a mianowicie na niemieckich autostradach (pokonuję ich ok. 8-10 tyś. rocznie) zimową porą można zauważyć leżące "kolami do góry" auta.Najczęściej są to AWD typu SUW.

Proszę zwrócić uwagę ,że są to SUWy o podniesionym środku ciężkości. Przy sporych prędkościach łatwiej tu zerwać przyczepność a ich spora masa utrudnia później wyprowadzenie takiego wieloryba z poślizgu.BMW w tym gronie nie spotkałem,może to zasługa świetnego wyważenia.Podkreślam,że to tylko moje obserwacje,które w żaden sposób nie są miarodajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 323
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Te obserwacje są właściwe. Ja mam podobne. Natomiast w BMW niestety napęd xdrive pogarsza wyważenie auta.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie bardzo niestety. Miałbyś racje gdybys mówił o autach fwd. Tu dołożenie 4x4 poprawia rozkład masy. Dlatego, że większość masy jest z przodu. Dotyczy to wszystkich aut z silnikiem z przodu.

Nawet w BMW przy rwd zwykle w praktyce nie udaje sie uzyskać idealnie 50:50 mimo obietnic marketingowych. Po prostu silnik jest bardzo ciężki i jest z przodu. Xdrive dodaje ok 85 kg głownie z przodu. Tym samym pogarsza rozkład masy.

 

W przypadku aut fwd napęd 4x4 głownie zwiększa masę z tylu nawet w większym stopniu niz xdrive z przodu. Bo dochodzi wał mechanizm różnicowy etc.

 

Jedyna sytuacja gdzie napęd 4x4 poprawia rozkład masy to auta gdzie silnik jest z tylu. One maja przewagę masy na tylnej osi i dołożenie masy z przodu poprawia jej rozkład.

 

Natomiast rozkład masy to jedno a samo jej zwiększanie to drugie.

Swego czasu miałem okazje jeździć X6 i to auto jest niezwykle kiepskie w prowadzeniu przy większych prędkościach na autostradzie. Oczywiście tu do dużej masy dochodzi aerodynamika. Jednak ciężkie auto jeździ słabo.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W f21 sprawdzone na wadze xdrive przesuwa ciężar na przednia oś. Jedyne pocieszenie jest takie ze ten ciężar jest bardzo nisko wiec przesuwa pewnie środek ciężkości bliżej ziemi. Nie mniej jednak to rozważania dla fanatyków.

 

Ja świadomie wziąłem xdrive (ktory, swoją droga, tez daje niezła frajede na śliskim bo jak ktoś lubi to zamiata tyłem bez problemu) zeby uniknąć przykrych sytuacji w zimie nawet jak miałoby to być raz w roku. Widziałem bejce które nie mogły podjechać pod krawężnik w zimie, albo na oblodzone wiadukt i stały tak w korku a obok jechały fwd. Moze złe opony, moze zły kierowca - mam to w nosie. Nie chce jadąc kiedyś w garniturze w zimie mieć takich problemów i tyle. Nawet jak miałoby sie to zdarzyć raz to ja dziękuje.

 

Poza tym zawsze chciałem sprawdzić jak jeździ sie 4lapem i tyle :mrgreen:

 

Zgadzam sie z teza ze xdrive osłabia "czytanie" drogi. Przyczepność jest bajeczna, nieważne jakie podłoże, piach, śnieg, żwir itd startuje sie jak z procy. W zimie trzeba jednak zachować mega czujność bo hamuje jak każdy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo rozsądna wypowiedz. Potrafisz odróżnić swoje preferencje od faktów. Mało kto to potrafi.

Odnośnie rozkładu masy. Rzecz jasna to nie są duże różnice. Być może jak piszesz dla fanatyków.

Nawet jednak jeśli to jest ułamek procenta na niekorzyść to nie można pisać czegoś odwrotnego.

Złudzenie bezpieczeństwa jakie daje 4x4 jest powszechne i bardzo niebezpieczne.

 

Sam zeszłej zimy długo nie zmieniałem opon i raz na letnich lekko sie zakopałem na nieodśnieżonej drodze w mieście.

Na zimowkach przez 7 lat nigdy mi sie to nie zdażyło. Oczywiście gwarancji nie mam ze sie nie zdaży i ze 4x4 by sie nie przydało.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawa dyskusja i dużo rzeczowych argumentów widzę, więc powtarzać się nie będę. Natomiast chciałem napomknąć o innym problemie. Autor nie wspomniał jaki chce silnik. Wg mnie RWD do auta na co dzień, które ma dużo powyżej 200KM jest bez sensu, bo tylko raz na 3 dni (jak nie ma zimy i deszczu) będzie można normalnie ruszyć spod świateł. Oczywiście jeśli ktoś bierze 320d to pewnie bez różnicy, ale już przy 335i pocieszyć się przyśpieszeniem będzie można rzadko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu muszę sie z Tobą zgodzić. Jednak kontekst tej dyskusji był raczej dla silników poniżej 200 KM. A 200 KM w jedynce pozwala ruszyć na dobrym, aczkolwiek mokrym asfalcie bez uslizgu z gazem w podłodze. No i szpera wydaje mi sie ciekawszym rozwiązaniem problemu trakcji dla aut z moca ok 300 KM niż 4x4. Przynajmniej dla osób ktore cenią osiągi i radość z jazdy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd na 4 koła w serii 3 BMW wprowadziło bodajże koło 2000 roku a w serii 5 jakieś 3 lata później (mogę się mylić ale coś koło tego). Bawarscy inżynierowie jak widać dosyć długo bronili się przed wprowadzeniem x-drive do swoich "nieterenówek". Za wszelką cenę chcieli budować auta dla pasjonatów czerpania przyjemności z jazdy ale świat się zmienia i oczekiwania klientów także którzy oczekiwali aut wszechstronnych i znacznie bardziej praktycznych. Nie mieli wyjścia,chcąc pozostać wśród potentatów motoryzacyjnych musieli wygospodarować więcej miejsca dla pasażerów tylnej kanapy,zaprojektować większe bagażniki i umożliwić zamówienie swojego produktu z napędem n 4 łapy. Tylko dział M GmbH jak wiemy pomimo potwornie mocnych silników x-drive'a do swoich konstrukcji nie zamierza wprowadzać,jak długo ? twierdzą,że "never and ever" ale pożyjemy zobaczymy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale 2.0d może być powyżej 200KM na firmowym PKit :mrgreen:

czy naprawdę uważacie że chęć posiadania rwd lub xdrive uzasadnia poziom mocy --> moim zdaniem nie.

To zwykła potrzeba, motywacja, emocje itd. a racjonalnego uzasadnienienia za jednym lub drugim wyborem możemy szukać - każdy znajdzie swoje :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd na 4 koła w serii 3 BMW wprowadziło bodajże koło 2000 roku a w serii 5 jakieś 3 lata później (mogę się mylić ale coś koło tego). Bawarscy inżynierowie jak widać dosyć długo bronili się przed wprowadzeniem x-drive do swoich "nieterenówek". Za wszelką cenę chcieli budować auta dla pasjonatów czerpania przyjemności z jazdy ale świat się zmienia i oczekiwania klientów także którzy oczekiwali aut wszechstronnych i znacznie bardziej praktycznych. Nie mieli wyjścia,chcąc pozostać wśród potentatów motoryzacyjnych musieli wygospodarować więcej miejsca dla pasażerów tylnej kanapy,zaprojektować większe bagażniki i umożliwić zamówienie swojego produktu z napędem n 4 łapy. Tylko dział M GmbH jak wiemy pomimo potwornie mocnych silników x-drive'a do swoich konstrukcji nie zamierza wprowadzać,jak długo ? twierdzą,że "never and ever" ale pożyjemy zobaczymy.

Przepraszam, ale chyba żyjesz w alternatywnej rzeczywistości. BMW wprowadziło napęd AWD 30 lat temu (1985 E30 325ix). Również od 2009 jest X5M/X6M - prawdziwe M z napędem 4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd na 4 koła w serii 3 BMW wprowadziło bodajże koło 2000 roku a w serii 5 jakieś 3 lata później (mogę się mylić ale coś koło tego). Bawarscy inżynierowie jak widać dosyć długo bronili się przed wprowadzeniem x-drive do swoich "nieterenówek". Za wszelką cenę chcieli budować auta dla pasjonatów czerpania przyjemności z jazdy ale świat się zmienia i oczekiwania klientów także którzy oczekiwali aut wszechstronnych i znacznie bardziej praktycznych. Nie mieli wyjścia,chcąc pozostać wśród potentatów motoryzacyjnych musieli wygospodarować więcej miejsca dla pasażerów tylnej kanapy,zaprojektować większe bagażniki i umożliwić zamówienie swojego produktu z napędem n 4 łapy. Tylko dział M GmbH jak wiemy pomimo potwornie mocnych silników x-drive'a do swoich konstrukcji nie zamierza wprowadzać,jak długo ? twierdzą,że "never and ever" ale pożyjemy zobaczymy.

Przepraszam, ale chyba żyjesz w alternatywnej rzeczywistości. BMW wprowadziło napęd AWD 30 lat temu (1985 E30 325ix). Również od 2009 jest X5M/X6M - prawdziwe M z napędem 4x4.

E30ix było pewnego rodzaju eksperymentem.Szybko się z tego wycofano bo już w E36 ten napęd nie występował,pojawił się dopiero w 99 roku w E46.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszłe M5 ma podobno być dostępne z xdrive

Niestety przy mocach rzędu 500 KM jest problem z trakcja. Przyszła piątka ma byc dużo lżejsza od obecnej dzięki nadwoziu z carbonu. Uważam ze xdrive do tego auta moze byc sensowna opcja.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przyszłe M5 ma podobno być dostępne z xdrive

 

 

... potwierdzam iz na 100% w nowej M5 beedzie opcja 4x4 ( moze nie w pierwszej fazie produkcji ) - info z DE

 

 

RWD to radosc z jazdy vs Xdrive to bezpieczna jakosc jazdy

 

co do napedu Xdrive jesli ktos ceni bezpieczenstwo to wybor prosty 4x4 : warto zabrac kilka lekcji nauki z tym napedem 4x4 , normalny kierowca moze nie wykorzystac tego napedu (ZIMIA).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E30ix było pewnego rodzaju eksperymentem.Szybko się z tego wycofano bo już w E36 ten napęd nie występował,pojawił się dopiero w 99 roku w E46.

Nie wycofano się, 25ix było dostępne od 1985 roku w e30 do 96 roku w e34. Potem chyba zmieniła się filozofia, bo zamiast robić E39 z xdrive zrobili bazujące na E39 X5 i faktycznie byłą przerwa. Co nie zmienia faktu, że 30 lat temu zaczęli robić AWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszłe M5 ma podobno być dostępne z xdrive

 

 

... potwierdzam iz na 100% w nowej M5 beedzie opcja 4x4 ( moze nie w pierwszej fazie produkcji ) - info z DE

 

 

RWD to radosc z jazdy vs Xdrive to bezpieczna jakosc jazdy

 

co do napedu Xdrive jesli ktos ceni bezpieczenstwo to wybor prosty 4x4 : warto zabrac kilka lekcji nauki z tym napedem 4x4 , normalny kierowca moze nie wykorzystac tego napedu (ZIMIA).

Nie ma żadnego bezpieczeństwa z 4x4. Ile razy można to powtarzać ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zatem wyjaśnić jakim cudem lepsza trakcja zapewnia lepsze bezpieczeństwo ? Jakim cudem gorszy rozkład masy zapewnia lepsze bezpieczeństwo ? Jakim sposobem wyższa masa auta zapewnia bezpieczeństwo. Jakim cudem auto o większej masie moze mieć krótsza drogę hamowania? Bardzo jestem ciekawy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego powtarzasz ten temat i swoje zdanie do znudzenia od ponad roku. Weź pod uwagę że inni też mają swój punkt widzenia wynikający m.in z umiejętności prowadzenia samochodu, doświadczenia itp, co też wpływa na zachowanie pojazdu (nie wspominam już o stanie technicznym).

Prowadziłem z Tobą dyskusję w tym temacie jakiś czas temu i ...............

Masz swoje zdanie na ten temat i to szanuję ale jak to zacytowałeś w przedostatnim poście "ile razy można to powtarzać"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego powtarzasz ten temat i swoje zdanie do znudzenia od ponad roku. Weź pod uwagę że inni też mają swój punkt widzenia wynikający m.in z umiejętności prowadzenia samochodu, doświadczenia itp, co też wpływa na zachowanie pojazdu (nie wspominam już o stanie technicznym).

Prowadziłem z Tobą dyskusję w tym temacie jakiś czas temu i ...............

Masz swoje zdanie na ten temat i to szanuję ale jak to zacytowałeś w przedostatnim poście "ile razy można to powtarzać"

Bo widzisz. Jest pewna różnica. Ja pisze o konkretnych zjawiskach fizycznych, ktore można w łatwy sposób zweryfikować.

Zarówno potwierdzić jak i obalić, bo wbrew pozorom nie zakładam ze jestem nieomylny. Natomiast nie przypominam sobie by ktokolwiek z osób twierdzących że 4x4 w BMW poprawia bezpieczeństwo twierdził cokolwiek innego poza: "ja jeździłem wiele lat xdrive i na podstawie własnego doświadczenia uważam, że xdrive zapewnia lepsze bezpieczeństwo". Zarówno ja, jak i i chyba każdy ktory tu i w innych wątkach dyskutował potwierdza te odczucia.

 

TAK. MA SIE WRAZENIE ZE AUTO JEST STABILNIEJSZE I BEZPIECZNIEJSZE.

I dopóki ktos pisze o swoich wrażeniach to ja to zdanie szanuje. Co wiecej mam identyczne wrażenia wiec sie z tym zdaniem zgadzam.

Co innego jesli mówimy o faktach. A fakty są takie ze w rowach po pierwszym śniegu leży najwiecej aut wlasnie z 4x4. To jest argument dla tych dla których nie przemawiają argumenty fizyczne o większej masie, gorszym jej rozkładzie etc.

Jesli rozmawiamy o fizyce i to na takim podstawowym poziomie to nie ma tu miejsca na swoje zdanie i szanowanie zdania przeciwnego. Albo jest grawitacja albo jej nie ma. Albo jest bezwładność albo jej nie ma. Albo istnieje moment pędu, albo nie istniej. Albo ziemia jest płaska albo nie.

Każdy ma prawo wierzyć że ziemia jest płaska i ja to bede szanował dopóki nie twierdzi ze to jest fakt obiektywny lecz jego własne przekonanie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo widzisz. Jest pewna różnica. Ja pisze o konkretnych zjawiskach fizycznych, ktore można w łatwy sposób zweryfikować.

Zarówno potwierdzić jak i obalić, bo wbrew pozorom nie zakładam ze jestem nieomylny. Natomiast nie przypominam sobie by ktokolwiek z osób twierdzących że 4x4 w BMW poprawia bezpieczeństwo twierdził cokolwiek innego poza: "ja jeździłem wiele lat xdrive i na podstawie własnego doświadczenia uważam, że xdrive zapewnia lepsze bezpieczeństwo". Zarówno ja, jak i i chyba każdy ktory tu i w innych wątkach dyskutował potwierdza te odczucia.

 

TAK. MA SIE WRAZENIE ZE AUTO JEST STABILNIEJSZE I BEZPIECZNIEJSZE.

I dopóki ktos pisze o swoich wrażeniach to ja to zdanie szanuje. Co wiecej mam identyczne wrażenia wiec sie z tym zdaniem zgadzam.

Co innego jesli mówimy o faktach. A fakty są takie ze w rowach po pierwszym śniegu leży najwiecej aut wlasnie z 4x4. To jest argument dla tych dla których nie przemawiają argumenty fizyczne o większej masie, gorszym jej rozkładzie etc.

Jesli rozmawiamy o fizyce i to na takim podstawowym poziomie to nie ma tu miejsca na swoje zdanie i szanowanie zdania przeciwnego. Albo jest grawitacja albo jej nie ma. Albo jest bezwładność albo jej nie ma. Albo istnieje moment pędu, albo nie istniej. Albo ziemia jest płaska albo nie.

Każdy ma prawo wierzyć że ziemia jest płaska i ja to bede szanował dopóki nie twierdzi ze to jest fakt obiektywny lecz jego własne przekonanie.

Te wartości też są w pewnym sensie względne w zależności do czego je odniesiesz i z czym porównasz. Co innego 50 km/h jadąc rowerem a co innego samochodem. Masa nie daje większego bezpieczeństwa? (tu także trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników m.in konstrukcyjnych).

Co do twierdzenia że więcej 4x4 leży zimą w rowach to moje obserwacje nie do końca to potwierdzają, ale nawet gdyby to weź pod uwagę czynnik ludzki. Prowadzący zimą RWD kierowcy z reguły prowadzą ostrożniej niż pozostali. Dlaczego? Bo są świadomi tego czym jeżdżą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.