Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale przejeżdżając przez taki śnieg - zmiana pasu najlepiej i najbezpieczniej robić to nie przyspieszając i nie zwalniając utrzymując w miarę swoją prędkość lub lekko nawet odejmując gaz - wtedy przejeżdzasz bez żadnego ale - i oczywiście delikatnie bez szarpania. Napęd nie będzie miał tu znaczenia.
  • Odpowiedzi 323
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano

W mocniejszych autach jednak chyba lepiej xdrive.

Powyżej pewnej mocy kontrola trakcji pożera szybko tylne hamulce

W 320d E91 163KM potem 185KM i 380NM było tak, że klocki z tyłu wytrzymywaly jakieś 20-30 % mniej niż przednie.

W 330d E93 231 KM i 500Nm, klocki z przodu starczają prawie na dwa razy większy dystans niż z tyłu.

Czyli "oska" ma problemy z przenoszeniem mocy. Proszę nie zwalać na opony. E91 jeździło na 225 przód/tył, a E93 ma z tyłu 255

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przykład z wyprzedzaniem na drodze na środku, której znajduje się błoto pośniegowe. Powiedzmy pas o szerokości 1 m i wysokości 4 cm.

Auto z napędem na tył /A/

Jedziemy spokojnie za ciężarówką jadącą 70 km/h na drodze na której można jechać 90 km/h.

Decyzja o wyprzedzeniu. Wpierw nasze lewe przednie koło wjeżdża na śnieg. Koło jest nienapędzane więc napotkany opór przyhamowuje koło. W skrajnych przypadkach koło straci kontakt z asfaltem. W czasie pomiędzy wjechaniem na śnieg przez przednie lewe koło a wjazdem na śnieg tylnego lewego koła, auto wymaga kontry w prawo. Po wjechaniu tylnym lewym kołem na śnieg auto ze swojej lewej strony znajduje się na nawierzchni o gorszej przyczepności i na dodatek śnieg daje większy opór toczenia. Dodatkowo w momencie wjazdu lewego tylnego koła na śnieg, mechanizm różnicowy przekazuje praktycznie cały moment na lewy tył, a więc auto wymaga dalszego kontrowania w prawo. Następnie zjeżdżamy lewą stroną na asfalt, musimy wycofać kontrę w odpowiednim momencie. Potem prawa strona wjeżdża na śnieg i dzieje się z nią dokładnie to samo co wcześniej z lewą. Następnie znowu prawa strona i lewa po wjeździe na nasz pas jazdy.

Auto z napędem 4x4 /B/

Te same warunki i sytuacja. Wjeżdżamy lewym przednim kołem na śnieg. Mechanizm różnicowy przekaże na to koło odpowiednio więcej momentu tak aby auto się nie obróciło. Następnie lewy tył, a więc mechanizmy różnicowe przekazują więcej momentu na lewy tył. Auto oczywiście będzie wymagało kontr, ponieważ zanim 4x4 zadziała, a wcześniej zbierze informacje z drogi minie pewien czas. Ten czas będzie krótszy dla quattro, ponieważ ten układ jest przynajmniej tam gdzie jest torsen, układem samoblokującym.

Tak mi się wydaje.

Opublikowano
Ale przejeżdżając przez taki śnieg - zmiana pasu najlepiej i najbezpieczniej robić to nie przyspieszając i nie zwalniając utrzymując w miarę swoją prędkość lub lekko nawet odejmując gaz - wtedy przejeżdzasz bez żadnego ale - i oczywiście delikatnie bez szarpania. Napęd nie będzie miał tu znaczenia.

 

jak chcesz wyprzedzić nieprzyspieszając ? przejeżdżasz na drugi pas bez gazu (gwałtowne zdjecie nogi z gazu tylko pogorszy sprawę bo tył przyhamuje na śliskim i zacznie się taniec) but żeby wyprzedzić i znowu bez gazu na swój pas. W teorii OK w praktyce ...

 

tak jak napisałem ja odczuwam dużą poprawę stabilności w awd vs fwd

 

co do podsterowności i nadsterowności xdrive - tu widzę pewien dyskomfort. Wjeżdżając normalnie w zakręt (śnieg, lód, ślisko), bez kombinowania, ze stałą prędkością (przynajmniej w f21) przód zacznie delikatnie wyjeżdżać na zewnątrz i jeśli nic się nie zrobi gazem to tak będzie dalej. Jeśli dodam w tym momencie gazu to tył nadrzuci - i tu widzę pewną niekonsekwencję xdrive. auto może szybko zmienić swoją charakterystykę z podsterownego w nadsterowny.

jeśli zaraz po nadrzuceniu lekko tyłem wcisnę gaz do podłogi to czuć wyraźnie jak przód dostaje Nm i startuje do przodu --> takie ja mam odczucia na śliskim.

Opublikowano
Ale przejeżdżając przez taki śnieg - zmiana pasu najlepiej i najbezpieczniej robić to nie przyspieszając i nie zwalniając utrzymując w miarę swoją prędkość lub lekko nawet odejmując gaz - wtedy przejeżdzasz bez żadnego ale - i oczywiście delikatnie bez szarpania. Napęd nie będzie miał tu znaczenia.

 

jak chcesz wyprzedzić nieprzyspieszając ? przejeżdżasz na drugi pas bez gazu (gwałtowne zdjecie nogi z gazu tylko pogorszy sprawę bo tył przyhamuje na śliskim i zacznie się taniec) but żeby wyprzedzić i znowu bez gazu na swój pas. W teorii OK w praktyce ...

 

Szczerze mówiąc, to ja praktycznie zawsze to stosuje w praktyce. Czyli delikatnie i powoli zmieniam pas. Łapię lewy pas z koleinami z dobrą przyczepnością, wyprzedzam, zwalniam i zmieniam pas ponownie na prawy.

I to bez względu na rodzaj napędu. Mowa oczywiście o skrajnie niekorzystnych warunkach na drodze.

Opublikowano

Czyli "oska" ma problemy z przenoszeniem mocy. Proszę nie zwalać na opony. E91 jeździło na 225 przód/tył, a E93 ma z tyłu 255

 

nic nie ma, u mnie moc nieco wieksza a klocki z tylu wytrzymuja o wiele dluzej niz te z przodu ;) - trakcja nie ingenruje mi prawie wogole w uklad, na mokrym i sniegu trakcje zawsze wylaczam - wlasnie ze wzgledu na klocki - wtedy moze faktycznie ma to sens bo ta lampka swieci sie ciagle ;)

 

 

co do podsterowności i nadsterowności xdrive - tu widzę pewien dyskomfort. Wjeżdżając normalnie w zakręt (śnieg, lód, ślisko), bez kombinowania, ze stałą prędkością (przynajmniej w f21) przód zacznie delikatnie wyjeżdżać na zewnątrz i jeśli nic się nie zrobi gazem to tak będzie dalej. Jeśli dodam w tym momencie gazu to tył nadrzuci - i tu widzę pewną niekonsekwencję xdrive. auto może szybko zmienić swoją charakterystykę z podsterownego w nadsterowny.

jeśli zaraz po nadrzuceniu lekko tyłem wcisnę gaz do podłogi to czuć wyraźnie jak przód dostaje Nm i startuje do przodu --> takie ja mam odczucia na śliskim.

 

bo to komputer steruje tym napedem, pewnie w jakiejs konkretnej sytuacji moze przekazac 100% momentu obrotowego na tylne kola, jak widac na sliskim zakrecie takze.

Opublikowano
Wiesz co ja najpierw robię jak podejmę decyzje o wyprzedzaniu? Zwiększam prędkość. Jesli jest ślisko to nie przyspieszam zmieniając pas, bo mam juz różnice prędkości. Jednak uważam ze w takich warunkach nie powinno sie w ogóle wyprzedzać i moje za nowanie jest złamaniem zasad bezpieczeństwa.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
...

Rację ma Karbo. Wszyscy piszą tu o subiektywnych odczuciach. I tak to się nie dogadamy.

 

Niezupełnie, odczucia są subiektywne ale wrażenia obiektywne. Każdy kto jeździ w tym samym czasie autem RWD i AWD na tej samej trasie wie doskonale, które auto sprawia mu mniej problemu i co w zamian oferuje.

 

Aby chwalić/ganić należy mieć realne pojęcie o czym piszemy a nie bazować na wiedzy z „podręcznika”.

 

Można oczywiście wiedzieć „wszystko” i takich osób jest coraz więcej w naszym życiu. Tylko „wiedzieć” to nie znaczy „umieć zastosować”.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

m_f_

 

Układy kierowniczy, zawieszenia oraz ogumienia: zapewniające kierowalność, odpowiednią współpracę kół pojazdu z drogą oraz przyczepność do podłoża.

 

Do czynników zwiększających bezpieczeństwo zalicza się również "zapas" mocy silnika umożliwiający przyspieszenie w razie zagrożenia.

 

Masz Świadomoścć ze cytat który przytoczyłeś a w szczególności pogrubiony fragment potwierdza to co napisał wujek? Czy tu gdzieś jest mowa napędzie awd? Nie ma. Dodatkowo w ostatnim zdaniu jest mowa o zapasie mocy silnika. Tak się smutno składa, że w szczególności w słabych autach xdrive zdolność do przyspieszenia osłabia, a nie poprawia. Nie licząc rzecz jasna ruszania z miejsca gdy jest bardzo ślisko.

 

Jak najbardziej mam świadomość, że to temu zaprzecza :D

większą przyczepność zapewnia Ci właśnie podczas ruszania na śliskim 4x4 i dlatego wszystkie te argumenty o płynnym włączaniu się do ruchu są jak najbardziej potwierdzeniem tego, że w określonych sytuacja awd zwiększa bezpieczeństwo czynne. Zresztą sam to potwierdzasz w drugim zdaniu.

to samo tyczy się "zapasu" mocy silnika - na śliskim rwd będzie maksymalnie stłamszone a i tak łatwo łatwiej będzie mu się poślizgnąć niż awd.

 

Ponieważ przetoczyła się dyskusja jakie to są przeciążone te samochody z xdrivem to spojrzałem na dane katalogowe:

320i/ 320ix 1615kg/1635kg

238i/ 328ix 1645kg/1670kg

320d/ 320dx 1640kg/ 1650kg''

 

no po prostu aż dziw że się toczą jeszcze przy takich silnikach.....

Opublikowano

Nie wiem skąd ty bierzesz te dane. Strona bmw.de podaje 1475/1560 kg dla 320i/320i xdrive i taki jest też stosunek masy dla innych wersji (1615/1700kg dla wersji GT). Jest to 85kg głównie na przedniej osi co daje efekt znacznie większy niż dodatkowy pasażer. Wbij sobie do głowy ze przyczepność zależy od elementów które są wymienione w tekście (opony, zawieszenie etc) a nie od rodzaju napędu. Nie rozumiesz - trudno, ale przynajmniej nie wymyślaj bzdur.

W przypadku skrzyni automatycznej przyspieszenie do setki dla wersji xdrive jest gorsze aż o 0,4 sekundy dla 320i

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Nie wiem skąd ty bierzesz te dane. Strona bmw.de podaje 1475/1560 kg dla 320i/320i xdrive i taki jest też stosunek masy dla innych wersji (1615/1700kg dla wersji GT). Jest to 85kg głównie na przedniej osi co daje efekt znacznie większy niż dodatkowy pasażer. Wbij sobie do głowy ze przyczepność zależy od elementów które są wymienione w tekście (opony, zawieszenie etc) a nie od rodzaju napędu. Nie rozumiesz - trudno, ale przynajmniej nie wymyślaj bzdur.

W przypadku skrzyni automatycznej przyspieszenie do setki dla wersji xdrive jest gorsze aż o 0,4 sekundy dla 320i

Proszę Cię, nie pisz komuś że nie rozumie, skoro nie masz ani argumentów, ani znajomości fizyki jazdy :)

Opublikowano
Nie wiem skąd ty bierzesz te dane. Strona bmw.de podaje 1475/1560 kg dla 320i/320i xdrive i taki jest też stosunek masy dla innych wersji (1615/1700kg dla wersji GT). Jest to 85kg głównie na przedniej osi co daje efekt znacznie większy niż dodatkowy pasażer. Wbij sobie do głowy ze przyczepność zależy od elementów które są wymienione w tekście (opony, zawieszenie etc) a nie od rodzaju napędu. Nie rozumiesz - trudno, ale przynajmniej nie wymyślaj bzdur.

W przypadku skrzyni automatycznej przyspieszenie do setki dla wersji xdrive jest gorsze aż o 0,4 sekundy dla 320i

Proszę Cię, nie pisz komuś że nie rozumie, skoro nie masz ani argumentów, ani znajomości fizyki jazdy :)

Mam kolego zdolność czytania ze zrozumieniem. Ty też możesz przeczytać przytoczony artykuł, jeśli znajdziesz tam choć słowo o awd masz u mnie darmowa przejażdżkę autem rwd.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Nie wiem skąd ty bierzesz te dane. Strona bmw.de podaje 1475/1560 kg dla 320i/320i xdrive i taki jest też stosunek masy dla innych wersji (1615/1700kg dla wersji GT). Jest to 85kg głównie na przedniej osi co daje efekt znacznie większy niż dodatkowy pasażer. Wbij sobie do głowy ze przyczepność zależy od elementów które są wymienione w tekście (opony, zawieszenie etc) a nie od rodzaju napędu. Nie rozumiesz - trudno, ale przynajmniej nie wymyślaj bzdur.

W przypadku skrzyni automatycznej przyspieszenie do setki dla wersji xdrive jest gorsze aż o 0,4 sekundy dla 320i

 

Bije sie w pierś! moja wina spojrzałem na wagi z automatem i bez. natomiast z x bez xdrive jest +85kg!

 

Ale nie zgodzę się nigdy na Twoje stwierdzenie że przyczepność nie zależy od napędu!!!

Spróbuj ogarnąć podstawę fizyki żeby to zrozumieć:

Przyczepność jest spowodowana tylko poprzez tarcie pomiędzy oponą a nawierzchnią. nie ma tarcia nie ma przyczepności.

uprośćmy sytuację że tarcie nie występuje na oponach nie napędowych.

I pytanie zagadka który samochód ma większą przyczepność rwd czy awd ???

 

a i jeszcze przyśpieszenie - no fakt 0,4s do setki to bedzie z jakies 12m drogi jadąc 90km/h.

Czy piszesz to z nadzieją że to może komuś życie uratować przy wyprzedzaniu?

ten ktoś musiałby być wyjątkowym kretynem żeby zostawiać taki mały zapas bezpieczenstwa przed sobą podczas wyprzedzania

czy może od razu wszystkie samochody które do setki mają po 10s od razu należy zakwalifikować jako niebezpieczne?

 

Ja Ci nie chcę udowadnić nic o Twoim samochodzie RWD, natomiast pozwól mieć odmienne zdanie co do niektórych sytuacji; że awd jest po prostu niekiedy bezpieczniejsze. Z FWD mialem sytuacje że samochód na parkingu w górach jechał wzdłuż stoku zamiast tam gdzie chciałem przy prędkości 5km/h ale chodzili tam ludzie i sytuacja dla nich nie byla wesoła. Potem jechało tam tez rwd i miało inną trajektorie jazdy niż ja ale widać było że również nie planowaną i ludzie również czmychali za samochody :D

Opublikowano

Jak będziesz sobie tak upraszczał to będziesz wyciągał takie wnioski. Największa przyczepność jest na oponach gdzie nie ma napędu, napęd może co najwyżej te przyczepność zerwać jeśli auto ma na to dość mocy a kierowca za mało rozumu, plus oczywiście wyłączone ESP, bo inaczej komputer natychmiast zdusi mielenia kołami/kołem . Gdzie tu jakaś fizyka w tym twoim uproszczeniu ?

I odpowiedz na twoje pytanie. Auto bez względu na napęd ma taka sama przyczepność. Zarówno Fwd rwd jak i awd. Przyczepność (tarcie) zależy od podłoża oraz powierzchni styku z nim (opon).

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Jak będziesz sobie tak upraszczał to będziesz wyciągał takie wnioski. Największa przyczepność jest na oponach gdzie nie ma napędu, napęd może co najwyżej te przyczepność zerwać jeśli auto ma na to dość mocy a kierowca za mało rozumu, plus oczywiście wyłączone ESP, bo inaczej komputer natychmiast zdusi mielenia kołami/kołem . Gdzie tu jakaś fizyka w tym twoim uproszczeniu ?

I odpowiedz na twoje pytanie. Auto bez względu na napęd ma taka sama przyczepność. Zarówno Fwd rwd jak i awd. Przyczepność (tarcie) zależy od podłoża oraz powierzchni styku z nim (opon).

Twoje "argumenty" była by w stanie obalić moja 2 letnia córka :) Przyczepność opony nie zależy od tego, czy koło jest napędzane czy nie. Natomiast dzięki AWD przyczepność można szybciej odzyskać po jej utraceniu.

 

W poście tutaj:

viewtopic.php?f=163&t=254516&start=240#p1930862

Masz opisane kiedy AWD daje większe bezpieczeństwo. Zbliżone wnioski napisał karbo parę postów niżej:

viewtopic.php?f=163&t=254516&start=240#p1931249

 

W artykule miałeś opisane co nieco z fizyki jazdy, ale widzę nie należysz do osób, które są to w stanie pojać:

http://carsblog.pl/technika-zimowej-jazdy-czyli-najpierw-o-fizyce-auta-cz-1/

Już tylko cytując najważniejsze, dlaczego AWD daje większe bezpieczeństwo:

Tymczasem system AWD, który rozdziela moment napędowy pomiędzy cztery koła, czyni to w sposób bardziej zrównoważony. Efektem jest bardziej neutralne prowadzenie, oraz brak utraty przyczepności wzdłużnej, także podczas pokonywania zakrętu. Jeżeli mimo wszystko jedno z kół zaczyna na śliskiej nawierzchni tracić przyczepność, pozostałe trzy dysponują wystarczającą zdolnością do przenoszenia napędu, by skompensować to zjawisko.

 

I tak jeszcze dla przypomnienia: jeśli w RWD czy to FWD bez szpery (czyli 99% aut) JEDNO koło napędowe traci przyczepność tracisz 100% szans na kierowanie auta poprzez pedał gazu do czasu odzyskania przyczepności na OBU kołach napędowych. W przypadku AWD utrata przyczepności na jednym kole dzięki elektronice jest nieodczuwalna. Żadne Twoje krzyczenie, że białe jest czarne a czarne jest białe tego nie zmieni. Nie jest to kwestia odczuć, opinii, doświadczenia. Tak po prostu działa auto z napędem na ośkę i mechanizmem różnicowym.

Opublikowano

Ach czyli jesli to co opisuje w tym wątku umieszczę na blogu to bedzie dla ciebie prawda objawiona? Czy moze mam zaleźć inny blog gdzie jest napisane co innego? Odnośnie fizyki samochodu autorytetem jest dla mnie kwahoo.

A wracając do meritum. Seri nie jesteście w stanie pojąć ze w przypadku utraty przyczepnosci bezpiecznym zachowanie nie jest wciskanie gazu tylko jego odpuszczenie ? Wtedy natychmiast wraca przyczepność bez względu na napęd. Dopóki nie zrozumiecie ze nie rozmawiamy o sportowej agresywnej jeździe tylko o bezpieczeństwie do porozumienia nie dojdziemy.

Notka na blogu ktora przytaczasz po pierwsze odnosi sie do stałego napędu 4wd a nie dołączanego jak xdrive a po drugie do jazdy efektywnej, sportowej dynamicznej a nie bezpiecznej. Dodatkowo gość dość dobrze skupia sie na fwd/rwd ale o awd raczej niewiele wie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Ach czyli jesli to co opisuje w tym wątku umieszczę na blogu to bedzie dla ciebie prawda objawiona? Czy moze mam zaleźć inny blog gdzie jest napisane co innego? Odnośnie fizyki samochodu autorytetem jest dla mnie kwahoo.

A wracając do meritum. Seri nie jesteście w stanie pojąć ze w przypadku utraty przyczepnosci bezpiecznym zachowanie nie jest wciskanie gazu tylko jego odpuszczenie ? Wtedy natychmiast wraca przyczepność bez względu na napęd. Dopóki nie zrozumiecie ze nie rozmawiamy o sportowej agresywnej jeździe tylko o bezpieczeństwie do porozumienia nie dojdziemy.

Notka na blogu ktora przytaczasz po pierwsze odnosi sie do stałego napędu 4wd a nie dołączanego jak xdrive a po drugie do jazdy efektywnej, sportowej dynamicznej a nie bezpiecznej. Dodatkowo gość dość dobrze skupia sie na fwd/rwd ale o awd raczej niewiele wie.

Prooooooooszę Cię, dyskutujesz na temat xDrive nawet nie mając pojęcia, że to stały napęd na 4 koła !!! Skończ się ośmieszać, bo jak zwykle argumenty których nie potrafiłeś odeprzeć pominąłeś, albo zbyłeś, bo są na blogu. Do tego odpierasz argumenty których nie było, np. zmyślona przez Ciebie sportowa agresywna jazda.

Opublikowano
Kurcze Panowie zdecydujecie co i jak bo stoję z piłką do metalu nad samochodem i nie wiem czy mam rżnąć te półośki czy nie!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dyskutujesz na temat xDrive nawet nie mając pojęcia, że to stały napęd na 4 koła !!!

Jeśli przez stały napęd na 4 koła rozumiesz sztywno ustalony (niezależnie od warunków drogowych) procent rozdziału momentu obrotowego na poszczególne osie (np. 40/60 czy 50/50) to jesteś w błędzie. A może BMW samo się myli na swoich stronach??

http://www.bmw.co.uk/en_GB/topics/discover-bmw/xdrive/introduction.html#

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

dyskutujesz na temat xDrive nawet nie mając pojęcia, że to stały napęd na 4 koła !!!

Jeśli przez stały napęd na 4 koła rozumiesz sztywno ustalony (niezależnie od warunków drogowych) procent rozdziału momentu obrotowego na poszczególne osie (np. 40/60 czy 50/50) to jesteś w błędzie. A może BMW samo się myli na swoich stronach??

http://www.bmw.co.uk/en_GB/topics/discover-bmw/xdrive/introduction.html#

Stały napęd to wg mnie przeciwieństwo dołączanego, czyli kiedy w jakimś tańszym 4x4 normalnie działa tylko FWD, a tylna ośka się dołącza jak braknie przyczepności. W xDrive moc idzie zawsze na 4 koła niezależnie od trakcji, przy czym koło bez przyczepności dostaje mniej mocy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A to zmienia postać rzeczy :cool2:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Kurcze Panowie zdecydujecie co i jak bo stoję z piłką do metalu nad samochodem i nie wiem czy mam rżnąć te półośki czy nie!!

 

Tnij bracie ! Ja myślę by flexem machnąć tylko lewa przednia. To kolo zawsze ma większy docisk bo siedzę po tej stronie i naturalnie zwiększam mase.

Dodatkowo będę jeździł na golasa jak już wcześniej ustaliłem. Idealny rozkład masy, slicki i rozsadek to przepis na bezpieczeństwo zima :cool2:

Opublikowano

dyskutujesz na temat xDrive nawet nie mając pojęcia, że to stały napęd na 4 koła !!!

Jeśli przez stały napęd na 4 koła rozumiesz sztywno ustalony (niezależnie od warunków drogowych) procent rozdziału momentu obrotowego na poszczególne osie (np. 40/60 czy 50/50) to jesteś w błędzie. A może BMW samo się myli na swoich stronach??

http://www.bmw.co.uk/en_GB/topics/discover-bmw/xdrive/introduction.html#

Stały napęd to wg mnie przeciwieństwo dołączanego, czyli kiedy w jakimś tańszym 4x4 normalnie działa tylko FWD, a tylna ośka się dołącza jak braknie przyczepności. W xDrive moc idzie zawsze na 4 koła niezależnie od trakcji, przy czym koło bez przyczepności dostaje mniej mocy.

No pacz jak oszukują. http://en.m.wikipedia.org/wiki/BMW_xDrive

Napisali jak byk ze jest mokre sprzęgło i w zależności od trakcji na jedna z oś moze trafić sto procent mocy (czyli na druga zero). Koniecznie popraw ten wpis bo nie moze tak byś żebyś nie miał racji. Wie to nawet twoja dwuletnia córka.

Co wiecej na własne oczy widziałem jak BMW stojące na 3 rolkach wyjeżdżalo z "pułapki". Sto procent mocy poszło nie tylko na jedna oś ale na jedno koło. Xdrive jest świetny gdybym kiedykolwiek musiał wybrać jakiś rodzaj awd to brałbym xdrive.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

to tylko troll , który swoją cierpliwością "zdenerwował" Sławomira :wink:

 

...Dokładnie. Już parę razy pisałem ze jestem słabym kierowca....

 

Choć nie widziałem jak jeździsz ale czytając to co piszesz, zgodzę się z Tobą.

 

... Jednak w ciężkich warunkach zimowych przyjechałem jakieś 5-6 razy więcej km xdrive niż rwd. Z tego większość była na torze, gdzie była z jednej strony nauka, a z drugiej potem sprawdzenie umiejętności. ..

 

Też uczęszczam na szkolenia. Z racji, że tylko na jednym szkoleniu na "mokrym" maksymalnie przejechałem ~10km (na innych było zdecydowanie mniej) i wychodząc z faktu, że w Szczecinie nie ma toru (za wyjątkiem starego kartingowego na Wojska Polskiego) to musiałeś pojechać w inne miejsce :wink: ,

 

jak było to inne miejsce i jako osoba, która ma taką wiedzę o prowadzeniu auta to pewnie byłeś z 10 razy :cool2:

 

Czyli Twoje doświadczenie w jeździe na śliskim to 10x10km czyli 100km :cool2:

 

Idąc dalej Twoją wypowiedzią w RWD przejechałeś 5-6 razy mniej czyli na śliskim w RWD zrobiłeś 20km :cool2:

 

Jest to dystans ukazujący zdolności do oceniania jaki napęd jest dobry, lepszy czy najlepszy.

 

Jak możesz zdradzić to napisz gdzie byłeś na szkoleniu z matami? Jak szkolenia jeszcze trwają to zweryfikuję ile było tam jazdy :wink: .

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.