Skocz do zawartości

3GT - xdrive vs RWD


houdini01

Rekomendowane odpowiedzi

Tak to już jest. Kobiety nie są kierowcami z pełnią wyobraźni.

Uważam że faceci mają wypadki częściej z tytułu szarżowania a kobiety z racji braku wyobraźni za kierownicą.

To tak przez swój pryzmat mówię.

 

Gdyby moja żona była facetem to pewnie dała by radę pojąć sprawę braku stresa na śniegu, ale uwierz mi wcale nie mam ciągot w tą stronę i akceptuję ten fakt że jest kierowcą z mniejszą wyobraźnią i jej stresy za kółkiem.

 

Jak to mówią coś za coś. Mi pasuje wariant jaki mam. :mrgreen:

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 323
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Właśnie dlatego, że kobietom często brakuje wyobraźni za kierownicą jest niebezpieczne dawać im napęd który nie daje informacji o stanie nawierzchni . Gdy się stresują jadą wolniej i ostrożniej

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taa, najlepiej na slickach niech jezdza-

wtedy beda sie na maxa stresowaly- beda jezdzily/li powoli i w ogole

wtedy bedzie najbezpieczniej…

ja wybralem tylny naped bo mam swoje powody, ale jak wsiadlem w siostry SX4 zima to nie moglem sie nacieszyc-

jezdzilem po zasniezonych lesnych drogach :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To twoja niech jeździ na slickach jesli nie rozumiesz ze opony faktycznie maja ogromny wpływ na bezpieczeństwo a nie udają że je poprawiaja jak w przypadku xdrive.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to rzeczywiście autyzm :D - zero poczucia ironii, i egocentryzm w wyznawaniu opinii, natomiast zero zrozumienia, że ktoś ma inne zdanie :D

 

Przecież tu na forum wstyd by było powiedzieć, że ktoś sobie nie radzi lub niewygodnie mu się zimą jeździ z RWD- to forum samych MACHO!!

Ja robiąc 40-50tys rocznie w bardzo różnych warunkach wybrałem AWD i już 2 dni temu założyłem dobre zimówki :D wole jednak mieć podparcie na 4 koła niż na dwa nie ważne czy z przodu czy z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, tak sobie czytam te wszystkie posty i opinie i nasuwa się mi jedna myśl ;] , dlaczego nie wspomniano tutaj o przyzwyczajeniu do danego napędu. Moim pierwszym autem (poza ślicznym puntem z literką "L") było właśnie e36 102 KM, co było w pierwszą zimę, hmm najpierw 2 zimówki, potem kolejne 2 na przód, potem 2 trelinki w bagażniku, potem łopata w bagażniku na etacie, byłem załamany bo z parkingu nie raz nie mogłem się wydostać. Jednak kolejna zima była super, im więcej jeżdziłem tym więcej rozumiałem i czułem auto i w ostatni rok to ja pierwszy wyjeźdzałem z parkingu nie sąsiedzi, i tak 5 lat bez przykrości jakiś większych. Co się stało jak zamieniłem auto na FWD chciałem być trendy jak reszta(w sumie 4 były , Corolla, Vectra C, Astra 3, GolfV) ano nie umiałem tym jeździć nie rozumiałem dlaczego mi przód jedzie prosto jak skręcam kołami, dlaczego muszę dużo wolniej pokonywać zakręty, dlaczego opony przednie jakoś dziwnie szybko się kończą sic!, albo jeszcze jak dodaje gazu i skręce kołami to mi prosto jedzie a nie tyłkiem zarzuca ;) ,dlaczego auto skacze przy ch***wej zmanie biegów, widziałem więcej latarni niż normalnie na zakrętach, pierwszym nawet wjechałem w zimę do rowu W MIEŚCIE ! itd, kolejnymi to już było tylko gorzej. Reasumując auto jest bezpieczniejsze pod warunkiem jak się je rozumie, czuje i wie co się może stać gdy zrobimy określone czynności, nie trzeba być maczo czy tam kierowcą rajdowym by wiedzieć, że bmw z tylnim napędem w zimę po dodaniu gazu na śliskim wpadnie w poślizg na prostej. Aczkolwiek wielu tutaj wypowiadało się na temat bezpieczniejszego RWD i tu ich rozumiem, człowiek z rozwagą używa gazu i hamulca i dzięki temu jedzie bezpieczniej świadom że może coś złego się stać, trzyma obie ręce na kierownicy itd, kierowcy z przednim napędem tego nie wiedzą i nie rozumieją bo ich auta normalnie się tak nie zachowują ale jak już coś się stanie to jest słabo wiem to po sobie... W tym roku zakupiłem e91 bez xdrive, co moja żona na to ... blada rozpacz :D ale od czego są mężowie by ich nauczyć jazdy :)))

Pozdrawiam.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz wspominasz czasy kiedy rzeczywiscie autem trzeba sie było nauczyć jeździć. Jednak te czasy odeszły . E90 ktore kupiłeś jest etapem przejściowym. Tu jeszcze czuć ze napęd jest na tył. W niektórych nowych BMW czasem bardziej czuć rwd w xdrive niz przy rwd.

Powodzenia w szkoleniu zony. Moja sie sama nauczyła, zwróciłem jej tylko uwagę ze należy sie delikatnie obchodzić z gazem. Teraz bawi sie autem jak jest ślisko. Kobiety w większości potrafią zarówno delikatnie operować gazem jak i kierownica. W sposób naturalny radzą sobie lepiej z rwd niz faceci.

Gdy kupowaliśmy auto ostatnim razem przejechała sie fwd i powiedziała ze to porażka i ze nie chce napędu na przód.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chodzi o to że w BMW można się zakochać i tyle im dłużej jeździsz tym bardziej kochasz :P liczę też na to że żona się zarazi i się zakocha, nauczy się jeździć i będzie gitara. W zimę nie jeździłem jeszcze żadnym nowym RWD (z ESP itp) też jestem pełen obaw i ciekawości jak to będzie :P

Pozdrawiam

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim stosuj wysokiej klasy i przede wszystkim nowe opony zimowe. Przynajmniej na napędzanej osi. Wymień też amorki jeśli kupiłeś używane auto z przebiegiem POWyżej 80kkm

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja zona tez sie ciagle pyta kiedy w koncu kupimy jakis normalny samochod bo dawno nie latala po rondach bokiem odwozac dzieci rano do szkoly. Proponowalem jej na poczatek uzywane e92 zeby zaczela od wysokoovrotowek ale oba woli porzadne pie%^*{ niutonow z dolu w c63... Nie wiem juz co robic... Wasze tez tak maja???
BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sposób naturalny radzą sobie lepiej z rwd niz faceci.

Hehehe, dlatego jest tyle kobiet na podium w rajdach/wyścigach RWD :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Jest ich dokładnie tyle samo co na podium wyścigów Fwd i 4x4. Zero. Tylko nie wiem co to ma wspólnego z tematem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kobiety w większości potrafią zarówno delikatnie operować gazem jak i kierownica. W sposób naturalny radzą sobie lepiej z rwd niz faceci.

Staram być się wstrzemięźliwy w ocenach na forum.

Ale większej bzdury dawno nie widziałem :lol:

W sposób naturalny :lol:

SPRZEDAM


Komplet zderzaków BMW F30 Sport Line


Komplet zderzaków BMW Z4 E89

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem dzisiaj w jakimś artykule ze samochody AWD sa mniej nerwowe czyt. trochę stabilniejsze vs rwd/fwd przy hamowaniu silnikiem na śliskiej nawierzchni. Co myślicie ? Ciekawe jak xdrive "rozkłada" moment napedowy przy hamowaniu silnikiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem dzisiaj w jakimś artykule ze samochody AWD sa mniej nerwowe czyt. trochę stabilniejsze vs rwd/fwd przy hamowaniu silnikiem na śliskiej nawierzchni. Co myślicie ? Ciekawe jak xdrive "rozkłada" moment napedowy przy hamowaniu silnikiem.

Przy symetrycznym, stałym awd pewnie jest to prawda.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle odnosnie bezpieczenstwa jakie daje 4x4 kobietom: http://www.panoramairl.com/wydarzenia/4168-miertelny-wypadek-na-autostradzie-m8-suv-jechal-pod-prad.html

nie pomyslila zjazdy, tylko czytala forum bmw klub polska ze 4x4 jest mega bezpieczny wiec postanowila wjechac na autostrade pod prad, niestety naped jej nie pomogl:( Gdzie sa teraz wasze argumenty?! :mrgreen:

 

 

tak, nudzi mi sie w pracy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, proszę Wujka... Ale argument :lol:

Jeśli udowodnisz, że napęd miał wpływ na tą sytuację to jesteś gość.

A jeśli nie, to zwykły wichrzyciel forumowy jesteś :8)

SPRZEDAM


Komplet zderzaków BMW F30 Sport Line


Komplet zderzaków BMW Z4 E89

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja, dla odmiany, opowiem jak ost zimy pomylilem ulice w Milanowku. Milanowek ma to do siebie ze nierzadko asfaltowa droga przechodzi w zwykla utwardzona a ta dalej w nieutwardzona. I tak bylo tamtym razem. Poznym wieczorem z pelna rodzina znalazlem sie w bajorkach i trzeba bylo podjac decyzje: jechac czy zawracac. A jako ze na tym odcinku dosyc trudno byloby zawrocic to postanowilem jechac dalej. Jechalem dobre 500m po poteznych koleinach, glebokim blocie i sniegu. Xdrive nie zawiodl. Caly samochod spisal sie niczym jakis land cruiser (wiem wiem powiecie ze przeswit...) :cool: W takich momentach uswiadamiasz sobie, ze nawet jesli tylko jeden jedyny raz 4wd uratuje ci tylek, to warto go miec.
BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to się nazywa manipulacja faktami: :D :D :D

oto podpis pod tym filmem o X1 na youtube:

"Hi guys I was the one who was filming. All the systems were off but the there were 2 mistakes. The tyres were not for snow and that was because there was not showing that week and the other mistake was that on the drivers side there was a hole in the snow about 20cm and the car couldn't get of it"

 

równie dobrze można wstawić wiele filmów kiedy rwd nie ruszy nawet po płaskim z letnimi oponami :norty:

ale przecież to dobrze pomoc sąsiedzka wtedy kwitnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę naciągane te tłumaczenie. Widać ze auto ma jednym kołem kontakt z asfaltem a mimo to kreci tymi które są w śniegu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
xDrive jest rewelacyjny jeśli chodzi o takie sprawy - RWD na tym pierwszym filmiku na letnich stało by w miejscu a xDrive chociaż jakoś się ruszał. Co nie zmienia faktu, że mieszkając w mieście lub na wsi gdzie nie jeździsz po wielkich zaspach nie jest konieczny. RWD da radę jak będą dobre zimówki. Wiadomo nie wiedziesz w takie koleiny jak habzimierz i nie doświadczysz przeobrażenia swojego auta w Land Cruisera :) ale coś za coś - wiadomo jak się Land Cruiserem jeździ po autostradach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
"Problem" zimą nie tkwi w napędzie na tył ale w tym że auta z takim napędem mają równy rozkład masy. A w śniegu lepie mieć dociążoną oś napędzaną przy wyjazdach z zasp, niż tej samej wagi co oś nie napędzana. Dlatego moim zdaniem auta z przednim napędem łatwiej wyjeżdżaj z różnych zaśnieżonych dziur.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.