Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Na komputerze odczytany został błąd typu ciągły coś w stylu "olej w skrzyni biegów złej jakości". Producent nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni biegów a zdania mechaników są podzielone. Ciekaw jest opini kolegów z forum. Skrzynia oczywiście manualna 6biegowa
Opublikowano
Jestem prawie pewny,że padło skrzynia biegów. Na sto procent się upewnie jak następnym razem będę podłączał do kompa czyli w ciągu tygodnia dwóch
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Po moim tele. do serwisu kiedy należy wymienić olej w skrzyni odp: "to jest olej LL i to kom. sam. powinien sygnalizować". Byłem jednak dociekliwy i poprosiłem, aby pan się upewnił w wytycznych serwisowych. Oddzwonił następnego dnia, że zalecenia są co czwarty przegląd czyli 4x30 tyś. Tak więc teoretycznie po 120 tys. Ja wymieniałem po 140 tys. i olej był znacznie ciemniejszy od nowego ori. i dodatkowo zeszło go tylko 1,4. Wg spec. o ile dobrze pamiętam ma być 1,6. skrzynia była sucha brak śladów wycieku.
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
to dziwne, bo jak byłem w serwisie w Łodzi to powiedzieli, że w manualnej skrzyni nie wymienia się w ogóle oleju - nie należy wręcz jej rozszczelniać bez wyraźnego powodu
Opublikowano
Ten temat był wiele razy już walkowany koledzy.Niech każdy robi jak.uważa.ASO ma swoje książki i wytyczne ale autem jeździsz Ty i to Ty decydujesz czy wymieniać czy nie.Ja wymieniam w każdym aucie
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Producent nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni biegów a zdania mechaników są podzielone.

 

generalnie jest tak, producent auta nie przewiduje, producent skrzyni już tak. Dlatego warto wymieniać raz na 60-100tyś.

Ja wymieniłem zlałem stary olej który już lekko śmierdział, teraz biegi wchodzą lżej i generalnie jest lepiej. Koszt niewielki a pozwala odwlec w czasie ewentualne koszty związane z naprawą/wyminą przekładni.

Opublikowano
Jak wymieniłem u siebie przy przebiegu 170 tyś km olej w skrzyni to dopiero poczułem czym jest bezproblemowa zmiana biegów.Skrzynia zaczęła lepiej pracować i biegi wchodzą luźniej. W Clio mojego taty gdzie był kłopot z bezproblemowym wrzuceniem pierwszego biegu po zmianie tez biegi wchodzą bez problemu. Biorąc pod uwagę że w Niemczech nie przewidzieli że Polak może jeździć jeszcze samochodem 7.8.9.10- letnim to nie przewidzieli także zmiany...
szczyrk81 ZDW
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witajcie,

 

Też planuję wymianę oleju w skrzyni i mostach, ale mam nieco inne pytanie: BMW E83 mam dwa miesiące, skrzynia manualna i mam wrażenie, że pierwsze trzy przełożenia są bardzo krótkie, a dopiero biegi 4, 5 i 6 są dłuższe - czy to standard, czy ja mam jakieś dziwne odczucia wynikające z masy auta? Jeżdzę na zmianę z Octavią 2.0 TDI 150KM, auto sporo lżejsze, a przełożenia (poza jedynką) w Skodzie wydają mi się nieco dłuższe.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano

oleju to nie planuj tylko wymieniaj zwłaszcza w skrzynce redukcyjnej potem adaptacja skrzynki pojezdzisz jeszcze troche to ta

"radość z jazdy "powoli bedzie Ci mijać :cry:

Opublikowano
oleju to nie planuj tylko wymieniaj zwłaszcza w skrzynce redukcyjnej potem adaptacja skrzynki pojezdzisz jeszcze troche to ta

"radość z jazdy "powoli bedzie Ci mijać :cry:

 

W VTG już wymienione na fluid kupiony w ASO, a czemu ta radość ma mi powoli mijać?

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a to dlatego że jest to dość awaryjny samochód

Awaryjne to jest 5er-e60 x3 jest :cool2: ale ma tez slabe punkty np skrzynka rozdzielcza.

Opublikowano
o o własnie o e60 to nawet nie pisz tak się zastanawiam czy bmw nie zrobiło tego auta za kare za grzech pierworodny :mad2:
Opublikowano
a to dlatego że jest to dość awaryjny samochód

Takich super wypowiedzi to az sie czytac nie chce. Jak sie dba tak sie ma.Tyle w temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ulok ty masz od nowosci x3? Ktos moze dba ale nie wiadomo co robil poprzednik do tego x3 ma malo modulow wiec nie jest tak awaryjne jak np. wspomniane e60
Opublikowano
Wlasnie nie mam od nowosci i jak narazie zadnych powaznych problemow nie bylo, mam nadzieje ze tak pozostanie.W sumie cos musi sie czasami zepsuc bo samochod bylby nudny. Podejrzewam ze opinie wlasnie tego typu ze auto jest awaryjne spowodowane sa tym jak auto bylo wczesniej eksploatowane stwierdzam na podstawie mojej poprzedniej e46 to dopiero bylo awaryjne auto(chociaz jak sie nie psulo to byl bardzo fajny dupowoz) nie ma porownania nawet do x3,ale co sie pozniej okazalo byl to straszny ulep.Takze nie wrzucal bym wszystkiego do jednego wora zalezy od przeszlosci.
Opublikowano

X3 mam dwa miesiące, jest to moje pierwsze BMW, więc jestem w temacie totalnym szczypiorkiem. Wybrałem model E83 z silnikiem M47 pod wpływem opinii o kłopotach z rozrządem w N47, skrzynia manual to wybór żony (ona głównie jeździ tym autem). Na razie wciąż się tego auta uczę, wcześniej był w domu Passat B4 1.9 TDI (1996), potem Astra H 1.7 CDTI (2009)- jest na sprzedaż, gdyby ktoś szukał :)

 

Żona rocznie przejeżdza ok. 15 000km, w Astrze przez 4 lata jazdy właściwie serwis ograniczał się do corocznych przeglądów w ASO (raz padła elektronika alternatora, raz zaczął brzęczeć jakiś czujnik turbo i został wymieniony, poza tym wymiana tarcz i klocków + raz przy przeglądzie w ASO tylne amortyzatory). Pod tym względem można więc napisać, że to nudne auto - ale cieszyłbym się, gdyby X3 było pod tym względem równie nudne :)

 

Na razie w X3 poza wymianą oleju w silniku, VTG, filtrów oleju, powietrza, kabinowego i paliwa zmieniłem czujnik temperatury spalin w filtrze wstępnym, oba termostaty - dzięki temu udało się odetkać DPF, który w momencie zakupu auta był zapchany dość mocno (na 6 biegu auto z trudnością dokręcało do 3000 rpm). USunąłem tez klapy wirowe (choć były w niezłym stanie), kupiłem też nowe letnie opony Kormoran SUV - po 3 tys. km jestem z nich bardzo zadowolony :)

 

Teraz zmiana oleju w skrzyni i mostach i - mam nadzieję - X3 pozwoli mi jakiś czas czerpać frajdę z jazdy, a nie tylko z grzebania pod maską :)

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano
Oby przede wszystkim pilnuj temperatury silnika bo znowu zapcha sie dpf :duh:

 

Właśnie dlatego zmieniałem po kolei (po wymianie czujnika temperatury spalin) termostaty - najpierw ten od EGR (bo łatwiej) - potem testowy tryb licznika i w drogę - niestety temperatura oscylowała w granicach 71-74 stopnie (jak się zatrzymywałem to osiągało 73-74), więc zaparłem się w sobie i zabrałem też za główny :)

 

Po wymianie jest grzecznie 89-91 stopni :) A DPF zapchał dziadzio w Niemczech, który pewnie nie gonił auta powyżej 120 km/h...

 

Szkoda tylko, że ani spadek temperatury pracy, ani zatkany DPF nie wyrzucają żadnych komunikatów dostępnych bez interfejsu diagnostycznego... Pozostaje uważać i podłączać co jakiś czas INPA lub DIS...

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silnik M47+dpf to klopoty,w poprzedniej e91 wywalilem calkowicie dziadostwo.W n47 niemam tego problemu acha uwazaj zeby znow sie nie zapchal bo turbinka dostnie po dupie.
Opublikowano
Silnik M47+dpf to klopoty,w poprzedniej e91 wywalilem calkowicie dziadostwo.W n47 niemam tego problemu acha uwazaj zeby znow sie nie zapchal bo turbinka dostnie po dupie.

 

A można wywalić DPF tak, żeby komputer nie wywalał check engine? Nie zwariują oba czujniki temperatury spalin?

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano

Mozna jak najbardziej .Komputer będzie go widział dalej ale fizycznie go nie bedzie

Ja od wielu lat nie rozumiem tej nagonki z wywalaniem dpf.sam nigdy tego nie zrobiłem i problemów żadnych nie miałem choć niektore auta robiły 5 km dziennie przez wiele lat.Jakaś moda się zrobiła na to i ok tylko myśląc tym sposobem od razu wywal klapki w kolektorze,wymień oleje wszedzie i jeszcze od razu zebatkę w reduktorze.Wariactwo

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Mozna jak najbardziej .Komputer będzie go widział dalej ale fizycznie go nie bedzie

Ja od wielu lat nie rozumiem tej nagonki z wywalaniem dpf.sam nigdy tego nie zrobiłem i problemów żadnych nie miałem choć niektore auta robiły 5 km dziennie przez wiele lat.Jakaś moda się zrobiła na to i ok tylko myśląc tym sposobem od razu wywal klapki w kolektorze,wymień oleje wszedzie i jeszcze od razu zebatkę w reduktorze.Wariactwo

 

Dlatego próbuję szukać "złotego środka": wszystkie filtry + oleje w silniku i VTG wymieniłem, w skrzyni i mostach wymienię niebawem (taką mam schizę motocyklową, więc zrobiłbym to tak czy siak), klapki usunąłem - bo uznałem, że potencjalne ryzyko awarii jest wyższe niż 100 zł za zaślepki z uszczelkami i 2 godziny mojej pracy, termostaty i czujnik temperatury spalin wymieniłem - bo to potrzebne do prawidłowej pracy silnika, DPF nie chcę wywalać bo planuję wycieczki do syna w Niemczech, a zębatki nie wymieniam póki triada kontrolek nie zalśni - a wtedy raczej i tak oddam VTG do regeneracji...

 

Moja X3 robi ok. 1000-1500 km miesięcznie w cyklu mieszanym (50% miasto, 50% trasa z dopuszczalną min. 100 km/h) - mam nadzieję, że to nie zabije DPF ani turbiny zbyt szybko...

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Darek pilnuj stanu olej,jak bedzie roslo to znaczy ze dpf szfankuje .No tak jak bedziesz jezdzilza granice to dpf musi byc,ale i tak uwazam ze m47 +dpf to jest problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.