Skocz do zawartości

Świeci kontrola akumulatora E39 ładowanie 17,2 V


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie:

Świeci kontrola akumulatora E39 528i - ładowanie pokazuje 17,2 V.

Stało się tak gdy skręcałem i dodałem gazu ruszając z impetem robiąc małego bączka.

Wtedy od razu zaświeciła kontrolka akumulatora, komputer pokazuje ładowanie 17,2 V - pasek jest cały.

Co może być tego przyczyną?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega wyżej przecież napisał, że regulator jest częścią alternatora.

Trzeba wyciągać cały alternator.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sorki, ale skoro pytasz o takie rzeczy, to z całą pewnością mogę napisać, że sam nie dasz rady.

Otwórz maskę, zlokalizuj alternator i zobacz jaki jest do niego dostęp.

Opublikowano

Dam radę, ponieważ dzięki temu forum wymieniłem:

-wentylator klimatyzacji

-wszystko co jest związane z chłodzeniem

-elektryczną roletę tylnią

-naprawiłem problem związany z dmuchawą

 

Wszystko staram robić się sam bo z mechanikami to wiemy jak jest :)

Myślałem że ktoś w skrócie opisze jak długo i czy kłopotliwa jest wymiana regulatora.

Opublikowano

Musisz zdjąć pasek i wyjąć alternator. Potem sam regulator wyjmiesz razem ze szczotkami. Nowy regulator również będzie miał chyba już zamontowane szczotki. Alternator masz mniej więcej pod zbiorniczkiem od układu wspomagania.

Czy dasz radę? Czemu nie ale jesteś na tyle leniwy żeby otworzyć maskę i trzeba pisać na forum :mrgreen: Otwórz sprawdź i sam stwierdź.

 

Regulator to koszt ok 150zł

Sprawdź przy okazji rolkę w jakim jest stanie czy nie hałasuje i łożyska alternatora czy nie wydają niepokojących dźwięków.

Opublikowano
zdemontuj kompletnie puszkę filtra powietrza(razem z rezonatorem, nie połam :) i wszystko masz jak na dłoni, 16 luzujesz pasek poprzez śrubę rolki napinacza, pod dekielkiem i tą samą 16 odkręcasz dwie śruby mocujące alternator, śrubka 17 do plusa i wtyczka, 10 min roboty. co prawda idzie zmienić szczotkotrzymacz i na aucie ale to już troszkę trudniejsze, można uszkodzić nowy zestaw - pamiętaj, że musi on być zblokowany przed montażem inaczej połamiesz szczotki!
Opublikowano

Dzięki za pomoc. Zaraz zabieram sie do roboty. Mam nadzieje że to faktycznie regulator napięcia jest do wymiany. Myślałem że też Visko jest demontażu żeby wyciągnąć alternator.

Czy to możliwe że przez uszkodzony regulator napięcia rozładowało mi kompletnie akumulator?

Opublikowano
Zbyt duży prąd z alternatora niszczy akumulator. Zależy też ile jeździłeś z tym zbyt wysokim napięciem? Miałeś szczęście że nie rozsadziło Ci akumulutator bo czasami lubią wybuchnąć
Opublikowano
kiedyś padł mi alternator więc zmieniłem na nowy, zamiennik. już w drodze do domu po nagłym przyspieszeniu auto nagle dostawało programu awaryjnego skrzyni, radio out i tak aż do nast zgaszenia/ odpalenia, problem załączał się przy przekroczeniu 3 tys obrotów. po 3 dniach i jakiś 150 przejechanych kilometrach, połowa w trybie awaryjnym :lol: doszedłem, że nowy alternator ładuje 21v :duh: następny w ramach przeprosin dostałem ori w tej samej cenie, z gwarancją napraw ew. uszkodzeń które mogły powstać i wyjdą z czasem - ale nic nie wyszło i, odpukać, nic się przez to nie zepsuło, łącznie z aku :mrgreen:
Opublikowano
Już wyciągnąłem i zamówiłem nowy regulator napięcia. Dam znać czy to faktycznie była przyczyna zbyt wysokiego ładowania.
Opublikowano

Dzisiaj wymieniłem regulator napięcia - zajęło mi to godzinę.

Kontrolka akumulatora zgasła :)

Niepokoi mnie tylko to, że teraz ładowanie na komputerze w Test 9 pokazuje 13,8 V na wolnych obrotach, a jak dodam gazu to 14,1 - 14,2 V.

Wcześniej pokazywało mi 14,6V.

Może to wina szczotek które muszą się uformować do kształtu alternatora?

Jakie jest prawidłowa wartość ładowania aku?

Z góry dzięki wszystkich za pomoc i wskazanie usterki (regulator napięcia)

Opublikowano

Prawidłowa wartość jest właśnie w takim zakresie jaki masz.

Włącz światła długie, halogeny, ogrzewanie szyby i foteli i nadmuch na max i zobacz ładowanie.

I proszę Cię... nie korzystaj z tego testu on może tylko podpowiedzieć jakie mniej więcej jest napięcie. Często (nie zawsze) są dość spore przekłamania w tym teście.

Opublikowano
Bezpieczne maxymalne ładowanie alternatora to 14,4 V . Alternatory ładują zawsze w przedziale 13,6-14,2 więc nie masz co się martwić wszystko jest ok. Jak chcesz mieć jak najmniejsze straty w prądzie to musiał byś przeczyścić wszystkie styki z masą co masz w aucie.
Opublikowano

Dzisiaj przejechałem 100 km i regulator się chyba dotarł, ponieważ ładowanie cały czas pokazuje 14,2-14,4V.

Na wysokich i na niskich obrotach ładowanie jest niezmienne.

Opublikowano
Napięcie ładowanie zmienia się w zależności od stanu naładowania akumulatora

No właśnie może dlatego że akumulator się naładował w 100% i dlatego pokazuje prawidłowe ładowanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.