Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

jako, że każdy chce zadbać o swoje BMW, tak i ja chce doprowadzić mój samochód do stanu bardzo dobrego. Zwłaszcza chciałbym ogarnąć blacharkę przed zimą, ponieważ coraz bardziej wychodzi rdza.

 

Jestem samoukiem i jeśli polecicie mi co mam kupić do zrobienia samochodu, na pewno uda mi się to samemu ogarnąć. Lubię takie rzeczy.

Do rzeczy. Poniżej wrzucę zdjęcia korozji, która łapie moją e46. Rysa, która znajduje się na drzwiach już była przy zakupie samochodu. Przez rok nie wychodziła rdza. Dopiero dzisiaj zauważyłem, że zaczyna ją też łapać.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi i wszelką pomoc, ponieważ nie chce jej spisywać na straty :).

 

http://oi59.tinypic.com/2rg1dft.jpg

http://oi60.tinypic.com/2hhen8k.jpg

http://oi57.tinypic.com/308b1jp.jpg

http://oi60.tinypic.com/10ngu1k.jpg

http://oi57.tinypic.com/2ptbfd5.jpg

http://oi59.tinypic.com/im19wn.jpg

http://oi60.tinypic.com/betqut.jpg

http://oi59.tinypic.com/14ddabb.jpg

http://oi59.tinypic.com/4tn58h.jpg

Opublikowano
Które dokładnie miejsca? A które miejsca jestem w stanie ogarnąć sam? Orientujesz się jaki to będzie +/- koszt?
Opublikowano

witam

skoro sam chcesz to robic to potrzebujesz takich materialow

1brunox epoxy

2 podkład epoksydowy

3 szpachle

4 podkład akrylowy

5 lakier bazowy

6 lakier bezbarwny

oczywiscie do tego potrzebujesz jeszcze narzedzi do wykonania tych prac .Jesli bedziesz nadal sam chcial wykonac ta robotke to bede mogl ci opisac cala procedure krok po kroku

powodzenia :cool2:

Opublikowano
Dzięki Panowie za odpowiedzi. Oczywiście, że dalej chce zrobić to sam :). Farbę kolor już mam, a cena pozostałych rzeczy to jakie granice?
Opublikowano

okolo 200zl , po wydarciu korozji uzyj brunox epoxy, po wyschnieciu zmatuj to miejsce papierem 220 na sucho nastepnie podkład epoksydowy i wtedy mozesz dopiero uzupelniac ubytki szpachla (nie klac szpachli na gola blache)na koniec podkład akrylowy pod lakier mozesz matowac papierem 800 i 1000 na mokro

tak to wyglada w skrucie

Opublikowano

witam

panowie z tym brunoxem to nie tak do końca dobrze, element musi byc wydarty do żywego tak że użycie brunoxu jest zbędne, po wyczyszczeniu wystarczy podkład epoksydowy a dalej postępuj jak kolega wczesniej pisał

Opublikowano

Super Panowie! A powiedzcie mi czy musze stosowac jakies odstepy czasowe miedzy wyczszczeniem, nalozeniem preparatow itp? Czy po prostu czekac az wyschnie i dzialac?

 

Pytanie z innej beczki. Jak było/jest z blacharka bmw? Czy taka korazja moze oznaczac, ze auto bylo popowodziowe np. i teraz to zaczyna wychodzic? Czy po prostu 15letni samochód i zaczyna łapac jak kazda inna blache?

 

Odnosnie posta od Syltysa. Obejdzie sie bez ciecia i spawania czy jest to nieuniknione w tych wiekszych miejscach? Przy nadkolu widze, ze tam byl robiony wiekszy kawalek, a nie tylko to, co mi odpadlo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nadkola nie uratujesz. Bez wyciecia i wspawania reparaturki sie nie obejdzie. Przeciez na zdjeciach widac ze jest przezarte niemal na wylot.
Opublikowano

Ok, będę orientował się ile taka usługa będzie kosztować.

 

Usłyszałem też opinię, że mojego samochodu nie warto ratować, tylko sprzedać. Też tak uważacie, czy jeśli dobrze się to ogarnie to jest opcja na dłuższe użytkowanie?

Opublikowano

tak musisz czekac az do wyschniecia tych materialow ,co do ciecia to zobaczysz po oczyszczeniu czy beda dziury, jesli tak to trzeba spawac(sa sposoby handlarzy latania dziur bez spawania)

to czy warto naprawiac to zalezy tylko od ciebie, ja nie widze tam jakies strasznej tragedii

Opublikowano
Chce się już za to brać, tylko Irek powiedz mi, czym zedrzeć teraz ten stan jaki jest na zdjęciu do żywego? Jaki papier? Pisząc, że będę potrzebował odpowiednie narzędzia do tego, co miałeś na myśli?
Opublikowano

do prac potrzebne beda ci narzedzia . szlifierka katowa,kompresor,pistolet lakierniczy,no chyba ze lakier masz w spreyu to wtedy kompresora i pistoletu nie potrzebujesz jesli mialbys wstawiac latki to oczywiscie migomat.zacznij od usuwania rdzy moze byc ktoras z tarcz jak podal ci kolega wyzej choc ja preferuje tarcze sciernica zdzierakowa, nie przegrzewa blachy mozna kupic taka na wiertarke jesli nie masz szlifierki katowej,papiery scierne na sucho 150,220,360 lub 400,szpachle wycinamy tylko na sucho, na mokro 800,1000 do podkladu akrylowego ,przy szlifowaniu papierami sciernymi uzywaj kostki ,podkladki.

przypuszczam ze chcesz wykonac naprawe metoda zaprawkowa ? jesli tak pozniej czeka cie jeszcze polerka

Opublikowano
co do zabezpieczania, osoboscie nie polecam brunoxa, robilem, testowałem po roku wyszło tam gdzie było brunoxem, tam gdzie tylko dobry akrylowy podkład problemów nie było.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie powiem tak , sam zabezpieczam swoją E30 wąska przed rdzą - a w sumie to odrestaurowuje do stanu jak najbardziej zbliżonego do ideału i oryginału .

Kolega tak na prawdę tutaj nie ma jakiejś bardzo zaawansowanego etapu korozji . Skoro już wiesz ze będzie malowane , oczyść to do gołej blachy i wstaw zdjęcia

bo może być tak że mało rdzy się wydaje a dalej zżarte bardzo i trzyma tylko lakier albo szpachla , a może być tak że na pierwszy rzut oka RDZAAA DUŻA RDZAAA a oczyścisz i się okazuje że powierzchownie , sam miałem tak i uwierz że jak nie oczyścisz nikt Ci nie powie czy do Cięcia czy nie - no chyba że już naprawdę widać że dziura . Oczyść wrzuć zdjęcia . Kolega tam wyżej pisał na blachę pokład epoksydowy zgadam się , a nie żadne dodakowe zabezpieczenia na blachę przed malowaniem . Co mogę jeszcze Ci doradzić jeśli masz wżery a nie skorodowane i nie możesz doczyścić , użyj kwasu ( niestety nie pamietam jak się nazywa ) ale wchodzi w reakcje z rdzą i zmienia ją w takie jak by szkliwo dalej nie wchodzi wierz mi :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.