Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, może część z Was moją "potrzebę" będzie uważała za śmieszną, ale potrzebuję zaimplementować w moim autko jakąś kontrolkę która powiadomi o fakcie zainicjowania procesu aktywnego wypalania DPF.

 

Robię dziennie po 2 odcinki 20 kilometrowe do pracy - po podłączeniu BMWhat przez androida idealnie widzę kiedy wypala się DPF - tylko, że zawsze ma to miejsce co kilka dni kiedy dojeżdżam do domu (jak widzę że zaczęło się to robię jeszcze 2-3 km i jest super, w innym przypadku będę przerywał proces gdyż nie jestem w stanie "odczuć" wypalania bez androida/BMWhat)

 

Tak że jakiś pomysł potrzebny bo inaczej zajadę DPFa za kilka miesięcy (oleju zacznie przybywać), a cieszy mnie brak dymienia za moim dieselkiem więc usuwać dpfa nie chcę.

 

- pomiar ciśnienia turbo (ewidentnie spada poniżej atmosferycznego) ?

- info na temat przymkniętego EGRa do 5% ?

- temperatura spalin w okolicy 600stopni ?

- grzanie lusterek to chyba jakaś puszczona bajka bo nic takiego się nie dzieje.

 

Może ECU jeszcze coś robi co jest oczywiste, a o czym nie wiem ?

 

Nie będę montował dodatkowego czujnika temperatury DPF bo to przesada - potrzebna jakaś prosta diodka i to wszystko.

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

Witam

Mając poprzednie X 3 również myślałem co tu zrobić żeby wiedzieć kiedy się wypala.

Mój pomysł jest taki żeby kupić sterownik do urządzeń grzewczych np Ranco ( wielkość ok 7na 2,5 cm ) koszt 100 zł brutto,do tego czujkę temp. PT100.

Sterownik montujemy np. zamiast popielniczki (można go łatwo zamaskować zamykając klapkę )

Sterownik ma sygnalizator alarmu ,ustawiamy temp graniczną na np 500 stopni ( strzelam nigdy nie mierzyłem na wylocie wydechu ale stawiam flaszkę temu kto wytrzyma gołą ręką pół min podczas wypalania DPF)

Pod podwoziem przeciągamy czujkę i prawie na końcu wydechu robimy od góry otwór ok 4-5 mm,wprowadzamy czujnik.

W czasie jazdy gdy filtr zacznie się wypalać a spaliny osiągną nastawioną temp. sterownik da sygnał dżwiękowy (można go skasować )

Oczywiście jest to sposób po chłopsku ale myślę że się sprawdzi.

Każdy ma swoje zdanie na ten temat.

Opublikowano

Dzięki za pomysł i przedstawione rozwiązanie.

 

Myślę jednak o czymś prostszym (może mniej inwazyjnym)

 

W jaki sposób mógłbym się podpiąć pod EGR aby mieć info kiedy jest przymknięty w 5% ?

 

Sprawa jest o tyle "prosta" że posiadam już elektroniczny/elektryczny EGR - zanik napięcia na siłowniku EGR powinien u mnie skutkować zamknięciem zaworu i przez odpowiedni układ zaświecenie diody która da mi info że dzieje się coś o czy chcę wiedzieć (oczywiście bez mocno wciśniętego pedału gazu i obciążenia, gdyż przy pracy turbo również zamyka się EGR)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
Ja rozumiem inwencję autora :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ale jeśli jeździsz takie krótkie odcinki to i tak nie wypalisz dpfa.Wystarczy wyjechac raz na powiedzmy 2000 km na trase na kilkanaście minut i sobie zobaczysz załączanie i jego zakończenie .Ja majac kilka aut z fap,dpf w ogóle nie mam z tym problemu .malo tego: jedno auto jeżdzi tylko po mieście i to sporo a stan dpfa jest prawie idealny.Oczywiscie inna kwestią pozostaje jak ktoś dda o auto ,bo na to nie ma się juz wpływu :cool2: :cool2:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Pomysł taki pojawił się gdy jeżdziłem poprzednim X-sem choć przez 3,5 roku jazdy w dużej części po mieście nigdy nie miałem problemów z DPF.

Po prostu "nauczyłem się z tym żyć "

Z moich doświadczeń wnioskuję że nieprawdą jest że trzeba na autostradzie dać mu w d... ile fabryka dała.

Mój się wypalał czasem przy spokojnej jeżdzie po mieście , łącznie z korkami itp.Ważne żeby nie gasić silnika gdy się wypala.Jeżdząc trochę z dpf , znając auto wiesz kiedy się to odbywa.

X był moim pierwszym autem z DPF ,dziś użytkuję jeszcze kilka VW z filtrami i nie ma problemu.

Tak jak napisał sfinks każdy dba o auto inaczej , jeden będzie jeżdził po mieście i olewał potem może się okazać że ma za duży poziom oleju itp ,itd.( potwierdzam oleju przybywa )

Ja wymieniałem olej i wymieniam w nowych VW co 10 góra 12 tys i niech sobie inżynierowie mówią co chcą . Stara prawda -nie smarujesz -nie jedziesz!

Pozd :)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Jsobie zobaczysz załączanie i jego zakończenie .

:shock: :shock: yyy jak ja mam to zobaczyć, jakieś wskazówki pleas

 

Mój się wypalał czasem przy spokojnej jeżdzie po mieście

 

no to mój się chyba w ogóle nie wypala, bo nie cholerę nie wiem jak to stwierdzić

 

trochę jężdzę C5 żony z dpf i o tym ze jest ładny i czysty dowiedziałem się dopiero w serwisie

niestety moj X lata głownie po mieście...małym mieście :cry:

Opublikowano
Czuć kolego jak się załącza ale to naprawdę jest delikatne.Akurat w X-ach jest trochę z tym problem z tym wyczuciem.Inaczej jest np w E60 E90 ....:):)
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Też bym się chętnie dowiedział jak poznać że DPF się wypala. Podczas jazdy nie ma mowy żeby to w ogóle zauważyć, a z tego co widzę w BMWhat mój wypala DPFa nawet w korkach (21km do pracy po mieście) i nie ma z tym problemów ale... nie mam pojęcia kiedy to robi i coś czuję że olej to będę wymianiał co pół roku, bo nie wiedząc napewno ileś razy wyłączę go podczas tego procesu.

 

Nie czuję wyższych obrotów (jałowe to ciągłe okolice 680 na obrotomierzu, 650 naprawdę), temperatura przed DPFem jest dla mnie przecież niezauważalna, chłodziwo podgrzewające się z 88-89 do 93 stopni - też nie mam szans. Wentylatory? Nie bardzo je słyszę... Dla mnie najlepszy by był widget na Androida wymagający ODB2 czepionego po BT. No ale niestety, jakby nie ma...

Opublikowano

Najprościej i jeszcze najtaniej to na obecną chwilkę Torque Pro i obserwacja doładowania turbo (można zrobić z tego widget) - jeśli na wolnych ciśnienie spada poniżej atmosferycznego to prawdopodobnie wypala się DPF.

 

To tak z moich obserwacji.

 

Ale najlepszy BMWhat - odrazu widać, że jest dedykowany do BMW :-) wszystko pięknie pokazuje.

Problem jest natomiast jak ktoś zadzwoni i mamy spięty zestaw głośnomówiący w BMW - u mnie skutkuje wysypaniem aplikacji BMWhat.

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)
Podpowiem od siebie... telefon lub tablet z androidem, interfejs na bluethoot lub usb, aplikacja bmwhat i masz wszystko jak na dłoni ... widzisz ciśnienie przed i za dpf ,orientacyjne wyliczenie ilości sadzy w jednostkach gramów w dpf ... wypalanie (poza pasywnym - przy wolnej spokojnej jeździe ) rozpoczyna się przy ilości 40 gram. Temp w filtrze rośnie na 600 stopni egr hmm chyba na 5% ... wypalanie trwa jakieś 5 minut i zostaje kilka g w filtrze ... warunki ? 90 stopni silnik stała prędkość najlepiej zapięty bieg 4 i 2500 obrotów .... tyle . Pozdrawiam Edytowane przez Anonymous
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Mam pytanie ktora aplikacje polecacie oraz jak podłączyć tablet lub tel z ta aplikacją jeżeli nie mam bt w samochodzie?
Opublikowano
Jak LEGALNIE !! to BMWHAT i interfejs BT od tego samego gościa.
Opublikowano
Nie ! Jaka instalacja !? Interfejs pod OBD łączy się po prostu za pośrednictwem BT z urzadzeniami typu laptop telefon, tablet, itp. Wiec.potrzebujesz tylko program i interfejs ... nic więcej
Opublikowano
Niestety nie mam bt:( wiec dochodzi jeszcze instalacja

Dokładnie! Nie chodzi o fabrycznego BT w samochodzie!

Przecież Kolega ellero wszystko podał:http://www.ivini-apps.com/apps_detail_bmwhat_android.html

Możesz też kupić interfejs BT np. taki http://allegro.pl/interfejs-obd2-scan-bluetooth-elm327-v2-1-fv23-i4952858260.html

Zainstalować aplikację BMWhat na razie w wersji LITE ze sklepu Android, wszystko w prosty sposób skonfigurować i ........... cieszyć się odczytami, a jak wszystko zadziała i zapragniesz pełnej funkcjonalności to wydać jedyne ok. 195 zł :shock:

Dolo
Opublikowano
Ok. Dziękuję - faktycznie prosta sprawa. Chociaż nie ukrywam ze myślałem o do inwestowaniu auta w moduł BT. Ale zacznę od tego z linku:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.