Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Planuje wymianę skrzyni biegów do M52, czy wiecie może jak sprawdzić przed zakupem używkę? CZy to prawdza ze skrzynia odpieta od wału , łapiac za ten krzyżak do przykręcenia wału powinien być nieruchomy ? nie można nim pokręcić ?

I jeszcze mam pytanko czy sprawdzał ktoś z Was czy na postoju jak złapiemy ręką za wał mozna nim poruszać - pokręcić bo u mnie jest duży luz i przy tym charakterystyczne stuki

 

A może ktos z Was ma m52 co mu nie stuka przy wbijaniu biegów ma tak jak powinno być totalna cisza i może sprawdzić to dla mnie na kanele czy można poruszać wałem

Opublikowano

jak masz wrzucony luz to wal powinien troszeczkę się ruszać.

druga sprawa jak masz stuki przy wrzucaniu biegu to sprawdź w pierwszej kolejności luz na półosiach przy samym dyfrze bo prawdopodobnie masz tam luzy, jedna reka poruszaj walem a druga przytrzymaj półoś i zobaczysz tylko pamiętaj nie tam gdzie przeguby tylko przy dyfrze.

 

ja szukałem stuków kilka dni i okazało sie ze tam miałem luzy i to spore

Opublikowano
ale u mnie na wale nie ma delikatnego luzu tylko jest dość spory tzn jak złapie za wał to mogę nim przekręcić ok 5 cm może więcej a jak poruszam szybciej w jedną i w drugą strone to przy tym sa takie właśnie uderzenia jak przy wbijaniu biegu.
Opublikowano

ale jak wbijasz bieg to słyszysz w którym to miejscu stuka tak czy nie? tzn z przodu ze skrzyni czy z raczej z tyłu a może po środku jak podpora wału ( ktora raczej nie)

 

u mnie tez wał ma luz może nie taki jak ty ale ma.

 

a jak z biegami nie masz problemów ze zmiana biegów?

 

jak pisałem wczesniej tez mialem stuki jak cholera za kazdym razem jak zmieniałem biegi i okazało zie ze mam luz na tych (ala zabieraki jak w fiacie 126) przy samym dyfrze.

kupiłem urzywke za 75 zł cały komplet pól os z przegóbem i mocowaniem do dyfra i jak reka odja.

Opublikowano

wiec tak podpora wału zmieniona na oryginalą z bmw wiec odpada. Problem czasami wystepuje z wrzuceniem 5 - ciężko pierwszy raz a potem juz lekko. Teraz znowu wczoraj był moment ze wyskakiwała mi 2-ka, ze 4 razy po kolei wkońcu weszła- to było rano a wieczorem jak wracałem do domu znowu wyskakiwała tzn ze skrzynia sie jebie.

Stuki słychać bardziej z tyłu gdzieś przy dyfrze. Gumy wszystkie dobre, sanki nie wyrwane z budy wiec mysle ze to moze byc problem ze skrzynia ale sprawdzałem delikatny luz jest na przegubach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Olej kiedyś był zmieniany? Bo chyba najwyższa pora :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
olej był zmieniany 2 lata temu. co prawda leci z uszczelniacza na wybieraku. Wymieniałem go juz dwa razy ale to nic nie pomaga bo po jakims czasie znowu leci. Ma jakiś spory luz na boki i to moze byc przyczyną ze wyrabia sie uszczelniacz.
Opublikowano

I co nikt nie może sprawdzić jak jest u niego z wałem czy taki luz jak u mnie ??

oczywiście na aucie gdzie nic nie stuka nie puka

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.