Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie! Utrata wartości w przypadku konkretnego egzemplarza to pochodna wynegocjowanej ceny zakupu i konkretnego wyposażenia!

Ubezpieczając moje X5 po roku okazało się, że nie straciło nic na wartości. Cud? Nie. Do ubezpieczenia bierze się po roku realną wartość rynkową a nie procentową utratę wartości od rzeczywistej ceny zakupu.

Jak ktoś zapłacił cenę katalogową to po roku mógł "stracić" nawet 30% a po 3 latach ponad 50%. Jeżeli ktoś kupił za dobrą cenę to po 3 latach "straci" czasem tylko 30%.

 

Niedawno sprzedałem "stary" samochód żony, który miał 4 lata i 1,5 miesiąca. Licząc od ceny katalogowej "straciłem" 45%. W rzeczywistości tylko 38%. Swoją drogą niezły wynik jak na 4 lata.

 

I jeszcze jedna sprawa jeżeli chodzi o "allegro" czy "otomoto". Jak słusznie zauważył Bono ceny w ogłoszeniach to jedno a realna wartość samochodu to coś innego. Składane z 3 z kilogramami szpachli zaniżają ceną i sprzedają się po pół roku. Ja ostatnie 3 samochody sprzedałem w 2-3 dni od dodania ogłoszenia. Rekord to było 15min! Ale to były samochody kupione jako nowe od dealera w Polsce, udokumentowane przeglądy, pełna historia, stuprocentowa bezwypadkowość, itp.

  • Odpowiedzi 168
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ucinając temat utraty wartości, swoje e70 sprzedam w rodzinie i myśle ze następne tez. Panowie jeśli pozwolicie wrócić do sedna. Chcąc kupić używane auto najbardziej obawiam się awaryjności. Który Waszym zdaniem motor jest najlepszy 35i, 50i czy może 40d lub M50d ? Zwracam uwagę na swój styl jazdy: małe trasy

A na drugie danie: wrócę do pytania o tzw niezbędne wyposażenie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poza gwarancją 35i

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdybym miał kupować używane F15 to też moje kroki zmierzły by do 35i.

Diesle 30d czy 40d też się bronią dzielnie ale nie dla przebiegów 10kkm rocznie. Taki przebieg zapowiada problemy choćby z DPF :(

Opublikowano
Kłopot jest z tym co da fajniejszy Fun w zakresie jazdy po mieście. Miałem przeświadczenie ze 35i to nie będzie jednak przeskok ale może się mylę. Boje się tego ze benzyna rakieta na start nie bierze jak np M50d ale może się myle
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zeby 35i dawala ci fun w jezdzie, bedziesz ja musial wyzej krecic. Szczegolnie w miescie bedzie to skutkowalo znacznie wiekszym zuzyciem paliwa niz w przypadku diesla. Also skoro kupujesz BMW, na biednego nie trafilo.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Przez dwa tygodnie zabawy 35i nakręciłem pierwsze 1500 km. Sprawdzałem spalanie przy różnych prędkościach, starając się nie przekraczać 5000 obrotów zgodnie z instrukcją :D Aż się boję co będzie jak zacznę kręcić w pełnym zakresie.

Generalnie spalanie około 2 litrów więcej w stosunku do E70 30d, którym jeździłem wcześniej.

Miasto: 13-15 comfort/sport

Trasa S8- tempomat na 120 km/h na dystansie 50 km - 10,9

Trasa A2- tempomat na 140 km/h - 12,8

Trasa drogami lokalnymi, przy prędkościach 80-100, w terenie zabudowanym 50-60 (kilka wyprzedzań) na dystansie 70 km - 9,7

Wgrany mppk (+20 KM i 50 Nm) bo bałem się, że sobie ogorszę w stosunku do 30d - jest super.

Może coś się zmieniło, ale w zeszłym roku nie było w Polsce demo 35i ani 50i. BMW Polska wysyłało mnie do Niemiec. Kupiłem w ciemno :D

Opublikowano
Zeby 35i dawala ci fun w jezdzie, bedziesz ja musial wyzej krecic. Szczegolnie w miescie bedzie to skutkowalo znacznie wiekszym zuzyciem paliwa niz w przypadku diesla. Also skoro kupujesz BMW, na biednego nie trafilo.

Co tzn znacznie wyższym? Przecież wiemy, że 35d pali więcej niż 35i. 40d pali ze 10% mniej. I tyle, bez żadnej filozofii. Mi X6 35i paliło 12l/100 przy spokojnej jeździe po mieście, bez stania w korkach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czasem nie chce mi sie na takie posty odpowiadac, ale niech strace...

 

Przeciez wystarczy wejsc na jeden z portali gdzie tysiace uzytkownikow loguje swoje dane nt. tankowan / przejechanych kilometrow (np. http://www.fuelly.com). Sprawdzenie zajelo mi to ponizej 1 minuty.

 

X5 35i pali srednio na poziomie 12-13l/100 km. X5 35d pali na poziomie 10l/100 km. To sa dane od setek uzytkownikow, ktorzy zalogowali setki tysiecy przejechanych km.

 

Na marginesie, nie porownuj 35i z 35d. 35d porownuje sie z 3.0i, bo to ta sama epoka. 35i technologicznie odpowiada 40d. Uprzedzajac ewentualne pytania - X5 po lifcie w USA mial montowany wciaz silnik 35d, mimo, ze poza Ameryka Polnocna reszta swiata jezdzila juz 40d. 40d nigdy do Stanow nie trafil, i pewnie nie trafi.

 

 

Zeby 35i dawala ci fun w jezdzie, bedziesz ja musial wyzej krecic. Szczegolnie w miescie bedzie to skutkowalo znacznie wiekszym zuzyciem paliwa niz w przypadku diesla. Also skoro kupujesz BMW, na biednego nie trafilo.

Co tzn znacznie wyższym? Przecież wiemy, że 35d pali więcej niż 35i. 40d pali ze 10% mniej. I tyle, bez żadnej filozofii. Mi X6 35i paliło 12l/100 przy spokojnej jeździe po mieście, bez stania w korkach.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Przeciez wystarczy wejsc na jeden z portali gdzie tysiace uzytkownikow loguje swoje dane nt. tankowan / przejechanych kilometrow (np. http://www.fuelly.com). Sprawdzenie zajelo mi to ponizej 1 minuty.

 

X5 35i pali srednio na poziomie 12-13l/100 km. X5 35d pali na poziomie 10l/100 km. To sa dane od setek uzytkownikow, ktorzy zalogowali setki tysiecy przejechanych km.

https://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/x6/e71/

Więc jak widać, 35d nie pali 10l. Przynajmniej w Polsce. A 40d nie pali nawet 10% mniej niż 35i. Tyle jeśli chodzi o forumowe bajki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Single turbo, to odpowiednik europejskiego 30d

 

Wczoraj czytałem 540d wraca do USA :) ,

 

Ciekawe z jakim silnikiem , bi czy single Turbo ?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uwazam, ze na edukacje NIGDY nie jest za pozno. W tzw. miedzyczasie, sugeruje zaprzestanie dalszej konwersacji, aby oszczedzic wiecej wstydu.

 

Przeciez wystarczy wejsc na jeden z portali gdzie tysiace uzytkownikow loguje swoje dane nt. tankowan / przejechanych kilometrow (np. http://www.fuelly.com). Sprawdzenie zajelo mi to ponizej 1 minuty.

 

X5 35i pali srednio na poziomie 12-13l/100 km. X5 35d pali na poziomie 10l/100 km. To sa dane od setek uzytkownikow, ktorzy zalogowali setki tysiecy przejechanych km.

https://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/x6/e71/

Więc jak widać, 35d nie pali 10l. Przynajmniej w Polsce. A 40d nie pali nawet 10% mniej niż 35i. Tyle jeśli chodzi o forumowe bajki.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
To skoro zdanie są tak podzielone może ktoś pomoże mi odpowiedzieć na pytanie jakie wyposażenie poleca jako tzw. Must have a co Waszym zdaniem jest zbędne lub mało przydatne
Opublikowano
Nigdy nie używam nawigacji (choć zawsze jest w aucie), jeśli to coś pomoże :wink: Szklany dach też okazał się w BMW zbędnym wydatkiem, ale ja mam u siebie latem 95-98 % wilgotności i klima przy odsłoniętym nie daje rady... Z drugiej strony ,,golas'' nie pozwala potem dokodować wielu rzeczy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Multi contour siedzenia - nie kupie samochodu w przyszlosci bez takich siedzen. Adaptive drive (przynjmniej tak to sie nazywalo w E70) - bardzo rzadka opcja w E70 na rynku wtornym. Kolo zapasowe - ja nie bylem swiadomy, ze X5 standardowo dostarczany jest bez kola zapasowego - po fakcie zaplacilem ponad 2 razy wiecej.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ponieważ temat przycichł a ja po wstępnej analizie zauważył bardzo mała ofertę f15 z benzynowysilnikiem, rząd akcyzę trzyma, zaczynam rozważać 40d vs M50d. Czy różnica jest znacząca w mocy bo w cenie już wiem. Ma ktoś doświadczenie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jedziłem i różnica jest znacząca - ale warto rozważyć 4.0d plus chipbox dobrej firmy lub normalny chip i będzie prawie jak M550d.

4.0d do f 15 to silnik idealny

Opublikowano

Aktualnie śmigam XC60 D4 190km - średnie spalanie podobno 8.1l/100 ;) Zawsze wszyscy chwalą, jak to diesle mało palą przy dużych prędkościach, co w benzynie jest nieosiągalne. Spalanie przy 200km - 18l/100 :D To tyle paliło moje 650ix :lol: :lol: :lol:

 

To tak jeszcze odnośnie tych bajek, co tutaj niektórzy pisali jaka przepaść w spalaniu jest na trasie... :D

  • Moderatorzy
Opublikowano
Zauważ że SUV przy 200 ma opór powietrza kiosku ruchu więc porównanie do smukłej bryły 6er nie będzie miarodajne.
Opublikowano

Bardzo często miłośnicy kopciuchów piszą, że spalanie w dieslu rośnie nieznacznie przy dużych prędkościach w odróżnieniu od benzyny. Życie pokazuje, że to raczej pobożne życzenia dieslowców. Skoro więc ktoś ma w X5 np. średnio 12l/100 nie wierzę, że przy dużych prędkościach nie podbije spalania w okolice 18-20l/100, dokładnie tak samo jak benzyna.

 

A 650ix raczej przytoczyłem jako żart, choć poniekąd ciekawy (spalanie V8 benzyna vs diesel R4?), bo ludzie panicznie się boją dużych benzyn. Ale to tam tylko takie moje podśmiechujki z januszowania przy kupowaniu auta za >100k i liczeniu spalania...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.