Skocz do zawartości

O co chodzi z cenami 425d/428i i 225d/228i


Rufio

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Ciekawe rozbieżności cen. Skąd taka polityka cenowa. Ceny dla wersji z automatem:

428i 186 tys

425d 200 tys

 

228i 156 tys

225d 158 tys

 

kombi F31

 

328i 174 tys

325d 181 tys

 

Czyli jak kupować "dwójkę" to raczej 225d "czwórkę" to 428i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Też racja.

Tu małe artykuł dla Ciebie, porównanie:

M235i, Alpina B4, BMW M4

 

http://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1026023

 

A wracając do tematu to chyba jest błąd w polskim cennik serii 4. U Niemców 425d jest droższe ok 1000 Euro niż 428i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się że to nie jest błąd w cenniku a strategia cenowa na polskiego klienta ;) Nadal panuje u nas zasada nawet w segmecie premium że warto zapłacić więcej za klekota ale zaoszczędzić w jakiejś perspektywie na paliwie :mad2: Wiadomo że różnica w cenie, w spalaniu i eksploatacji słabo to oddaje ale u nas ludzie widocznie wolą pogłębić kredyt a potem cieszyć się na stacji benzynowej ;)

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Rafal za artykul ;) aczkolwiek ja juz chyba sportowego BMW nie kupie - ide oczko wyzej ;)

 

Polityka cenowa BMW jest w ogole smieszna

np: 428i coupe/gran coupe, te drugie jest 4 tys pln drozsze ale za to ma tansze opcje i sumarycznie wychodzi to tak...

 

http://s1.postimg.org/hdg2mxmfz/428i_coupe_gc_compare.jpg

 

na szczescie miedzy 428i a 425d ceny opcji sa te same, zatem mamy 14 tys pln roznicy w cenie.

silnik 28i jezdzi bezawaryjnie w X1 juz od ladnych paru lat wiec sprawdzona jednostka, te 25d to nowosc.

 

14 tys to zakladajac roznice w spalanie na poziomie dajmy 2litrow srednio na korzysc 25d to mamy okolo 12 pln zysku na kazde 100km

to diesel zacznie sie oplacac po okolo 110 tys km.

 

No ciekawa polityka w Polsce cenowa jest nie powiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twoim wypadku zmiana na kolejne sportowe bmw to tylko jakie ??

 

M5 ?? Jakie by nie było to limuzyna

M6 ?? jednak nie tak zwinne

M3/4 ?? hmm, patrząc co masz obecnie pod maską to .... auto chyba za słabe ;-)

 

Pozostaje już chyba tylko zmiana barw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

25d to silnik N47 więc znany doskonale, już z poprawionym rozrządem tylko, że mocniejszy bo na dwóch turbinach a 2.8i coraz więcej przypadków problemów... i ten straszny dźwięk cykających wtryskiwaczy - niektórzy określają, że lepszy jest dźwięk diesla niż tego silnika. Niestety fajny to on jest ale na papierze w danych tech.

A skąd taka różnica w cenie? W czwórce zrobili eksepryment z tą ceną ;)

 

Turbiny w 25d

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/obrazek/266585/686x484

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dopiero za niecale dwa lata zmienie - moze wczesniej, ale kwota nie mala to trzeba juz w skarpete chowac i sledzic rynek ;)

a co bedzie to sie okaze... na razie nie zapeszam, m6 kusi ale nie wiem czy to auto dla mnie, m5 jest brzydkie, m4/m3 za slabe wzgledem oczekiwan i niewiadomo z jaka moca kupie egzemplarz bo kto pojedzie na hamownie to ma inny wynik... ;)

 

Tak czy siak przy BMW raczej zostane, nie widze wsrod konkurencji fajniejszego auta do wozenia psa, dzieciakow, zakupy etc wygodne tanie, malo palace.... no i 428i GC na razie wygrywa te bitwe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem zdania że 25d jest o wiele bardziej sprawdzony niż 28i- w końcu w E87 był montowany już od 2007 roku jako 23d i nie słychać by coś się z nimi działo.

Wujekwaldus jeśli mógłbyś rozszerzyć myśl- dlaczego już nie kupisz M- mam w planie zakup M lub 911 i mocno się zastanawiam w którą stronę iść i każda myśl może pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupie ///M glownie przez wlasne "widzimisie".

Nie dlatego ze to zle auto, ale dlatego bo np: 991S jest autem lepszym.

Moze w osiagach na prostych bedzie porownywalnie / lekko na korzysc M4 natomiast cala reszta bedzie zawsze na korzysc 911. Mialem okazje przejechac sie carrera 997.1 (zwykla 325 koni i to w manualu...)

Biegi wchodzily jak w maslo, dziwiek silnika i pozycja za kierwonica o wiele lepsza, a prowadzenie to istna bajka. W porownaniu do E92 M3, to m3 przy takiej carrerze wyglada blado ;)

Spodziewam sie podobnych odczuc przy porownaniu m4/991S, dziwi mnie ze jeszcze zaden chris harris i inni jutuberzy nie sprawdzili tych dwoch aut w bezposrednim zestawieniu (tor/dragrace).

Dodatkowo w srodku M4 w porownaniu to 991S to przyslowiowa "bjeda" i to juz widac na zdjeciach.

Problemem porschaka jest jego cena, za interesujaca mnie "S" ke musial bym zaplacic prawie 800 tys, czyli m4 (500 tys) + 428i (250 tys) a no i jeszcze mam 50 tys na wakacje albo na fundusz skladania dlugopisow ;)

Bardziej zyciowo: za cene nowego m4 mam dobrze wypasiona dwuletnia 991S.

 

Problemem kazdej ///M jest ich masa, glupi marketing BMW przed premiera m4 mowil cos o 14xx kg dla m3/m4, mogli by napisac ze to masa wlasna. Teraz podaja w katalogu 1612kg dla m4 dkg, a moja m3 w manualu z szyberdachem i dosc konkretnie doposazona ma w dowodzie 1650kg, no to gdzie ten ubytek mas jak ja mam v8 a tam jest r6? - wkurza mnie to i wlasnie dlatego ///M nigdy nie bedzie tak dobre jak 911.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem zdania że 25d jest o wiele bardziej sprawdzony niż 28i- w końcu w E87 był montowany już od 2007 roku jako 23d i nie słychać by coś się z nimi działo.

Wujekwaldus jeśli mógłbyś rozszerzyć myśl- dlaczego już nie kupisz M- mam w planie zakup M lub 911 i mocno się zastanawiam w którą stronę iść i każda myśl może pomóc

Przecież to są inne silniki. 23d miał 204KM 25d ma 218KM. Owszem rodzina ta sama. N47.

28i jest dostępny od 2010roku 25d zdaje sie od 2011 roku. I owszem z N47 sie dzieje. Maja problem z trwałością łańcucha rozrządu.

W życiu bym nie dopłacił ani grosza do 25d wzgledem 28i.

 

Natomiast obecnie w najmocniejszych wersjach diesla dochodzą problemy z wtrsykiwaczami piezzo.

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Problemem kazdej ///M jest ich masa, glupi marketing BMW przed premiera m4 mowil cos o 14xx kg dla m3/m4, mogli by napisac ze to masa wlasna. Teraz podaja w katalogu 1612kg dla m4 dkg, a moja m3 w manualu z szyberdachem i dosc konkretnie doposazona ma w dowodzie 1650kg, no to gdzie ten ubytek mas jak ja mam v8 a tam jest r6? - wkurza mnie to i wlasnie dlatego ///M nigdy nie bedzie tak dobre jak 911.

 

Ja miałem okazję jechać 911 4s z pdk. Zawsze to pewnie kwestia gustu i tego czego oczekujemy od auta. Porsche jest pewnie zwinniejsze na zakrętach środek jest super. Ale dla mnie jest mniej praktyczne, dźwięk boksera do mnie nie trafia, koszty oczywiście też mają znaczenie.

 

Jechałem dzisiaj M4 z DKG i póki co nie zamieniłbym M3 E92 na F82. Ale wystarczy już tego offtopic'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe rozbieżności cen. Skąd taka polityka cenowa. Ceny dla wersji z automatem:

428i 186 tys

425d 200 tys

 

228i 156 tys

225d 158 tys

 

kombi F31

 

328i 174 tys

325d 181 tys

 

Czyli jak kupować "dwójkę" to raczej 225d "czwórkę" to 428i

Dla mnie o wiele wieksza ciekawostka jest wyższa cena X4 20i 184KM od X4 20d 190KM. Mocniejszego diesla nowszej generacji dostajemy 1000 zł taniej niż benzynę. Czy tam komuś sie coś nie pozajaczkowalo ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Tu są lepsze "jaja"

X1 28i z automatem kosztuje 173 tys

X2 25d + automat za 9 tys kosztuje w sumie 168 tys

 

Sprawdziłem w cenniku czy są inne różnice - nie ma.

 

Czyli:

425d jest droższe od 428i 14 tys zł

a

X1 25d jest tańsze od X1 28i i 5 tys.

 

Chyba koszt wykonania silnika ma niewielki wpływ na cenę auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dla mnie o wiele wieksza ciekawostka jest wyższa cena X4 20i 184KM od X4 20d 190KM. Mocniejszego diesla nowszej generacji dostajemy 1000 zł taniej niż benzynę. Czy tam komuś sie coś nie pozajaczkowalo ?

 

Bo x4 w dieslu jest w manualu, a 20i jest juz w automacie za 10k dopłaty w 20d.

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.