Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Na wstępnie chciałem zaznaczyć, że moja wiedza nie jest ogromna na temat reperacji samochód itp. ale postaram się wyjaśnić mój problem, licząc, że ktoś mi doradzi co zrobić. Kupiłem autko z rozwalonymi kontrolkami na zegarach (ktoś musiał dobrze grzebać) o których dopiero po jakimś czasie zorientowałem się, że coś jest nie tak... Okazało się, że sporo rzeczy nie działa. Dopiero jak kupiłem nowy licznik wyświetliły mi się kontrolki. Na ten moment świeci mi się trakcja, ABS i ładowanie... Podłączałem u 2 mechaników pod komputer i żaden z nich nie mógł się połączyć z ABS, zegarami itp. Jedynie łączył się z silnikiem... Nie wiem w czym tkwi problem. Sterownik od ABSu słychać jak chodzi. Byłem u 2 elektryków w mojej okolicy i nikt nie chciał się za to brać, bo jak mówią, jest za dużo roboty przy tym szukając rozwiązania.

Liczę, że forumowicze mi pomogą by załatwić to jak najlepiej i tak aby nie dołożyć ceny samochodu...

Opublikowano
Skoro łączysz się z silnikiem, a nie łączysz się z licznikiem i resztą auta, tzn, że może być uszkodzony przewód biało-fioletowy, który łączy pin8 gniazda diagnostycznego OBD z pinem 25 wtyczki czarnej 26pinowej idącej do licznika. W pierwszej kolejności sprawdź ten przewód na przejście.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ściągnij sobie BMW WDS (schematy elektryczne BMW) tam jest każdy kabel i wtyczka opisane , jak nie będziesz umiał zainstalować to napisz do mnie to Ci pomogę.

http://chomikuj.pl/n.dominik/BMW/BMW+WDS/BMW+WDS+v12.0+Multilanguage,3774086290.iso

Opublikowano
Podłączali się do gniazda diagnostycznego pod maską? U siebie mam gniazdo pod maską i pod kierownicą. Podłączając się pod kierownicą mam dostęp tylko do silnika, pod maską do wszystkich modułów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podłączali się do gniazda diagnostycznego pod maską? U siebie mam gniazdo pod maską i pod kierownicą. Podłączając się pod kierownicą mam dostęp tylko do silnika, pod maską do wszystkich modułów.

 

W tym modelu po lfcie E46 330d 2002r. jest tylko jedno gniazdo diagnostyczne OBD2 pod kierownica.

łatwo można sprawdzić wystarczy zwykłym miernikiem zmierzyć napięcie na pinach 7 i 8 (K- K linia) masa na 4 i 5 pinie w OBD2 po zapłonie powinno być ponad 8V .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Tak jak w/w mam tylko w jednym miejscu gniazdo diagnostyczne.

Udało mi się rozwiązać problem ale zeszło się bardzo długo... Sprawdzane były wszystkie kable itp, okazało się, że ktoś źle zrobił instalacje bixenonów przez to robiło się "jakieś zwarcie, coś z przewodami" i nie łączyło mi z niczym prócz silnika... Co potrzeba zostało poprawione i problem znikł.

 

Problem jest rozwiązany ale powstał znów kolejny...

Potrzebuje czujnika kąta skrętu do 330d 184km 2002r. manual, tylko nie znam żadnych numerów i nie pytajcie mnie o nie, bo nie odczytam ich gdyż po prostu go nie mam...

Moje pytanie brzmi czy jak kupie jakiś inny będzie on pasował i będzie można go jakoś skalibrować? Skąd dokładnie odczytać który będzie pasował do mojego modelu?

Opublikowano
bardzo często po odłączeniu aku wywala błąd czujnika skrętu, więc może wystarczy go skalibrować np. inpą.....
Opublikowano
Witam,

 

Tak jak w/w mam tylko w jednym miejscu gniazdo diagnostyczne.

Udało mi się rozwiązać problem ale zeszło się bardzo długo... Sprawdzane były wszystkie kable itp, okazało się, że ktoś źle zrobił instalacje bixenonów przez to robiło się "jakieś zwarcie, coś z przewodami" i nie łączyło mi z niczym prócz silnika... Co potrzeba zostało poprawione i problem znikł.

 

Problem jest rozwiązany ale powstał znów kolejny...

Potrzebuje czujnika kąta skrętu do 330d 184km 2002r. manual, tylko nie znam żadnych numerów i nie pytajcie mnie o nie, bo nie odczytam ich gdyż po prostu go nie mam...

Moje pytanie brzmi czy jak kupie jakiś inny będzie on pasował i będzie można go jakoś skalibrować? Skąd dokładnie odczytać który będzie pasował do mojego modelu?

 

Kolega napisał, że nie posiada czujnika.

Opublikowano
Witam. Miałem podobny problem tylko że u mnie nie działał dodatkowo ekonomizer,obrotomierz. Co się okazało walnięty był sterownik silnika wystarczyło go trzepnąc z łapy zeby zadziałał. Daj go do elektronika żeby poprawił w nim luty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.