Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam kilka pytan odnosnie mojej e91

 

konkretnie podczas rozmowy gdy kolega z tc robił chip zalecił zrobienie kilku rzeczy i chciałbym poznać Wasze opinie na ten temat:

 

1. czy wywalać klapki z kolektora? ewentualnie zamienić kolektor na ten z 325d- fabrycznie bez klapek? silnik działa bez zarzutu.

 

2. czy usuwać filtr dpf który też do tej pory przed jak i narazie po chipie działa bez zarzutu i nie ma z nim problemu?

 

3. czy ruszac olej+ filtr w skrzyni? skrzynia też działa do tej pory ok ale myśle nad wymiana jednak to ponad 1000zl i boje się zeby nikt tam nic nie spie****ł

 

4. coś mi się delikatni poci olej od dołu i nie wiem czy przypadkiem nie uszczelniacz wału korbowego. ktoś się spotkał z czyms podobnym?

 

5. ostatnio po diagnozie komputerowej wywalało 4 przepalone świece więc dokonałem wymiany po czym dalej pokazało że swiece są przepalone. no i ostatnio po chlodniejszej nocy jak odpaliłem to przez pierwszą minutke nierówno pracował i troche bujało. moje wskazanie -sterownik świec? czy jakieś inne sugestie? i jesli sterownik to czy warto bawić sie w naprawe czy od razu wymiana?

 

 

wielkie dzieki za kazda podpowiedź !

 

przy okazji pytanie

6. da rade zamontować zmieniarkę do e91 bez wiekszych ceregieli?

Opublikowano

1. posiadając klapki w kolektorze istnieje ryzyko urwania się przynajmniej 1-ej z nich, i uszkodzenie silnika, ja nie znam nikogo komu się to przytrafiło, osobiscie ja klapki wywaliłem.

 

2. Jeżeli TC nie dezaktywował funkcji wypalania DPF, nie przybywa Ci oleju to ja bym go nie ruszał, ruszył go dopiero jak by zaczął się zapychać.

 

3.Olej w skrzynii powinno się wymieniać, BMW tego nie proponuje uważając ze olej jest dożywotni, natomiast bezpośredni producent skrzyń już tak.

ewentualnie zalecenia BMW można zinterpretować tak iż olej w skrzyni jest dożywotni do końca zycia cyklu produktu, który jak wiadomo jest obliczany nie wiem na ile możę 6 lat, potem teoretyczny użytkownik bmw kupuje drugie.

 

5. ten sam przypadek, miałem błąd swiecy na 3 cylindrze, wymieniłem wszystkie 4 swiece i miałem błąd 4 swiec, pomyślałem ze przecież zle tego podłączyć się nie da,ostatnio regenerowałem sterownik u roger-nysa i wszystko jest ok. także uważam ze problem leży po stronie sterownika, nowego nie opłaca się kupować napisz do rogera ;)

Opublikowano
Klapek bym nie wywalał, a raczej kupił nowy kolektor. Może i 2.0D różnicy nie ma, ale 3.0 wyraźnie czuć różnice z dołu. Gdzie wg instrukcji klapki do 2200obr pozostają zamknięte a powyżej się otwierają.
Opublikowano

Ad. 1 - Ja klapki wywaliłem. Brak odczuwalnej różnicy w osiągach, aczkolwiek przyznaję, że wywalenie klapek było jedną z czynności przygotowawczych do zawirusowania...

Ad. 2 - Nie będę ruszał - iDrive pokazuje jeszcze 60kkm do końca filtra i zawsze mogę zrobić wypalanie DISem.

Ad. 3 - Tak - pierwszy raz najlepiej przy 100kkm, później co 60kkm. Jeśli masz większy przebieg a nie wiesz, czy olej był wymieniany, lepiej podjechać do kogoś, kto zajmuje się automatami, żeby ocenić...

Ad. 5 - Sterownik jest bardzo prawdopodobny... Z kronikarskiego obowiązku - usunąłeś błędy DISem czy INPA? Mnie się zdarzało, że błędy usunięte INPA wracały w DISie.

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Opublikowano

co do klapek będę teraz robić ten uszczelniacz więc chyba najlepiej będzie jak zajrze do kolektora i poprostu zobacze w jakim stanie są klapki. ewentualnie lepiej jest je wywalić kompletnie czy bawić się z zaślepkami?

z kolei bład świec wywalony był przez inpa, ale bardziej niż powracanie błedu martwi mnie to bujanie po odpaleniu na zimnym. mam nadzieję że to właśnie powoduję popsuty sterownik...

Opublikowano
co do klapek będę teraz robić ten uszczelniacz więc chyba najlepiej będzie jak zajrze do kolektora i poprostu zobacze w jakim stanie są klapki. ewentualnie lepiej jest je wywalić kompletnie czy bawić się z zaślepkami?

z kolei bład świec wywalony był przez inpa, ale bardziej niż powracanie błedu martwi mnie to bujanie po odpaleniu na zimnym. mam nadzieję że to właśnie powoduję popsuty sterownik...

 

Sterownik przy obecnej porze roku nie ma wpływu na bujanie silnikiem.

 

Co do problemu klapek, to najlepsze rozwiązanie to zakup nowego kolektora.

Jeśli już chcesz koniecznie pozbyć się klapek, to proponuje kupić zaślepki, bo jak nie będziesz zadowolony z mocy silnika na niższych obrotach, to zawsze możesz je założyć z powrotem.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Np zużyte wtryski, nieszczelność w układzie ssącym, jeśli to automat to np zużyty konwerter skrzyni...i 100 innych przyczyn.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.