Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Jak zdiagnozować problem?

 

Wcześniej dobrych parę lat po ustawieniu na 21,5°C + AUTO praktycznie nie dotykałem panelu klimatyzacji (panel wersja po lifcie) i nie musiałem martwić się ustawianiem temperatury.

Teraz klimatyzacja dziwnie się zachowuje.

Przykładowo

1. Przy ustawieniu na 21,5°C w słoneczny dzień w aucie jest strasznie zimno. Głównym źródłem zimnego powietrza jest środkowy nawiew. Przekręcanie w kierunku czerwonych kropeczek przy nawiewie skutkuje zmniejszeniem nawiewu zimnego. Podniesienie temperatury na panelu skutkuje zwiększeniem siły wentylatora, na nogi zaczyna lecieć cieplejsze, ale ze środkowego dalej leci zimne, z tym, że mocniej. Przy ustawieniu powyżej 28° ze środkowego leci trochę cieplejsze, na nogi ciepłe, ale nawiew idzie na maksa.

 

2. Wczoraj też wydaje mi się dziwnie zachowywał. Na dworze 11°, temperatura ustawiona na 22° i zaraz po uruchomieniu silnika wentylator poszedł prawie na maxa, a wydaje mi się, że wcześniej dopóki się nie nagrzał to szedł na minimalnych obrotach wentylatora, a dopiero po nagrzaniu zaczął zwiększać obroty wentylatora.

 

Doczytałem, że za ciepłe powietrze na nogi i szybę odpowiada elektrozawór, ale z kolei wydaje mi się, że temperatura na nogi się zmienia i nie zawsze leci gorące na nogi.

Rozebrałem panel klimatronika i przeczyściłem termometr - nic nie dało. W środku panela było czyściutko.

Z autem nie było nic kombinowane - mamy go od nowości. Jeszcze jak był na gwarancji to był wymieniany panel klimatronika bo też był problem z temperaturą. Pamiętam, że po wizycie w ASO w Katowicach mechanik powiedział "Niemcy tak mają. Ciepłe nogi zimna głowa" :) , ale po 2. wizycie naprawili i do teraz było ok

?

Opublikowano
Elektrozawor odpowiada za cieple, ale on chyba albo dziala albo nie dziala, reguluje doplyw cieplej wody do nagrzewnicy, nim steruje bezposrednio klimatronic (po drodze jest tylko bezpiecznik jak sie nie myle). U mnie byl uszkodzony panel klimatyzacji w ten sposob ze caly czas zamykal elektrozawor, nie bylo w samochodzie ogrzewania. Wymienilem na uzywke za 30zl i chyba wszystko gra. Trudno ci cos doradzic skoro w srodku czysto, a czujnik temp wyczysciles. Ale elektrozaworu nie ruszalbym.
Opublikowano

A jest jakaś opcja zdiagnozowania tej przyczyny np podpinając pod kompa?

Nie za bardzo mam możliwość podmienienia na chwilę panela i sprawdzenia.

Opublikowano
Trudno powiedziec czy jakis blad pokaze... Podmiana panelu to ok 40zl panel plus godzina roboty. To chyba najprostrze wyjscie, lecz brak pewnosci ze uzywka bedzie w 100% sprawna.
Opublikowano

Sprawdzałem te panele i wg http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=64_0921&hg=64&fg=20 powinna to być stara wersja panelu, a ja mam włożony nowy (przypomnę, że został wymieniony jeszcze na gwarancji) i nie wiem jakiego szukać. Z tego co czytałem musi być z 320d bo wtedy nie trzeba programować, ale czy jest jakaś różnica czy ta stara wersja czy nowa? I jedna i druga występuje z obsługą nieprzyjemnych zapachów.

 

Aktualnie mam taki

http://romatronic.pl/userdata/gfx/34f14cc7d138480a80d70e7305945612.jpg

Opublikowano
Nie wiem jaki ma byc u ciebie, ale ja szukalem wedlug numerow z realoem i na allegro nie znalazlem... Zamowilem po prostu tak samo wygladajaca i przy wymianie okazalo sie ze siedzial tam panel o tych samych numerach co zamowilem, ktorych nie bylo na realoem. O tych numerach z realoem nie bylo ani jednej sztuki na allegro, nie wiem czy jakis bladna stronie czy co.
Opublikowano

Dzisiaj jeszcze raz ściągnąłem panel klimatronika, aby spisać numery i poszukam coś na sprawdzenie.

Nie wiem jak wcześniejsze wersje tego panelu, ale tą co mam włożoną wyciągnąłem bez demontażu listew ozdobnych i radia. Wcześniej to wszystko rozbierałem, ale panel wyszedł na tyle lekko, że tym razem spróbowałem podważyć sam panel bez ściągania listew. Panel podważyłem od dołu w 2 miejscach równocześnie wkładając między tapicerkę a panel 2 widelce kuchenne :)

 

Gdyby ktoś w międzyczasie miał jakieś pomysły zdiagnozowania mojego problemu opisanego w 1. poście byłbym wdzięczny.

Opublikowano

Wiem. Nie pisze się pod swoim postem, ale jest to dla mnie istotna informacja.

 

 

Czy mógłby mi ktoś sprawdzić jak zachowuje się klimatronik na początku pracy w podobnych warunkach jakie teraz mamy, czyli jakieś 11° na dworze, a klimatronik ustawiony na ok. 21,5°?

Wydaje mi się, że kiedyś czekał na uzyskanie temperatury przez silnik i dopiero wtedy zwiększał obroty wentylatora, a teraz zaraz po uruchomieniu silnika zwiększa obroty nie czekając aż silnik się zagrzeje (wieje zimnym).

Opublikowano

Tak jak jest, tak powinno byc. Klima u mnie po wlaczeniu silnika i wlaczeniu jej zalacza sie od razu i po chwili juz wieje zimnym.

Oczywscie silnik delikatnie zwieksza obroty bo elektromagnes zalacza kolo pasowe kompresora i wlacza sie wiatrak na chlodnice klimatyzacji.

Opublikowano
Dziala tak ze po odpaleniu i ustawieniu na 21,5 (na zewnatrz 13) od razu wchodzi na 3/4 obrotów niewiadomo po co wlasciwie i laduje zimno do auta. A pozniej zamiast szybko dogrzac kabine to wieje na duzych obrotach letnie powietrze. I nie bardzo z obrotow chce spadac (po 10km spadl jedna kreske). Dlatego czesto ustawiam sam gdzie ma wiac, jaka sila i temperatura.
Opublikowano

Dzięki za info.

Może jak będą temperatury minusowe to trochę klimatronik poczeka z obrotami wentylatora na zagrzanie silnika. Pamiętam, że w zimne dni nawiew zaczynał mocniej dmuchać dopiero po paru minutach, ale to może w zimę się tak zachowywał.

Poluję na panel do podmiany i sprawdzę czy pomoże jego podmianka w uzyskaniu ciepłego powietrza przez środkowe nawiewy. Na tą chwilę wieje zimne lub chłodne bez względu na ustawienia na panelu.

Opublikowano

Pomijasz jeden wazny czynnik. Np wczoraj, ide do samochodu, czarnego BMW, bo taki mam.

Na zewnatrz 20 stopni, w srodku ukrop bo na sloncu sie nagrzal. Oczywiscie nie jest tajemnica, ze kazdy kolor nieco inaczej absorbuj promienie sloneczne, ale czarny samochod to troche jak cialo doskonale czarne, wszystko wchodzi, nic sie nie odbija.

No to wlaczam klime i czuje, ze pomimo 20 stopni na dworze, z niej leci konkretny chlod, az do momentu ustabilizowania temperatury wewnatrz.

Stad nie kieruj sie pomiarem temperatury zewnetrznej a wewnetrznej. Oczywiscie zewnetrzna tez ma znaczenie na algorytm sterowania klap, one mieszaja cieple powietrze z zminym w takim stopniu, aby osiagnac przez Ciebie zadana temperature wewnatrz. Oczywiscie klima w zimie bedzie raczej dosc mocno chlodzic, bo cieple powietrze z zewnatrz nie nadejdzie a nie wiem czy w tym samochodzie jest mozliwosc jednoczesnego uzywania klimy i nagrzewnicy, byloby to kuriozum, i kompletna strata energii.

 

Jak chcesz zobaczyc, jak Ci klima dziala, to wlacz inpe i wejdz w modul jej sterowania, mozna tam na zywo zobaczyc wszystko.

Tak wlasnie zrobilem jak mi padla w tym roku i od razu wiedzialem, ze uciekl z niej caly cyznnik przez nieszczelnosc - cisnienie w ukladzie polecialo do zera.

Opublikowano
Ale my nie tyle o klimatyzacji tylko ogolnie o sterowaniu. W aucie mam zimno, na zewnatrz zimno to dazyl bym do mozliwie szybkiego dogrzania do danych np 22 stopni a pozniej podtrzymywaniu. A tu nie dziala to tak jak bym sobie wymarzyl :D
Opublikowano

Coz, jak powyzej, ciezko, zeby klima Ci grzala.

Wlacz panel bez klimy, daj auto i ustaw 22 stopnie to nagrzewnica Ci nagrzeje do 22 stopni bez problemu.

Oczywiscie srodkowy nawiew przekrecony na czerwone kropki.

Opublikowano
Cos sie tej klimatyzacji czepil, sprezarka jest wyłączona, panel ustawiony na 22 stopnie a zamiast wyczekac az sie silnik troche nagrzeje, wdmuchac gorace zeby szybko dogrzac auto i pozniej na malych obrotach wiatraka letnim powietrzem podtrzymywac to to po odpaleniu laduje mi po gebie zimnym niewiadomo po co wlasciwie.
Opublikowano

Temat "Jak zdiagnozować problem z klimatyzacją".

Czytalem moze zbyt pobierznie, zeby stwierdzic, ze przez klimatyzacje rozumiesz nawiew. Jak pisales klimatronik, to jakos tez mi sie to kojarzylo jednoznacznie z klimatyzacja.

 

"Wcześniej dobrych parę lat po ustawieniu na 21,5°C + AUTO praktycznie nie dotykałem panelu klimatyzacji (panel wersja po lifcie) i nie musiałem martwić się ustawianiem temperatury.

Teraz klimatyzacja dziwnie się zachowuje."

 

No to jest prawidlowo. Skad chcesz miec cieple powietrze, skoro silnik jest zimny?

Wlaczyles nawiew wiec leci zimne bo nagrzewnica jeszcze zimna.

Niestety dmuchawa jest malo inteligentna w swoim dzialaniu.

 

W 320d jest jeszcze elektryczny podgrzewacz plynu chlodzacego. Jesli kiedys miales sprawny, to to sprawialo, ze troche szybciej Ci cieple lecialo.

Jesli teraz masz padniety, to efektu juz nie ma. Sprawdz bledy w INPIE, bedziesz wiedzial.

Opublikowano
Oczywiscie klima w zimie bedzie raczej dosc mocno chlodzic, bo cieple powietrze z zewnatrz nie nadejdzie a nie wiem czy w tym samochodzie jest mozliwosc jednoczesnego uzywania klimy i nagrzewnicy, byloby to kuriozum, i kompletna strata energii.

oczywiscie ze jest mozliwe, zimą tak działa i skutecznie osusza powietrze

jak masz duzo wilgoci i szyby zaczynają parowac to cyk klime odpalasz, temp nastawiona na grzanie (np 22stopnie) leci cieple powietrze ale bez wilgoci - oszuszone

warto co jakis czas zimą odpalic klime na te 10-15minut niech układ popracuje, zapewni to dłuższą bezawaryjną prace

 

w bmw jest fajny myk ze funkcja auto nie odpala klimy, ona ma za zadanie utrzymać zadaną temp, klime - śnieżynkę odpalamy my użytkownicy

dlaczego jest to fajne ? a bo zimą mozna smigac na auto bez wł. klimy jak w innych markach, gdzie auto to odrazu odpalenie klimy, niezaleznie czy na dworze jest 40stopni czy 4stopnie na plusie...

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Ja jestem pijany albo ty...

Temat nie jest moj to raz.

Dwa-mowisz ze skad ma wziac, to niech chwile nie dmucha wcale a nie zimnym laduje. I to nie jest tak ze nie jest dogrzana i przez to, bo ustawiajac 32 stopnie dymie goracym, zmiejsze po minucie na 22 i sobie temperature na niskich obrotach tylko podtrzymuje. I sam sterownik by na to wpasc nie mogl?

 

Ja nie mowie ze mi nie grzeje, grzeje tylko pomalutku dozuje to cieplo, a ja wsiadam zmarzniety do auta i chce sie ogrzac mozliwie szybko. Ustawiajac 22 stopnie i auto przejade 10km i puszcza letnie powietrze, dogrzeje do tych 22 po 10km. A ustawiajac 32 stopnie i nawet srednia predkosc wiatraka mam ponad 20 stopni po niecalych 2km.

 

Moze tak jest sterownik zaprogramowany zeby szoku termicznego nie robil, ale ja bym go inaczej zaprogramowal. I uszkodzony on nie jest u znajomego w E46 patrzylem jest to samo, tak po prostu ma.

 

Zobaczymy jak bedzie przy nizszych temp, bo niedawno to auto kupilem to nie wiem jeszcze.

Opublikowano
Temat "Jak zdiagnozować problem z klimatyzacją".

Czytalem moze zbyt pobierznie, zeby stwierdzic, ze przez klimatyzacje rozumiesz nawiew. Jak pisales klimatronik, to jakos tez mi sie to kojarzylo jednoznacznie z klimatyzacja.

 

Pisząc klimatronik miałem na myśli cały układ - system sterowania temperaturą w aucie

 

 

Temat "Jak zdiagnozować problem z klimatyzacją".

 

No to jest prawidlowo. Skad chcesz miec cieple powietrze, skoro silnik jest zimny?

 

Ok. Tylko o zimnym lub chłodnym powietrzu pisałem w sytuacji gdy silnik jest już ciepły.

Przykładowo:

1. Silnik nagrzany temp na dworze 15° klima ustawiona na 22° pokrętło przy środkowym nawiewie na 3 czerwone kropki - wieje bardzo zimnym ze środkowego nawiewu.

2. Silnik nagrzany temp na dworze 15° klima ustawiona na 32° pokrętło przy środkowym nawiewie na 3 czerwone kropki - wieje chłodnym ze środkowego nawiewu

W obu przypadkach wydaje się, że na nogi i szybę wieje ok, czyli odpowiednio ciepłe.

Opublikowano

Pomijajac co koledzy pisza powyzej, bo nie ze wszystkim sie tam zgadzam, miedzy innymi dlatego, ze wlaczenie klimy powoduje zamkniecie klap i caly uklad zaczyna dzialac calkiem inaczej.

Pomimo wrazen dzwiekowych jest to widoczne po sterowaniu. Niestety wbrew waszych opinii dmuchawa wcale nie dziala tak super hiper jak piszecie i nie ma wiele wspolnego z samym climatronickiem.

Co do klimatyzacji zima, zgoda, jak CI szyby paruj wrzucasz na chwile i jest bardziej sucho, ale w zyciu nie masz w tym samym czasie grzania. Jesli wiesz choc odrobine na jakiej zasadzie dziala chlodzenie na zasadzie sprezania gazu, to nie pisalbys takich bzdur, ze da sie klima grzac. Kompresor bedacy pompka, czynnik, osuszacz, wymiennik ciepla - parownik i skraplacz = jak w kazdej poczciwej lodowce. Zeby zaczela grzac musialbys zrobic to, co sie stalo u mnie - wyrzucic z niej czynnik i wlaczyc.

 

http://www.chlodnice-samochodowe.pl/pl/porady_eksperta/budowa_i_zasada_dzialania.html

 

Kolego, wlacz inpe i zobacz jak dziala Ci sam modul tego panela.

Tam Ci pokaze, ktora klapa jest jak otwarta i jak zmienisz na panelu, zeby wialo np tylko na nogi, to powinna byc zmiana w dzialaniu.

Albo padl Ci panel i zle steruje albo klape masz zacieta dajaca powietrze na srodek i to juz jest gorsza wrozba.

Opublikowano

@dxtr71

chyba sie nie zrozumieliśmy

oczywiscie ze sama z siebie klima nie beedzie grzać bo jest to fizycznie nie możliwe ale nie oznacza to ze przez nagrzewnice w tym samym momencie nie moze byc puszczany ciepły płyn i lecieć nie moze gorące osuszone powietrze

 

Ok. Tylko o zimnym lub chłodnym powietrzu pisałem w sytuacji gdy silnik jest już ciepły.

Przykładowo:

1. Silnik nagrzany temp na dworze 15° klima ustawiona na 22° pokrętło przy środkowym nawiewie na 3 czerwone kropki - wieje bardzo zimnym ze środkowego nawiewu.

2. Silnik nagrzany temp na dworze 15° klima ustawiona na 32° pokrętło przy środkowym nawiewie na 3 czerwone kropki - wieje chłodnym ze środkowego nawiewu

W obu przypadkach wydaje się, że na nogi i szybę wieje ok, czyli odpowiednio ciepłe.

sprawdze jak jest u mnie ale na tą chwile jak dobrze pamietam u mnie w 1 i 2 przypadku ze środkowego wiałoby ciepłe powietrze (w pkt 2. wręcz gorące) ale upewnię sie przy najbliższej okazji

chyba ze auto stało długo na słoncu i wnętrze jest mocno ogrzane to sie zmienia, az tak tego klimatronika nie kontroluje ;)

sprawdzę !

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Wiesz, nie klocmy sie, niech Ci bedzie :).

 

Nadmienie, ze jest mozliwe grzanie klima, ale spotkalem sie tylko w klimatyzatorach typu domowego, bo wtedy grzanie jest na zasadzie gorace powietrze -> zimne powietrze.

Jest to trik (skuteczny bo grzanie ma wieksza sprawnosc od chlodzenia) bazujacy na skutku ubocznym tego, co klimatyzator robi. No i niestety dziala to dobrze, do maksymalnie minus 15 stopni, potem ciezko juz ogrzac tak zimne powietrze.

Opublikowano
Tak jak pisałem wcześniej przez kilka lat, bez względu czy zima, czy lato jeździłem na ustawieniach 21,5°+AUTO+KLIMA ON. i nie widziałem potrzeby, aby coś zmieniać bo zawsze było ok. W zimę grzało w lato odpowiednio chłodziło. Klima chodziła non stop od początku (auto mamy od nowości), a sprawdzana była po 8 latach bo kolega miał prezentację urządzeń do sprawdzania i napełniania klimatyzacji i potrzebował pacjenta (czyt. auto) więc za darmochę napełniłem. Po sprawdzeniu powiedział mi, że tak na prawdę nic z nią nie trzeba robić. Z tego wynika, że jazda z klimą w zimę jakoś szczególnie źle nie wpływa na jej żywotność.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.