Skocz do zawartości

X4 opinie i uwagi


_holek

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że jeszcze nikt za bardzo nic nie pisał odnośnie wrażeń z jazdy i użytkowania X4 postanowiłem skrobnąć co nieco.

Dostałem na weekend X4 330d xDrive w mpakiecie.

 

Wygląd zewnętrzny: WOW! Wiem wiem wiem - nie wszystkim się ten samochód podoba ale ja uważam, że jest naprawdę bardzo ładny! Na drodze wzbudza niesamowite zainteresowanie: większość kierowców nie tyle się na niego patrzy co zwyczajnie gapi. Także jeżeli ktoś nie lubi ciekawskich spojrzeń to niech nie kupuje X4.

 

Wnętrze: mam wersję z drewnem, białą skórą i antracytową podsufitką. I mam mieszane uczucia. Z jednej strony mam wrażenie, że jakość jest nieco wyższa niż w moim F34. Z drugiej strony zupełnie nie podoba mi się ta czarna podsufitka, która wprowadza taki cmentarny nastrój i jeszcze optycznie pomniejsza niezbyt duże wnętrze. Nie mogę zrozumieć kto wymyślił aby do białej skóry zrobić tył foteli w czarnym plastiku! Wygląda to przerażająco słabo.

edit: Po kilku godzinach przyzwyczaiłem się do podsufitki i nawet zaczęła mi się podobać :wink:

 

Miejsce: jeżdżę F34 więc moim zdaniem miejsca tutaj po prostu nie ma ;-)

Za tylne siedzenie na podłogę ledwie co wcisnąłem kask od jednośladu. Z przodu też jest ciaśniej. Wyraźnie ciaśniej. Bagażnik nie jest aż tak mały jak się spodziewałem. Myślę, że spokojnie można się tam zapakować w 2+2.

Fajne jest to, że wsiada się wysoko. Nigdy wcześniej nie jeździłem SUVem i podoba mi się to. Nie mam dzieci ale zdarzało mi się pakować chrześniaka do fotelika i w X4 jest to na pewno dużo wygodniejsze bo kanapa jest sporo wyżej.

edit: Z tyłu nie jest tak tragicznie: po zaparkowaniu samochodu w polu kukurydzy na tylej kanapie da się zrobić naprawdę wiele rzeczy :twisted:

 

Prowadzenie: jest nieźle. Nie wiem czy jest adaptacyjne zawieszenie (pewnie nie) ale w trybie sport po krętej drodze daje sobie rade. Co prawda moim zdaniem nieco buja ale nie jest to aż tak mocno odczuwalne. Dużo bardziej przeszkadza mi bujanie przód-tył podczas gwałtownego hamowania. BTW hamulce są bardzoooo dobre.

Przy większych prędkościach jest wrażliwy na boczne podmuchy wiatru i trzeba byc czujnym.

Trzylitrowy diesel odpycha się bardzo sprawnie. U siebie mam teraz 211 KM i czuje wyraźna różnice przy starcie. Przy wyższych prędkościach jakby się to zaciera.

edit: Nie wiem czym było spowodowane pierwsze wrażenie 'bujania'. Przejeździłem nią wiele kilometrów naprawdę szybko w ciasnych łukach i wielokrotnie deptałem niemiłosiernie heble i żadnego nadmiernego bujania nie stwierdziłem.

 

Miałem wczoraj okazje wypróbować go w terenie, w który swoim samochodem bym nie wjechał. Szutrową droga z mega dziurami, mega podjazdami, zjazdami i pochyleniami na boki. I o dziwo dawał sobie świetnie rade. Co prawda nie próbowałem wyczyniać tego co kolega Grand Cheroke na specjalnych oponach ale i tak uwazam, ze jak na SUVa poradził sobie bardzo fajnie. Przejechałem tez parę kilometrów po betonowych płytach i muszę przyznać, że komfort był naprawdę bardzo duży.

O wyprzedzaniu nie wspominam - wiadomo, że nie ma z tym problemu przy ponad 250KM ;)

 

W sumie rozstałem się z nim z lekkim żalem. X4 naprawdę przypadło mi do gustu :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I spalanie: 10,2 litra według kompa i tyleż samo przy dystrybutorze. Patrząc na to jak było jeżdżone większość czasu ciężko mi sobie wyobrazić, że miałoby być dużo więcej. Ale z tym silnikiem nie da się też dużo mniej. Tzn da się, ale po co? :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostawiłem jakiś czas temu na dwa dni u wujka (ma warsztat i jest zapaleńcem, który jeździ w rajdach) i jak odbierałem to mi powiedział, że sprawdził i wyszło 211. Nie pytałem go czy sprawdzał 'na oko' czy na hamowni - przyjąłem, że ma rację bo w kwestiach motoryzacyjnych jeszcze mu się nie zdarzyło pomylić :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Autko piękne! Marzę o X4, odkąd zobaczylam zapowiedź w prasie. Umówiłam się na jazdę próbną. Muszę jeszcze tylko sprawdzić, czy zmieści mi się w moim niezbyt dużym garażu, szczególnie na szerokość, bo dziecko z auta wyciągam co dzień (X1 mieści się tak na aby aby...). Jeśli się zmieści, to chyba będzie następny zakup, po sprzedaży X1. Jeszcze się zastanawiał nad 525d, jeździłam nią tylko 2 dni, ale jestem zachwycona.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jesli 525 sie zmiesci w garazu to X4 tym bardziej - seriia 5 ma lepszy komfort od X4 w koncu to dwa rozne auta SUV vs. limuzyna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
jesli 525 sie zmiesci w garazu to X4 tym bardziej - seriia 5 ma lepszy komfort od X4 w koncu to dwa rozne auta SUV vs. limuzyna

 

Mam wrażenie, że X4 jest znacznie większy, ale to może tylko pozory. ;)

525 mnie urzekła, jeździłam tylko jeden dzień, ale jestem zachwycona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.

Jako, że nikt nie zamieszcza od dwóch lat żadnych opinii, pozwolę sobie wygłosić swoją.

Jako, że trochę aut przez moje recę przeszło to uważam,że X4 może i fajna, ale nie za taką kasę.

Może jakbym otrzymał to auto na tydzień do pojeżdżenia, to nigdy nie kupiłbym go.

Wrażenia jakie odniosłem przy jeździe testowej ( 20 minut, ok. 15 km, nowa droga ) były oszałamiające. Fajnie jedzie, super po zakrętach, przyjemna w prowadzeniu, ekstra bajery connected drive z całym pakietem.

Gorzej jest jak odebrałem. Schowków jest jak na lekarstwo. Mało i małe. W porównaniu do MB GLK "14 to praktycznie nie ma gdzie schować czegokolwiek. Do większych aut już nie porównuję.

Zajęcie miejsca za kierownicą mimo, koszmar. Fotel w dół i do tyłu. W przeciwnym razie głową obita.

Zużycie paliwa o minimum 50 % wyższe niż na papierze.

Po trzech dniach użytkowania zaczęły wyświetlać się różne błędy, nakazujące zwrócić się do serwisu. Porażka.

Jazda po drodze asfaltowej w koleinach to koszmar. Można wyfrunąć z drogi. Od takiego auta wymaga się dużo więcej.

Asystent świateł drogowych oślepia innych użytkowników. Światła adaptacyjne na ledach.

Nie oczyszczenie tylnej klapy ze śniegu czy lodu i otwarcie jej skutkuje znalezieniem tego wszystkiego na tylnej półce i w bagażniku.

Xdrive to nie napęd 4X4, potrafi pogubić się, zwłaszcza na błocie i luźnej nawierzchni.

To tyle po 20 dniach użytkowania.

NA PLUS.

Fajna stylistyka, za którą oglądają się inne kierowniczki i kierownicy.

Przyzwoite osiągi jak na ten motor.

Hamownia - rewelacja.

 

 

 

 

Auto z ciekawą styliką, za którą trochę kierowców i kierowniczek ogląda się.

Komu w drogę, temu Neste.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Dolacze sie do tematu.

W ostatnich tygodniach dostalem do przetestowania Bmw X4. Autko o pieknej stylistyce i niesamowitym wygladzie.

Wizualnie autko zawsze mi sie podobalo i zawsze rzucilem na nie oko. Testowana wersja to 3.5D 313PS w Mpakiecie i praktycznie pelnym wyposazeniu.

Zestawienie kolorystyczne nie do konca w moim guscie czarne auto ze sportowym pakietem, biala skora obszywana czerwona nicia i drewno.

Nie do konca mnie to przekonuje.

Autko z tym silnikiem jest naprawde szybkie, zwinnie sie rozpedza a jeszcze lepiej hamuje.

Jakosc wykonania i precyzja na wysokim poziomie znane wszystkim posiadaczom BMW. Samochod zachwycal zewnetrznie, lecz czar prysl kiedy zasiadlem za kierownica.

Miejsca w srodku jak na lekarstwo. Z przodu jeszcze nie bylo tak zle, ale tylnia przestrzen mala i strasznie niska. Mam okolo 190cm i siedzac z tylu na dluzszym odcinku trasy byloby strasznie nie komfortowo.

Deska rozdzielcza i wszystkie przyciski rozmieszczone bardzo dobrze i czytelnie.

Nastepnym minusem w moim odczuciu jest praktycznie brak widocznosci przez tylna szybe.

Na codzien jezdze BMW F34 Gt i myslalem ze widocznosc jest ograniczona. W X4 jest praktycznie znikoma i gdyby nie kamery cofania mogloby byc problematycznie.

 

Sumujac swoja wypowiedz: Autko bardzo ladne, dopracowane stylistycznie, lecz nijak to sie ma do praktycznosci.

Jak dla mnie to zmniejszone X3, z ciasnym wnetrzem i ograniczona widocznascia ale za to wyzsza cena :D

Auto zdecydowanie dla nizszych osob.

 

http://images81.fotosik.pl/234/db558188f0850f8cgen.jpg

 

http://images84.fotosik.pl/234/05ea610250ce0aa4gen.jpg

 

http://images83.fotosik.pl/233/48ce8b312e35ba97gen.jpg

 

http://images82.fotosik.pl/234/9630e993d10061eegen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X3 vs X4 zawsze będzie bardziej praktyczne, podobnie X5 vs X6,

 

połączenie SUV i coupe jest nieco karkołomne, nigdy SUV nie będzie się prowadził jak auto sportowe (choć w przypadku X3/X4 jest znacznie lepiej niż X5/X6), a od SUVa oczekuje się większej przestrzeni i uniwersalności.

 

Jednak wyniki sprzedaży X6 mówią coś innego, zewnętrzny wygląd zdaje się przeważać nad zdrowym rozsądkiem :)

 

Ostatnio czytałem że audi planuje wypuścić RS6 allroad :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To nie są SUV-y, raczej CROSSOVER-y lub bulwarowce. Trochę wyższy krawężnik to dla tych aut wyzwanie, ale nie teren. W każdym z tych aut założone są opony ok.275 o profilu 45 lub coś podobnego i bieżniku typowym dla aut sportowych. Nie widziałem w/w aut na oponach typa chociażby A/T czyli namiastki opon terenowych do SUV-a. Druga sprawa to prześwit.

Fabia czy Logan nie ma przypadkiem większego ?

Komu w drogę, temu Neste.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Ostatnio (pazdziernik 2016) też się nabawiłem X4 z silnikiem 2.0d :) Do tej pory zrobiliśmy 5000km.

Jak do tej pory mogę się podzielić następującymi spostrzeżeniami:

- Autko bardzo ładne z zewnątrz!

- Wnetrze przyjemne chociaż lubi sobie skrzypnąć.

- Mam światła adaptacyjne LED i uważam, że są rewelacyjne a bylem do nich na poczatku sceptycznie nastawiony jednak jazda testowa rozwiała wątpliwości.

- Nawigacja - jak do tej pory najlepsza jaką mialem przyjemnosc uzytkowac w aucie, bardzo dokladna, intuicyjna w użyciu, duzo nowych dróg, póki co jednak nie mogę zmusić auta do jej zaktualizowania (btw. na zdjeciach na stronie amerykanskiej widac ze w X4 jest CarPlay, ciekawe czy do nas trafi?). Komendy z nawigacji dość dziwne, typu: "Za 300 metrów SKRĘCIĆ w lewo" jakby ta pani bała się przejść na "Ty" ze mną i wali mi bezosobowo :P

- Connected drive:

> na plus: otwieranie auta z komorki, mozliwosc ustawienia wentylacji (do sprawdzenia w lecie!), mozliwosc sprawdzenia lokalizacji auta.

> na minus: dlugie czasy realizacji w/w usług, brak możliwości powiadomienia właściciela o tym, że ktoś właśnie odpala/otwiera auto.

- Silnik, 20d.. fajny tak do 100km/h powyżej - straszny muł, wyprzedza mozolnie (myślę o czipie), ekonomiczny! 8.1 L w zimie - 80% miasto, w miare kulturalny jak sie rozgrzeje.

- Widoczność dobra jak na tę bryłę - jedyny minus to dość gruby słupek A - czasem potrafi przysłonić i trzeba sie bujac jak przy chorobie sierocej.

- Zawieszenie mega sztywne (ale moze w BMW to standard) na drogach nie utwardzonych trzeba włączać tryb Traction bo inaczej nie da się jeździć.

- Doświetlanie zakrętów - to chyba jakiś żart, nie powinni reklamować, że to auto coś takiego posiada :twisted:

- Połączenie bluetooth z telefonem ostatnio zaczyna sie samo rozłączać i to bardzo często - jeszcze nie wiem co z tym zrobić.

 

Generalnie autko OK wg mnie. Czy poleciłbym komuś? Nie wiem jeszcze :D muszę nim chyba jeszcze kilka miesięcy pojezdzić.

 

Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Niedawno byłem na jeździe testowej, od zawsze wizualnie X4 i szóstka niezmiernie mi się podobały, do wykończenia w środku po tej krótkiej przygodzie też raczej się nie miałem co czepiać, ot raczej standard w BMW. Miejsce z tyłu zaskoczyło mnie o dziwo in plus, nie jest aż tak źle jak myślałem.

Testowałem najsłabszego diesla, także wygórowanych oczekiwań co do osiągów nie mogłem mieć, powyżej 140km/h wyprzedzanie na autostradzie już lekko mułowate no ale nie ma co oczekiwać cudów.

 

Ale niestety układ kierowniczy to dla mnie totalna porażka, nawet w trybie sport+ było mięciutko jakbym miał parkować, przy prędkościach autostradowych strasznie niepewnie się prowadzi, dodając do tego boczne podmuchy to już w ogóle przesada, przyjemność z jazdy była bardzo wątpliwa... Nie wiem, może dam jeszcze jedną szanse X4 albo trzeba się będzie zastanowić nad X5, cenowo x6 poza zasięgiem ale z ciekawości, czy ktoś ma porównanie jak wygląda wspomaganie w X6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Panowie zastanawiam się nad zakupem używanego X6 ewentualnie X4 w 3 litrowym dieslu. W proporcjach zewnętrznych bardziej mi się podoba X6, wewnątrz bardziej X4. Ale zastanawiają mnie różnice technologiczne między X4 a X6 e71? Chyba dodatki/wyposażenie w tym przypadku chyba na korzyść X4? Oczywiście nie mówimy o podstawowym wyposażeniu. X6 będzie oczywiście starsze ale chciałbym po miniliftingu 2012-2013 ale X4 nowsze-2015 rok. 2.0 D byłoby jeszcze młodsze ale chyba wolę większy motor :D Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko i na temat z głowy.

X6 (opcje) - więcej opcji indywidualizacji wewnątrz (skóry, listwy), fotele komfortowe, czterostrefowa klimatyzacja, adaptive drive (!), nie ma mniejszego silnika niż 3.0, wszystkie zalety układów jezdnych i kierowniczych późnych serii E

X4 (opcje) - pewnie więcej connected drive, opcja pomachania sobie pod klapą, start/stop, ambient w środku, mocniejsze i dynamiczniejsze silniki 3.0, ale znikoma podaż takowych, wkrótce korekta cen używanych, bo wchodzi nowy model, więcej z BRI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odzyskiwanie energii jest "w standardzie" - niby daje 3% mocy więcej na koła

 

Po kolei wg ważności:

Bezpieczeństwo plus z radarem - obowiązkowo

Światła ledowe z aktywną regulacją i automatycznymi długimi - wypas, polecam

Fotele sportowe - nie mam, żałuje, trzeba było brać

HUD - super sprawa, polecam

Podgrzewanie fotela, kierownicy - mocno polecam

Kamery 360 - fajne, polecam

Nawigacja - ech, porażka, ale praktycznie wszystkie mają, a przy zakupie w zasadzie nie da się tego nie wziąć a mieć inne

Ładowarka bezprzewodowa - fajna, chyba jak się jej nie weźmie to jest ten adapter snap-in który zajmuje miejsce. Upierdliwe jest to, że w X4 nie ma przypominania o zostawionym telefonie, a w schowku się zapomina.

 

Otwieranie bezkluczykowe - nie mam, zawsze taniej i większe utrudnienie dla złodziei, nie brakuje mi.

Mały przebieg mam 2,6k - nic nie skrzypi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja do tej listy tak odniosę się i dołożę swoje - dlatego, że to Ty będziesz jeździł i każdy ma inne preferencje. Jak jest siano, to wiadomo, że dobrze, jak jest full, ale jak musimy iść na kompromisy, to:

 

Bezpieczeństwo plus z radarem - obowiązkowo (ja: nie koniecznie, ale wiadomo - bezpieczeństwo)

Światła ledowe z aktywną regulacją i automatycznymi długimi - wypas, polecam (ja: eee... nie koniecznie)

Fotele sportowe - nie mam, żałuje, trzeba było brać (ja: zgadzam się)

HUD - super sprawa, polecam (ja: niekoniecznie)

Podgrzewanie fotela, kierownicy - mocno polecam (ja: zgadzam się)

Kamery 360 - fajne, polecam (ja: nie koniecznie)

Nawigacja - ech, porażka, (ja: nie zgadzam się - ja przeciwnie - POLECAM)

Ładowarka bezprzewodowa - fajna, (zgadzam się)

 

Dodatkowo:

Nagłośnienie przynajmniej Hi-Fi - polecam

Dostęp komfortowy - polecam, choć zgadzam się z przedmówcą- da się żyć bez tego i jest samochód bezpieczniejszy, ale mimo to polecam

Sportowa kierownica - najlepiej M - polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Nawigacja - ech, porażka, (ja: nie zgadzam się - ja przeciwnie - POLECAM)

...

Zaintrygowałeś mnie. Może coś źle robię.

Pytania i to co mnie boli:

- Czy u Ciebie RTTI łapie cokolwiek oprócz bardzo głównych ulic? Google ma 10-100x tyle ulic i dużo szybszy czas reakcji na zdarzenia na drodze. Dodatkowo to, czy google ma korek albo w ogóle obciążenie trasy zależy od stałego i chwilowego obciążenia. Jak gdzieś objazd się zrobi na wypadek to nawet leśna droga się zrobi czerwona a w bmw... chyba podanie trzeba napisać o dołączenie drogi do RTTI. Dochodzi do tego, że jak jadę znaną drogą to nic nie używam albo google aby nie wpaść w korek na trasie, a na nieznanej... też google z telefonu :( Moje trasy ostatnio to kraków miasto, kraków<-> wrocław, kielce. Wszędzie tak samo słabo.

- Czy jak wyszukasz jakąś firmę/hotel itd to jak wyszukiwanie lokalne albo here.com przekaże to do nawigacji, to u Ciebie nie gubi numeru? Zauważyłem, że u mnie prowadzi generalnie wtedy do ulicy a nie do konkretnego budynku

- Może jakieś inne rzeczy widzisz/polecasz z nawigacji fabrycznej, ja głównie polecam do google maps, używam tego od dawna, dawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja odniose sie od tych rzeczy :D

 

Bezpieczeństwo plus z radarem - obowiązkowo - nie bralem, nie chcialem, bezpieczenstwo ok, ale nie lubie jak auto mi odbiera panowanie

Światła ledowe z aktywną regulacją i automatycznymi długimi - wypas, polecam - ja rowniez, super ale swiatla zyja swoim zyciem :D

Fotele sportowe - nie mam, żałuje, trzeba było brać - mam, bez sportowych bym nie odebral auta :D

HUD - super sprawa, polecam - swietna sprawa, wzialem i jestem bardzo zadowolony, ale punkt nie obowiazkowy, da sie przezyc bez

Podgrzewanie fotela, kierownicy - mocno polecam - rowniez polecam

Kamery 360 - fajne, polecam - to zaleznie od auta juz, x4 moze i fajnie by bylo. ja do swojej 4 nie chcialem

Nawigacja - ech, porażka, - hmm ? nie bardzo rozumiem ? nie mam moze RTI ale uwazam to za zbedne i na bank slabo dzialajace, ale sama nawi w sobie jest OK, zwlaszcza ze ja w 4 mam dotykowy ekran w proffesional i pisanie na idrive, super polecam kazdemu

Ładowarka bezprzewodowa - fajna, - pewnie tak, ale ja zapomnialem do swojego dobrac, najbardziej zaluje wejscia USB pod panelem, bo sama ladowarka to tam nie az tak istotne wg mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

właśnie dostałem ofertę wyprzedażową z salonu BMW (niby po znajomości, a czy to prawda i większość takie dostaje teraz jak wchodzi nowy model X4) na dowolne X4 jakie im zostało wyprodukowane na salonach, stockach itp. Rabat 28% od ceny z konfiguratora salonowego...


Także dumam i analizuje dostępne konfiguracje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.