Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Nie moge znalezc informacji dotyczacej katalogowego zuzycia oleju dla tego silnika, moze ktos bedzie w stanie mi pomoc. Po zakupie samochodu i wymianie oleju z Castrola Longlife (olej byl wymieniany zgodnie z instrukcja co 30 czy 35 tys - niestety) na Motul 5W30 zauwazylem ze zuzycie oleju to ok 1l na 5 tys km. Na wakacjach zrobilem taki dystans i pojawila sie informacja na komputerze aby dolac 1l oleju.Aktualny przebieg samochodu to 80 tys. Dodam ze silnik pracowal praktycznie non stop przez 1500 km/ z przerwami na tankowanie jechalem z predkoscia oscylujaca w granicach 150km/h - i tak mniej wiecej 4 razy. Nie wiem czy sie martwic takim zuzyciem czy tez to jest normalne. Bede wdzieczny za sprawdzone informacje na temat tego modelu.

 

 

Pozdrawiam,

Lukasz

Opublikowano

Mi po wakacjach w hiszanii ( łacznie 6000km ) ubyła jedna kreska na wyświetlaczu ( jakieś 200-300ml ). w 3l jednostce, głównie przebieg z trasy. ( 500km ) miedzy mieścinami na samych wakacjach.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
E tam nie ma się czym martwić :cool2: ja to mam dopiero super silnik ;) przejadę 650 km i muszę dolać 1 litr oleju :mrgreen: ale to dlatego ,że mam motor 320i ;) :mrgreen:
Opublikowano
E tam nie ma się czym martwić :cool2: ja to mam dopiero super silnik ;) przejadę 650 km i muszę dolać 1 litr oleju :mrgreen: ale to dlatego ,że mam motor 320i ;) :mrgreen:

 

Nie wiem czy tak dobrze. Mam taki sam motor i mieszczę się w 1 litrze od wymiany do wymiany (co 15 tys. km) i jeszcze mam wyciek na pompie vacum (znowu). Podejrzewam, że jak uszczelnię ponownie to ta wartość powinna spaść.

Opublikowano
E tam nie ma się czym martwić :cool2: ja to mam dopiero super silnik ;) przejadę 650 km i muszę dolać 1 litr oleju :mrgreen: ale to dlatego ,że mam motor 320i ;) :mrgreen:

 

Nie wiem czy tak dobrze. Mam taki sam motor i mieszczę się w 1 litrze od wymiany do wymiany (co 15 tys. km) i jeszcze mam wyciek na pompie vacum (znowu). Podejrzewam, że jak uszczelnię ponownie to ta wartość powinna spaść.

 

U mnie też był wyciek na pompie vacum - to chyba standard w E90 :(

Podobno u wszystkich cieknie z tego samego miejsca tj. przez uszczelkę pompy.

Teoretycznie i praktycznie jest rozbieralna ale w katalogu części zamiennych brak uszczelki.

To chyba celowe działanie producenta by wymienić całą pompę (ceny od 850 PLN w Internecie do 1200 PLN w ASO + robocizna ok. 300 PLN).

Mnie udało się uszczelnić pompę w Serwisie Bosch-a. Jeśli dobrze pamiętam to ją rozebrali i skleili jakimś specjalnym silikonem. Kosztowało

180 PLN razem z robocizną. Od 1,5 roku nic z pompy nie cieknie :D

Opublikowano

Mi tez cieklo z Vacum, tak jak z Vanosa i miski olejowej ;) Wg. serwisu w ktory sie tym zajal to standardowe naprawy (ale troche kosztowne). Oni mi to zrobili cos za 1300 zl z wymiana oleju przy tej okazji. Dzieki temu mam pewnosc ze ten 1l oleju na 5tys km to nie z wyciekow a tyle oleju bierze... Ktos tam mi mowil zeby zrobic analize spalin... tylko srednio potrafil mi wytlumaczy po co ;)

 

Wiec moze ktos mi jeszcze moglby napisac jakie informacje mozna by bylo z tego uzyskac dot. zuzycia/parametrow silnika.

 

Pozdr,

Lukasz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamiast analizy spalin zrób sprawdzenie kompresji. Dzięki temu ustalisz czy silnik nie kwalifikuje się przypadkiem do remontu. Jeśli kompresja ok to zostaje głowica - ale wtedy by raczej zadymił po odpaleniu (uszczelniacze zaworowe)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.