Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

Dzis rano bylo jeszcze ok, po pracy odpalam silnik i dostaje nie rowej pracy - pewnie nie pali na jeden lub wiecej garow... seria bledow ktore odczytalem to:

 

 

29F4 - konwerter katalityczny 1 (wartosc progowa) - 185tys. km, 2500RPM i 98st C!

29F5 - konwerter katalityczny 2 (wartosc progowa) - 185tys. km, 2500RPM i 98st C!

2E69 - czujnik stukow 2 (silnik pracuje za glosno) -190tys. km, rozne temperatury i obroty

29CE - Misfire Cyl 2 (brak lub przestrzelil zaplon) - 190tys. km, rozne temperatury i obroty

2D06 - masa powietrza (MAS - wartosc zbyt niska) - 190tys. km,672 rpm

 

 

W okolicy 185tys km, dolalem oleju (moze zbyt duzo... :mad2: bo bierze 1l/1000km)...

Zastanawiam sie czy nie pekl pierscionek... na 2gim... ale patrze i rura wydechowa jest strasznie czerwona po 5minutach pracy... jakby katalizator sie rozsypal...(mialem taka przygode w innym aucie i nie chcialo to jechac wtedy)...

 

 

Prosze o wasze opinie

Opublikowano

Zacznij od cewek i świec, przy takim przebiegu pewnie są już dawno do zmiany, chyba, że to robiłeś. Wychodzi na to, że coś jest z przepływka, pytanie czy ma na to wpływ któraś cewka albo świeca ( albo kilka z nich ). Tak czy siak zaczął bym od zmiany cewek i świec ( ponoć ze świecami boshe np mogą być problemy ). Ale jak ci wpierdziela 1litr oleju co 1000km, to coś czuje, że żywot silnika dobiega końca....

 

ps. który to rocznik auta ?? bo silnik zapewne N52.

ps2. masz GAZ czy na benzynie jeździsz ??

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Hej,

tylko serwis olejowy byl 2x, wiec zrobie jak radzisz.

Poszedlbym w NGK - nie mialem nigdy z nimi problemu w innych autach (nawet dodatkowo wysilonych..), pogoogluje ale jesli ktos ma pod reka konkretny symbol to poprosze.

 

To jest 2005 N52, zalewam minimum 98 albo vpower

podobno wiekszosc uzytkownikow ma problem z olejem w tych silnikach (niby fabryka przewiduje konsumpcje do 0.7l/ 1 lub 2 km...), ale jest to co najmniej 'dziwne....'.

 

na wtryski BG44K jest juz drodze...

Opublikowano

Plus taki, że w tym roczniku głowica jest OK, od któregoś miesiaca 2006 jest nowa która jest wadliwa. Nie mniej jednak 1litr na 1000km, mimo tego co podaje instrukcja nie jest normalne.. Normalne to jest DO litra na 10.000-15.000km, a nie na 1000 :) przy 1000 to ty co wymianę oleju ( licząc co 12-15kkm ) to olej dolewkami przelejesz 2 wymiany przez silnik...

Mi N51 od wymiany do wymiany ( 13-14kkm ) brał DO 0.5l. jakby miał mi wziąć 13-14litrów ( gdzie wymiana to niecałe 6.5l ) to chyba bym się pochlastał na samą myśl o tym fakcie :).

 

 

Nr części możesz sobie sprawdzić tutaj http://www.realoem.com, klepiesz vin i jedziesz z koksem i szukasz sobie w silniku, znajdziesz tam nr świec, cewek, no generalnie wszystkiego :)

 

może być też tak że pierścienie puszczają olej a jego spalanie po jakimś czasie zabiło katalizatory ...

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Nieche cie martwic ale prawdopodobnie przez konsumpcje oleju ktora juz sie utrzymuje pewnie od pewnego czasu masz zabite katalizatory.

Jezeli wymiana na nowe to jest fortuna, ktos na forum podawal firme ktora je regeneruje.

 

Tylko problem w tym ze tak duza konsumpcja oleju bierze sie prawdopodobnie z popychaczy oraz podstawowo z tlokow i pierscieni ktore sa zle zaprojektowane w tym modelu i zle reaguja na jazde na lekko co oznacza naprawe bardzo droga a wiec raczej wymiane silnika. Prawdopodobnie ktos ci sprzedal auto wiedzac doskonale jaki jest jego stan, bo z takiej konsumpcji masz teraz do wymiany, tloki, pierscienie, kilka nie tanich uszczelek silnika (gorna i dolna, glowna walu korbowego i kilka innych), regeneracje glowicy, wymiana uszczelek popychaczy zaworowych, rozdzielnik oleju i prawdopodobnie zaraz sondy lambda biorac pod uwage twoj przebieg, dodaj valvetronic bo pewnie tez jest zapchany : 20tys zl lekka reka.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Dzieki koledzy,

 

ok wiec lece z tym:

Nr. Opis Uzupełnienie Ilość  Od   Do  Numer części Cena Uwagi Photo 
01 Cewka zapłonowa BOSCH 6  04/2006 12137548553  ZAKOŃCZONO  
01 Cewka zapłonowa BOSCH 6  04/2006 12137594936 $52.15   
02 Blokada  6   12131437986 $1.10   
03 Świeca zapłonowa High Power NGK ILZFR6D11 6  03/2007 12120032137  ZAKOŃCZONO  
03 Świeca zapłonowa High Power NGK PLZFR6A11S 6  08/2009 12120035915  ZAKOŃCZONO 

 

Czekam na czesci, a potem zobaczymy.

 

 

No tak nie wyglada to ciekawie... autem jezdze juz 4 lata bral mniej na poczatku, troche mu sie pogorszylo...

Mam pytanko, ktore motory nie maja juz tego problemu ?

 

N51 ? to jest Twoj z opisu 2.8l, czy nowsze 3.0 sa lepsze, zaczynam myslec o ewentualnym swapie.... albo nowej furze...

Opublikowano

328 to nazwa modelu, tak jak 325 328 330 335 to wszystko jest 3.0l tak w 328 też jest 3.0 ( w 325 też może być 2.5l ), co do silnika to wersja amerykańska, N51 był tylko na usa jako ECO silnik, który nie ma wadliwej głowicy i tłoków jak ma to N52 ( choć twój głowice powinien mieć ok patrząc rocznikowo ) , bo ma inne tłoki i inną głowicę :). 328 to zawsze było 3.0 w E90 :). Wg opisów na forach w usa 328i ma też najlepszą reakcję na gaz z 3litrówek w E90, bo ma inną przepustnicę czy coś tam nie pamiętam i faktycznie każde muśnięcie pedału skutkowało natychmiastową reakcją auta, no i mi MAX co mi żarła oleju to DO 0.5l na wymianę ( co 13kkm jakoś )

 

Ale tak jak ci kolega Rivasi piszę ( bo zjadł już chyba wszystkie zęby na N52 i teraz dogryza chyba sztuczne ;) ), prawdopodobnie silnik kończy swój żywot, przydało by się go rozebrać i sprawdzić pierścienie i uszczelniacze, same uszczelniacze popychaczy nie są drogie, ale ich wymiana już będzie + dojdzie do niej jeszcze planowanie głowicy o ile ona sama nie wymaga ingerencji, a popychacze też mają problemy jak ich uszczelniacze zaczynają puszczać i tak koło się zamyka bo stopniowo silnik po prostu zdycha. A branie 1l/1000km to przecież jest chore :).

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

A tak, juz pamietam ze bylo podobnie z pojemnosciami w dieslach (chyba...)

Zeczywiscie, reakcja na gaz w tym moim modelu jest zbyt opozniona.

 

.5l miedzy servisem to juz przyzwoity wynik

ciekawostka: w drugiej buni - e39 2.0 td przez 5 lat juz, miedzy wymianami nie trzeba nic dolewac.... a lata i po 220 na autostradach... chyba ze pompa paliwa przelewa diesla do bloku :lol:

 

Zastanawiam sie czy M3'ki byly wolne od tych wad (2005<)?

 

Kolego Rivasi, przesledzilem twoj watek, i nie doszukalem sie kosztow swapu, moglbys w skrocie napisac jaki koszt samego silnika, niezbednych podzespolow dodatkowych, robocizny mechanicznej no i programowanie tego wszystkiego.

 

dzieki

Opublikowano

JA dolewałem bo chciałem, nie dlatego, że KOMP kazał ;), przeważnie robiłem to na 2x bo po jakiś 5-6kkm spadała jedna kreska na idrivie więc dolewałem ze 200-300ml po kolejnych 6kkm też jakoś spadała jedna kreska ale to już praktycznie robiłem zaraz wymianę więc olewałem, chyba, że zauważyłem to np po 4000kkm to dolewałem sobie tak dla spokoju, choć sam wskaźnik nie jest mocno precyzyjny w benzynie ;). ale szacując wszystko to tak powiedzmy 0.5l wychłeptał :)

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Kolego Rivasi, przesledzilem twoj watek, i nie doszukalem sie kosztow swapu, moglbys w skrocie napisac jaki koszt samego silnika, niezbednych podzespolow dodatkowych, robocizny mechanicznej no i programowanie tego wszystkiego.

 

dzieki

 

Jezeli swap na dokladna ta sama jednostke 2.5L to koszta samego swapu jakies 2 tys. Jedyne programowanie to tylko uaktalnienie wersji softu jezeli nie masz ostatniej juz wgranej zeby wszystko bylo pieknie al, jest to zalecane i kasowanie adaptacji.

Koszt samego silnika w dobrym stanie z przebiegiem tak do 100 tys KM 6 do 8 tys. zl. Tylko problem znalesc taki silnik a jak znajdziesz to trzeba o niego super dbac (wymiana oleju co 10 tys KM, plukani itd) bo jezeli kupisz jakis z przebiegiem 200 tys km bedziesz za chwile mial te sam problemy co z twoim...

 

JA poszlem troche nie wiedzac w co sie pakuje w poliftowy N52N ktory wlozylem do pojazdu przedliftowego i wlasnie (mam nadzieje) koncze z pomoca forumowicza Gorik79 (Mautoczesci) oraz Przemka z Bimmer Upgrades, znajomego z BMW francja i dwoch forumowiczow z ANgli i z Rosji sciezke jak sie uporac z roznicami osprzetu, oprogramowania i jednostki sterujacej a wiec za jakies 2 tygodnie bede mial komplet dokumentacji bo powoli dochodze co do czego i wtedy mimo drozszego swapu masz wybor w silnikach z bardzo malym przebiegiem i w nowej budzie ktora jest mniej problematyczna

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
WITAM a moze zamien cewke na 2 cylindrze zanim kupisz cewki i świece, bo jak problem zostanie to bedziesz wiedzial ze to nie to,i zaoszczędzisz troche.
  • 3 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Myślę, że po przeszło 3 latach zrobi mu się naprawdę głupio :lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.