Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich posiadaczy e36 :D

 

Delikwent to M52B20.

 

Od kupna autka mam pewien mały problem. Gdy odpalam samochód na zimnym silniku przez jakieś 2 sekundy słychać "klekot" popychaczy który ucicha w momencie gdy gaśnie kontrolka oleju. Z tego co wyczytałem to klepanie popychaczy przy zimnym odpalaniu to powszechna cecha BMW i póki co niema się czym przejmować, jednak czy fakt że kontrolka oleju nie gaśnie od razu po odpaleniu jest skutkiem czy przyczyną klepania ? Dodam, że przy odpalaniu ciepłego silnika kontrolka oleju gaśnie od razu i niema żadnych dziwnych dźwięków. Oddzielna sprawa to klepanie w okolicach kolektora wydechowego po nagarzaniu się silnika. Czy to poprostu popychacze klepią jak się już silnik zagrzeje ?

 

Olej to valvoline maxlife 5w40, zaś filtr oleju to knecht wymieniane niedawno (jakieś 3000km temu) więc to nie wina zalanego kiepskiego oleju.

 

 

Proszę się zapoznać.

viewtopic.php?f=68&t=120678

Opublikowano
Za klepanie podczas zimnego rozruchu odpowiedzialny jest zaworek zwrotny - (jeśli dobrze pamiętam to w podstawie filtra) który zapobiega spływaniu oleju z filtra i głowicy do miski. Zapewne nie trzyma już (być może zanieczyszczony) i olej po dłuższym czasie zlatuje z głowicy. Po ponownym odpaleniu pompa musi na nowo zbudować ciśnienie i podpompować olej do głowicy i jej hydrauliki - stad klepanie które ustaje kiedy gaśnie kontrolka.
Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź niestety to raczej nie to bo sprawdzałem na zimnym silniku i dopiero w momencie odkręcenia filtra spływa z niego olej. Jakieś inne pomysły ?
Opublikowano

Jest jeszcze taki zaworek w samej glowicy...

u mnie było podobnie to wyczuscilem podstawę filtra z zaworkiem wlacznie i dalem nowa uszczelke bo stara byla jak platik ywatda i u mnie problem rozwiązało.

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
Ok dzięki, w takim razie wyczyszcze zaworek i zobaczę czy pomogło. A nie wiesz gdzie jest zlokalizowany ten zaworek w głowicy ? Trzeba głowice ściągać żeby się dobrać do niego ?
Opublikowano

Poziom oleju jest na max także ten problem odpada.

 

No nic zostaje mi wyczyścić ten zaworek w podstawie filtra a jak nie pomoże, to rwać głowicę :( albo jeździć i czekać aż się wytrą wałki :P

Opublikowano
Z własnego doświadczenia wiem że najpierw na ciepłym silniku zacznie zapalać się kontrolka smarowania. Potem ustąpią panewki korbowodowe i żadne kombinacje z zaworkami i wymianą pompy olejowej nie pomogą.
Opublikowano
Zrobisz jak uważasz , ja jeździłem do momentu zakupu 2 silnika .Podczas sekcji stwierdziłem że m52 to kupa złomu wyprodukowana przez księgowych .Wierz mi dbałem o ten silnik nic mu nie dolegało oprócz tej kontrolki .
Opublikowano

Marek nie strasz Kolegi...

po ile sekundach gaśnie Ci ta kontrolka? Jak ci juz napisalem popychacze klekoca bo w pierwszej sekundzie nie maja odpowiedniego cisnienia oleju. Przy następnej wymianie oleju zrob plukanke silnika najlepiej Liqui Moly Pro Line i zalej dobrym olejem. Moze byc valvolie i zobaczysz. Klekotanie po nagrzaniu moze byc wynikiem tego ze popychacze sa zapowietrzone. Nawet w Tis jest opisana procedura jak je odpowietrzyc. Doprowadzenie silnika do temp pracy i kilka przrgazowek, wolne obroty i znowu. Na logikę nawet tak to wygląda, ze olej na postoju poki silnik cieply i olej rzadki ucieka z glowicy i jej hydrauliki, po odpaleniu chwilke zaklekocze bo popychacze musza sie znowu napelnic, olej jest jeszcze zimny to gesty i stawia wiekszy opor w popychaczu a poteem jak sie nagrzeje to babelki powitrza uwięzione w popychaczu moga powodowac taki problem.

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
Nikogo nie mam zamiaru straszyć bo od straszenia to są duchy.Napisałem jak wygląda naturalna śmierć m52.Kontrolka gaśnie w normie choć w moim obecnym m52 trochę szybciej.Zmierz ciśnienie oleju na zimnym i gorącym silniku u mnie na gorącym było 0.15 bara zatem sporo poniżej normy.Co do szklanek to nie wierzę że po zgaszeniu silnika wypływa z nich olej bo za każdym razem gdy składam głowicę wyciskam z nich sporo oleju.Klepią bo olej opada zaworkiem z głowicy i przez spory czas pracują w łożach na sucho.Podstawa to zmierzyć ciśnienie oleju .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.