Skocz do zawartości

Skrzynia w trybie sportowym.


antalya

Rekomendowane odpowiedzi

Krótkie pytanie : Czy skrzynia biegów ma jeden tryb "sportowy" ?

Tzn. czy przełączenie lewarkiem dźwigni " w lewo" (zamiast "D" pod obrotomierzem jest "DS") daje ten sam efekt pracy skrzyni biegów co przełączenie w adaptive drive z trybu np. "Normal" na "Sport" (zamiast "D" pod obrotomierzem jest "D" z górnym indeksem Sport).

 

Chodzi mi o samą pracę skrzyni czy się czymś różni przełączając na te dwa różne sposoby ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś była dyskusja o tym, ale nie mogę znaleźć.

Przełączenie na tryb sport dodatkowo "usztywnia" układ kierowniczy, przyspiesza reakcję skrzyni na wciśnięcie gazu i powoduje zmianę biegów przy wyższych obrotach. Lewarka "w lewo" praktycznie nie przełączam, więc nie pamiętam :) Z pewnością, nie usztywni to kierownicy. Jak chcę zmieniać ręcznie, czasami używam łopatek. Rzadko, bo skrzynia działa bardzo dobrze w trybie automatycznym. Fachowcem się oczywiście nie czuję, więc nie wiem, czy o taką opinię Ci chodziło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to mi chodzi.

To że zmienia się czułość układu kierowniczego, twardość zawieszenie to już tu kiedyś ktoś wyjaśnił.

Wg mnie to chyba jest to dokładnie ten sam efekt przy przełączeniu lewarkiem i przez AD jeżeli chodzi o zmianę biegów (szybkość zmian/redukcji, poziom obrotów silnika), ale są tu ludzie którzy naprawdę dużo wiedzą o tych samochodach i chciałem się tylko upewnić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam włączony tryb SPORT, i dodatkowo przełączę skrzynię na tryb sportowy, to obroty podskakują mi jeszcze bardziej. Czyli jakby jeszcze jeden bieg niżej trzymała.

Co do samej pracy skrzyni to nie mogę się do końca obiektywnie wypowiedzieć, bo tu i tu zmiany są szybkie. Mam takie wrażenie że bardziej "szarpie" w trybie DS, ale to tylko moje odczucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tryb DS lewarkiem, to tylko przełączenie skrzyni w tryb sport czyli na wyższych obrotach chodzi silnik i można przełączać ręcznie biegi. Tryb Sport lub Sport plus to już zmiana nastawień wszystkiego, jak już ktoś wcześniej pisał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś w instrukcji skrzyni 6cio biegowej czytałem, że było 6 programów jazdy skrzyni i skrzynia dobiera odpowiedni pod kierowcę i jego styl jazdy. Jak z tego wynikalo w trybie sport mozesz mieć różne tryby jazdy, nie jest to 1 program, zaleznie od tego jak uzywasz pedału gazu.

 

Podejrzewam, że przy nowym 8 biegowym jest podobnie, ale nie mam niestety szczegółowej wiedzy w tym temacie :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełączenie lewarka podwyższa obroty. Opcja ta została z czasów kiedy nie było przełącznika trybów. Mi osobiście pasuje ponieważ łatwiej bez patrzenia machnąć lewarkiem niż szukać przycisku.

Przełączenie na sport podwyższa obroty i zwiększa czułość pedału gazu i hamulca. Dodatkowo zwiększa opór przekładni kierowniczej. Opcjonalnie usztywnia amortyzatory, jeśli samochód jest wyposażony w te elementy z możliwością regulacji.

Jeśli chodzi o obroty/biegi to najłatwiej to sprawdzić ustawiając tempomat a następnie raz przełączyć guzikiem, raz lewarkiem, obroty skoczą dokładnie w to samo miejsce. 550i nie jeździłem, może tam jest inaczej ale wątpię. Dopiero w M5 jest więcej możliwości konfiguracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam pytanko

Jestem posiadaczem wersji f10 523i i zauwazylem ze po dluzszej jezdzcie skrzynia w trybie normal zaczela chodzic lepiej tzn tak jakby dostosowala sie do mojego stylu jazdy, myslalem ze przypadkowo zmienilem tryb na sport ale to byl normal, o wiele lepiej zaczelo mi sie jezdzic. Ma ktos mkze te same odczucua..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ta skrzynia ma funkcję adaptacji - i dokładnie tak to wygląda, że po pewnym czasie dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy.

Jeśli ktoś kupuje auto używane - warto wyzerować adaptację, wtedy skrzynia szybciej nauczy się nowego stylu jazdy.

 

Swoją drogą próbowałem kiedyś dociec, ale mi się nie udało - czy adaptacja skrzyni jest związana z profilem kierowcy...

Tzn. jeśli samochód jest używany z różnymi pilotami, to czy styl pracy skrzyni również jest pamiętany dla każdego z profilów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Najszybciej i najpewniej przez podłączenie pod komputer serwisowy.

 

Możesz spróbować też "samodzielną" procedurą, której opis przewija się przez fora internetowe - ale nie do końca wiadomo czy ona działa.

Ja u siebie nie zauważyłem efektów jej działania (w odróżnieniu od odczuć po wyzerowaniu przez komputer).

 

1. Insert key (for older models)

2. Do not touch the break pedal

3. Press start button once

4. Press down and hold the accelerator pedal all the way for 30 seconds

5. You may hear some faint noise (your hearing must be very good)

6. Release the accelerator pedal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.