Skocz do zawartości

E60 530d 2004r dymi i szarpie przy 1500-1700obr/min


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam problem ze swoim bmw. BMW dymi na czarno i lekko szarpie przy 1500-1700 obr/min przy stałej prędkości. Po odpięciu podciśnienia EGR problem znika jak ręką odjął. DPF jest usunięty. Wymieniłem cały EGR i sterownik znajdujący się pod kolektorem ssącym, oraz filtr odmy. Po odpięciu świeci się check silnika odnośnie analizy spalin.

 

Szukałem rozwiązania problemu w internecie, lecz nic konkretnego nie mogłem znaleźć. Liczę na pomoc forumowiczów, pozdrawiam

Edytowane przez Owczar2
Opublikowano

Cześć,

 

Ja mam coś podobnego w 520d (m47n2). Czasem w tym przedziale obrotów jakby silnik delikatnie tracił moc.. Czuć to wyraźnie.

Jak bardziej ją wkręcę to jest nieco lepiej.

 

EGR czyszczony, żadnych błędów.

 

Mam wrażenie, że poci mi się turbina - pod spodem z jej okolic mam delikatne ślady oleju. Nie wiem czy nie kończy powoli życia. Przebieg 231 tysięcy.

--

gv

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie, a w jakiej kondycji macie sterowniki przy turbinie sterujące zmienną geometrią spalin? Bardzo często przekładenie ślimakowe się w nich wycierają, wtedy auto traci moc, wpada w tryb awaryjny.... Może się to zdarzać dość rzadko, ale również znam przypadki, że z dnia na dzień coraz częściej auto wpadalo w tryb awaryjny i konieczna wtedy była naprawa sterownika...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, jestem nowy na forum , prosze o pomoc o nie wiem jak zalozyc nowy temat, moje bmw e60 3.0d 218km przebieg ok.250tys.km bierze ok. litra oleju na 100km, gdzie szukac przyczyny??? 2004rok
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie dymi na niebiesko, moze troche na czarno na wyższych obrotach ale chyba noramalne.. aha i rurki z tyłu okopcone i sadze mimo ze auto ma dpf

 

Dpf-a nie możesz mieć bo inaczej żadnego bąka byś nie zobaczył. Sprawdzales czy silnik suchy?, turbina, kompresja do sprawdzenia, odma kiedy ostatnio wymieniana ?

Opublikowano
Auto kupiłem tydzien temu wiec nie wiem czy odma wymieniana, a co do dpf-a to na komputerze pokazuje ze jest ok i do czyszczenia niby za 4500tys km, a rurki okopcone , nie wiem co jest grane.. a silnik jest troche mokry dookoła
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Auto kupiłem tydzien temu wiec nie wiem czy odma wymieniana, a co do dpf-a to na komputerze pokazuje ze jest ok i do czyszczenia niby za 4500tys km, a rurki okopcone , nie wiem co jest grane.. a silnik jest troche mokry dookoła

 

Informacja w I-drive na temat dpf-a to zwykłe odliczanie które działa sobie cały czas nawet jak filtr zostanie usunięty, w modelach po lifcie zrezygnowano z tego gadżetu. Wymień odmę jeśli nie wiesz kiedy była zmieniana bo niesprawna doprowadzi do rozszczelnienia silnika.

Opublikowano
myślałem ze jak usuwaja dpf to i z i drive, patrzyłem to jest za turbina katalizator pełny ale czy to jest dpf czy katalizator to nie wiem , wyglada na zwykły katalizator. a co do rozszczelnienie to ciekawe czy nie jest za pozno juz bo mokry jest silnik olejem dookoła, ale moze to uszczelki pod kolektorem lub pokrywa zaworów.. a moze to wlasnie leje sie z odmy..??? mozliwe ??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
myślałem ze jak usuwaja dpf to i z i drive, patrzyłem to jest za turbina katalizator pełny ale czy to jest dpf czy katalizator to nie wiem , wyglada na zwykły katalizator. a co do rozszczelnienie to ciekawe czy nie jest za pozno juz bo mokry jest silnik olejem dookoła, ale moze to uszczelki pod kolektorem lub pokrywa zaworów.. a moze to wlasnie leje sie z odmy..??? mozliwe ??

 

Za turbiną masz katalizator a DPF powinien być bliżej środka samochodu. Gdy odma jest nie sprawna to wytwarza się podcisnienie w silniku które wypchnie olej przez najsłabsze miejsce w uszczelnieniu.

Opublikowano
Jak usuwaja DPF i robi to ktos kto sie na tym zna to oprocz tego ze masz okopcony wydech i puszcza baki w inny sposob tego nie sprawdzisz bo w kompie zostaja informacje o sprawnym urzadzeniu (przynajmniej ja tak mam) i rura z katem tez zostaje na miejscu tylko filtr czastek stalych jest wywalony (wybity)
Opublikowano
wiec wychodzi na to ze ktos kiedyś ładnie usunoł dpf-a bo jest tylko katalizator, a na środku samochodu tłumik,i na końcu końcowy, ale nie widać żeby cos było grzebane, żadnych spawów itd. A co do tej odmy to pewnie wypycha olej wszystkimi uszczelkami bo mam spocony cały silnik, a mozliwe ze w turbine tez pcha olej ta odma ???
Opublikowano
Ja jak mialem zapchana odme do to walilo olejem w dolot tak ze po wywaleniu DPF i wymianie odmy jeszcze przez 10 km z wydechu lecial bialo-niebieski dym w takiej ilosci jak by mi palil z litre oleju na 100km
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
trzeba wymienić czy można wyczyścic odme ? jaki jest koszt takiej odmy ???

 

 

Powinieneś wymienić bo nie wiadomo w jakim stanie jest membrana w obudowie, poza tym zalecają wymieniać co 3 wymianę oleju. Tu masz odmę: http://czescidobmw.pl/530d-z-silnikiem-m57n/odma-oe-bmw,3116.html

Opublikowano
Dzięki za linka, a jeszcze takie pytanie, bo mechanik odpioł rurę chyba od kolektora za kolektrem jest chyba egr i zdejmuje sie zabezpieczenie taka rure która idzie do intercolera i w niej było troche oleju,powiedzial ze chyba turbo puszcza.. czy moze jednak przez odme tez tak moze byc ?
Opublikowano
odma sprawdzona, troche była zapierdzielona i wymieniłem filterek a membrana podobno trzyma dobrze, mechanik odkrecił tez rurę od turbo i po przegazowaniu na sciankach turbiny pokauje sie olej, wiec to chyba turbo zaczyna puszczac olej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.