Skocz do zawartości

Czy ten olej do silnika będzie dobry BMW E46


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kolego jesli masz pisac glupoty to oszczec sobie glupich komentarzy ok,albo odpowiedz na pytanie a jesli niemasz odpowiedniej wiedzy na ten temat,a co widac to nie masz to niewchodz w ten post ok
Opublikowano

moja e36 z 92 ma przejechane ponad 300tyś i lata na pełnym syntetyku, i nie dał bym jej niczego innego

e46 zbliża się do 250tyś i też na full syntetyku śmiga

Opublikowano
motul, LM, vavoline, fuchs na te marki oleju patrz i oczywiscie pełen syntetyk :cool2: kolejny na forum który uważa ze 200tys to już minerał trzeba lać :duh: a poza tym jesteś kolego świeżak na forum to troche pofolguj z takimi tekstami :cool2:
Opublikowano

Szczęśliwy posiadaczu najlepszej marki na świecie, z olejami jest jedna zasada która jest jak pacierz nie wolno przechodzić z 10w/40 na full czyli 5w/40 bo zrobi się kino w silniku a jakie nie ważne nie wolno można przechodzić za full na niższy wracając do tematu można zalać u ciebie tylko 10/40 jaki olej ??

na pewno z klasa LL 04 BMW "long life 04"miałem u niemca w swojej przed kupnem alpine olej w polsce nie znany ale z klasa lepkości 5/40 LL04 zalałem w polsce shela 5/40 i po zrobieniu 10 000 tys km wlałem do silnika 1 litr tego to oleju shel stwierdziłem ze nie będę używał tego oleju i przy następnej wymianie zalałem oto taki loej PETRO CANADA http://www.variant.pl/petrocanada/FCK/pdf_static/SYNTHETIC_Passenger%20Car%205W-40.pdf 5w/40 i z norma LL 04 BMW zrobiłem 2000 km i na bagnecie zero ubytku oleju zobaczymy za 8000 km przewiduje pol litra może trochę więcej ale to max i ja bym nalał olej jak najlepszej jakości. Na pewno nie zalałbym lotosa nie :mad2: pozdro ps. też mam gas

Opublikowano

Kupiłem 6 lat temu z Niemiec e36, był 10w40, wlałem 5w50 i tak latam już ponad 100tyś, wymieniając olej co 12tyś.

Kupiłem dwa lata temu z Niemiec e46, był 10w40, wlałem 0w30 i tak latam ponad 50tyś.

 

Lubie łamać zasady :) a raczej stereotyp

Opublikowano
Szczęśliwy posiadaczu najlepszej marki na świecie, z olejami jest jedna zasada która jest jak pacierz nie wolno przechodzić z 10w/40 na full czyli 5w/40 bo zrobi się kino w silniku

 

nie wiem kto ci takich bzdur naopowiadał.

Opublikowano
do jceel i sie nie dowiesz bo mógłbyś nie zrozumieć ps. ja bym nie zalał 5w 40 po 10w /40 nigdy a ci co to robią nie maja pojecia o olejach i roli w silniku takiego oleju tyle :duh:
Opublikowano
do jceel i sie nie dowiesz bo mógłbyś nie zrozumieć ps. ja bym nie zalał 5w 40 po 10w /40 nigdy a ci co to robią nie maja pojecia o olejach i roli w silniku takiego oleju tyle :duh:

 

320d M47N w którym mój ojciec po zakupie zmienił olej z 10W40 na 5W40 przejechało od tamtego czasu 60 tys km i nie ma z nim żadnych problemów. a co, miał silnik eksplodować i zabić kierowcę, czy jak? ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
do jceel i sie nie dowiesz bo mógłbyś nie zrozumieć ps. ja bym nie zalał 5w 40 po 10w /40 nigdy a ci co to robią nie maja pojecia o olejach i roli w silniku takiego oleju tyle :duh:

 

Oj kolego to Ty nie masz pojęcia o olejach :duh: Czasy dużych Fiatów i Polonezów minęły. Jedynie gdybyś jeździł przez kilka lat na mineralnym to po przejściu na full syntetyk groziło by to zatkaniem kanałów olejowych bo po mineralnym w silniku jest sporo nagaru i szlamu a syntetyk by je wypłukał a jeśli chodzi o obecne pół syntetyki dobrej marki to mają one już odpowiednie dodatki które nie pozostawiają wiele syfu w silniku i zalanie full syntetyka niczym nie grozi a wręcz poprawia smarowanie silnika szczególnie w zimie przy porannych rozruchach i w lecie są lepsze termicznie, zmniejsza się zużycie silnika, zmniejsza się spalanie paliwa ze względu na mniejsze opory.

Opublikowano
do guzior2 po 1 nie zatkaniu kanałów bo nagar sie nie odkleja płatami jak ty sobie to tam wymyśliłeś :cool2: tylko nagar jest wypłukiwany i to jest główna przyczyna przechodzenia 10w/40 na 5w lub z 15 w ale nie ważne a zresztą skąd wiesz ile jezdziło dane auto na 10 i skąd wiesz ze wlewajac 5w mu nie pogorszyłeś np. grubości filmu olejowego na panewce głównej wału korbowego lub wytrzymałości na zerwanie takiego filmu olejowego przy dużych obciążeniach po wyplukaniu nagaru na pewno sa gorsze kolego no pytam sie skąd to wiesz ??? a ja ci powiem ze nie jesteś w stanie tego wiedzieć bo własnie ty nie masz pojęcia o roli oleju w silniku, jest zasada jak jezdził na 10 to nie przechodzimy na 5 lub 0 ja bym tego nie zrobił nawet swojemu wrogowi bo tak mnie uczono :mad2:
Opublikowano
hmm ja mam od ponad stu tysięcy zalewany motulem 8100 X-cess 5W-40. Silnik pracuje bez zarzutów. Teraz mam 175 tys zrobione. Olej godny polecenia w rozsądnej cenie. Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
do guzior2 po 1 nie zatkaniu kanałów bo nagar sie nie odkleja płatami jak ty sobie to tam wymyśliłeś tylko nagar jest wypłukiwany i to jest główna przyczyna przechodzenia z 10w/40 na 5w lub z 15 w

 

Po pierwsze pół syntetyk też posiada dodatki myjące dlatego nie wiem skąd ci się wzięło że po nim będzie nagar w silniku, no chyba że ktoś nie zmienia oleju to tak lub kupuje w hipermarkecie o nazwie no name, po drugie jeśli ktoś się obawia to może zastosować płukankę silnika LM lub Motul.

 

skąd wiesz ile jezdziło dane auto na 10w i skąd wiesz ze wlewajac 5w mu nie pogorszyłeś np. grubości filmu olejowego na panewce głównej wału korbowego lub wytrzymałości na zerwanie takiego filmu olejowego przy dużych obciążeniach po wyplukaniu nagaru

 

Jesli nie wiem co było wczesniej lane i jak długo to stosuje płukankę i zalewam to co jest zalecane przez BMW i firmy olejowe i wlewając syntetyk film olejowy będzie bardziej odporny na zerwanie w wysokich temperaturach bo jest lepszy termicznie.

 

jest zasada jak jezdził na 10 to nie przechodzimy na 5 lub 0 ja bym tego nie zrobił nawet swojemu wrogowi bo tak mnie uczono

 

Jak widać nie sprawdza się ta zasada bo wiele osób przechodziło z pół syntetyków na full i nic się nie stało bo niby co miało by się stać ? a nawet polepsza się kultura pracy silnika, smarowanie w lecie i zimne rozruchy w mrozy. A tu można zaobserwować co się dzieje z pół syntetykiem w mroźne nocki, ile czasu musi upłynąć nim rozprowadzi sie po wszystkich zakamarkach i w tym czasie silnik dostaje nieźle po tyłku a w dieslach dodatkowo turbina.

Opublikowano
bugi81 ja przechodziłem w różnych samochodach z 10w40 na 5w40,z 10w40 na 5w30,z 15w40 na 10w40 i silnikom wyszło tylko na dobre więc kto cię tych teorii nauczył ?
Opublikowano

Ja w swojej e30 stosowałem dobry olej mineralny i po zdjęciu pokrywy zaworów zobaczyłem czyściutką klawiaturę o wyglądzie fabrycznym.

Nagary, smoła, muł robią się w silnikach jeżdżonych na selektolu lub takich gdzie nie zmienia się oleju wcale. Widziałem taki silnik rozebrany w e60. Wyglądal jak świeżo smołowany dach.

Opublikowano

Sprowadziłem swoją E46 320D 2000. Jaki olej był zalany, sprzedawca nie potrafił określić, na pierwsza wymianę zalałem Castrola 5w40 kupionego w Tipie w Berlinie. Lepiej było zaryzykować nalać 5w niż od razu 10 ją męczyć. Przez pierwszą wymianę nie wzięła grama oleju. Stwierdziłem ze przy wymianie zaleje jej 0w tez Castrola z tipu. Oleju nie ubywa, nie kopci, będę zalewał rzadki jak najdłużej.

Aha...Teraz przy wymianie zalewam już Liqui Moly oczywiście sam go sobie kupie w Niemczech

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)
witam. siedzę i myślę o mojej starej ('98) poczciwej e46... dużo ludzi pisze, że przy wymianie oleju wlewają 5,5 l. U mnie wchodzi 4,5l i nawet markerem jest napisane na pokrywie "4,5l". Mogła być zmieniona miska olejowa?? wszystko śmiga jak należy i przebiegi robię duże (olej wymieniam 3 razy w roku). Proszę o jakieś porady i opinie... Edytowane przez yarq89
Opublikowano
według danych to w M47 wchodzi 5l. W M47N 5.5l. Ale tak realnie w M47 to 4.5l i dobrze ci wchodzi.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
Z ciekawości sprawdziłem faktury od Maćka. za każdym razem kupowałem 5l+1l i za każdym razem zostawało ok. pół litra więc jak w pysk strzelił wchodziło 5,5l (trzy razy :) ).

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.