Skocz do zawartości

Czy ten olej do silnika będzie dobry BMW E46


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam! miałem podobny problem przy zakupie auta, nie wiedziałem jaki olej był dolewany. Rozmawiałem z mechanikami i każdy z nich kazał wlać pełen syntetyk bo tylko takie są zalecane. Wlałem castrol edge 5w30 i chodzi bez problemu, nic nie stuka, nie ma wycieków.
Opublikowano
rowniez mam dylemat, od lat w samochodach i motorach latam na motulu, zawsze wiedzialem co bylo przedtem zalewane tj.jaka gestosc itd. od paru dni mam e46 320d z karteczka przy silniku kiedy oliwa zmieniana i jaka, ale nie ma gestosci. motul x-clean c3 jest 5w a nie 0w,niezbyt inne oleje uznaje i dlatego chce potwierdzic wybor, nalatane ma 166 i chce ja zmapowac za jakis czas co tez istotne bo na forach vag do krecanych w wiekszosci wlewaja tez motula, olej wymieniam co 10tysi
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
rowniez mam dylemat, od lat w samochodach i motorach latam na motulu, zawsze wiedzialem co bylo przedtem zalewane tj.jaka gestosc itd. od paru dni mam e46 320d z karteczka przy silniku kiedy oliwa zmieniana i jaka, ale nie ma gestosci. motul x-clean c3 jest 5w a nie 0w,niezbyt inne oleje uznaje i dlatego chce potwierdzic wybor, nalatane ma 166 i chce ja zmapowac za jakis czas co tez istotne bo na forach vag do krecanych w wiekszosci wlewaja tez motula, olej wymieniam co 10tysi

 

Motul x-clean C3 5W40 spełniający normę BMW Long Life 04, bardzo dobry olej i śmiało możesz go wlać.

Opublikowano
Hm... a przy przebiegu 370 tkm w 320 m47 ? . Aktualnie mam zalany 10w40 , silnik pobiera ok100 ml na 10 tkm ( jednak od wymiany do wymiany na 10 tkm nigdy nie muszę dolewać zawsze jest delikatnie powyżej min ). Czy warto przejść na olej syntetyczny ? . Na stacji gdzie zmieniam mówią że to idealny olej do mojego auta . Sam nie wiem co zrobić ?
Opublikowano
Witam. Jak nie ma dpf to mozesz zalac kazdy syntetyk ze specyfikacja B3/B4 czy to bedzie 5w-40 czy tez 0w-40. Ja leje 5w-40 i wymieniam co 10tys. olej z oznaczeniem LL maja druga wartosc tylko 30 czyli gorzej sie zachowuja przy duzym rozgrzaniu oleju
Opublikowano
(...) olej z oznaczeniem LL maja druga wartosc tylko 30 czyli gorzej sie zachowuja przy duzym rozgrzaniu oleju

Skąd kolego wogóle to wiesz, Co ma norma Long Life do drugiej wartości 30??? dla mnie napisałeś rzeczy z kosmosu...

Hm... a przy przebiegu 370 tkm w 320 m47 ? . Aktualnie mam zalany 10w40 , silnik pobiera ok100 ml na 10 tkm ( jednak od wymiany do wymiany na 10 tkm nigdy nie muszę dolewać zawsze jest delikatnie powyżej min ). Czy warto przejść na olej syntetyczny ? . Na stacji gdzie zmieniam mówią że to idealny olej do mojego auta . Sam nie wiem co zrobić ?

Na stacji w której wymieniasz cię oszukują. Nigdy do motoru m47 BMW nie zalecało oleju półsyntetycznego. Na tym forum większość ludzi zaleca olej syntetyczny i tylko syntetyczny nie zależnie od przebiegu. Nie mniej jednak ja przy tym przebiegu bym się zastatnowił dwa razy zanim bym przeszedł z 10w na 5w40. Warto przemyśleć kondycję silnika, stan turbiny, bez wątpienia dla turbiny jest gorzej jeżeli jeździsz na 10w, słabsze smarowanie. Od kiedy stosujesz pół syntetyk? ciekawi mnie co wymieniałeś przy samochodzi z takim przebiegiem i jak się sprawuje.

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano
Witam. Jak nie ma dpf to mozesz zalac kazdy syntetyk ze specyfikacja B3/B4 czy to bedzie 5w-40 czy tez 0w-40. Ja leje 5w-40 i wymieniam co 10tys. olej z oznaczeniem LL maja druga wartosc tylko 30 czyli gorzej sie zachowuja przy duzym rozgrzaniu oleju

 

 

No ciekawe stwierdzenie DPF w aucie z 1999 r :lol:

Opublikowano

Przejechałem 60 tkm . Poprzednik posiadał auto rok czasu i zrobił 20 tkm . Czyli auto prawie z przebiegiem ok 300tkm przeszło na 10w 40 .

Wymieniłem :

1 Wahacz + tuleja

2 Oring pompa wtryskowa .

3 szczęki .

4 zawór egr

5 Koło pasowe

6 łączniki stabilizatorów ( 2 szt. )

7 pasek wieloklinowy i klimy ( ostatnio jak pisałem o eksploatacji zapomniałem by je wpisać )

8 Odma

9 oleje plus filtry ( co 10 tkm

10( akumulator ledwo ciągnie (-7 już nie odpalę auta )ale myślę że wytrzyma jeszcze tą zimę , 2 wahacza jak się wsłucham to go delikatnie słychać...na razie nie zmieniam stuki są bardzo minimalne ) .

I co zrobić bo sam już nie wiem za 3 tyś mam wymianę oleju i nie wiem co zrobić czy zostać na 10w 40 czy przejść na kakiś inny olej ? .

Jeśli chodzi o silnik nie mogę złego słowa powiedzieć o nim nie kopci pracuje równo żadnych turbo dziur itp ,oleju praktycznie nie bierze zawsze mieszczę się między min i max na bagnecie .

Opublikowano
Przejechałem 60 tkm . Poprzednik posiadał auto rok czasu i zrobił 20 tkm . Czyli auto prawie z przebiegiem ok 300tkm przeszło na 10w 40 .

Wymieniłem :

1 Wahacz + tuleja

2 Oring pompa wtryskowa .

3 szczęki .

4 zawór egr

5 Koło pasowe

6 łączniki stabilizatorów ( 2 szt. )

7 pasek wieloklinowy i klimy ( ostatnio jak pisałem o eksploatacji zapomniałem by je wpisać )

8 Odma

9 oleje plus filtry ( co 10 tkm

10( akumulator ledwo ciągnie (-7 już nie odpalę auta )ale myślę że wytrzyma jeszcze tą zimę , 2 wahacza jak się wsłucham to go delikatnie słychać...na razie nie zmieniam stuki są bardzo minimalne ) .

I co zrobić bo sam już nie wiem za 3 tyś mam wymianę oleju i nie wiem co zrobić czy zostać na 10w 40 czy przejść na kakiś inny olej ? .

 

a tak ludzie narzekają na vp44 a tu prosze jaki przebieg wytrzymała :cool2: a jak turbo??

Opublikowano

Dobry olej jaki mogę polecić to

Motul 8100 5W40 X-Clean C3

Same dobre opinie i choć trochę drogi to jednak auto nam się tym odwdzięczy. Aha. nie kupujcie Castrola bo jest przereklamowany.

Opublikowano
Do Kostek 29 szczerze mówiąc powinien być syntetyk ale tyle km zrobiłeś na półsyntetyku i nie narzekasz więc ja osobiście bym chyba nie zmieniał. A jeszcze tak z czystej ciekawości jakiej firmy olej kupujesz i czy paliwo tankujesz zwykłe gdzie popadnie czy jakieś "uszlachetnione"

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano

Jeśli chodzi o turbo również nie narzekam ...(i oby tak zostało ! :D ) przestrzegam zaleceń dbania o turbo i na razie ładnie ciągnie . Jeśli chodzi o paliwo to tankuje praktycznie zawsze na tej samej stacji ( orlen verwa ) kilka razy byłem zmuszony zatankować zwykłą ropę i jakby troszkę gorzej paliła na niej...osiągi takie same . Natomiast oring w pompie , naprawiał mechanik skasował mnie 150 zł naprawa zajęła mu kilka h powodem był wyciek paliwa ( Niestety raz ją zapowietrzyłem troszkę :duh: ech... pojechałem do mechanika za późno ! :oops: na 3 sekundy troszkę spadła z obrotów ) , naprawy pompy dokonał bez jej wyciągania z auta . Ciekawi mnie czy przy takim przebiegu była już regenerowana pompa co myślicie ? jeśli nie to pewnie trafi to na mnie... Jeśli chodzi o olej ja właśnie jeżdżę na costrol 10 w 40 .

Pozdrawiam

Opublikowano
Natomiast oring w pompie , naprawiał mechanik skasował mnie 150 zł naprawa zajęła mu kilka h powodem był wyciek paliwa[...]naprawy pompy dokonał bez jej wyciągania z auta

czy wiesz który dokładnie to był o'ring?? ten od tłoczka dawki?? masz możliwość wskazania na jakiejś fotce?? czy o'ring był zamawiany w BOSCHu?? pozdr

Opublikowano

Jutro zadzwonię do mechanika może będzie pamiętał , który wymieniał tylko że to było ponad rok temu... . Ale zobaczymy . Była to pierwsza naprawa w aucie po kupnie. Hey a o co chodzi dokładniej z tym oringiem ? ja już tak jeżdżę naprawdę długo jest to jakiś istotny fakt ? .

Pozdrawiam

Opublikowano
Hey a o co chodzi dokładniej z tym oringiem ?

chodzi o to, że w momencie wymiany o'ringa przy tłoczku dawki jest możliwość przeczyszczenia go z powstałych w czasie eksploatacji opiłków metalu. Tylko właśnie chodzi o to, który to był o'ring.

Opublikowano

Teraz już rozumiem . Jutro będę dzwonił do gościa , zobaczę co mi powie jak prowadzi jakiś rejestr na pewno mi powie gdzie wymieniał ten oring .

Pozdrawiam

Opublikowano

Koledzy, nie chcę zakładać specjalnie nowego tematu.

Mam silnik M43TU B19 , na liczniku 230kkm. Niedawno autko kupiłem i chcę wymienić olej. Na karteczce jest napisane 10w40. Nie wiem jaki olej kupić... :( Z tego co piszecie, wnioskuje że przechodzicie z półsyntetyka na pełen syntetyk. Poradźcie jaki olej zalać...

Opublikowano
powiedzcie czy warto przechodzić przy przebiegu 180 tys z 10w40 na MOTUL 8100 X-clean 5W-40?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.