Skocz do zawartości

Czy ten olej do silnika będzie dobry BMW E46


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pytasz

jaka jest różnica między LL-01 a LL-04, lub LL-98?

LL znaczy :long live a cyfry , 98 , 01 ,04, to oznacza od kiedy ten olej zatwierdzono np 1998, 2001, 2004 itd

Jest opinia że tu głównie chodzi o śrubowanie normy aby spełnić podwyższone wymaganie ekologiczne.

Logicznie rzecz biorąc to czym wyższa data to normy powinny być lepsze .

Jak wlejesz z nowszymi normami olej do starszego rocznika auta to mu powinno wyjść na zdrowie ale jak do nowego rocznika auta zalejesz olej ze starymi normami to bym nie zalecał.

Już nie będę wspominał o wpływa używania kiepskich olejów na zatykanie sie filtra cząstek stałych.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Gdzieś wyczytałem jakiś kolega się wypowiadał, że jeżeli Twój silnik był zalewany z normą LL-01 i taki jest do niego zalecany taki powinno się lać. Powinien mieć lepsze właściwośći dla TWOJEGO silnika niż ten z normą LL-04. Miałem ten sam dylemat i wybrałem LL-01 po wypowiedzi jakiegoś użytkownika. Ale musiałbyś sprawdzić dokładnie, poszukać na forum w dziale z olejami. Pozdrawiam.
Opublikowano

Problem taki, że nie wiadomo mi jaki olej był lany do silnika.

Muszę go wymienić i zastanawiam się nad normą LL-01 czy wyższą.

Myślę, że LL-02 jeśli jest, to byłby optymalny.

Kolejny problem, że nie mogę znaleźć mojego silnika w tych spisach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widzę, że nawet nie chciało Ci się skorzystać z szukajki, którą dostałeś na tacy..ten z linka u góry będzie dobry.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu masz link do takiego samego oleju ze sklepu w mojej wiosce, zaoszczędzisz na filtr.

 

http://allegro.pl/motul-8100-x-cess-5w40-5l-warszawa-gratisy-i4454221062.html

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyżej jest 6l, stąd wyższa cena.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A w mordę nie zauważyłem :mad2:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Widzę, że nawet nie chciało Ci się skorzystać z szukajki, którą dostałeś na tacy..ten z linka u góry będzie dobry.

 

Chciało mi się - odpisałem wyżej że nie mogę znaleźć na tej liście silnika :D , aż znalazłem jeszcze inną stronę, na której też nie było. Problem polega na tym, że nie mogę znaleźć tam swojego silnika z takimi parametrami.

Żaden się nie zgadza. Bliżej do 320 jest.

 

Panowanie. 6 Litrów wystarczy? Na płukanie i wlanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja znalazłem, co prawda dla compacta, ale to jeden czort :P rekomendowany 0w30, polecany 5w30, wchodzi 4,3l.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Valvoline 5w50 nie ma rekomendacji BMW LL-01/04. Jesli sie myle to mnie popraw.

Poza tym jest za gesty do silnika z valvetroniciem!

 

Generalnie nie ma tu wielkiej filozofii. Nalezy zalac to co zaleca producent. Na kompletnie suchy silnik N42 potrzeba 4.25 l oleju. U Ciebie po spuszczeniu starego oleju wejdzie troche ponizej 4 l.

 

Kup Motul 5W30 LL-04 + plukanke LM. To chyba najlepsze co mozesz zrobic dla tego silnika. Stosuje taki komplet juz od kilku lat i wszystko dziala bez zarzutu.

Opublikowano
Dokładnie-na oleju się nie oszczędza!!! Roznica kilkudziesieciu zlotych co pare miesiecy to zadne oszczednosci a silnik bedzie mial normalną ochrone i warunki do pracy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz mi powiedzieć coś więcej na temat tej płukanki LM :D

 

Ja Ci powiem, że po takiej płukance właśnie wymieniam silnik w swojej lalce...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

podepnę się pod temat

 

od zakupu auta nie robiłem płukanki i zalałem motul 5w30 i tutaj pytania mam dwa

 

 

1.Czy wymieniajac olej mogę śmiało wlać 5w40?? czy może coś rozszczelnić się itp?? czy zostać przy 5w30?

 

2.Auto zakupiłem w tamtym roku w Pażdzierniku od tamtego czasu do teraz zrobione jakieś 4tys km bo więcej auto stało...czy śmiało można na takim oleju jeżdzić jeszcze?? powiedzmy do zimy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy wiesz czym się różni 5w30 od 5w40? Wiesz co oznaczają te liczby?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
A ja stosuje płukankę od 3 lat przy każdej wymianie oleju. Silnik pracuje bez zastrzeżeń. Z tym że zacząłem ją zalewać od relatywnie niskiego przebiegu (niecałe 100 tys km). Poza tym wcześniej jeździłem tylko na olejach 0w-30 lub 5w30 LL-04 wymienianych po maksymalnie 18 tys km. Podejrzewam więc, że ta płukanka nie ma zbyt wiele do wypłukiwania w moim silniku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwsza cyfra z literką W(z ang. winter-zima), im niższa wartość, tym olej rzadszy i silnik lepiej odpali w niskich temperaturach, drugi znak/liczba oznacza wartość co do wysokich temperatur, czyli im wyższa wartość, tym lepsze smarowanie w wysokich temperaturach. Najlepszy byłby olej 0W60, ale podobno nie da rady takiego zrobić. Wyczynowe oleje w sportowych autach mają oznaczenie 10W60. Przyjęło się, że syntetyki dają lepsze smarowanie, ale nie jest to tak do końca prawda, bo najmniejsze smarowanie jest w momencie, gdy cały olej ścieknie do miski i wtedy na elementach pozostaje tzw. film olejowy. Najmniejszy film zostawiają najrzadsze oleje, czyli z oznaczeniem 0W..., a największy i najlepszy film zostawiają oleje tzw. mineralne. Wiem, że niektórzy zrobią wielkie oczy, ale przed ostatnią wymianą oleju postanowiłem trochę poczytać, żeby zdecydować jaki olej zalać. Najlepszym rozwiązaniem w naszym klimacie jest olej 5W40.

Kolego z Mławy lej śmiało 5W40, nic Ci nie rozszczelni.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Tylko pytanie po co chcesz zmieniać, skoro obecnie masz zalany bardzo dobry olej 5w30 - taki olej jest przede wszystkim rekomendowany do Twojego silnika. Dopiero na drugim miejscu 5w40.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.