Skocz do zawartości

Czy ten olej do silnika będzie dobry BMW E46


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oznaczenie 30 i 40 to lepkość oleju.

 

Teoretycznie dla 2,0d producent zaleca stosowanie właśnie 5w30, a nie 5w40 ( częściej stosowany w silnikach benzynowych)

Opublikowano
Według strony castrol.pl dla Twojego silnika zalecany jest olej edge 0w40. Olej edge 5w30 jest zaznaczony jako "dopuszczalny". Jeżeli masz paragon to nie widzę problemu by wymienić olej w sklepie :wink:
Opublikowano

W uproszczeniu : oznaczenie na butelce oleju

40
oznacza że te oleje są przeznaczone go gorących krajów gdzie temperatura otoczenia jest około 40 stopni C na Polskę wystarczy z oznaczeniem 30, co zresztą zalecił producent.

http://www.motoor.pl/artykuly-77-oleje-silnikowe-10w40-15w50---z-czym-to-sie-je1.html

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
A czym się różni 0 od 5?

w uproszczeniu to czym niższa cyfra to tym bardziej jest zalecana do zimniejszych klimatów

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
U mnie w 320D za granicą był lany 5w40, natomiast ja leję edga 0w40, zgodnie z zaleceniami Castrola oraz mechanika - właśnie ze względu na większe różnice temperatur lato-zima
Opublikowano
pierwsza liczba podaje gęstość czyli jak olej się zachowuje w temp otoczenia. Im niższa cyfra tym bardziej płynny czyli w zimę nie zrobi się przy 0 i przy 5 jakiś budyń. Druga to lepkość czyli jak olej się zachowuje już po rozgrzaniu. Im auto elksploatowane jest w cieplejszym klimacie tym nr wyższy oraz jak auto jeździ bardzo dużo po autostradach czy torach. W bardzo eksploatowanych sportowo zaleca się w60 wtedy nie ma praktycznie możliwości zerwać oleju.
Opublikowano

Reasumując.. Mam w samochodzie 5W-40, kupiłem 5W-30 i nie wziąłem paragonu [wiem głupota]. Dam go, a na wiosne wleje 0W-40.

Nic nie przeszkadza ?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ostatnio kupiliśmy E46 320d. Staram się powoli eliminować drobne mankamenty.

Teraz padło na to, że żółta kontrolka od oleju pali się kilkanaście sekund po uruchomieniu silnika. Czytam i różnie o tym piszą. Jedni, że czujnik, jedni, że tak jeżdżą i nic się nie dzieje.

 

Zastanawiam się nad wymianą oleju (jako pierwszą możliwą przyczyną, obecnie zalany olej jak dobrze pamiętam to jakiś mobil 10w40) oraz filtra (który ponoć wpływa znacznie na ciśnienie oleju, jeżeli jest jakiś gówniany). Chociaż kupiłem od znajomego, który zmieniał olej kilka tys. kilometrów temu. Ale nie wiem nawet jaki założył filtr.

 

Czytam i czytam o tych olejach, ale już się trochę pogubiłem. Istnieją różne standardy BMW. I znów ilu użytkowników - tyle opinii. Wiem, że warto założyć ten, który posiada "Longlife". Tylko jest Longlife-01 i Longlife-04.

Znalazłem takie oleje, które spełniają te wymagania:

- Mobil 1 TurboDiesel 0w40 (LL-01)

- Mobil 1 NewLife 0W40 (LL-01)

- Castrol EDGE TurboDiesel 5W40 (LL-04)

- Mobil 1 ESP Formula 5W30 (LL-04).

 

I teraz który warto zalać do 320d z końca 2000 roku?

 

Następnie filtr - ponoć bardzo jest ważny. Widzę, że zdecydowanie zakładać trzeba MANNa, KNECHTa albo BOSCHa - tak? Czyli wystarczy, że zamówię:

http://czescidobmw.pl/filtr-oleju/filtr-oleju-mann,1087.html

+ olej i to wszystko?

 

I jeszcze mam pytanie odnoście płukanki. Bo w związku z nią jest najwięcej kontrowersji. Czy opłaca się ją robić? Jakie jest prawdopodobieństwo, że bardziej zaszkodzi, niż pomoże?

 

Z góry dzięki za wszelkie porady!

Opublikowano

co do plukanki to nie polecam ale teorie są rozne

filtr ok

ale olej to zalej lepszy i napewno nie 10w40 !! tylko najlepiej 5w30

mobila odradzam, castrola tez, napewno olej kupić musisz z pewnej ręki, np na czescidobmw

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Kup z pewniej ręki dowolny olej(może być LL-01, może być LL-04 - wszystko zależy od zasobności kieszeni), do tego filtr oleju, filtr powietrza, filtr paliwa i przy okazji wymień płyn hamulcowy.

Na początek wystarczy.

Przy okazji sprawdź poziom płynu chłodzącego, płyn do spryskiwaczy możesz wymienić już na zimowy (jeśli masz touring to również w tylnym zbiorniku).

 

Nie baw się w żadne płukanki, nie pieść się tylko działaj. Powodzenia.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano
Kup z pewniej ręki dowolny olej(może być LL-01, może być LL-04 - wszystko zależy od zasobności kieszeni), do tego filtr oleju, filtr powietrza, filtr paliwa i przy okazji wymień płyn hamulcowy.

Na początek wystarczy.

Przy okazji sprawdź poziom płynu chłodzącego, płyn do spryskiwaczy możesz wymienić już na zimowy (jeśli masz touring to również w tylnym zbiorniku).

 

Nie baw się w żadne płukanki, nie pieść się tylko działaj. Powodzenia.

 

Tak jak mówię - auto kupiłem od znajomego, a nie tak dawno wymieniał np. filtr paliwa.

 

Tzn. który olej jest droższy/lepszy? Rozumiem, że LL01?

Czyli jaki olej polecacie?

Mieszkam w miejscowości, gdzie mamy oleje w dobrej cenie, tylko nie wiem jaki kupić ;) Zawsze wydawało mi się że Mobil to dobry olej.

 

A stanie się tragedia, jeżeli na tym co mam pojeżdżę do wymiany? Czyli jeszcze powiedzmy, 3-4 tys. km? I ew. potem zamienię na lepszy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może nie a może wał pęknie ptfu ptfu..pytanie o to nie ma sensu, do Twojego silnika wystarczy olej z normą LL-01, markę dopasuj do swojego budżetu :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Kup z pewniej ręki dowolny olej(może być LL-01, może być LL-04 - wszystko zależy od zasobności kieszeni), do tego filtr oleju, filtr powietrza, filtr paliwa i przy okazji wymień płyn hamulcowy.

Na początek wystarczy.

Przy okazji sprawdź poziom płynu chłodzącego, płyn do spryskiwaczy możesz wymienić już na zimowy (jeśli masz touring to również w tylnym zbiorniku).

 

Nie baw się w żadne płukanki, nie pieść się tylko działaj. Powodzenia.

 

Tak jak mówię - auto kupiłem od znajomego, a nie tak dawno wymieniał np. filtr paliwa.

 

Tzn. który olej jest droższy/lepszy? Rozumiem, że LL01?

Czyli jaki olej polecacie?

Mieszkam w miejscowości, gdzie mamy oleje w dobrej cenie, tylko nie wiem jaki kupić ;) Zawsze wydawało mi się że Mobil to dobry olej.

 

A stanie się tragedia, jeżeli na tym co mam pojeżdżę do wymiany? Czyli jeszcze powiedzmy, 3-4 tys. km? I ew. potem zamienię na lepszy?

 

lepiej zmień na 5w30/5w40 :cool2: okej 10w40 będzie bardziej gęsty a co za tym idzie podczas zimnych startów będzie gorzej rozprowadzany po magistrali olejowej :( olej polecam Fuchs titan Gt1 XTL 5w30 moja m47 na takim jeździła :cool2:

Opublikowano
Może nie a może wał pęknie ptfu ptfu..pytanie o to nie ma sensu, do Twojego silnika wystarczy olej z normą LL-01, markę dopasuj do swojego budżetu :wink:

 

Czyli mam rozumieć, że LL-04 jest lepszy od LL-01?

 

Czyli np. ten Castrol EDGE TurboDiesel 5W40 będzie jak najbardziej ok? Jest LL-04.

 

Czy jest gdzieś podział na jakieś klasy? :) Tak jak w przypadku opon? Np. olej budżetowy, klasa średnia i np. premium? Albo inaczej. Jakie są powiedzmy 3-4 wiodące marki?

Opublikowano

Okazało się, że mam zalany Mobil 5W30 - więc jest ok. Pojeżdżę i wymienię zgodnie z ilością przejechanych kilometrów.

Nie wiem jaki jest założony filtr, ale postaram się to sprawdzić jak podniosę (przy zmianie kół).

Opublikowano

to trzeba samochod w gore podnosic aby filtr zobaczyc ?

 

wątpliwe ze ustalisz jaki masz filtr ale zycze powodzenia :norty:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Aaa, no tak, patrzę teraz na zdjęcie filtru i widzę, że jest inaczej niż w mojej Astrze G :)

 

No nic, to nie zobaczę jaki mam filtr.

Opublikowano

jesli masz watpliwosci co do filtra to kup nowy, najlepiej to wlej normalny olej i zmien filtr

ale widac oszczedzasz juz na starcie, będziesz płacić dwa razy, jak stasiu i jego pochodne

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Oleje z oznaczeniem LL-01 to znaczy że jest zrobiony zgodnie z normami z 2001 roku , LL-04 zgodnie z normami z 2004 roku.

W uproszczeniu to mechanicy zalecają dla BMW wyprodukowanych przed 2004 rokiem zalewanie olejem LL-01 a samowody z 2004 roku i nowsze zalewać olejem LL-04.

Producenci zapewniają że czym jest nowsza norma to olej jest lepszej jakości i można również lać do starych bryczek.

Dodam że można spotkać olej LL-98 ale chyba już go nikt nie produkuje.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
U mnie przyczyną żółtej kontrolki po odpaleniu była nieskasowana inspekcja oleju. Zrób to pierwsze co, bo nic Cię to nie kosztuje, a prawdopodobnie pomoże. Podłącze się tematu: Też jeżdże na Castrolu 10w40, ale z pewnej ręki. Mogę przejść bez żadnych konsekwencji na 5w-30? Bo z tego co wiem, nie jest to zbyt dobre dla silnika, z gęstszego na rzadzszy, w drugą stronę jak najbardziej. Co myślicie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.