Skocz do zawartości

Czy ten olej do silnika będzie dobry BMW E46


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ale w jakim sensie wymieszać? Np pół na pół czy tylko o dolewki Ci chodzi? Dolewki spokojnie możesz robić. Nie tylko o lepkość chodzi, jeszcze liczą się uszlachetniacze w oleju.
Opublikowano
tzn tak do wymiany oleju zostalo mi ok 4 tys kilometrów ale na bagecie została tak mniej wiecej 1/3 miarki ale olej nie cieknie nigdzie wiec pewnie bierze i zastanawialem sie czy moge dolac - ale chyba poprsotu go wymienie wczesniej - a tak poza tym to co ile wymieniac co 20tys??
Opublikowano
Dolej śmiało tego co masz tam i gra gitara :) A takie branie że zostaje Ci 1/3 4 tyś przed wymianą to niebranie :) Mi tyle bierze że w sumie wymian robić nie muszę :P A co ile wymieniać hmmm niektórzy mówią tak: syntetyk 20tyś półsyntetyk 15tyś mineralny 10tyś. Przy wymianie skasuj z ciekawości stan oleju w komputerku i zobaczysz za ile km zadrze Ci się o wymianę.
Opublikowano
Bez obaw możesz dolać, tylko musisz wlać właściwy. Ja leję u siebie półsyntetyk i wymianę robię co 15tyś. km :)
E46 330D :)
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Mam zamiar zmienić olej w swojej BMW 320d 2004r.

Nie wiem jakiej marki olej był lany bo nic nie ma na etykiecie.

Jest tylko napisane 5W40.

Znalazłem w sklepie Castrol EDGE 5W40

Czy to dobry wybór?

Pozdrawiam

Opublikowano

z tego co czytałem to wszystkie oleje pochodzą od jednego dostawcy wiec wydaje mi sie ze mobil, castrol, motul itd. zbytnio sie nie różnią.

Jedyny sens to kupić olej u naszych zachodnich sąsiadów.

Odnośnie pytania to czy ten 5w40 bedzie dobry do 320D?

czy może lepiej zalać inny 0W40 albo 5W30?

Opublikowano
Kolego napisz co by mogło mu(silnikowi) zaszkodzić bo ja nie wiem , ale jesli chcesz lej 5W/40 i powiem ,że tak samo będzie dobrze śmigał tym bardziej ,że był zalany ta oliwą wcześniej i chyba nic się złego nie dzieje z motorem do tej pory.
Opublikowano
a powiedzcie mi jak u mnie jest zalany 10w40 to dobrze czy źle. 2.0d 220 tys. przebiegu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a powiedzcie mi jak u mnie jest zalany 10w40 to dobrze czy źle. 2.0d 220 tys. przebiegu.

 

Kolego zle ze masz zalany półsyntetyk bo ma gorsze właściwości smarne i turbina dostaje po tyłku szczególnie kiedy są temperatury ujemne, radze przejść na olej syntetyczny czyli taki jaki jest zalecany do tych silników np. 5W40 posiadający specyfikację BMW Long Life i polecam Motul, Valvoline, LiquiMoly.

Opublikowano
a powiedzcie mi jak u mnie jest zalany 10w40 to dobrze czy źle. 2.0d 220 tys. przebiegu.

Ja w takim samym silniku przy podobnym przebiegu wlałeł edge sport 5w30 i jest dobrze, a zamierzam przy następnej wymianie wlać 0w40. Myśle że istotne jak długo samochód jeździł na półsyntetyku? Ale bezwątpienia nie jest to olej zalacany do silnika m47

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Nie dawno kupiłem moje e46:) i chce wymienić olej ale nigdzie nie moge doczytać się jaki olej był wlewany i mam dylemat jaki olej kupić

jak myślicie jaki będzie najlepszy?

przebieg 210tys

Opublikowano
mam taki sam przebieg kupilem ja pol roku temu poprzedni wlasciciel wlal ponoc tylko raz 10 w40 ja po zakupie wlalem 5 w 40 wiec tez tym zalej ewentualnie 0 w 40
Opublikowano
a dlaczego nie 10w40? jest za gęsty?

 

 

też mam ten problem :) jeśli jest lany gęsty olej... po zmianie może się rozszczelnić.. zrobi się fontanna.. chociaż zawsze można spróbować..mam ochotę na płukanke silnika i wlania takiego oleju jaki powinien być ale się boję :roll:

Opublikowano
te silniki chodza na syntetykach i taki wlej ja wlalem i rozszczelnien sie nie boje jak cos pocieknie to sie uszczelke wymieni,no chyba ze silnik bierze olej to polsyntetyk zalej
Opublikowano
Witam , Panowie proszę powiedzcie mi bo może ja nie wiem co się może rozszczelnić w silniku po zalaniu olejem pełnosyntetycznym, w którym wcześniej był olej półsyntetyczny.Olej półsyntetyczny ma w swojej zawartosci od 20-30% bazy syntetycznej-pełnej mowa o olejach tzw z górnej półki, a te z dolnej mają to samo w procentach tylko HC hydrocracki -trochę lepsze mineralne
Opublikowano
moze rozszczelnic sie wszystko co jest na uszczelce oringu itd ale silniki nie sa juz takie zasyfiale jak kiedys nawet oleje mineralne je ladnie utrzymuja w czystosci wiec takie rozszczelnienia trafiaja sie sporadycznie,jak producent karze lac syntetyk to tego sie trzymac no chyba ze silnik w kiepskim stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.