Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam czy jest ktoś w stanie mi odpowiedzieć ile powinna wynosić kompresja w sprawnym /w silniku diesla (albo zakres w którym powinien normalnie pracować wiadomo że silnik ma już 14 lat)
Opublikowano

Dane techniczne podają zakres 20 - 25bar.

Teoretycznie kompresja powinna być równa w każdym cylindrze, dopuszcza się maksymalną różnicę do 10% (względem najwyższego odczytu), większa różnica spowoduje m.in. nie równy bieg jałowy, silniki na CR skutecznie radzą sobie korygując dawki, ale VP44 raczej sobie z tym nie poradzi.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Dzięki za szybką odpowiedź . Rozumiem że 30 bar jest nieralne w tym silniku gdyż mam motor , który rzekomo ma na dwóch cylindrach po 30 bar a na dwóch ok 20 co uniemozliwia rozruch ( tylko z plaka) sądzę że źle jest ustawiona VP ( mechanikiery twierdzą że to kompresja i podali mi takie pomiary w co nie za bardzo chce mi się wierzyć)
Opublikowano

Coś nie tak zmierzyli 2x30bar i 2x20bar, minimum to 20bar, więc nawet przy tak znacznej różnicy silnik powinien zapalić bez pomocy plaka, co prawda jego praca przypominała by raczej pracę "Władimirca T25".

 

Jeśli to pompa w co wątpię, bo nawet źle ustawiona nie powodowała by tak wielkiej rozbieżności, aby to sprawdzić trzeba by na czas pomiaru odłączyć VP44 (nie wiem czy tak wolno) i sprawa będzie jasna.

 

Ustawienie pompy sprawdzi kolega w DISie.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Chodzi o to że wymieniono silnik ( pękł wał) i po zmontowaniu wszystkiego (a kupiony był goły słupek ) auto samo ciężko pali sądzę że źle ustawili pompę VP albo coś innego. Auto ciężko odpala bardzo cięzko ale jak odpali to auto śmiga ma moc itp. Niby zmierzyli kompresję ponieważ uważają że oni mają wszystko dobrze zamontowane i winę zwalają na silnik ponieważ ma na dwóch garach 30 atm a na dwóch 20 ( nie widziałem tego pomiaru ale tez nie chce mi się w niego wierzyć) na wolnych obrotach auto chodzi równo i ładnie choć dość twardo ( słyszałem taki dźwięk silnika przy przestawionych VP ) i z tąd moje pytanie o kompresję skoro nawet ma minimalne 20 atm. to nie w kompresji chyba jest wina podczas odpalania....
Opublikowano

Rzeczywiście twarda praca silnika to najczęściej źle ustawiony kąt wtrysku (zbyt późny).

Być może problem tkwi w ustawieniu VP44 (do ustawienia niezbędny czujnik zegarowy) lub sam rozrząd jeżeli ustawiali bez blokad.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
no niestety to oficer ze szmelcwagenów montował silnik :x ( polecany mechanik, którego nie polecę) ale trudno tak wyszło. Masz kolego jakieś info o tej kompresji z neta to będę miał pretekst i podkładkę aby poprawili soje partactwo i z góry dzięki za pomoc
Opublikowano
Masz kolego jakieś info o tej kompresji z neta to będę miał pretekst i podkładkę aby poprawili soje partactwo i z góry dzięki za pomoc

Proszę bardzo:

http://images67.fotosik.pl/91/02000a82beb5db2f.jpg



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
nie wiem z kąd macie te dane ale ja przed sciągnięciem głowicy miałem mierzone i było 32atm

Nagar, źle dobrana uszczelka pod głowicą (być może skutek jakiejś wcześniejszej ingerencji) - skutecznie podwyższa ciśnienie sprężania.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Dane na pewno się przydadzą, proszę informować o postępie naprawy.

 

Pozdrawiam



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam zdiagnozowane poprzez zmianę mechanika . Pompa wtryskowa śmieć do wymiany/ regeneracji . Przez nią auto nie odpalało tak jak powinnio :mad2: Dziekuję za podpowiedzi. pozdr
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdzie robisz? Jaki koszt?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Auto naprawione . Wstawiłem używkę ( :oops: koszta) Jest ok auto śmiga jak ta lala . Dziękuję za pomoc i sugestie. Pozdrawiam wszystkich
Opublikowano
Być może problem tkwi w ustawieniu VP44 (do ustawienia niezbędny czujnik zegarowy) lub sam rozrząd jeżeli ustawiali bez blokad.

 

Do tej pompy nie potrzeba czujnika zegarowego.Trzeba ustawić wał korbowy i wałki rozrządu na blokady,to samo pompa(blokada).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.