Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

 

Mam swoje auto (E91 330xd) od 5 miesięcy. Tak ze trzy miesiące temu poziom oleju był na połowie miarki ( między min. a max.).

 

Ostatnio poziom spadł na minimum - zauważyłem po trasie 600 km nad morze i z powrotem.

 

Zrobiłem ok 5 tyś km.

 

Dzwoniąc do serwisu usłyszałem że to normalne - zużycie oleju do 0,8l/1000km.

 

Wnioskuję, że skoro do układu wchodzi ok. 7,5l to spadek ze środka miarki na min. ok. 1l ( w kompie informacja - niski poziom oleju dolej 1l ).

 

Wiem, że włoskie silniki są luźno spasowane i konsumują dużo oleju, czy w BMW to norma?

 

pozdrawiam

Opublikowano
Mam ten sam problem (odma nowa), 3000km i spadło 3/4 miarki. Ostatnio po 1000km spadło tez 3/4 miarki ale po płukance jakby się minimalnie poprawiło. I teraz powstaje pytanie, remontować ? Wymieniać silnik na ten z E90 ?
Opublikowano

Między poziomem min i max jest dokładnie 1 Litr różnicy.

Jak po 5tys. poziom z połowy spadł do minimum to tragedii jeszcze nie ma.

Wychodzi, że 1l/10000 km.

Opublikowano

Acha dolałem CASTROL EDGE 5W30

 

BĘDZIE O.K.

 

P.S.

niestety nie wiem jaki był zalewany do tej pory - serwisowany w ASO Szwajcarja - sprawdziłem

Opublikowano
Między poziomem min i max jest dokładnie 1 Litr różnicy.

Jak po 5tys. poziom z połowy spadł do minimum to tragedii jeszcze nie ma.

Wychodzi, że 1l/10000 km.

Dokladnie. Wg mnie nie ma tragedi , ale warto to obserwowac?

JAki masz przebieg, jesli mozna wiedziec?

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten castrol, którym zalewasz silnik ma chyba taką właściwość że szybko odparowuje. Zmień może olej na np. millersa tej samej gęstości może to pomoże.
Opublikowano
Czytając te forum ja po kupnie auta lałem ,,wszytskie lepsze" oleje niż castrol do mojej buni przez ok 80tys km . Zawsze od wymiany do wymiany dolewałem max 0,7l . W koncu znowu wrociłem do castrola i od trzech wymian nie dolalem ani grama . Na bagnecie mógłbym dolać max 150ml.
Opublikowano

Ja u siebie szukałem ubytków oleju ponad pół roku, wymieniałem uszczelki, przeglądałem silnik szukając problemu, dolewałem co kilka tyś ok 1 litra oleju, aż tu nagle zachciało się zerknąć na turbo i okazało się że jest już spory luz wzdłużny na wirniku i ciągnęła sobie powoli olej. Dobrze że w porę zauważyłem bo mogła narobić niezłego rabanu, Turbo poszło do wymiany i problem znikania oleju nie występuje.

 

Niekoniecznie tak musi być u Ciebie , podaje po prostu swój przypadek. Może warto ją skontrolować.

Opublikowano
Czytając te forum ja po kupnie auta lałem ,,wszytskie lepsze" oleje niż castrol do mojej buni przez ok 80tys km . Zawsze od wymiany do wymiany dolewałem max 0,7l . W koncu znowu wrociłem do castrola i od trzech wymian nie dolalem ani grama . Na bagnecie mógłbym dolać max 150ml.

 

Normalne, `Castrol zmienl sie szybko w szlam (polemeryzacja) i ci zatkal tam gdzie pewnie pomalu ubywalu. Teraz ci nie ubywa oleju tylko ci sie silnik powoli niszczy bo taka jest konsekwencja zatykanie mikro nieszczelnosci syfem. Zatykanie nieszczelnosci brudem nie jest dobrym sposobem na sprawny silnik.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Normalne, `Castrol zmienl sie szybko w szlam (polemeryzacja) i ci zatkal tam gdzie pewnie pomalu ubywalu. Teraz ci nie ubywa oleju tylko ci sie silnik powoli niszczy bo taka jest konsekwencja zatykanie mikro nieszczelnosci syfem. Zatykanie nieszczelnosci brudem nie jest dobrym sposobem na sprawny silnik.

 

Dobre, rzeczywiście może tak być, syf po Castrolu w silniku to rzecz normalna.

Opublikowano

Normalne, `Castrol zmienl sie szybko w szlam (polemeryzacja) i ci zatkal tam gdzie pewnie pomalu ubywalu. Teraz ci nie ubywa oleju tylko ci sie silnik powoli niszczy bo taka jest konsekwencja zatykanie mikro nieszczelnosci syfem. Zatykanie nieszczelnosci brudem nie jest dobrym sposobem na sprawny silnik.

 

Dobre, rzeczywiście może tak być, syf po Castrolu w silniku to rzecz normalna.

Moje auto jeździ na Castrolu od nowości i przy przebiegu 135 000 robiłem rozrząd.

Wszystkie elementy silnika zarówno u dołu jak i u góry idealne jakby z fabryki wyjechały wczoraj.

olej wymieniany co 15 000 km.

Więc nie wierzę że Castrol taki zły. Więc albo przebiegi x2 albo wymiany za rzadkie.

Opublikowano

 

Dobre, rzeczywiście może tak być, syf po Castrolu w silniku to rzecz normalna.

Moje auto jeździ na Castrolu od nowości i przy przebiegu 135 000 robiłem rozrząd.

Wszystkie elementy silnika zarówno u dołu jak i u góry idealne jakby z fabryki wyjechały wczoraj.

olej wymieniany co 15 000 km.

Więc nie wierzę że Castrol taki zły. Więc albo przebiegi x2 albo wymiany za rzadkie.

 

A/ dobrze ze nie stosujesz sie do zalecen castrola wymiany co 25000 km

B/ jezeli jezdzisz od nowosci autem to znaczy na gwarancji i to znaczy ze pierwszy olej ktory byl w twojej misce byl olejem Fuchs (zakladam wymiane 20000 km). Potem BMW wlewalo ci swoj wlasny olej do konca gwarancji (i mimo to co ludzie wygaduja to nie jest Castrol tylko ich wlasny olej, ma inne specyfikacje techniczne). Zakladam ze do konca gwarancji zrobiles jakies 80000 km a wiec olej bmw miales do ilu okolo 100000 ? Jezeli tak bylo to jezdzisz na castrolu jakies 40000 km w momencie wymiany rozrzadu.

C/ olej to chemia. Analiza chemiczna mowi ze olej Castrolu jest tanin olejem low end, dla porownania VOA olejow Orlenu wypada lepiej. Cena castrola hurtowa odwzorowuje jego jakosc i dlatego jest on tak popularny u wielu mechanikow bo maja na nim bardzo dobra marze a producenci aut rownierz.

 

nie wchodzc w szczegoly analiz bo to nie temat, oto jak zachowuje sie Castrol przy tescie cieplnym :

http://img-fotki.yandex.ru/get/6507/16219540.3/0_8c84a_e395874_orig

 

a dla porownania Fuchs GT1 pro C3 przy tym samym tescie :

http://img-fotki.yandex.ru/get/6610/16219540.5/0_8ee5b_e04e781d_XXL

 

oczywiscie olej to nie tylko osady ale to jednak wazna transza.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
@Rivasi - widze, ze w swoim zywiole jestes :norty:

 

o olejach bylo juz, ponizej bardziej rozwiniety watek :

 

viewtopic.php?f=70&t=181830&p=1319846&hilit=olej+e90#p1319846

 

ja cvodziennie robie sobie mala kompiel w Mobilu :lol:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Czy to nie przypadkiem separator odmy ? Bo on zreguły powoduje ubytki w oleju.

 

 

 

A tak pozatym na poprawe humoru

Bierze olej? a co ma dawac ?

:)

Opublikowano
Dodam od siebie, że jakiś czas temu zauważyłem ubytki oleju. Na pierwszy front poszły uszczelniacze elektrozaworów, poprawa była znaczna ale nie 100%. Niedawno wymieniłem odmę wraz z przewodami i jak na razie sukces 100%.
Opublikowano
tak powinno byxc tylko nikt nie wie dlaczego tak jest ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.