Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemanko mam pytanie co do swapa ;d

 

Mam e36 1.8is coupe z 92 roku i pytanie do was takie czy opłaca się robić swapa na 2.3 albo 2.5

 

Załóżmy że robimy swapa i prócz silnika co trzeba jeszcze przełożyć,zmienić,przerobić itp.

 

Mam plany robić przekładkę gdyż mój is bierze już olej i nie wiem czy opłaca się wymieniać pierścienie na tłokach,uszczelniacze na zaworach itp. czy wrzucić mocniejszy silnik.

 

Pozdrawiam wszystkich ;p

Opublikowano

nie ma silnika 2.3 w e36. Jest oznaczenie 323 ale jest to 2,5 tyle ze ma 170km.

a co do swapa to trzeba przelozyc silnik kompletny, wiązke, tlumik, dyfer, wał, Stabilizator przedni.

Oczywiscie dobrze bylo by i ulepszyc hamulce.

Byle jaki swap czyli wymiana samego silnika to koszt okolo 2000zl

za lepszy trzeba jednak juz zaplacic cos okolo 3,5 tysia

E38 728i 1999r
Opublikowano

silnik 2.5 vanos z 1800zl dobry kompletny caly swap.

Do tego dyfer itd.. to wszysto powiedzmy z 2,5k

no i 1k robota. dlatego napisalem 3,5k

E38 728i 1999r
Opublikowano
No to teraz dylemat ehh moja bunia nie jest jakaś wyjątkowa. w wyposażeniu mam wszystko elektryczne,skórę,abs itd. Chyba bardziej się opłaca sprzedać moją bunię i dołożyć te jakieś 3.5k do innej
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
nie ma silnika 2.3 w e36. Jest oznaczenie 323 ale jest to 2,5 tyle ze ma 170km.

a co do swapa to trzeba przelozyc silnik kompletny, wiązke, tlumik, dyfer, wał, Stabilizator przedni.

Oczywiscie dobrze bylo by i ulepszyc hamulce.

 

Pozwolcie ze sie dopne do tematu

Bede robil identyczny swap tyle ze silnik wyciagam z e46 2000r(moje auto 96 1.8is)

Najbardziej interesuje mnie

Jaki dokladnie dyfer i najlepiej z czego wyjac

To samo jesli chodzi o wal

Stabilizator

bede wdzieczny za wasze odpowiedzi na moje pytania

Opublikowano

Pozwolcie ze jeszcze odgrzeje temat :mrgreen:

 

Slyszalem ze nie trzeba zmieniac dyfra przy "is-ach"

Czy to prawda?

A jesli trzeba to o jakim najlepiej przelozeniu np. 3.25 is-y mialy jesli sie nie myle 3.38

Na co najbardziej zwrocic uwage przy takim swapie

Dzieki :wink:

Opublikowano
Pozwolcie ze jeszcze odgrzeje temat :mrgreen:

 

Slyszalem ze nie trzeba zmieniac dyfra przy "is-ach"

Czy to prawda?

A jesli trzeba to o jakim najlepiej przelozeniu np. 3.25 is-y mialy jesli sie nie myle 3.38

Na co najbardziej zwrocic uwage przy takim swapie

Dzieki :wink:

możesz zostać przy swoim starym dyfrze ale e36 od 1.6 do 2.0 miałby małą głowę, która do najwytrzymalszych nie należy, więc lepiej przejść na dużą głowę

 

Osobiście strasznie nie lubię takich swapów typu byle tylko silnik był lepszy, a zawias hamulce i reszta przeniesienia napędu nich zostanie z 1.6

Opublikowano

owszem,lepiej przejść na dużą głowę,ale 1,8is ma 140 koni a 323 170 to raptem 30 różnicy

jeżeli nie latamy bokiem za często,to z powodzeniem można jeżdzić na fabrycznym

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Małe głowy też potrafią dużo znieść.

oczywiście, mogą trochę znieść, w rzeszowie jeździ 318is turbo 280km i ma z tyłu szperę z małą głową i jeszcze daje radę, ale sądzę że to tylko kwestia czasu, albo pierwszego lepszego strzału z sprzęgła

Opublikowano
Mała głowa też daje radę, u mnie jeden dyfer przeżył jeden silnik i dopiero przy drugim wysiadł. Silnik był przekładany jeszcze w niemczech czyli z tym silnikiem jeździł jeszcze 9 lat a ze mną też lekko nie miał
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.