Skocz do zawartości

Ringi - efekt stroboskopowy, skoki napięcia ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, po zamontowaniu ringów SMD, podaje PRZYKŁADOWĄ aukcję http://allegro.pl/ringi-led-smd-bmw-e36-e46-e39-e38-drl-dzienne-moc-i4457196362.html zachowują się dośc dziwnie, mianowicie przy zgaszonym silniku świecą jednolitym światłem, natomiast po odpaleniu mrugają, podobnie jak jerzeniówka, czyli typowy efekt stroboskopowy. Wydaje mi się, że to przez minimalne skoki napięcia podczas ładowania, hm ?

Zasilanie ringów, a konkretniej ich przetwornicy pobrane jest z kabli obok lewego kielicha.

Dwa pytania do was, jak temu zapobiec ? Gdzie jest jakiś punkt w instalacji gdzie minimalne skoki napięcia są znikome ? Bezpośrednio z zacisków aku, czy to bez znaczenia ?

 

A drugie pytanie, po wyciągnięciu postojówki ( nie pasuje żółta postojówka przy białych ringach ) cały czas włączony jest prawy przedni kierunkowskaz (światło ciągłe), gdy włożę ją na miejsce kierunek gaśnie. Dlaczego tak się dzieje ? Co zrobić aby kierunek nie świecił a postojówka była wyciągnięta ? Jakiś opornik na zaciskach postojówki ?

Opublikowano
Kierunek sie swieci bo komputer brak żarówki czyta tak jakby byla ona przepalona wiec sie kierunek swieci. A co do montażu to nie lepiej bylo wpiąć sie przewodami pod postojowki? Ringi by świeciły zawsze wtedy gdy zapalisz postojowki/mijania. Odnosząc sie do prywatnego pytania: U mnie jest podobnie z wielkością tych ringów. Zewnętrzne pasują idealnie a wewnętrzne są ciut mniejsze. Na serwisach aukcyjnych z tego co patrzylem to oferują aż 3 rozmiary tych ringów. Zapodaj jeszcze zdjęcie auta z zapalonymi ringami :)
Opublikowano
To może ja się podłącze. Zamontowałem ringi ccfl i przy odpalaniu konkretnie w pozycji 2 zaczynają migać ringi, parę mignięć i ustaje. Dzieje się to również czasem przy wyłączaniu silnika, jakby były właśnie skoki napięcia. Przy odpalonych ringach efekt nie występuje. Miał ktoś podobnie i wie co z tym zrobić ? Pozdrawiam!
Opublikowano
Skąd można wziąć stałe 12v podczas pracującego silnika jak i zarówno na wyłączonym ? 12v a nie 14v hmm? Ale gdybym się podpial pod postojowe to byłby błąd spalonych postojowek i swiecilby kierunek a tak to kierunek nie świeci. Jak podłączyłem przetwornice pod te grube kable obok kielicha nie wiem jak one się nazywają wysokiego napięcia chyba to przetwornica brzeczy dość głośno jakby w środku jakiś robal latał, jest na niej napisane 14vdc 12dc o co chodzi z tym oznaczeniem?
Opublikowano

Zapalniczka ma stale nap mimo wyl zaplonu i auta

Dc prad staly

Vdc napiecie stale

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

A czym się różni prąd stały od napięcia stałego ?

Nie rozumiem dlaczego tak jest w instrukcji montażu jest napisane, aby grube przewody przetwornicy podłaczyć pod te grube czerwone kable obok lewego kielicha no i tak zrobiłem, reszta zgodnie ze schematem pod postojówkę i oświetlenie wewnetrzne i wszystko działa okej dopóki nie odpalę silnika. Po około 15 sekundach jak alternator zaczyna ładować maksymalnym prądem, przetwornica zaczyna głośno brzęczeć a ringi mrugać (jasno/bardzo jasno) czym to może być spowodowane ?

 

Który kabelek w ECU, jaki kolor jest od zapalniczki ?

Bo na zaciskach oświetlenie wewnetrznego jak samochód pracuje też rośnie napięcie do około 14V

Opublikowano

nie załamuj mnie, wiesz co to google ? tam sie dowiesz czym sie co rożni

 

zapalniczka ma 2 przewody, brązowy masa i czerwony zasilanie, obawiam sie ze sobie nie poradzisz

wywal te ringi do kosza, nic w tym fajnego nie ma

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Obawiam się, że niepotrzebnie się unosisz, bo jakoś do tej pory ze wszystkim radziłem sobie sam i tym razem też tak będzie, wystarczy, że ktoś mnie na coś nakieruje, a komentarze nie są tu do niczego potrzebne. A jesteś w stanie sprawdzić skąd wychodzi kabel do zasilania zapalniczki ? Zaczyna się w ECU, czy dopiero w module komfortu ? Ewentualnie jaki tam ma kolor
Opublikowano
Ringi nie potrzebują wielkiego prądu aby zaczęły sie świecić. Moze spróbuj jakiś regulator napięcia wrzucić. Albo mała diodę na przewód tylko przed ringami. Wtedy jak pojawi sie jakiś prąd to ona go zatrzyma
Opublikowano

JAk dam diodę na przewód przed ringami, żeby zatrzymała prąd to jak będą ringi świecić skoro nie dojdzie do nich prąd ? : D

 

Zapalniczka ma stale nap mimo wyl zaplonu i auta

Dc prad staly

Vdc napiecie stale

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

 

Zapalniczka nie ma stałęgo napięcia właśnie zmierzyłem po odpaleniu silnika waha się 13.5 - 14.2V

Opublikowano
Nawet gdyby się sprawdziło to co mówisz to przetwornica dalej będzie głośno brzękolić bo ona będzie dostawała ten wyższy prąd, nie wiem czy to wina napięcia czy może przetwornicy samej w sobie bo jakaś wadliwa
Opublikowano

może wypowiem sie na ten temat poniewaz pojawił sie u mnie ten sam efekt a mianowicie mruganie ringów jakby jarzeniówek podczas odpalonego silnika, i znam nawet przyczyne a jest nią felerny przekaźnik... stary mi sie zepsuł tzn albo swiecił cały czas albo nie świecił wgl (chodzi mi o połączenie z oświetleniem wnetrza, postojówki świeciły cały czas dobrze) więc postanowiłem kupic nowy za 10zł bo taki tylko mi dali i wszystko działa znowu dobrze po za tym efektem podczas odpalonego silnika, więc rozwiązaniem naszego problemu (najprostszym) jest kupno innego przekaźnika (dobrego)

 

edit: jedynie czego nie rozumiem to dlaczego w tym nowym felernym przekaźniku podczas włączonego silnika jest wydawany irytujący brzęczący dźwięk a na starym przekaźniku było cichutko ?

Opublikowano

Już znam rozwiązanie otóż ten dziwny dźwięk o któym mówisz, jest przez to, że do przekażnika dochodzi prąd impulsowy, a przekaźnik działa tylko na prądzie stałym, a prąd impulsowy powoduję nie domykanie się zwory w przekaźniku i ona po pewną częstotliwością się zamyka i otwiera i teoretycznie szybko wykończy Ci to przekaźnik. U mnie taki efekt się pojawił, bo ja chcąc uniknąć żółtej postojówki w środku białych ringów ją poprostu wyciągnąłem a wtedy CAN BUS testował spaloną żarówkę podając impulsy i wtedy przekaźnik brzęćzał a ringi mrugały. Wstawienie postojówki na miejsce rozwiązało problem, ale muszę ją jakoś zamaskować albo wstawić w jej meijsce jakiś opornik ? Tego jeszcze nie wiem. Albo ją podłączyć i ukryć gdzieś pod maską. Co do tego ostatniego rozwiązania będę dopiero suzkał ale to już raczej będzie proste ;)

 

Może pytanie do kogoś ogarniętego w czystej elektronice, czy można wstawić jakiś opornik w miejsce postojówki, aby komputer ją widział i nie testował czy jest spalona ?

Opublikowano

w ncs expert mozna wyłaczyc sprawdzanie postojówek przez co możesz je wyjąc nawet a nie będzie błędu na komputerze, mi osobiście to nie przeszkadza bo postojówki są praktycznie niewidoczne przy ringach smd

 

czyli u mnie nie ma ratunku jak znaleźć dobry przekaźnik ? dzisiaj wsadziłem kolejny i na początku nie było tego efektu a jak przejechałem z 10km i spojrzałem to dało sie znowu zauwazyć ten efekt mrugania :(

Opublikowano
Nie prościej włożyć postojówkę ledową ? Mam u siebie lampy sonar czy jakoś tak z ringami i ledowa postojówka wygląda całkiem całkiem...
Opublikowano
podpięte oprócz postojówek oraz podpiete pod oświetlenie wnętrza w schowku i z tego oświetlenia wnętrza jest przekaźnik felerny :(

 

Ale chodziło mi konkretnie co do czego podłączone. Czytli wszystkie 4 kabelki od przekaźnika ringów. Czerwony, czarny i zapewne biały i żółty ?

 

Ty się podpinałeś pod przekaźnik oświetlenie wnętrza zamiast po prostu pod lampkę wewnętrzną ?

Opublikowano
Nie prościej włożyć postojówkę ledową ? Mam u siebie lampy sonar czy jakoś tak z ringami i ledowa postojówka wygląda całkiem całkiem...

 

Ale to nic nie zmieni bo ledowa żarówka powoduje błąd na komputerze i dalej CAN BUS będzie sprawdzał czy żarówka jest na miejscu impulsami i będzie problem w dalszym ciągu

Opublikowano
Nie prościej włożyć postojówkę ledową ? Mam u siebie lampy sonar czy jakoś tak z ringami i ledowa postojówka wygląda całkiem całkiem...

 

Ale to nic nie zmieni bo ledowa żarówka powoduje błąd na komputerze i dalej CAN BUS będzie sprawdzał czy żarówka jest na miejscu impulsami i będzie problem w dalszym ciągu

 

 

Są takie ledy co nie powodują błędu spalonej żarówki :cool2:

Pierwsza lepsza aukcja - http://allegro.pl/9-led-postojowki-canbus-smd-t10-r10-w5w-can-bus-i4511488269.html

Opublikowano

Można wstawić jakiś opornik w miejsce żarówki postojowej aby komputer nie widział błędu ?

Jeśli można to jaki konkretnie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.