Skocz do zawartości

[e39] lacznik elastyczny walu


Sosna91

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Sprzedam mało używany oryginalny łacznik do bmw.

 

real foto ponizej

 

http://e-fotek.pl/images/11717724455712565157.jpg

 

http://e-fotek.pl/images/34551899121239084577.jpg

:cool2: biore

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Odgrzeje koledzy trochę temat.

Mam do wymiany łącznik wału. Rozglądam się za Febi.

Na Allegro są do e39 różne wersję silnikowe ale mojej 525d gość nie wymienił. Teraz pytanie skoro pasuje do większości modeli to do mojego podejdzie czy 525d ma jakieś inne wymiary łącznika? Zna ktoś prawidłowe wymiary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Powinno być to samo co 530d. Manual/automat są różne. Sprawdzaj np. na czescidobmw.pl po VIN, bo rocznik auta też może mieć znaczenie w przypadku niektórych części.


Nie odgrzewaj tak starych tematów. Większość z tamtych użytkowników może już nie mieć tego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno być to samo co 530d. Manual/automat są różne. Sprawdzaj np. na czescidobmw.pl po VIN, bo rocznik auta też może mieć znaczenie w przypadku niektórych części.


Nie odgrzewaj tak starych tematów. Większość z tamtych użytkowników może już nie mieć tego auta.

Nie chciałem bałaganić i dodawać temat ale będę patrzył na daty postów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma obowiązku kupowania w tym sklepie, ale jak wprowadzisz swój VIN to znajdziesz po numerach to co pasuje. Dwa wymiary dlatego, że do automatu jest inny.

Fakt. A dziś byłem na kanale zmierzyłam grubość łącznika 30mm i rozstaw między otworami (co drugi) osobno te od wału i od skrzyni. Nie wiem czy dobrze wyszło ok 96mm. A średnica całej tarczy ok 130mm. Pisze około bo ciężko zmierzyć (taki dostęp)

I na Allegro są dwa albo i trzy rodzaje. Nie rozumiem tylko wymiaru "średnica rozmieszczenia otworów"

Czy mierzone jet to tak jak ja zmierzyłem , dwa otwory najbardziej oddalone czyli przez oś wału? Tu by pasowało.

Czy od osi wału do dowolnego otworu? Wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I najważniejsze. Przeglądając wał, luz na łączniku nie duży ale jest (łącznik do wymiany) ale metaliczny stuk przy zmianie biegów dochodzi od strony dyfra.

I się okazało że przegub wału dzwoni. Wygląda ok ale jak obracam wałem widać jak końcówka wału obraca się wewnątrz przegubu o milimetr może dwa oraz góra dół i wydaje ten metaliczny stuk. Czyli przegub też na złom.

Poleca ktoś jakąś sprawdzoną firmę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wymieniałem przegub przy przebiegu 260000 km. Było to dawno i nie mam jak sprawdzić numerów, ale też był FEBI. Jeśli miałbym wymieniać jeszcze raz to bym założył 19795. Co do reszty elementów nie podpowiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem przegub przy przebiegu 260000 km. Było to dawno i nie mam jak sprawdzić numerów, ale też był FEBI. Jeśli miałbym wymieniać jeszcze raz to bym założył 19795. Co do reszty elementów nie podpowiem.

Aha. Czyli polecasz Febi.

A też miałeś te metaliczne stuki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli polecasz Febi.

A też miałeś te metaliczne stuki?

FEBI było najtańsze z dostępnych. Ogólnie to FEBI robi miękkie gumy. Nie polecam wahaczy, bo tuleje metalowo gumowe nie spełniają swojej roli. Wtedy tego nie wiedziałem, ale też z tym łącznikiem nie dzieje się nic niedobrego, a mam teraz podniesioną moc. Metalicznych stuków nie kojarzę. Mechanik wymieniał wtedy sprzęgło i przy okazji stwierdził, że przegub ma luzy i faktycznie jak mi go pokazał to był wytłuczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli polecasz Febi.

A też miałeś te metaliczne stuki?

FEBI było najtańsze z dostępnych. Ogólnie to FEBI robi miękkie gumy. Nie polecam wahaczy, bo tuleje metalowo gumowe nie spełniają swojej roli. Wtedy tego nie wiedziałem, ale też z tym łącznikiem nie dzieje się nic niedobrego, a mam teraz podniesioną moc. Metalicznych stuków nie kojarzę. Mechanik wymieniał wtedy sprzęgło i przy okazji stwierdził, że przegub ma luzy i faktycznie jak mi go pokazał to był wytłuczony.

Rozumiem. U mnie osobiście patrzyłem gdzie i co stuka. A jak twardsze gumy to polecam Ruville. Do poprzedniego auta zakładałem i były super. A nie kojarzę czy czasem Mayle HD nie robi też twardszych gum. Nie wiem czy w Febi jest możliwość dobrania twardości gumy czy robią tylko z jednego rodzaju mieszanki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ruville nie montowałem. Meyle robi wzmocnione elementy gdy jest oznaczenie HD i są dosyć trwałe. Natomiast wahacze FEBI to porażka. Tuleje metalowo gumowe są jak z plasteliny. Po tygodniu musiałem przekładać tuleje w nowych wahaczach właśnie na Meyle HD, bo nie dało się jeździć. Co do łącznika wału FEBI to nie widzę minusów po 60k km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruville nie montowałem. Meyle robi wzmocnione elementy gdy jest oznaczenie HD i są dosyć trwałe. Natomiast wahacze FEBI to porażka. Tuleje metalowo gumowe są jak z plasteliny. Po tygodniu musiałem przekładać tuleje w nowych wahaczach właśnie na Meyle HD, bo nie dało się jeździć. Co do łącznika wału FEBI to nie widzę minusów po 60k km.

Może i fakt. Jak łącznik wału Meyle będzie drogi to wezmę Febi. A jeśli chodzi o zawieszenie to rzeczywiście ludzie polecali różne dobre firmy a o Febi nikt nie wspomniał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zawieszenie na tył mam na wahaczach Master-Sport. Jakbym wcześniej wiedział, że są OK to bym nie wkładał na przód kilkakrotnie droższych Lemforderów. Oczywiście ja niczego nie polecam, bo ktoś może mieć inne doświadczenia, szczególnie jak prowadzi komercyjny warsztat. Przedstawiam tylko moje subiektywne wrażenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie na tył mam na wahaczach Master-Sport. Jakbym wcześniej wiedział, że są OK to bym nie wkładał na przód kilkakrotnie droższych Lemforderów. Oczywiście ja niczego nie polecam, bo ktoś może mieć inne doświadczenia, szczególnie jak prowadzi komercyjny warsztat. Przedstawiam tylko moje subiektywne wrażenia.

Oczywiście rozumiem o czym mówisz i Twoje zdanie doceniam. Ja również nie przepłacam. Lemforder jest bardzo dobry (elementy zawieszenia) a ja zakładałem Ruville i mogę polecić. Są na równo z lemforderem a o połowę tańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem przegub przy przebiegu 260000 km. Było to dawno i nie mam jak sprawdzić numerów, ale też był FEBI. Jeśli miałbym wymieniać jeszcze raz to bym założył 19795. Co do reszty elementów nie podpowiem.

A tak zapytam: do której swojej BeeMki zakładałeś Febi o tym numerze. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do manuala 525d zakładałem Febi. Nie pamiętam numeru, ale dla mojego VIN'u podaje tylko taki numer wiec pewnie był ten.

Też mam 525 i patrząc po Vin wyskakuje mi ta większa tarcza. I to by się zgadzało. Pisali że większe są do manuala, mniejsze do automata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.