Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć Koledzy,

Mam do Was dziwne, ale ważne pytanie. Padł mi silnik, paru z Was już to wie, postanowiłem, że jednak poszukam drugiego i będę reanimował moje maleństwo.

Nie mam nikogo znajomego, kto by miał sprawdzony motor dla mnie, więc zacząłem poszukiwania na alledrogo i jak to w ogłoszeniach bywa, mało kto wie co sprzedaje, pytam o rocznik, o normę EU, ale słyszę tylko: "Panie, będzie pasował...". Patrząc na mój rocznik, 2002, to mam EU3, chociaż patrząc w RealOEM to już nie jestem pewien, jak ktoś ma ochotę zerknąć, VIN: PJ38215. Czy to bez znaczenia jaki kupię, aby to był m47n 150KM, czy jest różnica między EU4, a EU3. No a może ktoś z Was ma, albo wie kto ma taki motor w dobrym stanie i oczywiście w dobrej cenie?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz euro3 i turbinę sterowaną podciśnieniem, ale nie kupujesz kompletnego tylko sam słupek tak? Najbezpieczniej byłoby kupić z anglika, który jeszcze nie został rozebrany i odpalić, ale jak nie możesz za długo czekać to ciężko będzie znaleźć taką ofertę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak dokładnie, szukam tylko słupka. Z tą turbiną, to wiem, ale bardziej mi chodzi, czy sam właśnie goły słupek czymś się różni. Nie chcę kupić i odsyłać..

Z tym odpaleniem i sprawdzeniem byłyby najlepiej oczywiście, ale nie mam takiego w okolicy. Jest kilka takich, ale w drugim końcu kraju, zazwyczaj są to już wymontowane silniki.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

A ja od 2 lat zbieram się w sobie, żeby sprzedać swój silnik i swapować 3.0d 204km ... ale ja mam eu4.

 

Nie wiem czy będziesz sam wymieniał, czy ktoś ci pomoże - natomiast ja planowałem przez mechanika, który ma źródło w pl skąd bierze silniki, najczęściej słupki jako tako sprzedający raczej mu lipy nie wciśnie + pewna odpowiedzialność spada na niego, choć jak wiadomo to zawsze jest ryzyko - tak jak to widzę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Będzie to robił mechanik, chce 800zł. za robocizne. Najbardziej mi chodzi o różnicę między EU3 a 4. Czy gołe słupki w czymś się różnią, bo sprzedająca z allegro mało kiedy wiedzą co sprzedają..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
W samym słupku różnic raczej nie powinno byc pomiedzy EU3 i EU4. Różnic spodziewalabym sie w układzie wydechowym (dodatkowo DPF) i ewentualnie w jednostce stresującej. Mozna zweryfikować na realoem.
Opublikowano
Jeśli masz silnik pod EU03 to na taki sam musisz wymienić. Różnice miedzy silnikami EU03, a EU04 występują w: konstrukcji głowicy, układu korbowo-tłokowego, turbinie, układzie wydechowym, układzie wtryskowym oraz układzie przeniesienia napędu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i o taką odpowiedź mi chodziło. Znalazłem silnik eu3 i sprzedający zarzeka się, że ma tylko 115kkm.. Trochę trudno mi w to uwierzyć, to i tak jest nie do sprawdzenia, no coż 3150pln i modlić się żeby wszystko grało jak najlepiej..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Krzysku na twoim miejscu jak zakupisz silnik zrobił bym póki jest wyjęty i cały na wierzchu...

 

-uszczelkę miski wymienił

 

-uszczelkę pokrywy rozrządu(chyba,że nic nie cieknie ani nie poci się)

 

koło pasowe przełożył ze swojego silnika jak miałeś w lepszym stanie+uszczelniacz wału nowy dał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak właśnie będzie, nowe uszczelki, nowy simering, a koło i tak muszę swoje założyć, bo silnik będzie goły. W międzyczasie wymyłem kolektor dolotowy, wygląda jak nówka. W ogóle wszystko wymyłem, poszło 10l benzyny, ale wszystko wygląda jak z fabryki.. Jedyny plus tej awarii..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Nie myślałeś na swapem 330d ? Bo widziałem ogłoszenie, ładną masz sztukę - lustrzane odbicie mojej z zewnątrz różni się tylko dodatkowo przyciemnionymi szybami i niższym przodem.

Nie wiem, czy masz czym jeździć w międzyczasie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie myślałeś na swapem 330d ? Bo widziałem ogłoszenie, ładną masz sztukę - lustrzane odbicie mojej z zewnątrz różni się tylko dodatkowo przyciemnionymi szybami i niższym przodem.

Nie wiem, czy masz czym jeździć w międzyczasie.

 

Szczerze przyznam, że przez myśl mi nie przeszło.. Teraz tak myślę, że szukając silnika,widziałem sporo m57 i są nawet o połowę tańsze..

Ale nie, już nie będę kombinował, te 150KM w zupełności mi wystarczy do takiej jazdy jak moja, a zależy mi również na ekonomii. Miałem wcześniej e39 właśnie z m57 i sprzedałem, bo przy mojej jeździe, dużo, ale krótkie trasy, paliła tyle co 3-litrowa benzyna..

Co do wyglądu autka, to mi też się podoba, muszę jedynie pomalować maskę i wymienić drzwi kierowcy (ruda je gryzie). Piszesz o ciemnych szybach, u mnie są przyciemnione, a zawieszenie chcę mieć oryginalne, bo jednak zależy mi na komforcie, a już w tym momencie przy kołach 17" i oponach 215/45 komfortu brakuje.. to co by było, gdybym obniżył i usztywnił... wstrząs mózgu na naszych drogach :D

 

PS. Mam na szczęście czym jeździć, tatowy fokus i żony Arosa. Ale to nie to, nie mogę się odnaleźć, jednak bawaria robi najlepsze auta na świecie!!

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Są tańsze bo częściej się rypią te 2.0d i jest większe zapotrzebowanie.

Uważaj przy malowaniu bo srebrny ciężko dopasować ... przerabiałem to parę razy w mojej.

Drzwi mi też jadło przed wakacjami wsadziłem nowe ( pod kolor 200zł )

O ciemnym pisałem, że różni się tym, że mam przednie też ciemne - wszystkie poza czołową równo a zawias u mnie to sportowe dost podw więc jest kapkę niżęj.

 

Ja chyba jak się na swapa zdecyduje ( o ile do tego dojdzie ) to sobie jekiegoś ax-a kupie na przeczekanie, bo akurat nie miałbym czym jeździć.

Owocnych poszukiwań.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy naszych autach i ich przebiegach, wszystko może się zdarzyć, czy to 2.0D czy 3,0D

Silnik już znalazłem, jutro chłopak go wyśle i daję mechanikowi 2 tygodnie na wymianę, a ja zadowolę się fokusikiem.

Co do malowania, to wiem o problemie doboru, ale mam swojego specjalistę i on też wie, że jak coś będzie się różnić, to mu nie zapłacę, a drzwi to tak jak mówisz, już nawet takie znalazłem za 150zł, ale trafiła się ta nieszczęsna przygoda z silnikiem i musiałem odpuścić.

Ciemnych szyb z przodu bym nie zaryzykował, miałem kiedyś w jakimś aucie i w nocy nie zauważyłem kombajnu :wink:

Na szczęście kombajnista był trzeźwy (rzadkość) i wyhamował na skrzyżowaniu...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

a co się wydarzyło motorowni ??

lejące wtryski, panewki czy wał korbowy jak w m47 ?

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Puścił napinacz łańcuszka rozrządu, łańcuch wyrwał kilka zębów w górnej zębatce, przeskoczył rozrząd, zawory sptkały się z tłokami, jesen tłok pękł, zawory pogięte.

Według mechanika przyczyną była płukanka silnika zrobiona 100km wcześniej, która wyczyściła osad/nagar na napinaczu, który jakoś trzymał wszystko w kupie. Nie wiem ile w tym prawdy i nigdy się nie dowiem, ale już chyba nigdy nie zrobię płukanki :D

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Puścił napinacz łańcuszka rozrządu, łańcuch wyrwał kilka zębów w górnej zębatce, przeskoczył rozrząd, zawory sptkały się z tłokami, jesen tłok pękł, zawory pogięte.

Według mechanika przyczyną była płukanka silnika zrobiona 100km wcześniej, która wyczyściła osad/nagar na napinaczu, który jakoś trzymał wszystko w kupie. Nie wiem ile w tym prawdy i nigdy się nie dowiem, ale już chyba nigdy nie zrobię płukanki :D

 

Coś mi się nie chce wierzyć w tą teorie. A nawet rzekłbym nawet, że totalna bzdura.

Opublikowano

Nie wiem czy bzdura, w każdym razie nie raz słyszałem, że używanie jakichkolwiek płukanek kończyło się remontem.

Ja się przed nimi wzbraniam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teorie są różne, najdziwniejsze, że nie było najmniejszych oznak. Po prostu zgasiłem silnik i już go nie odpaliłem...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli lejesz dobry olej i nie wymieniasz co 30tkm to daruj sobie te płukanki .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na płukanki to już mnie nikt nie namówi.

Dziś rano zaciągałem samochód do mechanika na wymianę serducha, jest tam kilka warsztatów obok siebie i oczywiście wywiązała się rozmowa, każdy z nich kategorycznie odradzał płukanki i każdy oczywiście miał przypadek, że remontował lub wymieniał silnik po płukance.. Czy to prawda, czy tylko kozaczenie, to już nie wiem. Prawda jest taka, że robiąc płukanie wyleciało mi z silnika sporo skrzepów, płatów jakiegoś świństwa, a na dnie pojemnika, do którego spuszczałem olej było mnóstwo małych granulek jakby kawa rozpuszczalna, także coś ta płukanka wypłukała/umyła. Po zdjęciu pokrywy zaworów i tak znalazłem bardzo dużo jakby smoły na śrubach, dźwigienkach i na samej głowicy, także dziadostwo się jednak odkłada.

Olej zmieniam co 10kkm na 5W40 ze średniej półki, choć teraz zalałem MOTULA, więc chyba górna półka.. Zrobiłem na nim 100km i muszę go wylać, szkoda..

 

PS. Słynny kolega Adamus z działu e39 pewnie by go przesączył przez szmatkę i znowu zalał, niektórzy wiedzą o kogo chodzi, no nie :mrgreen:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Wspomniałeś, że przed tobą ktoś jeździł na 10w prawda ?

Średnia półka to komercyjne rozlewane w Pl ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co to znaczy średnia półka ?

Tak jak napisał mikan

 

Wspomniałeś, że przed tobą ktoś jeździł na 10w prawda ?

 

Nie.

Zawsze był lany 5W40

Według książki serwisowej zawsze był lany castrol.

Ja lałem LOTOSA 5w40 z normą LL01. Wiele razy się spotkałem z opinią, że dobrze czyści silnik :D

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.