Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W F10 ASS byl montowany od Lipca 2011 czyli od roku modelowego 2012. Moja jest z polowy Czerwca 2011 i ASS brak na szczescie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

czy On ustawia ostatnie zapamiętanie ustawienie i wyłącza i włącza tą kombinacją manetek system start/stop?

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wedlug opisu to ma uszkodzone manetki i ma jechac do serwisu :cool2: ale byles blisko :mrgreen:
Opublikowano
A już myślałem że gol :duh: :mrgreen: dzięki

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
Widziłem posty na Bimmerpost Forum, Wypowiadał się człowiek który rozmawiał z dosyć zoorientowanym technikiem BMW takie ja wrażenie odniosłem. I na podstawie Informacji BMW USA System ASS nie stopuje silnika w wielu przyapdkach są one tam dokładnie wyszczegolnione poszukajce sobie ale dwa ważne które zapamiętałem to silnik nie stopuje jeśli na dworze jest poniże 3 stopni C aby kabinie nadal grzało to logiczne, również co sam zauważyłem , ża podczas postoju tzn jak zatrzymujemy auto i system ASS jest aktywny wciskamy hamulec samochód się zatrzymuje i silnik zaraz po tym jeśli wciśniemy hamulec relatywnie lżej (nie do końca z całej siły jak to zwykle robimy na postoju) tak by wystarczyło to do zatrzymania pojazdu wtedy silnik też się nie wyłącza , i opinia tego technika z USA to potwierdziła , sprawdźie u siebie , ale warto poczytać na Bimmer post forum wszystkie warunki jakie zatrzymują silnik albo nie pozawalają go stopować które są tam opisane .
  • Moderatorzy
Opublikowano

Po co link?

Wszystko jest opisane w instrukcji Twojego auta strona 63 :)

 

"W następujących sytuacjach silnik nie zostanie

automatycznie wyłączony:

 

▷ Przy temperaturze zewnętrznej poniżej ok.+3 °C.

▷ Wnętrz nie zostało jeszcze nagrzane lubochłodzone w żądanym stopniu.

▷ Przy temperaturze zewnętrznej powyżej ok.+30 °C i pracy klimatyzacji.

▷ Silnik nie jest rozgrzany do temperatury roboczej.

▷ Akumulator samochodowy jest mocno rozładowany.

▷ Pokrywa silnika jest odryglowana.

▷ Po jeździe do tyłu.

▷ HDC* jest włączony.

▷ Asystent parkowania* jest włączony.

▷ Duży kąt skrętu kół lub ruch kierownicy."

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mnie bardziej zależy na tej tajemnej wiedzy z hamulcem i nie aktywowaniem sie AS, chociaż sam AS na codzień mam wyłączone.
Opublikowano
Jak każdy normalny kierowca. ASS jest jak wrzód na ....
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
O tym hamulcu i ass też chyba piszą w instrukcji.Na początku jak "używałem" ass to nauczyłem się tak zatrzymywać żeby silnik nie zgasł :)
  • Moderatorzy
Opublikowano
Przytoczyłem tylko część, resztę znajdziesz w instrukcji.
Opublikowano

To co kruk mowil bylo powiedziane na binmmer post ale to fakt nic nie mowią o chlodzeniu jaki system o ile takie rozwiazenie jest zapobiega przegrzaniu się elementow turbiny przy naglym postoju ale inaczej

powiem to chyba wszystko skonkluduje : poczytajcie sobie waszą instrukcję uważnie : tam jest napisane jasno że używanie systemu ASS może przyczynić się do zużycia niektórych elementów samochodu nie cytuję tego ale w tą deseń piszą , czyli krótko umywają ręce im zależy by spełniać normy emisji a nie wymieniać części za który my będziemy płacić .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ludzie!! Dajcie spokój z tym "chłodzeniem" turbiny. Pisałem już kilka razy. Tu nie chodzi o chłodzenie, a o smarowanie rozpędzonego wirnika turbosprężarki. Jeżeli silnik jest wyłączany nagle przestaje działać obieg oleju a turbina kręci się jeszcze bo nie zdążyła wyhamować. Najczęściej samo zaparkowanie, podjechanie w miejsce postoju, a robimy to na wolnych obrotach jest wystarczające. W korku gdy działa ASS albo po prostu gdy podjeżdżamy do skrzyżowania to też nikt nie jedzie sekundę wcześniej z butem w podłodze i obrotami silnika 4000 na minutę, bo widząc przed nami auta zwalniamy i dojeżdżamy do tego miejsca już bez używania gazu. Cały ten temat jest bezsensowny bo żeby problem powstał system ASS musiałby zadziałać kilka sekund po wyhamowaniu z olbrzymiej, dłużej utrzymywanej prędkości, nagle do zera i zatrzymaniu auta. Wtedy turbina jest bardzo rozgrzana, bardzo rozpędzona i nagły brak przepływu oleju jest niebezpieczny. Tylko czy jesteście pewni, że wtedy ASS zadziała od razu??? Wątpię. Zresztą niech ktoś wykona taką sztukę o której napisałem, bo w realnych warunkach się to nie zdarza.

 

Już bardziej wykańczacie turbinę jadąc, jak to wielu się chwali, non stop 180-200 km/h przez setki km autostradą, albo dając w palnik od razu po odpaleniu zimnego auta. ;)

Opublikowano

Pisząc to nie zastanowiłeś się oczywiśćie że smarowanie jest najistotniejsze a brak chłodzenia to pośredni efekt braku smarowania ,

Chłodedzie łożyska, wirnika, uszczelnienia i korpusu Turbiny poprzez olej to oczywiście jedne z kilku funkcji oleju smarnego :

 

"Według obiegowych poglądów, odpowiedzialnym za odprowadzanie ciepła powstałego w trakcie pracy silnika jest układ chłodniczy. W rzeczywistości zaś układ ten odprowadza jedynie 60% ciepła, Pozostałą część odprowadzana jest innymi drogami. Układ chłodniczy odprowadza ciepło z górnej części silnika, np. z głowicy, ścianek cylindrów, zaworów itp. łożyska korbowodowe, popychacze i inne elementy w dolnej części silnika chłodzone są poprzez cyrkulujący olej silnikowy.

Olej w misce olejowej po uzyskaniu normalnych warunków pracy osiąga temperaturę 85-130o C, w rejonie pierwszego rowka pierścieniowego do 220-230o C, a w rejonie łożysk głównych od 120o C do 160o C.

Jak widać, olej poddawany jest bardzo zmiennym oddziaływaniom cieplnym, co przyśpiesza lego utlenianie i starzenie. Aby ograniczyć ten proces, do oleju domieszane są dodatki antyutleniające.

Z drugiej strony, aby odprowadzić maksymalną ilość ciepła, wymagane jest utrzymanie w ciągłej cyrkulacji dużej ilości oleju. Nowoczesne silniki mają konstrukcyjnie zaprojektowaną chłodnicę oleju silnikowego.

We współczesnych konstrukcjach silników, przy ciągle zmniejszającej się pojemności miski olejowej, konieczne jest utrzymanie oleju i miski olejowej w czystości, aby zapewnić ciągłą cyrkulację.:

 

"smarowanie skrzyni biegów, jeśli występuje,

q zapewnienie działania układów hydraulicznego i dostarczania

oleju do skojarzeń trących tego układu,

q ochrona powierzchni przed korozją,

q odprowadzenie ciepła

q odprowadzanie produktów zużycia.

http://www.google.com/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.zssplus.pl%2Ftransport%2Freferaty%2Fdoladowanie%2Fdoladowanie8.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.zssplus.pl%2Ftransport%2Freferaty%2Freferat_07.htm&h=450&w=509&tbnid=tWuBEBwQRJlt8M%3A&zoom=1&docid=6fo8I2C5ATC1UM&ei=et4KVIzgOYnC7AbzxYH4CQ&tbm=isch&ved=0CCYQMygIMAg&iact=rc&uact=3&dur=592&page=1&start=0&ndsp=24

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok, tylko, że w sytuacjach gdy ASS najczęściej działa nie mamy do czynienia z turbosprężarką rozgrzaną do granicznych temperatur przez długą jazdę na wysokich obrotach, bo to w mieście się nie zdarza, chyba, że ktoś jeździ po torze. :) W takich warunkach ciężko mówić o wychładzaniu turbiny i związanymi z tym problemami. Takie sytuacje dotyczą długiej jazdy autostradą z wysokimi prędkościami i nagłym zatrzymaniem, co też nie jest taki częste, bo zjazd nawet na parking to około minuty co najmniej, gdy auto już pracuje na wolnych obrotach i turbina się chłodzi i wyhamowuje. Zresztą jak ktoś ma trochę oleju w głowie, to wtedy wyłączy działanie ASS i da autu chwilę popracować zanim wyłączy silnik.

W mieście zostaje kwestia tylko schodzenia wirnika z wysokich obrotów, ale tak jak pisałem wcześniej, ciężko w normalnych warunkach doprowadzić do sytuacji, że zatrzymamy się do zera, a turbo się kręciło chwilę wcześniej na bardzo wysokich obrotach. Chyba, że ktoś butuje od świateł do świateł, ale w normalnym ruchu miejskim ciężko to wykonać.

 

MI generalnie chodzi o to, że szukanie problemów związanych z ASS na siłę nie ma sensu, bo ludzie prędzej zniszczą trubo w inny sposób niż zrobi to system ASS.

Opublikowano

Sąsiad ma F10 2.0d z 2011 roku, właśnie przekroczył 200tys. i pomimo ASS rozrusznik , turbina oryginał i co ciekawe rozrząd też.

Ma dość ciężka nóżkę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A mnie najczęściej wkurzało kiedy dojeżdżając do krzyżówki stanąłem na 1 sekundę żeby się rozejrzeć i silnik gasł.

Teraz mam zakodowane "ostatnie ustawienie" - jak dam na off to dopiero guzikiem włącza się na on...

Opublikowano
no widzisz ja jezdze i jezdzilem x5 teraz nowa f15 m sport szybko i tak jak piszesz od swiatel do swiatel na slasku sa dobre drogi jest duzo dwupasmowek w miescie miejscami po 3 pasma , zreszta w lodzi tez masz , i naprawde jest gdzie deptac , i wierz mi ze nawet nie wiesz ile razy sie auto zatrymuje na swiatlach po ostrej jezdzie i praktycznie zduzej predkosci ok 180 powiedzmy wjazd do miasta mamy i swiatla na glowej drodze z wisly ludzie sie tam zatrzymuja w czasie krotszym niz 20 sek , i takich przyapdkow jest wiele na gornaym slasku dlatego nie ma co o tym mowic bo bedzie takich systuacji nie tylko u nas ale wszdzie mnostwo ze nie bedziesz o tym myslal i auto zatzymasz wiadomo ze jesli sie ma to na uwadze to ok ale jak jade samochodem to nie zawsze sie martwie o niego bo mam wierz mi inne problemy niz tylko smarowanie czy turbnina sa waznijsze rzeczy od auta , daltego mam gdzies czy mi sie schlodzi turbina i olej i czy ma samrowanie czy nie , w tym linku jak i w instruckji napisane jest ze komponety auta sa skonstruowane w ten sposob by sprostac obciazeniu zwiazany z start/stop w roznych warunkach mam gwaracnje 5 lat serwis inclusive i szczerze przestaje sie tym martwic .
Opublikowano
Oprócz nadmiernego zużycia poduszek silnika i innych elementów zawieszenia zespołu napędowego nie powinno to generować problemów. Reszta elementow jest wzmocniona- aku, rozrusznik.. itd.JA jestem starej szkoły i często wyłączam SS system. Po szybkiej jeżdzie studze turbinę. Znajomi mają SS i maja bezproblemowe przebiegi 100.000 plus. :) :cool2: Tylko w dużych korkach - gdzie postój trwa wiecej niż chwilkę jeżdzę na SS

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.