Skocz do zawartości

Przedmuchy?? E91 320d


wojtaswoytas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie. Może Wy mi coś poradzicie. Jestem po wymianie turbiny, koła dwumasowego i sprzęgła, ale pojawił się jeszcze jeden problem. Mechanik twierdzi, że silnik ma już przdmuchy. Mianowicie z odmy do dolotu wali dużo oleju. Nie jakoś specjalnie dużo, ale napewno więcej niż być powinno. Dodam, że odma wymieniona i turbo też. Macie jakieś pomysły?? Auto ma 300,000 km przebiegu i jest to przebieg na 99 % oryginalny - sam nim jeżdżę już 200,000 km. Z góry dziękuję za pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem leniwy wiec pozwolilem sobie wkleic to.

Znalezione w czelusciach intrernetu

 

 

"Jesli z odmy wydobywają się spaliny oraz przewody odmy, dolotu i intercooler są w oleju jest to dość już poważny przykład niskiej kompresji... Ale polecam jednak wszystkim nie badać na oko tylko sprawdzić poziom kompresji na cylindrach w celu diagnozy stanu silnika bo niektóre stare diesle mają tendencje do puszczania obłoczków w dolot i nie wielka ilość oleju w dolocie może być myląca...

 

Czemu warto sprawdzić kompresje:

- w silnikach doładowanych może dojść do zapchania/pogorszenia smarowania turbiny przez zanieczyszczony spalinami olej

- dochodzi często do rozszczelnień silnika na uszczelnieniach po przez nadmiar zgromadzonych gazów w dolnej części silnika (odma nie jest w stanie odprowadzić takiej ilości spalin lub została zapchana olejem) co też prowadzi do lekkiego spadku ciśnienia oleju co też ma wpływ na prace turbosprężarki

- spadek mocy

- falowanie obrotów/problemy z reakcją na gaz/problemy z ssaniem po przez zabrudzenie/zapchanie dolotu/przepustnicy/zaworów podciśnień olejem silnikowym zmieszanym ze spalinami

- przegrzanie turbosprężarki po przez pogorszenie się drożności intercoolera zapchanego olejem/sadzą "

 

 

Takze sprawdzenie kompresji by sie przydalo :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda trochę inny silnik ale konstrukcja podobna ;) U mnie aktualny przebieg ~291000km, EGR ostanio czyszczony półtora roku temu przy okazji kupna nowego kolektrora ssącego i aktualnie wygląda tak:

Zdjęcie z zeszłego tygodnia, jednak leju trochę mi ubywa zdarzały się dolewki, jak zdjąłem wąż z odmy potrafiła plunąć olejem po dodaniu gazu. Na razie jestem po płukance i zobaczymy czy coś się zmieni.

http://i.imgur.com/yLbYiPs.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to u mnie to jakaś masakra jest. EGR jak wyczyszcze to po 50 km jest cały zapluty świeżym olejem. Oleju na bagnecie od wymiany do wymiany nie ubywa. Nie mam DPF, turbo nowe. Ewidentnie leje sie z odmy, ale odma też nowa. Czyżby BMW po 300,000 już miało przedmuchy?? Napewno ma 300,000km, osobiście nim zrobiłem 200,000 i nie było zażynane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że duże znaczenie może mieć też styl jazdy do tego co się tam dzieje. Ja po nagrzaniu zawsze staram się przegonić samochód(stąd może też u mnie te ubytki), a czasem mi się zdarzy przejechać kilkaset kilometrów z prędkością ok 200km/h ;) Ale jak miałem 320d M47 136km to czyściłem co pół roku :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.