Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Panowie. Cały czas jeżdżę jednym E46 2.0d przed liftem i wiecie jak to jest, człowiek czuje, że coś się dzieje nie tak. I takie samo wrażenie miałem ostatnio i się nie myliłem. Do rzeczy.

 

Mam wrażenie, że w aucie od jakiegoś czas spadła delikatnie moc - to tylko wrażenie, być może mylne, ale przejdźmy do faktów.

 

Od dwóch dni obserwuję, że na 4 i 5 biegu dzieją się dziwne rzeczy. Np czwarty bieg przy 2000 obrotów potrafi do 2300 obrotów przejść bardzo szybko, a potem z kolei mieć problemy z przejściem dalej... Na piątym biegu kilka razy przy gazie w spód obroty potrafiły również spaść, potem znowu iść do góry, ale wolniej.

 

 

Czy przychodzi coś komuś do głowy?

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
UPDATE: Byłem podpiąć komputer u znajomego mechanika i nie pokazuje żadnych błędów. Sytuacja jest o tyle dziwna, że nie dzieje się nic dziwnego do 3 biegu, dopiero na 4-5 są wariacje. Coś komuś przychodzi do głowy?
Opublikowano

Ten problem na 4 biegu jak dla mnie to brak "adaptacji" przepływomierza , u mnie ten problem występował przy 2700-3000

no ale samego falowania jednak nie miałem .

 

Mechanicy podpinają pod jakieś tam programy do wszystkiego , a tutaj inpa i sprawdzenie disem może jedynie coś pokazać , bo niedomagania przepływki nie pokaże jako błąd , trzeba to wyczytać z parametrów pracy silnika (live data)

Opublikowano
Mam podobny problem. Temat szeroko poruszany, może być wiele przyczyn, ale ja w pierwszej kolejności (po tym co dziś wyczytałem) będę sprawdzał filtry w elektrozaworach turbiny. Moga być zawalone...
Opublikowano

Filtry w elektrozaworach wyczyszczone mniej niż 10tyś km temu.

Auto ma już 340k przebiegu, ale wpadłem na pomysł, że jutro spróbuję nagrać filmik, jak to wygląda, bo to w sumie ciężko opisać. Dziś już i na 3 biegu mi się to zdarzyło.

Obroty najpierw idą szybko w górę, czemu towarzyszy dziwny dźwięk, jakby lewe powietrze łapał (to jedynie moje odczucie), a potem obroty spadają o 200-300 nagle jakbym puścił gaz (choć trzymam do spodu) i mozolnie wracają do poprzedniego stanu. Po ominięciu tych nieszczęsnych 2500 obrotów auto dalej jedzie już normalnie.

 

Mam dziwne wrażenie, że może za to odpowiadać przepływka, ale tutaj jest tylu fachowców, że myślę że filmik może dużo pomóc.

Opublikowano
Czy przypadkiem nie masz uślizgu sprzęgła?? Nie zaobserwowałeś swątu spalenizny i zadymienia spod maski??

 

Swoją droga jaka jest żywotność sprzęgła w tym modelu?

Oczywiście zdaje sobie sprawę , że to zależy od stylu jazdy etc.

Opublikowano
Dokładnie, zależy od stylu jazdy, umiejętności, doświadczenia i preferencji kierowcy, ale również od prawidłowości montażu sprzęgła SAC. Nie raz spotkałem się z faktem nowego sprzęgła, które przez niefachowy montaż dawało objawy zużytego układu, który trzeba było skorygować by ten działał w pełni swojej sprawności technicznej. Dlatego precyzyjne określenie przebiegu używalności TEGO układu nie ma większego sensu.
Opublikowano

Sprzęgło i dwumasa wymienione na LUKa w tamtym roku, zrobione z 15tys. na nim... Ale rzeczywiście, to brzmi jakby właśnie coś się przez chwilę ślizgało, tego słowa mi brakowało. Tylko nie pasuje mi, czemu potem auto tak ciężko wbija się na obroty wyżej, potrafi stanąć przy 2500-3000 i stać z 2 sekundy na nich.

 

I druga sprawa, to że dzieje się to tylko na 3-4-5 biegu, a teoretycznie to na 1-2 chyba najbardziej dostaje w dupę.

No i sprzęgło i dwumasa są praktycznie nowe...

 

Swądu spalenizny i nic spod maski się nie wydobywa.

Opublikowano

 

I druga sprawa, to że dzieje się to tylko na 3-4-5 biegu, a teoretycznie to na 1-2 chyba najbardziej dostaje w dupę.

Nic bardziej mylnego.

http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Opublikowano
To mój błąd. Jeśli to w czymś pomoże, to z dziwnych rzeczy również dostrzegam, że obroty po puszczeniu gazu gdy to się dzieje bardzo łątwo i szybko spadają o ~300.
Opublikowano
Nagraj film z dzwiękiem na którym bedzie widac licznik i obrotomierz. Do tej pory juz bys wiedzial czy to szprzęgło czy coś innego.
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Opublikowano
Wstępnie obstawiam sprzęgło... zapowietrzenie wysprzęglika, albo uszkodzenie SAC. Powiedz czy w czasie jazdy czasami migały kontrolki od ASC i hamulca ręcznego?? Podpinałeś auto pod kompa w celu diagnozy??
Opublikowano

Nic nie mrugało itd. Komputer nie wyświetla błędów.

 

Sprzęgło było wymieniane niecały rok temu, zrobione jest na nim z 15tyś. km. Czy jest po prostu do wymiany?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Słabo na filmie widać prędkościomierz a to jest dość istotne, jak obroty idą do góry to prędkość się nie zmienia i dopiero jak opadną to załapuje i przyspiesza? Jak tak to sprzęgło do wymiany, wymieniałeś samo czy z dwumasą? Powierzchnia została zabielona?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Słabo na filmie widać prędkościomierz a to jest dość istotne, jak obroty idą do góry to prędkość się nie zmienia i dopiero jak opadną to załapuje i przyspiesza? Jak tak to sprzęgło do wymiany, wymieniałeś samo czy z dwumasą? Powierzchnia została zabielona?

 

pisał , że wymieniał komplet .

pewnie nie poprawny montaż

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Faktycznie przeoczyłem :oops:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Panowie, sprzęgło montował ktoś kto robi na warsztatach w Niemczech i myślę, że wiedział co robi.

Prędkość cały czas idzie do góry, nawet podczas tego ślizgu.

 

Czyli obstawiacie sprzęgło do wymiany, tak?

Opublikowano
Panowie, sprzęgło montował ktoś kto robi na warsztatach w Niemczech i myślę, że wiedział co robi.

Prędkość cały czas idzie do góry, nawet podczas tego ślizgu.

 

Czyli obstawiacie sprzęgło do wymiany, tak?

 

Nikt Ci tego nie powie przez internet .

Chłopaki obstawiają sprzęgło - więc udaj się do kogoś kto to potwierdzi lub zaprzeczy .

 

Co do montażu tego typu sprzęgła - cóż pewnie nie wielu znalazłoby się uczciwych mechaników którzy by odmówili wymiany z powodu braku "narzędzia" tylko raczej "będzie Pan zadowolony!!!"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.