Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Po ponad 2 letnich problemach z silnikiem N42 dojrzałem do jego wymiany (sprzedam przepustnice, ori BMW, 2 miesiące jeżdżona :D).

 

Byłem porozmawiać z "chirurgiem", który ma zrobić przeszczep na R6 2.5L M54.

Trochę naczytałem się na temat olejów samochodowych i choć do mojej N42 wlewałem Motul 5w30,

to Pan mechanik powiedział że M54 zaleją półsyntetykiem Mobila 10W40 ponieważ nie wiadomo do końca

co było wcześniej w tym silniku i jak wleje się syntetyk to może się rozszczelnić.

 

Niby logiczne rozumowanie, jednak silnik z valvetronicem czy poradzi sobie z półsyntetykiem?

Nie wiem dokładnie jaka jest różnica między M52 a M54 i czy są to silniki równie trwałe? Bo do N42 to chyba nie ma co porównywać.

 

Znalazłem gdzieś wątek gdzie polecany jest olej 10W40 valvoline, choć na ich stronie konfigurator jedynie sugeruje 5W30.

http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/maxlife/cid%281835%29/maxlife_10w-40

 

Jakie Wy macie z tym doświadczenie, albo znacie olej, który dla pewności nie narobi żadnych kłopotów?

 

Z góry dzięki za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Olej do M54 zaleca Bmw w zależności gdzie się mieszka od temperatury otoczenia, jak temperatury w okresie zimowym spadają poniżej -20 to zaleca sie 5W lub 0W ta pierwsza wartość określa lepkość (gęstość) oleju na zimno podczas rozruchu silnika (W-olej całoroczny), druga wartość np 5W- 40 liczba 40 określa lepkość oleju podczas pracy silnika w temperaturze roboczej czyli ok 90-100 stopni, BMW zaleca 30, 40 ,50

0W-30 lub 5W-30 zalecany do większości nowych jednostek, ma na celu zmniejszenie oporów i co za tym idzie zmniejszenie spalania paliwa, minusem jest że zapewnia cieńszy film olejowy i w razie przeciążenia możliwość jego przetarcia i styku metalu z metalem (przytarcia, szybsze zużycie części) zapewniając cieńszy film olejowy zmniejsza szczelność w przypadku zużytych jednostek silnikowych i co za tym idzie większym zużyciem oleju.

 

Jak czytałeś pewnie większość ludzi jak kupuje samochód, to nie wie jaki olej był poprzednio lany, ja też nie wiedziałem, a wybrałem do swojego pełny-syntetyk 0W-40

nie ma żadnych przeciwwskazań byś miał 5W-40 lub 0W-40 nawet jak by silnik przeleciał 300-tyś olej 10W-40 i 5W-40 w temperaturze ok 90 stopni maja takie same parametry tylko różnią się podczas rozruchu i pracy w temperaturze niższej niż 90 stopni, ale to ma tylko same zalety gęściejszy olej trudniej dociera do najdalszych zakamarków silnika, zwłaszcza zimą i pracy na niedogrzanym silniku, mówię tu o dobrym silniku, jak silnik ma już luzy z powodu zużycia to aby go uszczelnić (nie mylić z wyciekami przez uszczelki) zaleca się olej gęściejszy np 5W-50 ma większa gęstość niż 5W-40 w temp. roboczej silnika (90 stopni) (5W-50 też dla silników bardzo obciążonych dla jednostek sportowych benzynowych)

 

Jak dla mnie to olej 10W-40 to nie jest dobre zalecenie dla mieszkańca Polski posiadacza BMW z silnikiem M54, może jak byś mieszkał w Grecja, Włochy to by było dobre, ale w naszych warunkach to lepszym wyborem jest 5W-40 i jeszcze lepszym wyborem jest jego wymiana co 15-tyś a nie jak zaleca BMW 30-tyś, oczywiście jaką markę, jaki olej wybrać możesz poczytać na forum, a jaki dokładnie z danej marki to może warto się kierować tym co producent oleju dedykuje do danego modelu.

 

Mobil dla twojego silnika to http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx

jak dla nie lepszy jest Mobila jest Mobil 1 New Life™ 0W-40

Opublikowano

Lanie pół syntetyka bo się nie wie co było kiedyś to bzdura. Jeśli mechanik twierdzi że syntetyk rozszczelni silnik który jeździł na pół syntetyku to zmień mechanika.

 

Olej 10W40 to nie bardzo złe rozwiązanie ani dobre , polecam valvoline 5W50 vr1 lub na pewno ktoś ci tu zaraz poleci Motula 5W40 (tańszy).

 

Odnośnie doświadczeń z valvoline z serii vr1 mogę powiedzieć że to olej o faktycznie parametrach jakie deklaruje producent. Poprzedni posiadłem Punto GT (1,4 turbo benzyna) i zalewałem go olejem 10W60 valvolin a poprzedni właściciel zalewał 15W40. Największą różnice miedzy tymi olejami można by było dostrzec po ciśnieniu oleju po intensywnej jeździe na jałowych obrotach. Valvoline trzymał równo 1,5 bara a mineralny poprzedniego właściciele 0,8 bara. Co ciekawe po spokojnej jeździe na jałowych obrotach Valvoline także trzymał 1.5 bara a mineralny dopiero uzyskiwał 1,5 bara.

 

Wniosek z tego taki że valvoline nie poddaje się podczas mocnego wciskania pedału w podłogę :D .

Opublikowano
Cześć,

 

 

 

Niby logiczne rozumowanie, jednak silnik z valvetronicem czy poradzi sobie z półsyntetykiem?

Nie wiem dokładnie jaka jest różnica między M52 a M54 i czy są to silniki równie trwałe? Bo do N42 to chyba nie ma co porównywać.

 

Nie lej tego co Ci mechanik karze czy tam zaleca. Silnik masz sprawdzony? Bo wypłukać to możesz, ale jeśli ktoś zlał motodoktora jeśli kupiłeś silnik zajechany.

 

Czy sobie poradzi? Tak, ale dla vanosa nie będzie to dobre jak i łańcucha szczególnie zimą. M52 i M54 nie mają valvetronica. Mają jedynie vanos. M52 jeden, a M54 podwójny vanos.

 

M52 jest bardziej trwały i jest trochę lepiej wykonany, ale porównywalne pojemności są słabsze. M54 lubi chlapnąć olej przez wadliwe uszczelniacze zaworowe. Ja gdybym miał silnik na wierzchu pokusił bym się o ich wymianę.

Opublikowano

Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi, faktycznie zdecyduje się na olej syntetyczny,

myślę że taki jak zaleca Valvoline na swojej stronie czyli SynPower 5W40, przy okazji dam wymienić też od razu odmę.

 

Co do uszczelniaczy to Pan mechanik stwierdził że na to nie ma czasu, bo trzeba głowice zrzucić.

W sumie jak nie będzie wcinać ponad przeciętnych ilości oleju to chyba można sobie darować,

bo z tego co wyczytałem wcina olej tak czy siak ;)

Opublikowano

jak będzie zjadał do 2l syntetyka to nie jest źle a bardzo dobrze jak na M54.

Jeśli jesteś z Rybnika to nie masz tak daleko do Wrocławia, a może czasami tam wpadasz. Na bmw-sport możesz znaleźć gościa o niku LEO który moim zdaniem jest specjalistą w remontach silników BMW. Uszczelniacze zaworowe robi bez ściągania glowicy.

Jak będziesz miał chwilę czasu to zobacz co ten człowiek wyczynia :) Każdy kto oddał do niego serducho jest zadowolony. Możesz sobie poczytać na temat płukanek jakie on robi, remontach, i jego spostrzeżeniach. Wtedy też na pewno nie wlejesz nic innego jak syntetyk.

Opublikowano

Dzięki - zapamiętam, na pewno dodatkowy kontakt do specjalisty może się przydać.

Słyszałem też trochę dobrego o Luk&Luk w Raciborzu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.