Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 148
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Prosba zeby podac tutaj mniej czy po takiej katastrofie da sie jeszcze cos z silnikiem zrobic i jakie koszta sa z tym zwiazane.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano

Witam,

 

czy ktoś mi powie jakie dźwięki dochodzą po zerwaniu łańcucha? Jakas straszna kanonada, czy w miarę cicho, tyle że staje i tyle? Silnik kręci po zerwaniu?

 

W moim e60 z 2008 (M57N2) motor wczoraj padł przy przyspieszaniu. dosc dynamicznym ale bez pedału w podłodze. Szczególnych odgłosów nie zarejestrowałem. trochę oleju się polało. Jak na lawetę wciągałem to niechcący wcisnąłem start i silnik przez chwilę ładnie kręcił bez żadnego dzwonienia czy strasznych odgłosów. Oczywiście nie odpalił, nawet nie kaszlnął. Jakas szansa, ze to jednak turbina albo cos innego?

 

Pozdrawiam

.valdek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po prostu zgasł? Jakiś spadek mocy wcześniej? Kontrolka oleju była? Jakaś plaga z tymi 3.0d ostatnio, nawet w galerii jest takie podejrzenie w e93 :?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

W zasadzie tak po prostu zgasł, może coś pyknęło a może nie, tak szybko się to dzieje, trzeba zjechać na pobocze itp, że ciężko tak jednoznacznie stwierdzić, ale napewno żadnego charakterystycznego dźwięku nie było.

Ale niestety diagnoza juz potwierdzona u mechanika - Łańcuch. przebieg 330tys. nie wiem czy byl kiedykolwiek wymieniany wcześniej.

A mechanik mówił mi, że powinienem o tym pomyśleć, zbagatelizowałem a teraz koszty x3 :(

Pozostaje tylko zapamiętać bolesną lekcję na przyszłość i jak mechanik coś sugeruje to przynajmniej przeczesać forum w poszukiwaniu info. Jakbym poszukał i wpadł na to forum to już dawno łańcuch byłby wymieniony. Nie wiedziałem, że to taki problematyczny temat i żyłem w przekonaniu, że to łańcuch i się nie zrywa, że moja stara 330xd z 2001 roku jeździ do dzisiaj i nic się niedzieje, że w końcu to łańcuch a nie pasek a ja mam zaledwie 330tysi na garach a nie pół miliona czy więcej i że łańcuch wytrzyma... tralalala lalala :)

 

Wiec moi drodzy, łańcuch wymieniajcie przy większych przebiegach.

.valdek
Opublikowano
U mnie też pierwsza diagnoza na słuch to zerwany rozrząd - stało się w niedzielę. Silnik po prostu zgasł i już nie odpalił ale kręci. Gdyby ktoś słyszał o silniku na sprzedaż to dajcie znać. Nie wiem czy opłaca się remontować.
Opublikowano

U mnie niestety silnik nie nadaje się do naprawy, więc zostaje zakup czegoś rozsądnego.

 

Ile płaciliście za silnik i za wymianę?

Ktoś ma namiary na zaufanego sprzedawcę silników czy raczej tylko takimi do wyciągnięcia z auta się interesować?

.valdek
Opublikowano

Udało się, ale jeszcze nie wsadzony więc nie wiem co to jest w zasadzie.

Kierowałem sie zwróceniem uwagi na wygląd kabli, zapoceń i ogólnego stanu zewnętrzego, który przy przychylnych wiatrach odzwierciedli stan wewnętrzny. tylko i wylacznie kompletnych szukalem, bo podobno latwiej poznac czy byl robiony czy nie, i latwiej trafic na faktycznie wyjety z rozbitego auta, a nie na wyjety bo byl zepsuty i naprawiony potem. Tak mi doradzil jeden mechanik i to chyba ma sens. a osprzet dodatkowy zawsze sie sprzeda.

 

Temat prosty nie jest bo silników jak na lekarstwo i tak jak z autami -auta wszystkie mają 130-180 tys przebiegu, nawet te 12 letnie, a silniki wszystkie 97. chyba z 5 ogloszen widzialem z magiczną liczbą 97 tys. A jak pojechalem ogladac taki silnik to zalany, zapocony i ogolnie slaby.

 

Az ciekaw jestem jak ten co znalazłem bedzie pracowal...

 

Tyle zachodu ogolnie, ze lekcja jest naprawde bolesna, czas, kasa i niepewnosc.

.valdek
Opublikowano

Z jakim przebiegiem znalazłeś i w jakiej cenie?

Mój przyjeżdża w środę od razu do warsztatu więc chłopaki zobaczą go wizualnie. Chcę też od razu wymienić w nim rozrząd po przebieg mniej więcej identyczny do mojego. Do tego dojdzie komplet uszczelek, ewentualne poduszki silnika itd - osprzęt przekładam ze swojego.

Opublikowano

Szczerze mówiąc to nie mam pojęcia jaki przebieg. Sprzedawca twierdzi, ze 70 tysięcy. Z jednej strony miedzy bajki wkładam takie historie, bo trochę dużo tych silników na allegro które wstawiane były do aut do 2010 roku z tak malymi przebiegami. Co drugi ma 97 tysiecy :) A z drugiej wzialem ten silnik bo wygladal mi bardzo dobrze, ten co widzialem wczesniej to byla masakra caly zalany i zapocony i rzekomo mial miec 100tysiecy przebiegu. Wiec patrzac na stan wizualny bylbym sklonny powiedziec ze faktycznie ma 70 tysi przebiegu, ale...

 

...niestety to dopiero drugi silnik który oglądałem na żywo i dopiero teraz jak latam co 15 minut do garażu go obejrzeć bo jeszcze coś mi tam przyjdzie do głowy to zaczynam zauważać pewne detale i myslec o tym jak wiele rzeczy mozna zauwazyc jak sie wie gdzie patrzeć:

Np. Silnik ma sporo naklejek ale u mnie wszystkie są bieluśienkie. Jedna jest biała z lekkim widocznym rozmazaniem tam gdzie był kod kreskowy i jakis numer a na boku gdzie jest logo (Valeo), juz jest idealne logo nie wyblakniete i dobrze widoczne, wiec wnosze ze ktos celow powybielał te naklejki, zeby cos ukryc, pewnie rocznik, a logo mu nie przeszkadzalo wiec zostawił.

Jak się dobrze zaczalem przygladac wszszytkim numerkom na silniku to znalazlem kilka dat wskazujacych na końcówke roku 2006. Na obudowie filtra oleju jest data 21/12/06. Na wyjsciu wałka rozrządu od strony skrzyni biegow jest data 28/11/06. Na jakims kablu tez chyba widzialem 06. Wiec wnosze ze silnik pochodzi z auta z roku 2007. Raczej nie mozliwe, zeby te czesci lezaly rok czy dwa na magazynie, sie kurzyly i byly zamontowane dopiero w 2008 czy 2009 i ze silnik jest nowszy niż 2007. A szkoda, bo patrząc po ogólnym stanie silnika mialem nadzieje na 2009 lub 10, albo wręcz nawet ze był silnik byl wymieniony po usterce i pochodzi z jakiegos nastego roku.

Dostalem dzis fotki jednego silnika z holandii o przebiegu 159tys km. i naklejki są na nim dobrze widoczne i wyraźne w wielu miejscach. Musze przyznac ze tez bardzo dobrze wyglada na fotkach, chociaz cena spora 3250 euro plus 150eur wysylka. Z turbiną, pompą wody i klimy ale bez alternatora i pompy wspomagania. Przy oddaniu wlasnego silnika cena 2750euro + wysylka.

 

Szczerze mówiąc dopiero jak go kupiłem to mi wpadło do głowy, żeby w ogole nim pokręcić za pasek klinowy i sprawdzić chociaz czy sie rusza i zatarty nie jest. Ze srednim oporem ale dal sie pokrecic troche i krecac za pasek wizialem ze na wyjsciu od skrzyni biegow tez sie wal krecil, wiec git. :)

 

Bardzo mnie ciekawi co mechanicy jutro powiedzą. Naprawde mam mieszane uczucia bo z jednej strony wyglada na naprawde swierzy i ladny, ze sladami uzytkowania, troche nagaru w egr, na turbinie i tak wlasnie wyobrazam sobie silnik po tak malym przebiegu rzedu 70 tys km. Bez zapoceń, nie pozalewany, ale juz zardzewialą stalowa czesc turbiny, i jakies inne stalowe elementy podrzewiale troszeczke, ale ogolnie prawie jak nowy. A z drugiej te daty 06 i pozmazywane naklejki... :O

Wszystkie elementy z logo bmw, kolo pasowe bardzo dobrze wygląda oryginał BMW, termostaty, przeplywomierz wszystko co znalazlem BMW, ewentualnie Pierburg, turbina Garrett. wiec nie widac by ktos remontowal i oszczedzal wsadzajac zamienniki.

 

No zobaczymy. Wczoraj sie cieszylem dzisiaj mam mix wrazen... trzymajcie kciuki :)

 

A ty co kupiles? Na aukcji bez oglądania czy widziałes najpierw? Jaki rocznik, przebieg? 231 czy 235km? Moj jest 235KM bo auto po lifcie z 2008 roku.

 

pozrd.

.valdek
Opublikowano

A jak ci się w ogole e93 sprawuje? Mysle o dachu przede wszystkim. Zamierzam wymienic wysluzone 15 letnie e46 i myslalem wlasnie o czyms kabrio koniecznie z hard topem bo jednak jesien i zimy u nas dlugie.

Polecilbys?

.valdek
  • Moderatorzy
Opublikowano
A jak ci się w ogole e93 sprawuje? Mysle o dachu przede wszystkim. Zamierzam wymienic wysluzone 15 letnie e46 i myslalem wlasnie o czyms kabrio koniecznie z hard topem bo jednak jesien i zimy u nas dlugie.

Polecilbys?

 

Tak pod warunkiem, że auto jest bezwypadkowe.

Jeżdżę prawie 8 lat E93, brak problemów z dachem.

Opublikowano

Dzięki Apacer, dobrze wiedzieć na przyszłość.

 

Gdybym miał tą wiedzę 2 dni temu raczej nie kupiłbym tego silnika. :) Bo rocznik i to że był cały myty raczej dobrze o nim nie swiadczy. Dziś zerknąłem na mojej starej obudowie filtra oleju i jest czerwiec 2008 czyli prawie 2 lata nowszy był mój stary silnik.

Do tego mechanik powiedział, że w zasadzie wszystko w nim trzeba przełożyć bo pompa wspomagania, alternator, nawet prawdopodobnie turbina i przedni dekiel są inne w x5 i e60, wiec koszty wymiany rosną.

 

I nie piszę tego nawet zeby sie pozalic, tylko dla potomnosci. Sam nie moglem znalezc zadnych informacji o tym na co zwrocic uwage kupujac silnik, mechanicy tez jacys strasznie pomocni niestety nie byli, wiec moze ktos kiedys skorzysta z tej banalnej ale jakze przydatnej wiedzy. Nawet jak wysylalem zdjecia mechanikom to nie dostalem jednoznacznej informacji, co i jak duzo będzie do wymiany i ludzilem sie ze tak duzo przekladac nie bedzie trzeba. Ale jak tylko przywiozlem silnik to od razu sie okazalo, ze w zasadzie wszystko trzeba przelozyc.

 

Z pozytywnych aspektow to zajrzeli wstepnie przez jakas dziurke do rozrzadu i raczej wyglada, ze obedzie sie bez jego wymiany, ale potwierdza jak odkreca przedni dekiel i beda widziec wszystko.

.valdek
Opublikowano
Z pozytywnych aspektow to zajrzeli wstepnie przez jakas dziurke do rozrzadu i raczej wyglada, ze obedzie sie bez jego wymiany, ale potwierdza jak odkreca przedni dekiel i beda widziec wszystko.

 

Ciągle mówi się, że nie da się sprawdzić w jakim stanie jest rozrząd. Tzn. nigdy nie ma pewności kiedy łańcuch "strzeli".

Możesz powiedzieć na jakiej podstawie oceniają ten rozrząd? Czy łańcuch jest wyciągnięty, napinacz wysunięty itd.

Opublikowano

Nie wiem nie dopytywałem o szczegóły, ale jak będę się z nimi widział to podpytam co i jak z tym zajrzeniem do łańcucha.

 

Dziwię się, że jeszcze ktoś nie wpadł na pomyśł pewnego rodzaju endoskopu (kamerki na giętkim kabelku którym można kierować). Wprowadzasz przez dowolną dziurkę pod osłonę rozrządu i oglądasz na kamerce, co i jak. Do mózgów ludzkich zaglądają a do rozrządu nie mogą...

.valdek
Opublikowano

Właśnie, że używa się kamerki w sposób jak opisujesz. Nawet sprawdzali mi tak w M57N. Jest jakaś śruba maskująca (chyba napinacz) w osłonie rozrządu przez która widać na ile wysunięty jest napinacz, widać to nawet bez kamery. Natomiast jak wprowadzili kamerę do rozrządu to nie wiem. Wtedy było niby OK.

 

Ale jak to się ma do M57N2 to nie wiem. Czy niewyciągnięty łańcuch na pewno nie pęknie. To bardziej pytanie do specjalistów mechaników.

Opublikowano

I wszystko jasne w takim razie.

 

Obstawiam, że wyciągnięcie łańcucha jest bardzo proporcjonalne do ryzyka zerwania, więc pewnie taki banalny sposób wystarczy by większość tych usterek wyłapać w porę i tanim kosztem tam zajrzeć. Jak napinacz już mocno musi łańcuch naciągać to czas na zmianę.

 

a jak mówisz jeszcze, ze jest taka kamerka, to nie mam pojęcia dlaczego nikt mi do tej pory tam nie zarzał. Jak go kupowałem to miał 268 na szafie i w ASO na przeglądzie nawet nie pisnęli o łańcuchu. Potem byłem robiłem dwa czy trzy razy oil service, raz inspekcję przy około 300 tysiącach i nikt nie wpadł na pomysł, żeby to zweryfikować. A szkoda :(

.valdek
Opublikowano

Do mnie przyjeżdża silnik jutro - od razu mechanicy będą go oglądać czy zostaje czy szukam dalej. Do rewizji pójdzie rozrząd itd.

 

Jeżeli chodzi o cabrio to ja jestem mega zadowolony - planowałem niedługo sprzedaż ale niefortunnie wypadł silnik. Auto i tak najpóźniej na wiosnę będzie sprzedawane bo czas się przesiąść na M - więc w razie czego zapraszam.

Opublikowano

Nawet juz patrzyłem na allegro, ale jakbym miał się skusić to minimum 11 rocznik, żeby z 5 lat pojeździć w miare spokojnie.

Jaki masz rocznik, przebieg, silnik 330d+ czyli po chipie? manual czy automat?

.valdek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.