Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ,

 

Kupiłem BMW e92 z silnikiem M57n2 2007 3.0d 231km w automacie z przebiegiem 163.000km serwisowany co 15-20 tyś km w BMW .

Przy przebiegu 208.000 km jadąc autostrada mocno przyspieszając samochód zredukował z 4ki na 3ke przy 120 km/h i po dwóch sekundach silnik padł :cry:

Co się okazało po rozebraniu silnika że dolny łańcuch rozrządu się urwał , pokrzywiło siedem zaworów w głowicy , dwa wałki rozrządu są krzywe , dwie Dźwigienki zaworowe rozerwało , śruby pokrzywione połamane na pół ,

 

Tydzień później jak kupiłem samochód pojechałem się zapytać do BMW M-cars w krakowie , czy powinno wymienić sie rozrząd i olej do skrzyni to odpowiedział ze nie wymienia się już łańcuchów a co do skrzyni to to ze są zalewane szczelnie jednorazowo coś takiego , uwierzyłem rok później łańcuch się urwał :cool2: a jak to naprawie to rok później padnie skrzynia :mrgreen:

 

 

Co teraz wymiana całego silnika na jakiś inny używany czy naprawa tego ?

W tej chwili głowice oddałem na regeneracje i jest jak nowa ale wałków rozrządu nie ma szans naprawić a kupić używane do tego silnika ciężko bo nie mogę znaleźć a nowe to spory wydatek .

 

Wałek rozrządu zaworów ssących 2 543,16 zł

11 31 7 791 579

 

Wałek rozrządu zaworów wydechowych 2 543,16 zł

11 31 7 791 580

  • Odpowiedzi 148
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Olej w skrzyni wymienia sie co ok 100 kkm. To sa zalecenia producenta skrzyni. Co do silnika - kwestia jego obecnego stanu i kosztów naprawy. Jesli naprawa nie wyjdzie dużo drożej od wymiany to imho jest to lepsza opcja. Przynajmniej rozrząd będziesz miał nowy. Jesli to jest tylko ok 6-7 tysięcy to bym naprawiał.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Kiedyś, przy okazji innego auta, zaparłem się naprawiłem padnięty motor.

Teraz, bogatszy w doświadczenia już bym tego nie robił, lepiej kupić drugi motor i wymienić. Na Allegro te silniki są od 4 do 6 tyś.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano

Tylko wymiana na używany, ale nieruszany. W życiu bym nie naprawiał, nikt Ci tego fabrycznie nie poskłada, daj sobie spokój. Sam słupek 4-5k i masz spokój. Nie słyszałem o zerwaniach w M57, ale wiadomo, że zawsze coś może się zdarzyć.

 

Możesz kupić ten, ale odbierz osobiście i sprawdź.

http://allegro.pl/silnik-bmw-3-0d-m57-tue2-231km-e60-e61-e90-e65-gwr-i4435268071.html

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

He tak sa ale zauważ ze większość proponuje '' wezmę twój na wymianę'' he a jak myślisz po co? bo go zrobi tanim kosztem wymyje i za miesiąc z kim innym wymieni . hehehe :8)

Jeśli kupować inny motor to tylko ze sprawdzonego źródła a najlepiej jak będzie jeszcze siedzieć w samochodzie.

Opublikowano

Być może tak jest, ale to łatwo sprawdzić z mechanikiem. Jesli głowica ruszana to odpuszczasz i tyle.

Ja bym na pewno nie naprawiał.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Tylko wymiana na używany, ale nieruszany. W życiu bym nie naprawiał, nikt Ci tego fabrycznie nie poskłada, daj sobie spokój. Sam słupek 4-5k i masz spokój. Nie słyszałem o zerwaniach w M57, ale wiadomo, że zawsze coś może się zdarzyć.

 

Możesz kupić ten, ale odbierz osobiście i sprawdź.

http://allegro.pl/silnik-bmw-3-0d-m57-tue2-231km-e60-e61-e90-e65-gwr-i4435268071.html

 

 

HEHEHEHEHE nie słyszałeś to jest nagminne bardzo dużo pęka łańcuszków

Opublikowano
(...)

Tydzień później jak kupiłem samochód pojechałem się zapytać do BMW M-cars w krakowie , czy powinno wymienić sie rozrząd i olej do skrzyni to odpowiedział ze nie wymienia się już łańcuchów a co do skrzyni to to ze są zalewane szczelnie jednorazowo coś takiego , uwierzyłem rok później łańcuch się urwał :cool2: a jak to naprawie to rok później padnie skrzynia :mrgreen: (...)

 

W M-carsie mają problem przy czytaniu ze zrozumieniem. Na skrzyni napisane jest "Life Time Oil" a nie "Forever Lasting Oil". Różnica jest zasadnicza.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

słyszałem o przypadkach zerwania łańcucha w m57n2 ale w ciężkich klocach jak X5,

a tu e92 i przy tak śmiesznym przebiegu...

 

jak już tylko używka

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
słyszałem o przypadkach zerwania łańcucha w m57n2 ale w ciężkich klocach jak X5,

a tu e92 i przy tak śmiesznym przebiegu...

 

jak już tylko używka

Masa samochodu niema żadnego związku z ewentualnym zerwaniem łańcucha . Siła która napędza samochód przekazywana jest poprzez wał, a nie łańcuch rozrządu.

Opublikowano
słyszałem o przypadkach zerwania łańcucha w m57n2 ale w ciężkich klocach jak X5,

a tu e92 i przy tak śmiesznym przebiegu...

 

jak już tylko używka

Masa samochodu niema żadnego związku z ewentualnym zerwaniem łańcucha . Siła która napędza samochód przekazywana jest poprzez wał, a nie łańcuch rozrządu.

 

ma to jakiś sens, co nie zmienia faktu przypadków w x5tkach :wink:

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ,

 

Samochód został naprawiony ale nie do końca , powiedzcie mi czy da się ustawić wałki rozrządu poprawnie bez używania tych specjalnych narzędzi ,

Chodzi oto ze silnik odpalił ale nie równo się kręci i skaczą mu obroty wskazówka obrotów sobie drga i aż drzwi kiedy są otwarte się trzęsą , przy 6tym cylindrze jak jest kolektor dolotowy to sprawdzaliśmy i te rury do każdego cylindra są zimne a 6ta jest gorąca ,

 

http://www.pixenli.com/images/mini/1409/1409253952075320400.jpg

Voir l'image en grand

 

silnik nie równo się kręci i jest jakiś hałas co może być tego przyczyną ?

 

- złe ustawienie wałków nawet o jeden ząbek ? ( ustawialiśmy bez tych specjalnych narzędzi )

- hydrauliczne popychacze ? coś nimi nie tak ?

- krzywy zawór przy 6 tym cylindrze ? ( wymieniono 7 zaworów podczas regeneracji głowicy gościu twierdzi ze reszta sprawna )

 

Tak jak by jeden zawór na 6 cylindrze się nie domykał do końca i ciepło zamiast uciekać z cylindra to jeszcze się dostaje do kolektora

 

Pomocy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
jak wałki są źle ustawione to nie powinno być tak ze we wszystkich albo przynajmniej dwóch - trzech tłokach zawory tez by nierówno pracowały synchronicznie ? , czemu tylko jeden ???
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.