Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
podczas powrotu z krótkiej trasy miejskiej nagle podskoczyła mi temperatura. zauważyłem to od razu i zjechałem żeby go wystudzić. wiem już że pompa wody działa. uszczelka pod głowicą była zmieniana w tamtym roku. zanim dojechałem do domu znowu skoczyła temperatura. macie pomysł co jeszcze mogło nawalić? z tego co słyszałem to silniki BMW są wrażliwe na przegrzanie.
Opublikowano
Sprawdź stan płynu.Na postoju zagrzej auto i sprawdz czy termostat sie otwiera(dolny przewód chłodnicy dotknij).A skąd wiesz że pompa działa?
Opublikowano
wiatrak działał, a płynu faktycznie było na minimum. stąd wiem o działającej pompie, że po odkręceniu korka wlewu płynu chłodzącego i odpaleniu silnika z górnego otworka (tuż pod korkiem) sikało borygo. czyli pompa przegania. znajomy dzwonił do swego kumpla magika- mechanika i tamten powiedział że jest ogólnie prze&*^%$ne bo blok i głowica aluminiowe, więc silnik do wymiany. zauważyłem jeszcze, że teraz nawet na zimnym silniku po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka przegrzania.
Opublikowano
znajomy dzwonił do swego kumpla magika- mechanika i tamten powiedział że jest ogólnie prze&*^%$ne bo blok i głowica aluminiowe, więc silnik do wymiany. zauważyłem jeszcze, że teraz nawet na zimnym silniku po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka przegrzania.

 

To niech ten magik (bo to nie mechanik) już nic nie mówi. Przecież to może być zacięty termostat sprawdzisz to dotykając wąż ten lewy co idzie lekko w doł czy jest gorący w chwili osiągnięcia pionu ale jeszcze odczekaniu bo pion jest od 75st. Najlepiej cyfrowo włącz pomiar temp.

Mogło wisko się zepsuć. Musisz sprawdzić czy się zasprzęgla i to też najlepiej robić na cyfrowym blacie. Na postoju przy 98st powinno już chodzić spięte visko.

 

Jak auto się przegrzewa to zawsze włączaj ogrzewanie na max nawiewy też najlepiej na max i tak schładzaj auto. Jest to bardzo nieprzyjemne ale uratujesz silnik.

Opublikowano
Założę się że po przegonieniu auta za miastem temp. spada?? Zacięty termostat i być może trochę powietrza w układzie. Uzupełnij płyn i sprawdz czy dolny wąż jest gorący.
Opublikowano
termostat działa i visco też. jak włączyłem ogrzewanie to z nawiewów dalej leciało zimne powietrze, mimo że temperatura była wysoka. znajomy podłączył kompa w poszukiwaniu jakichś błędów, ale nic tam nie było.
Opublikowano

Zapowietrzony.

Silnik M52 odpowietrzałem tak.

Przekręciłem stacyjkę w położenie drugie, ogrzewanie na full i

na zimnym silniku odkręcałem odpowietrznik na rurce od termostatu, lałem płyn aż nie leciało powietrze, zakręcałem i następnie odkręciłem odpowietrznika na chłodnicy i ten sam zabieg, auto stało trochę pod górę przodem do góry. po czym zakręciłem odpowietrznik. Nigdy więcej problemów później nie miałem.

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano

Ja w poprzednim moim e39 520i 98 miałem dokładnie taki sam problem jak opisujesz. Okazało się, że termostat się zacinał, czyli raz działał raz zaczynał wariować. Pomogło dopiera wymiana termostatu wraz z obudową, która musiała się nieznacznie odkształcić i nie było widać, że łapie lewe powietrze.

 

Oj męczyłem się z tym problemem...

Opublikowano
odkamieniłem ją, odpowietrzyłem i dzieje się to samo. na postoju trzyma temperaturę (jak już wskazówka złapała pion popracował jeszcze 20 min i nic), ale po przejechaniu raptem 150- 200 m temperatura nagle skacze. ogrzewanie i nawiew na maxa ale z nawiewów leci zimne powietrze (na otwartym i na zamkniętym obiegu). popracował jeszcze stojąc tak z 5 min i temperatura spadła.
Opublikowano

To dlaczego jeździsz autem ze źle odpowietrzonym układem. Pierwsza oznaka prawidłowego odpowietrzenia to powracające ogrzewanie.

Albo masz gdzieś nieszczelność, albo nie potrafisz odpowietrzyć układu.

 

Napisz krok po kroku jak to robisz. A co do uszczelki to możliwe. Będziesz jeździć tak dalej z nieodpowietrzonym układem to szybko się pożegnasz z uszczelką.

Opublikowano
odkamieniłem ją, odpowietrzyłem i dzieje się to samo. na postoju trzyma temperaturę (jak już wskazówka złapała pion popracował jeszcze 20 min i nic), ale po przejechaniu raptem 150- 200 m temperatura nagle skacze. ogrzewanie i nawiew na maxa ale z nawiewów leci zimne powietrze (na otwartym i na zamkniętym obiegu). popracował jeszcze stojąc tak z 5 min i temperatura spadła.

 

Miałem dokładnie tak samo. Jedyna różnica to, że ogrzewanie u mnie działało, zaś u Ciebie nie. Co pomogło w moim przypadku już napisałem, ale jak radzi danielxc717 musisz najpierw odpowietrzyć układ.

Opublikowano
Może elektrozawory od ogrzewania się nie otwierają?
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
wymieniłem termostat z obudową (była pęknięta od wewnątrz), odpowietrzyłem i już się nie grzeje. ale ogrzewania nie ma dalej.
Opublikowano
Ostatni czasy miałem to samo w moim BMW. Okazało się ,że wiskoza do wymiany oraz termostat. Pozniej wymieniłem płyn chłodzący i odpowietrzyłem. Już się nie nagrzewa, trzyma temperature i jest okej :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ten silnik odpowietrza raz łatwo raz nie.

Chyba zależy to od konkretnej sztuki.

Ja u siebie nie odpowietrzan dłużej jak jakieś 10minut.

 

U kumpla to trwało pół godziny.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.