Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam posiadam BMW e60 z silnikiem 525i rok 2005 218 koni, mam problem z olejem, bierze i go za duzo jakis litr na 500km wymienilem separator oleju i dalej to samo a dodam ze auto nie kopci, przyspiesza normalnie nic nie szarpie i ma pelna moc.

Nie robilem eszcze testu kompresji co prawda wiec nie wiem czy to pierscionki czy uszczelniacze a moze cos innego...

Przebieg to 136tys. autentyczny udokumentowany wiec tego jestem pewiem, troche za maly przebieg jak na remont silnika.

Separator wymienilem na oryginalany i jeden waz z pokrywy zaworow tez musialem wymienic bo pekl mi :P

Na odpalonym silniku korek olejowy lekko sie przysysa tak jak powinno byc.

Macie jakies pomysly co dalej (oprocz remontu silnika) :lol:

Edytowane przez Liv3
Opublikowano

Najpierw był 0w30 teraz zmieniłem na 5w30 castrola.

Niema wycieków sprawdziłem, lekko rosi w paru miejscach ale bez szału.

Auto gładko przyspiesza żadnych problemów niema więc czy na pewno go spala?

Może jakas rurka jest przytkana, sprawdze potem jeszcze filtr powietrza czy są ślady oleju na nim.

Opublikowano

a co Ci da zmiana gęstości? Musiał byś zmienić lepkość np na w40 ale to jest bez sensu.

 

robiłeś kiedyś płukankę? Jak nie to bym próbował ratować się płukanką i do tego uciekać od castrola i zalać mu np motula,valvoline.

Opublikowano

Płukanke tzn? Mam go od niedawna więc nie robiłem.

Jeśli to ma być powierzchowna naprawa to wolę zrobić pierścienie i uszczelnieniacze.

To już nie lepiej 5w60 ?

Opublikowano

Nie lepiej bo po co Ci olej o tak dużej lepkości.

Za porządny remont wydasz ok 5-6tys więc lepiej chyba zacząć od płukanki silnika może pomoże.

 

Kupujesz płukankę przeznaczoną do diesli, wlewasz do oleju wg zaleceń producenta i wymieniasz olej. Ma ona za zadanie zebranie nagarów które również zbierają się na pierścieniach i je zapiekają i zostają nieruchome. Taka płukanka czasami w początkowym zawaleniu silnika nagarami pomóc zredukować pobieranie oleju przez motor.

 

Castrol też zostawia mase syfu w silniku dlatego lepie by było odejść od marki.

Opublikowano

Dlaczego do diesli?

Jaka plukanka i jakim olejem potem zalac??

 

Remont sam sobie moge zrobic, jestem mechanikem wiec zaplace tylko za czesci no ale skoro warto sprobowac to dlaczego by nie.

Opublikowano

Firmy LM można śmiało brać. O ile wiem to są płukanki do silników wysokoprężnych i do benzynowych osobne.

 

Jeśli się mylę to sam możesz sprawdzić np na allegro różne plukanki czy są uniwersalne.

Opublikowano
Ok a jaki olej wlac mu potem?? motul to marka sama w sobie ale czytalem ze BMK-i nie chetnie go przyjmuja.
Opublikowano

Jesteś mechanikiem to mi wytłumacz co to znaczy że BMki niechętnie przyjmują motula. Bo ja nie mam pojęcia o co chodzi.

 

Jak wiesz castrol zostawia kupe szlamu w silniku i to jest potwierdzone już nie raz.

 

Ja mam bmw motula i nie mam problemu z niechęcią silnika do tego oleju :mrgreen: Jeszcze mi go nie wypluł. Wymieniam co niecałe 20tys olej ok 17tys zależy jak wyjdzie i nigdy więcej niż litr mi nie spalił.

Opublikowano

Ok a gestosc?

Gdzies wyczytalem zeby nie lac motula do bmw bo jest przeznaczony bardziej do wyczynowych silnikow i takowej jazdy a nie do aut (cywilnych) :)

Opublikowano

A motul ma jeden olej o jednych parametrach? TO jest normalny olej do cywilnych aut przecież. Mają też w ofercie oleje do motocykli i wysilonych jednostek, ale każdy coś dobierze do swojego modelu auta o danym silniku.

Motul ma oleje półsyntetyczne, syntetyczne i prawdziwe syntetyki które nie są na bazie olejów mineralnych robione.

 

A o takich pogłoskach jeszcze nie słyszałem o jakich piszesz.

Opublikowano

Mi w mojej 525i N53 też brał olej na castrolu. Zalałem Motula 5w40 i narazie spokój. Chociaż narazie 1000km zrobiłem, to ani kreseczka nie spadła. Normalnie po takiej trasie po autostradzie wziałby już pewnie z 500ml. natomiast faktycznie na niskich obrotach ma jakby ciut ciężej i zastanawiam się czy to nie wina zmiany oleju z 5w30. Tak czy inaczej po zmianie z castrola, zalecana jest szybsza jeszcze jedna wymiana po 8-10tys. km. Może silnik i komputer muszą się przyzwyczaić do innego smarowania... Po castroly widać było wyraźnie szlam na korku. Motul do wyczynowych silników to prawda, ale jak inaczej określić te naszę R6 jak nie ciut wyczynowe? :)

 

Pozatym pierścienie mogą być osadzone nieco luźniej na cylindrach i wtedy takie niefajne (cenzura się czepia jak napiszę inaczej) oleje jak castrol sobie nie radzą.

Opublikowano

No to faktycznie już bardzo dużo. Spróbowałbym jeszcze ten olej wymienić na motul i odmę na nową, nie szarpnie Cię od razu tyle, co remont silnika, a w najgorszym przypadku głowica.

 

Ja mam w tej chwili 137 tys km, ale ja mam zupełnie inny silnik niż Ty, powinniśmy mieć inne problemy, chociaż podobno wspólnym mianownikiem dla tych benzyn R6 jest podatność na przegrzewanie się, a co za tym idzie, pękanie głowic, uszczelki pod głowicą no i pierścienie. Ale diagnozę należy zostawić fachowcom.

Opublikowano

Odme już wymieniłem na nową i jeden waż od odmy też, dalej to samo.

Remont sam sobie zrobię i jak już zdjejme głowice pewnie wymienię i pierścienie, mniej roboty będzie gdyby jednak uszczelniacze zaworowe nie pomogły.

 

Taki sam przebieg mam, udokumentowany, książka serwisowa do tego serwis tylko bmw.

Dodam ze auto nie jest polskie tylko w Szwecji, przebieg na pewno jest autentyczny.

Opublikowano

Kolego, przed remontem spróbuj jeszcze Valvoline Maxlife 5W40.

Gdy miałem Ałdi A8 4.2 Valvoline zredukował mi zużycie z oliwy z 1l na 3000km, do 0,5l na 8000km. Jeździłem wtedy na Liqui Moly TopTec 4200, więc nie na jakimś badziewiu typu Castrol. Dodatkowym bonusem była cichsza i bardziej aksamitna praca V8.

Od tej pory tylko Valvoline, teraz w dieslu M57 w E60 jest SynPower Xtreme MST C3 5W30 i póki co po 6tys. km zero ubytków. Do tej pory praktycznie od 2004r. zalewałem do wszystkich aut Liqui Moly.

Artekk
Opublikowano

Tak się kończy jazda na badziewnych wodnistych olejach typu "0w coś tam" pozatym Castrol to obecnie najgorszy olej na rynku, zmien na prawdziwy syntetyk np Liqui Molly 5w40 HS, ten olej bardzo dobrze uszczelnia silnik ale i to wątpię aby teraz pomogło. Wlewałem ten olej niegdyś do 520i a obecnie leje go do 530d i jest to coś niesamowitego jak polepszają sie osiągi i kultura pracy silnika na tym oleju

 

5w30 Castrola to woda nie olej silnik na tym chodzi jak gruchot :mad2:

http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Opublikowano

Danielxc717

 

Nic tylko serwis wedlug ksiazki olej filtry itp. do tej pory byl zalewany 0w30 castrolem.

 

Artekk

 

Jutro zrobie plukanke i zaleje 5w40 zobaczymy czy co pomoze :)

 

iceman86

 

Moj silniczej chodzi cichutko jak myszka :)

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Nie, dalej bral olej.

 

Zrobilem remont silnika, na tlokach byl nagar z oleju o grubosci kilki mm :shock:

Wymienilem pierscienie tlokowe, uszczelki zaworowe i wszystkie inne iszczelki i teraz puki co jest git :)

Opublikowano

Kolejny przykład serwisowanego bmw w aso który ma zawalony silnik szlamem po castrolu. Ciekawe ile tego było...

Zalales teraz olej innej firmy czy pozostałes przy tym samym?

Opublikowano

Tak zalalem castrolem ale long life.

 

Olej byl zmieniany zadko wiec to byla przyczyna. Bede wymienial co 10tys km i bedzie gitara :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.