Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam Wszystkich Forumowiczów

 

Przedstawiam następce czarnego E92. Tym razem jest to wersja LCI.

Samochodu nie szukałem zbyt długo, w zasadzie zakup dokonałem w ciągu miesiąca od momentu rozpoczęcia poszukiwań. Oglądałem także diesla N47 184KM oraz benzynę 328i N51, a także kilka F30. Po ogromnej ilości kilometrów przejechanych poprzednim E92 chciałem jednak coś na benzynę oraz w jasnym kolorze, tak dla odmiany. Po pierwszych oględzinach wiedziałem, że będzie mój.

 

Krótka historia pojazdu: został wyprodukowany 1 grudnia 2011 roku, jako samochód dealera BMW w Niemczech, gdzie przez pół roku stał w salonie. Następnie w programie Prmium Selection dotarł do Polski z przebiegiem 1400km, gdzie trafił w ręce pierwszego właściciela w PL. I w ten oto sposób stało się, że następnie trafił do mnie.

 

Szukając samochodu w określonym budżecie kierowałem się tylko i wyłącznie jak najnowszym rocznikiem, a tu śmiało można powiedzieć 2012, oraz jak najmniejszym przebiegiem. Miała być 3er, E90 LCI, E92 LCI lub F30, silnik nie miał znaczenia, no może troszkę bardziej ukierunkowany byłem na jednostki 2 litrowe ze względu na koszt utrzymania.

Trafił się ten oto model z przebiegiem 60.000km. Gruntowne sprawdzenie pojazdu pod każdym kątem, nawet kupiłem sobie miernik grubości lakieru. Samochód jest absolutnie cały w oryginalnym lakierze.

 

I tak jestem teraz posiadaczem 318i, po krótkim czasie mogę śmiało stwierdzić, że można spokojnie i dynamicznie poruszać się takim modelem z silnikiem N43B20 143KM. Moc nie powala na kolana, ale sprawnie przyspiesza. Na pewno odczucia są na minus w porównaniu N47 177KM, moim zdaniem dynamika jest na poziomie M47 163KM.

 

W samochodzie jest pełen M-Pakiet wraz z felgami Performance 313. Prawie nowe oponki Bridgestone RunOnFlat. Dodatkowo nagłośnienie Harman/Kardon z 13 głośnikami, które grają po prostu pięknie. Ciekawe są szyby individual, które są przyciemnione, ale nie ładnie się to komponuje z całością.

 

 

Przedstawiam rozkodowany VIN:

 

Składanie Dane pojazdu

Art.

 

Wartość

Numer podwozia WBAKD91090E653202

Kod typu KD91

Typ 318I (EUR)

Typoszereg E E92 (MUE)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji COUPE

Układ kierowniczy LL

Drzwi 2

Silnik N43

Pojemność skokowa 2.00

Moc 105

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor ALPINWEISS 3 (300)

Tapicerka STOFF BLUE SHADOW/ALCANT./ANTHRAZIT (ANAT)

Data prod. 2011-12-01

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S161A ABGASNORM EU5 Norma spalinowa EU5

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S1CCA AUTO START STOP FUNKTION Auto start/stop function

S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration

S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE

S2B6A LM RAEDER DOPPELSPEICHE 313M Obr.st.le. 19'' M Perf., szpr.podw. 313

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

P337A M SPORTPAKET M Pakiet sportowy

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzewanie fotela kierowcy/pasażera

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Podłokietnik przedni, przesuwany

S4WAA INTERIEURLEIST ALU GLAC.SILB.DUNKEL Listwy wewn. alum. glacier-silber dkl.

S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control z tyłu (PDC)

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S563A LICHTPAKET Pakiet oświetlenia

S663A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional

S688A HARMAN/KARDON SURROUND SOUND SYSTEM HARMAN/KARDON SURROUND SOUND SYSTEM

S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD

S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE Złącze USB-/Audio

S6NNA FREISPRECHEINRICHTUNG Urządzenie głośnomówiące

S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe

S710A M LEDERLENKRAD M Kierownica skórzana

S715A M AERODYNAMIKPAKET Pakiet areodynamiczny M

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Wysoki połysk Shadow-Line

S761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Ind. oszklenie przeciwsłon.

S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt

P7H9A FREISPRECHEINRICHTUNG MIT USB-SCHNI Zestaw głośnomówiący ze złączem USB

P7RSA COMFORT PAKET Pakiet Comfort

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Aktywacja syst. telem. char. dla kraju

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

S8TNA TAGFAHRLICHT UEBER LICHTMENUE EINST Dummy-SALAPA

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S1CBA CO2 UMFANG Zakres CO2

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

 

 

Z elementów dodatkowych to tylny spojler pomalowany pod kolor dyfuzora w zderzaku oraz paski boczne performance, które moim zdaniem podkreślają linię białego coupe.

 

 

Aktualnie w samochodzie zmieniłem nerki na czarne. Była to pierwsza modyfikacja, którą dokonałem już w dniu zakupu.

Samochód przeszedł także przegląd olejowy:

-filtr powietrza Filtron

-filtr kabiny Filtron

-filtr oleju Mann

-olej Castrol Edge FST 5W30

 

Plany:

-przede wszystkim dbać o samochód

-być może na wiosnę obniżę go jeszcze bardziej sprężynami Vogtland 40/20, chociaż aktualnie zawieszenie M jest wystarczające

-czekam na tłumik końcowy robiony pode mnie (dwururka, ale wydech nie ma być głośny)

 

Zdjęcia samochodu:

 

http://i62.tinypic.com/f1xopw.jpg

 

http://i62.tinypic.com/20q04kl.jpg

 

http://i60.tinypic.com/2hmo9hd.jpg

 

http://i60.tinypic.com/5pvv7.jpg

 

http://i60.tinypic.com/fwklko.jpg

 

http://i58.tinypic.com/6ohqhu.jpg

 

http://i61.tinypic.com/1goqir.jpg

 

http://i59.tinypic.com/op4djs.jpg

 

http://i60.tinypic.com/ir3ymh.jpg

 

http://i59.tinypic.com/2lxxtm0.jpg

 

http://i60.tinypic.com/20h3n0k.jpg

 

http://i58.tinypic.com/v6onpt.jpg

 

http://i61.tinypic.com/s5lp9g.jpg

 

http://i59.tinypic.com/107uqkj.jpg

 

http://i62.tinypic.com/211oqh0.jpg

 

http://i61.tinypic.com/33ksjle.jpg

 

http://i60.tinypic.com/by1c4.jpg

 

http://i58.tinypic.com/313okly.jpg

 

http://i62.tinypic.com/5m0583.jpg

 

http://i61.tinypic.com/10hqd1t.jpg

 

http://i58.tinypic.com/34gpqgj.jpg

 

http://i58.tinypic.com/33a9mp5.jpg

 

http://i62.tinypic.com/2yyb57c.jpg

 

http://i59.tinypic.com/2cmufps.jpg

 

 

 

 

Zapraszam wszystkich do komentowania :)

Edytowane przez ppatryk
  • Odpowiedzi 222
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Piękna sztuka :cool2: Duży plus za pełny m pakiet oraz felgi 313 dzięki tej kombinacji samochód wygląda bajecznie. Do tego młody rocznik mały przebieg oraz LCI.

Gratuluję udanego zakupu i życzę bezawaryjnej przyjemności z jazdy

  • Moderatorzy
Opublikowano
Bardzo ładny egzemplarz, fajny konfig wizualny ale nigdy przenigdy w zyciu nie kupilbym e92 z takim silnikiem. Ale skoro Tobie odpowiada to nie pozostaje nic innego niz zyczyc radosci z jazdy :)
Opublikowano
No wizualnie jest śliczna :cool2: śilnik moz3 faktycznie troszke mały jak na e92 ale to juz wg potrzeb i upodobań wlaściciela :) A powiedz jak odczucia z przesiadki z automatu na manual?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Bardzo fajna sztuka, pomysl o wydechu w stylu 335i/335d :)

Do 318? Wybacz ale dla mnie to byłby już przesada ;)

Co do samochodu. Wizualnie jest wspaniała! :cool2: :cool2:

Biała, LCI, pasy performance - miód.

Mnie jedynie bolałby ten silnik i brak iDrive.

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano
moim zdaniem dynamika jest na poziomie M47 163KM

 

:wink:

 

Piękne auto, super felgi.

Zawieszenia nie ruszaj, nie ma sensu już obniżać bo jest ok.

 

Szkoda że nie R6 :(

 

Dobry pomysł ze zmianą tłumika na dwu-rurkę :cool2: Bardzo poprawi to wygląd (i może dźwięk też będzie lepszy).

 

Czekamy na foto tłumika po montażu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Tłumik już na miejscu :)

montaż dosyć sprawnie poszedł :ok:

 

oto zdjęcia:

 

http://i59.tinypic.com/10ygbvd.jpg

 

http://i59.tinypic.com/1jf2u.jpg

 

http://i60.tinypic.com/10nudcj.jpg

 

http://i60.tinypic.com/10xd7jd.jpg

 

 

 

 

i jak? mnie się bardzo podoba

 

 

a jak gada? fajnie i nie za głośno, jak chciałem - na pewno wrzucę wkrótce filmik :ok:

 

 

 

zapytacie się pewnie jaki to wydech

jest to proex, robiony na zamówienie, chciałem taki wygląd, chciałem taki dźwięk i to otrzymałem :) cena bardzo dobra, a gdyby coś się stało za rok czy dwa to się po prostu wymieni :cwaniak:

samą jakość tłumika oceniam na bardzo dobrą, na pewno nie jest to MG, ale czy aż taka różnica by była? wątpię, lub czas pokaże

 

 

 

muszę go jeszcze wyczyścić, ale to przy okazji mycia samochodu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tłumik :cool2: Wygląda bardzo dobrze. Gratulacje pomysłu i realizacji.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Pomysł na nawigację:

 

-Kuda Phonebase

-nawigacja 5" HD (myślałem o 7" ale chyba by było już zbyt ceglasto)

-ładowarka podłączona pod gniazdko zapalniczki i schowana pod tunelem środkowym (zasilanie tylko gdy jest włączony zapłon)

-kabel schowany pod pasikami

-miejsce wyjścia kabla z nawiewu, aczkolwiek zastanawiam się czy może puścić inaczej lub zmienię nawigację, która zasilanie pobiera z uchwytu, a kabelek można by puścić pod konsolą Kuda, temat na przyszłość do rozwiązania

-całość jest moim zdaniem dobrze spasowana

-zaletą jest możliwość zdemontowania całości w każdej chwili bez uszkadzania elementów deski

-tak to troszkę wygląda jak w niektórych nowych modelach aut

-kolejną zaletą jest montaż bez śrub i bez klejenia czegokolwiek

-srebrna ramka nawigacji na równi ze srebrną listwą ozdobną w samochodzie

 

Przedstawiam zdjęcia:

 

http://i61.tinypic.com/10nvxj5.jpg

 

http://i62.tinypic.com/dnc681.jpg

 

http://i62.tinypic.com/1zq927b.jpg

 

http://i61.tinypic.com/hwwrbs.jpg

 

 

 

 

Co o tym sądzicie? Wydaje się rozsądne rozwiązanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.