Skocz do zawartości

Oświetlenie ambientowe oraz DrivingAssistant Plus


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W mojej nowej F10 mam m.in. opcje:

- 4UR - oświetlenie ambientowe - w sumie w salonie jak wybierałem opcje to wydawało mi się że świeciło to inaczej niż w mojej F10 - jakie element poza podświetleniem przycisków powinny być jeszcze podświetlone? W iDrive zmieniam tą opcję z Classic na Modern i odwrotnie ale w środku nie zauważyłem żeby świeciło to jakoś inaczej.

- 5AT - Driving Assistant Plus - wg. instrukcji jest kilka jakby podfunkcji:

* Ostrzeżenie przed niebezpieczeństwem najechania z funkcją wyhamowywania City,

* Ostrzeżenie przed niebezpieczeństwem najechania z funkcją wyhamowywania,

* System rozpoznawania osób z funkcją wyhamowywania City

Czyli mając 5AT to jak powinno sie to odnośić do opisów w instrukcji?

 

W ogóle w instrukcji przy różnych opcjach brakuje mi kodu wyposażenia przy którym dana opcja jest w samochodzie - zdecydowanie to ułatwiłoby analizę czy warto w ogóle czytać daną część instrukcji bo tak to muszę się po części domyślać -- inaczej pewne opcje są nazwane przy konfiguracji auta a inaczej potem nazwane w instrukcji. Instrukcja jest z 2014 r.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz wtedy oświetlone dodatkowo listwy boczne drzwi itd.

 

Co do Driving Assistant Plus to oprócz wyhamowywania i utrzymywania prędkości w stosunku do poprzedzającego pojazdu, auto utrzymuje tor jazdy między liniami, czyli praktycznie jedzie samo. Z tego co pisał kolega JacoFK, bo ma ten system w swoim aucie, trzeba wtedy trzymać i tak rękę na kierownicy, ale samochód kieruje za Ciebie.

Opublikowano

W paczce SystemyWspierająceKierowcęPLUS 5AT oprócz drobiazgów które są w SystemyWspierająceKierowce 5AS jest Tempomat Stop&Go PLUS wzbogacony o asystenta jazdy w korku. Działa dość sprawnie, sam się toczy i hamuje w korku oczywiście w ramach toru jazdy. Z tym trzymaniem ręką kierownicy to w zupełności wystarcza przyłożenie dwóch palców to kierownicy trzymając wygodnie rękę opartą na podłokietniku. Sądzę że system musi wykryć lekki opór aby zachować kontrole.

Uwaga przy konfiguracji auta - wybór funkcji 5AT wyłącza wcześniej wybrany pakiet Innowacji. Niewiele brakowało a nie miałbym Head-Up'a :evil:

Z funkcjonalności rozpoznawania przeszkód warto korzystać w mieście, w zatłoczonych miejscach. Ale gdy podjedziesz pod szlaban w firmie z zamiarem jego otwarcia, opuszczasz szybe, wysuwasz rączke z kartą i ...już się zbliżasz aż tu nagle Twój mądry samochód staje dęba :twisted: Ciekawe jest to że nie zawsze tak robi. W sumie szlaban to nie człowiek ;)

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

Gdzieś czytałem, ze aby oszukać auto wystarczy przyczepić do kierownicy jakiś ciężarek, np puszkę piwa taśma klejąca, i auto pojedzie samo :D

Czego to ludzie nie wymyśla!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No.. i masz korek 2 godzinny na autostradzie, przyczepiasz puszkę i idziesz spać. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Opublikowano
Z oszukiwaniem DrivingAssistant'a nie można przesadzać. Gdzieś wyczytałem że pewien Anglik wypożyczył Camper'a w US, wyjechał na autostradę i włączył tempomat aktywny. Policja która przybyła na miejsce wypadku nie mogła się nadziwić dlaczego kierowcę znaleziono w tylnej cześci auta z czajnikiem w ręku ;)

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
Masz wtedy oświetlone dodatkowo listwy boczne drzwi itd.

 

Co do Driving Assistant Plus to oprócz wyhamowywania i utrzymywania prędkości w stosunku do poprzedzającego pojazdu, auto utrzymuje tor jazdy między liniami, czyli praktycznie jedzie samo. Z tego co pisał kolega JacoFK, bo ma ten system w swoim aucie, trzeba wtedy trzymać i tak rękę na kierownicy, ale samochód kieruje za Ciebie.

 

Z tego co zaobserwowałem to rzeczywiście radar fajnie działa i przyhamowuje auto oraz przyspiesza automatycznie. Ale co do tego samodzielnego kierowania to nie zauważyłem żeby to tak działało. Jak wjadę na linię to drży mi kierownica i informuje o zjechaniu z pasa ale żeby sam skręcał to nie zaobserwowałem czegoś takiego. Być może działa to przy niskich prędkościach?

 

Czy funkcja zahamowania auta przed przeszkodą działa tylko jak jest włączony tempomat czy też przyhamuje sam jak się zbliżę za blisko samochodu poprzedzającego nawet przy wyłączonym tempomacie? Zaobserwowałem że jak jadę bez tempomatu to na Head-Up pojawia mi się żółty samochodzik jak jestem za blisko auta przede mną. Raz nawet zdarzyło się że zauważyłem samochodzik na Head-Up w czerwonym kolorze (co sugeruje mi że byłem naprawdę blisko) ale czy w razie czego sam przyhamuje jak byłbym jeszcze bliżej?

Opublikowano
Ponoć tak ale nie ma "odwaznego" który by to sprawdził. Nawet jak włączysz systemy to w opisie jest możliwość przy hamowania przed przeszkodą.
Opublikowano
Mnie już 3 razy zawiódł. Raz kiedy w korku auto poprzedzające zmieniło pas, a radar nie widział przed sobą auta które było przed tym zmieniającym pas. Chwila nieuwagi i byłoby boom. Jadąc z prędkością maxymalną 180km/h zbliżając się do auta jadącego 100km/h tempomat aktywny też nie wyhamuje, sprawdzałem kilkukrotnie. Także spokojnie z tymi achami i ochami.
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
... to dlatego nie ma w opcji ( konfiguracja ) M3/4 DrivingAssistant Plus :) -teraz to rozumie..... :wink: Jedzilem przez kilka dni 520xd po lifcie wszystko dzialalo poprawnie, ale nie przy takich predkosciach 180km/h ( facet jak mi wydawal do testu nowe 520xd ostrzegl abym wszystkim funkcjom nie wierzyl szczegolnie opcji DrivingAssistant Plus ) :8) :8)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oj przyhamowuje i to na maxa. Ostatnio jechałem autostradą i jadące przede mną auto zaczęło zjeżdżać. Samochód uznał ze jestem zbyt blisko i ostro przyhamowal. Juz miałem tak kilkukrotnie i to oczywiście przy wyłączonym tempomacie. Tak jak napisał Dawid przy zbyt dużej różnicy prędkości nie radzi sobie, wiec trzeba byc czujnym.
Opublikowano

Zwróćcie uwagę na to, że aktywny tempomat ostrzeżenie przed kolizją działają niezależnie. Tempomat często gubi auto przed nami ale wtedy jak zbliżamy się szybko ostrzeżenie zadziała.

Właśnie dziś uratowało mnie trzeci raz od 2010r. Więc warto było zamówić. Z drugiej strony jakby tych bajerów tyle nie było to człowiek by patrzył na drogę a nie na idrive :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta.. nie wiedziałem, że teraz na skąpo ubrane laski się mówi idrive'y. :D :D :D
Opublikowano
Ponoć tak ale nie ma "odwaznego" który by to sprawdził. Nawet jak włączysz systemy to w opisie jest możliwość przy hamowania przed przeszkodą.

 

Trzykrotnie zahamował mi sam :roll:

Dwukrotnie się też pomylił niepotrzebnie hamując: dojeżdżam do świateł będących na lekkim łuku i mój pas jest pusty ale pas do skrętu w lewo stoi. Jadę więc na pewniaka a tu nagle czerwony samochód na hud`zie i desce, pikanie i ostre hamowanie. Dobrze że za mną nikogo nie było bo nadgorliwość asystenta byłaby przyczyną wypadku :lol:

Opublikowano
Mialem pare razy taka sytuacje. Hamowanie mam ustawone z opcja -wczesnie. Dojezdzam na dupe kolesiowi zeby mi zjechal, a emka zaczyna mi hamowac mimo ze ja dodaje gazu
"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo to niemieckie auto a w Niemczech nie wolno dojeżdżać do d..., jest za to mandat. ;)
Opublikowano
Mialem pare razy taka sytuacje. Hamowanie mam ustawone z opcja -wczesnie. Dojezdzam na dupe kolesiowi zeby mi zjechal, a emka zaczyna mi hamowac mimo ze ja dodaje gazu

 

Gdzie ustawiłeś tą opcję - "wcześnie"?

Nie mogę tego nigdzie znaleźć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chodzi o to, ze są cztery stopnie odległości kiedy zaczyna hamować. Standardowo ustawia sie na trzecim, jedna kreska najpóźniej hamuje, czwarta najwcześniej.
Opublikowano

OK, rozumiem.

Myślałem że te kreski określają odległość jaką ma trzymać samochód względem tego co jedzie przede mną.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mnie już 3 razy zawiódł. Raz kiedy w korku auto poprzedzające zmieniło pas, a radar nie widział przed sobą auta które było przed tym zmieniającym pas. Chwila nieuwagi i byłoby boom. Jadąc z prędkością maxymalną 180km/h zbliżając się do auta jadącego 100km/h tempomat aktywny też nie wyhamuje, sprawdzałem kilkukrotnie. Także spokojnie z tymi achami i ochami.

 

 

nie prawda !

w ciągu ostatnich 10 dni pokonałem ponad 3000km po autostradach i jechałem w 80% na aktywnym tempomacie. W każdym przypadku samochód hamował w odległości zapodanej na tempomacie. Przy prędkości 200km/h miałem ustawioną reakcję na "najwcześniejszą" i zawsze samochód hamował i do czasu ustąpienia samochodu przede mną moje BMW utrzymywało prędkość z odpowiednim dystansem do poprzedzającego auta.

W sytuacji kiedy samochód przede mną zmieniał pas na moj to moje BMW również hamowało.

 

więc niemogę zgodzić się z kolegą.

 

Jedynie co mnie zdziwiło to jeżeli jadę w korku z aktywnym tempomatem(asystentem w korku) to samochód płynnie hamuje i przyspiesza ale jeżeli korek stanie i moje BMW również zatrzyma się to silnik wyłącza się. Po np. 10 sekundach kiedy korek rusza auto już samo nie ruszyło. I to mnie zdziwiło.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

aktywny tempomat działa do 180 km/h, a Tobie działa przy 200?

samochód sam nie rusza, tak jest, w sumie mógłby

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.