Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

12 Sierpnia pytałem :

Na zimnym to masz mały przelew w zbiorniczku ?

jak już się zagrzeje i termostat otworzy to chłodnica jest wszędzie jednakowo gorąca ?

Chyba małego przelewu nie sprawdziłeś i odnośnie chłodnicy jak jest > czy jak górny wąż jest gorący to chłodnica cała też jest gorąca ?

Jak na zimnym nie masz małego przebiegu to może być pompa nie sprawna lub układ zapowietrzony.

Twoje ostatnie małe przebiegi nie mogą być wyrocznią dla prawidłowej pracy termostatu bo nie wiemy czy płyn był wystarczająco zagrzany do otwarcia termostatu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Po prostu odkręcić korek na zimnym silniku i zobaczyć czy przelewa? (jeśli dobrze pamiętam, jak ostatnio to sprawdzałem to przelewało, ale upewnię się)

 

Dziś przed jazdą do pracy sprawdziłem węże i syk korka. No i węże mięciutkie, a po odkręceniu korka bardzo cichy i krótki syk także chyba wporzo.

Po jeździe 7 km również zerknąłem raz jeszcze na chłodnicę i wąż. Górny wąż gorący i twardy, chłodnica trochę letnia w 1/4 górnej części, 3/4 dół zimna.

Tak to wygląda

 

PS pamiętam, że przed wybuchem zbiorniczka, jak chciałem się bawić w odpowietrzanie to nie było w ogóle przelewu i jak się ściskało węże to bąble leciały, z korka odpow tak samo płyn z bąblami, więc na 100% miałem mega zapowietrzony układ. Nawet po wymianie zbiorniczka, kiedy gość zapewniał mnie że wszystko OK i układ odpowietrzony itd, uważam że chyba nie mógł go odpowietrzyć skoro termostat był walnięty i chłodnica się uśmiechała.

Opublikowano

NIe masz drugiego węża gorącego i nie będzie w nim też dużego ciśnienia jak będzie letni bo teraz są takie temp+ robisz za mały dystans żeby otworzył się termostat.

 

Dlaczego nie włączysz sobie cyfrowego pomiaru temp i nie obserwujesz jakie masz wskazania?

Odpowietrzać auto TRZEBA do momentu pełnego otwarcia termostatu i zagrzania się chłodnicy bo ona może rzucić w układ powietrze której jeszcze w niej może być zgromadzone.

 

Rób wszystko z włączoną temp na blacie i obserwuj ile masz/.

 

Wąż ma się tak uginać jak piszesz. Tam jest ciśnienie ok 2bar więc nie tak mało.

Opublikowano
Napisałem wyżej, że po krótkiej jeździe (ok 7km) oba węże są gorące i twarde-ten dolny też! tylko chłodnica pozostaje zimna co mnie zastanawia.
Opublikowano

Piszesz

oba węże są gorące

To że są gorące to mi nie wiele mówi, Należy wiedzieć jaka jest temperatura płynu podana w stopniach oraz w jakiej temperaturze się powinien się otworzyć obecny termostat.

Tu Ci kolega podpowiada

Dlaczego nie włączysz sobie cyfrowego pomiaru temp i nie obserwujesz jakie masz wskazania?

Pamiętaj że jak by Ci się przydarzyło że wskazówka zacznie się wychylać z pionu w kierunki czerwonego pola to daj ogrzewanie na max i otwieraj okna.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Wąż od dużego obiegu ten co zwykle jest zimny może być gorący, a chłodnica zimna lub w niewielkim stopniu letnia, ale to nie jest oznaka złego działania układu. Termostat lekko się otworzy waż szybko się nagrzeje, ale woda rozejdzie się po chłodnicy i masz ją niewyczuwalnie z wyższą temp.

 

Jeśli robisz takie odcinki i odpowietrzałeś układ tylko kilka- kilkanaście minut nie odprowadzając do otwarcia termostatu to zrobiłeś to źle.

 

Odpowietrza się układ aż termostat się otworzy i znowu po puszcza się odpowietrzniki bo chłodnica też może mieć powietrze.

 

źle czytaleś forum bo jest na pewno napisane by poczekać do otwarcia termostatu.

Opublikowano

No tak, kiedyś na pewno źle odpowietrzałem.

 

Teraz po wymianie chłodnicy i termostatu odpowietrzone jest na pewno dobrze, robił mi to doświadczony gość.

Na zimnym jest przelew.

 

Zastanawia mnie jedno, dlaczego- jeżeli termostat się nie otwierał- wskazówka temperatury stała cały czas w pionie, mimo że dwa razy dochodziło do takiego nadciśnienia?

Przecież skoro się nie otwierał to wszystko powinno się gotować w małym obiegu? Chyba, że układ był cały czas zapowietrzony, to może rozprężające się powietrze powodowało nadciśnienie, a płyn wcale się nie gotował? Trochę tego nie ogarniam. Może to proste pytanie, ale gdybym znał odpowiedź to bym go nie zadawał :)

Wskazówka wydaję się działać poprawnie, powoli idzie go góry, po paru km łapie pion i tak zostaje.

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

Pytasz

Zastanawia mnie jedno, dlaczego- jeżeli termostat się nie otwierał- wskazówka temperatury stała cały czas w pionie, mimo że dwa razy dochodziło do takiego nadciśnienia?

Przecież skoro się nie otwierał to wszystko powinno się gotować w małym obiegu? Chyba, że układ był cały czas zapowietrzony, to może rozprężające się powietrze powodowało nadciśnienie, a płyn wcale się nie gotował?

W Twoim przypadku to było robionych kilka interwencji i tak na pewno to nie wiemy która pomogła i czy na pewno już jest naprawione bo sie może okazać że jak trochę pojeździsz to wrócimy do punktu wyjścia.

To że Ci wskazówka stoi w pionie to nie znaczy że masz jednakową temperaturę płynu bo ten wskaźnik ma dużą bezwładność aby nie denerwować kierowcy.

Dobrze by było jak byś tak zrobił

a jaka temp jest w ukrytym menu?
( jak Ci kolega podpowiada)

Bo tam zobaczysz prawdziwą temperaturę płynu wyrażoną w stopniach w czasie rzeczywistym.

Podam Ci linka co Ci pomoże wejść w ukryte menu.

http://www.bmwklubmazowsze.pl/obc-e46-ukryte-funkcje-i-inne-bajery-t5031.html

Inna sprawa że jak masz dobrego mechanika to Ci to on wszystko ogarnie.

Sprawa błaha ale sprawny korek to uchroni przed nadmiernym ciśnieniem i zapobiegnie przed pojawieniem się bananów.

Ps.

Nie zapominajmy że masz instalację gazową. że sz

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Ok już zdaję relację, sorry że nie ogarnąłem tego wcześniej!

 

Włączam silnik, odkręcam korek i zerkam:

-wolne obroty przelew jest bez bąbelków, ciągły strumień jakieś 30 sekund. Po tym czasie strumienia brak nic nie leci.

-Delikatne wciśniecie gazu (2k obrotów) strumień jest umiarkowany, po powrocie na wolne obroty strumienia nie ma.

-Mocne wciśnięcie gazu (5k obrotów) strumień mega intensywny, po odpuszczeniu gazu na wolne obroty, strumienia nie ma.

 

Zakręciłem korek i jedziemy z testem 7.0, warunki miejskie nie przekraczając ok 100km/h 30 minut.

-Temperatura rosła tak jak zawsze, przy 75'C wskazówka stanęła pionowo. Temperatura osiągnęła 95'C i więcej nie urosła!

-Umiarkowana jazda 15 minut temperatura 95'C, czasem 94'C, 96'C, 92'C

-Dynamiczna jazda kolejne 15 miniut, 95'C, czasem 94'C, 96'C

Także maksymalnie ujrzałem 96'C podczas 30 minut jazdy, ale 90% jazdy temperatura utrzymywała się na poziomie 95'C

Opublikowano
Chłodnica na pewno będzie gorąca, ale jak Ty robisz po kilka km to co tu się dziwić. Wyjedź na 50km w końcu bo z tego co widzę ani razu tego nie zrobiłeś. Wtedy chłodnicę będziesz miał gorącą. Dla spokoju możesz co kilkanaście km wysiadać.
Opublikowano

Simon, ładnie to opisałeś.

Z tego by wynikało że jak na wolnych obrotach brak małego przelewu to pompa już nie ma dobrej wydajności co w przeszłości podczas upałów i w korku mogło doprowadzić do zagotowania płynu a przy nie sprawnym korku ciśnienie z chłodnicy mogło robić banany.

Pamiętajmy aby na lato mieć dobry płyn chłodzący bo one mają wyższą temperaturę wrzenia, zresztą w zimie też go należy mieć.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Karol 00, masz sporo racji , hmm... myślę że w opisie jest mała nie dokładność obserwacji bo jak by był zapowietrzony to po dodaniu gazu jak sie zwiększa strumień to by sie sam odpowietrzył a mały obieg to w zasadzie nie jest zamykany i jak jest wystarczająco płynu to przy sprawnej pompie powinien być mały przelew.

jest też taka możliwość że na samym początku pompa zacznie podawać ale po prze-gazowaniu zmniejsza wydajność.

Ja w moim bym wymienił pompę .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Tzn kiedyś, przed rozsadzeniem zbiorniczka, jak układ był na sto procent zapowietrzony, to na wolnych (na zimnym czy ciepłym) przelewu nie było, a po dodaniu gazu coś tam psikało przerywanym strumieniem.

 

Teraz po wymianach i zalaniu i odpowietrzeniu było tak jak napisałem: odpaliłem ZIMNY silnik i odkręciłem korek. Ładnym strumieniem bez bąbelków lało płyn i po 30 sek przestało. Ale jak kumpel wciskał pedał gazu to natychmiast był przelew również ładnym ciągłym strumieniem. Jak mocno dodał pedał gazu to po twarzy dostałem płynem tak się odbił strumień od ścianki zbiorniczka ;)

Może dopiero na rozgrzanym silniku na wolnych jest przelew? Nie wiem niestety jak to powinno działać.

Opublikowano
U mnie np. przelew jest caly czas strumien dosc konkretny na wolnych obrotach. Na Twoim miejscu tez bym chyba zmienił pompe. Cos trzeba robic w tym kierunku, od czegos zaczac...
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Opublikowano

Ok dzięki za info, a jak u innych użytkowników? Jutro zerknę jeszcze raz na wolnych jak pracuje.

Pompę wody ori, czy są jakieś godne polecenia zamienniki? SKF, Ruville?

Opublikowano
Ok dzięki za info, a jak u innych użytkowników? Jutro zerknę jeszcze raz na wolnych jak pracuje.

Pompę wody ori, czy są jakieś godne polecenia zamienniki? SKF, Ruville?

Nr. 1 w dziedzinie pomp wodnych to HEPU.

Cena nieco wyższa od zwykłych zamienników, natomiast rekompensuje to znaczną żywotnością pompy.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Pompa jest mniej wydajna i ja bym ją wymienił bo w końcu całkiem padnie ale miał bym dalej pod uwagą instalacje gazową ale to moja osobista awersja do gazu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

No tak warto mieć na uwadze lpg, lecz co ja mogę więcej zrobić skoro u gazownika wszystkie parametry na kompie były prawidłowe, ani reduktor nie wpuszczał do uk.chł gazu :?:

 

Czyli co, pompa do wymiany? Wszyscy macie przelew na wolnych obrotach na nierozgrzanym silniku?

Opublikowano

W R6 po odpaleniu masz widoczny strumień na wolnych obrotach bo masz wyższe obroty na zimnym silniku. Potem jak złapię troche temp to obroty idą w dół i strumień jest taki, że nie jest widoczny bo płyn się tylko sączy z otworu dopiero po dodaniu gazu tak 1,5tys masz przelew.

 

JA tak mam w M52 z układem dobrze odpowietrzonym i jazda w największe upały jest w porządku. Nigdy wskazówka za pion nie poszła. Test nr 7 często jest odpalany i wszystko jest ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.