Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Od kilkunastu dni obserwuję podłogę za fotelem pasażera i zauważyłem, że po większym deszczu zbiera się tam woda, w ilości zależnej od opadów ( po dzisiejszej nocy sciągnąłem ponad litr odkurzaczem piorącym ). Dodam tylko, że problem istnieje od czasu nie dłuższego niż miesiąc/dwa, ponieważ zauważyłbym to.

 

Czy ktoś wie czym to jest spowodowane ?

 

Podłoga z przodu jest suchutka, rozebrałem próg w środku ( zdjąłem uszczelkę z drzwi, ale nic niepokojącego tam nie widać, lałem również wodę i nic nie przecieka ). Dla ciekawości dodam, że pianka pod mokrą wykładziną ( od spodu ) nie jest specjalnie mokra.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
O jeeeezu. To w F-kach dalej tą tandetną, odklejającą się - rodem z e39 - piankę kładą? Masakra...
  • Moderatorzy
Opublikowano
Raczej nie ma szans na samoczynne odklejenie.
Opublikowano

U mnie były wyciągane szyby tylne.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jakby ktoś szukał tego specyfiku, jakim klejone są fabrycznie te wygłuszki to jest to tzw sznur butylowy. Wygląda to tak:

 

http://i.imgur.com/HVKQwza.jpg?1

 

Można kupić na metry w ASO (przynajmniej we wrocławskim Inchu - około 12 pln/metr). Bez problemu można to znaleźć w necie lub sklepach z akcesoriami do kamperów (ponoć klejone są tym ozdobne listwy wewnętrzne).

Oczywista zaleta tego specyfiku - nigdy nie zasycha, jest ciągle plastyczny i mocno klejący.

Pzdr.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Z własnego doświadczenia wiem, że opisany powyżej sposób rozwiązuje problem wody pod nogami pasażera z tyłu. Ja musiałem dodatkowo dość długo suszyć "boczek" drzwi, bo był mocno nasiaknięty.

 

P.S.

Mam na myśli oczywiście sposób polegający na wymianie sznura butylowego, którym jest przyklejone wygłuszenie/izolacja drzwi. :-)

Jeśli chcesz się za to zabrać samodzielnie to wieczorem mogę Ci opisać co i jak po kolei.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hejka

Mialem to samo. przyczym u mnie woda zbierala sie za fotelem pasazera ale jezdze w UK. Zakladam jednak ze problem jest w tym samym miejscu co u mnie tyle ze po drugiej stronie.

BWM spartolilo uszczelnienie czesc nr 51717176320 w grodzi kabina/silnik. Tam jest taki otwor po prawej i lewej stronie na drazek ukladu kierowniczego ktory idzie od kierownicy do przekladni. Otwory sa symetrycznie umiejscowione po obu stronach grodzi jako przygotowanie do prawo i lewostronnego ruchu.

Jesli zagladniesz przy szybie w zbiorniki na podszybiu to prawdopodonie zobaczysz wode po stronie pasazera, zwlaszcza po deszczu lub myciu samochodu.

Ta woda u mnie nie splywala albo splywala bardzo wolno.

Od strony silnika, tak jakby w narozu komory silnika na sciance jest pokrywa wygluszajaca czesc nr 51487234328 albo 7. Taka sama jest po lewej i prawej stronie przyczym u mnie (UK) ta po stronie turbiny jest trudniej dostepna, ta od strony drugiej jest latwo dostepne wiec zakladam ze w wersji zwyklej europejskiej trzeba sie troche bardzie pogimnastykowac bo sa tam oslony cieplne dodatkow zakrywajace troche wkrety. No i ta prokrywa (nr 11 w linku) jest zamocowana tymi wkterami. Jest ich chyba 4 w tym jeden niewidoczny od gory.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=XA52-EUR-07-2012-F10-BMW-530d&diagId=51_7865

Proponuje odkrecic dolna srube/wkret i lekko odgiac poktywe - powinna wyplynac woda.

Pokrywe nalezy wyciagnac i i oczyscic z lisci i innyh takich zgnilych smieci ktore blokowaly odplyw. Ta pokrywa ma w dodatku ma jakas taka uszczelke, ja usunalem dolna czesc dla lepszego odplywu.

Co do wadliwego uszczenienia, to trzeba troche zanurkowac lub urzyc lusterka by zobaczyc ta pokrywe 51717176320 ktore jest schowana w zaglebieniu. Ona ma kolor zolty.

Z uwagi na brud i brak odplywu wody z tej komory w podszybiu woda sie spietrza i w koncu przedostaje przez to uszczelnienie do srodka i plynie sobie do tylku pod dywanikiem.

Ten dekiel wyciagnac (proponuje od srodka wypchnac jako ze i tak trzeba sie dostac pod dywanik by wysuszyc wkladki gabkowe wygluszajace).

Ja zalazylem stara na mase uszczelniajaca i do tego zapryskalem "barankiem".

Problem zniknal jak reka odjal.

Widzialem gdz\ies na forum ze gosc robil nawiercenie odplywowe na tej oslonie w komorze silnika. Ja sobie darowalem.

Do tego suszenie - chwile to trwa bo z tylu gabki grube...

Powodzenie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odkrylem u mnie za fotelem kierowcy, ze woda stoi pod dywanikiem. Po demontazu boczka oczywiscie wygluszenie odklejone w dolnym rogu i urwany trzpien.

Przy kupnie uszczelki poskarzylem sie w ASO na jakosc auta, ktorego cena siegala 200 tys jak byl nowy i stwierdzili, ze jak nikt nie grzebal to niemozliwe. Stwiedzili, ze jak mam przyciemnione szyby to winowajcow juz znam :).

 

http://i64.tinypic.com/rtdulj.jpg

http://i66.tinypic.com/244y5x1.jpg

 

Po uszczelnieniu masa butylowa (ASO 10 zl/metr) zrobilem test z polewaniem wody i zobaczylem, ze woda przelewa sie przez dwa dolne otwory na trzpienie. Myslalem, ze gumki sluza bardziej do tlumienia drgan a tutaj pelnia rowniez funkcje uszczelniajaca :)?. Az troche wierzyc mi sie nie chce.

 

http://i65.tinypic.com/27ybvyh.jpg

 

Po zalozenie boczka i zrobinia ponownego testu wszystko suche i woda idzie tylko otworem technologicznym na dole.

Opublikowano
Witam. Czy robił ktoś z was fotorelacje? Ciężko jest zdemontowac boczek z drzwi? Niestety u mnie też woda cieknie :x
Opublikowano
Ja u siebie zauważyłem że woda zbiera się w uszczelce tej w drzwiach bo jak dzwi są zamknięte otwory z których woda powinna wyciekac dolegaja do karoserii i woda nie ma jak się wydostać znajduje ujście trochę powyżej ale za to scieka po osłonie progu do środka.Ja porostu wycielem większy otwór na dole dzwi i u mnie to zalatwilo sprawę.
Opublikowano
Ja u siebie zauważyłem że woda zbiera się w uszczelce tej w drzwiach...

 

Też u mnie tak to wyglądało (byłem na 1000% przekonany, że jest tak jak piszesz), ale po demontażu boczku okazało się, że woda przez odklejoną izolację, tę ze zdjęć powyżej, wlewa się do boczku w drzwiach i stamtąd wypływa wlewając się po progu do środka. Po otwarciu drzwi jakimś cudem wyglądało tak, jakby lała się z uszczelki gumowej, ale po wnikliwym przyglądnięciu się można było zobaczyć, że wylewa się między boczkiem a blachą, cieknie po blasze na uszczelkę i dopiero z uszczelki leje się na ziemię. Zdemontuj może boczek i sprawdź to porządnie, bo jeśli jednak jest tak jak piszę, to boczek Ci gnije od środka. U mnie już to słabo wyglądało :/

 

Witam. Czy robił ktoś z was fotorelacje? Ciężko jest zdemontowac boczek z drzwi? Niestety u mnie też woda cieknie :x

 

Fotorelacji nie robiłem, ale generalnie jest tak:

1. Zdejmujesz plastik/maskownicę klamki. Z wyczuciem :). Jak masz silne palce to dasz radę palcami. Jak nie to podważ jakimś plastikowym narzędziem, które nic nie pokaleczy. Jeśli nawet uszkodzisz tę maskownicę, to nowa kosztuje 60 PLN i da się ją bez problemu kupić.

2. Odkręcasz Śrubę torx, którą zobaczysz po zdjęciu maskownicy z pkt. 1

3. Podważasz boczek w dolnej części drzwi najlepiej na którymś rogu. I znów - z wyczuciem :), ale jednak dość mocno ciągniesz do siebie. Zaczepy powinny zacząć puszczać. Jak już wszystkie puszczą na bokach i dole, to podnosisz boczek delikatnie do góry i go "masz".

4. Cięgno klamki łatwiej zdemontować od strony zamka, a nie klamki. Schodzi łatwo.

5. Odepnij kostki elektryczne.

 

No i masz oczyszczony plac boju. Wbrew pozorom operacja (jak już znajdziesz odpowiedniego torxa) twa 10 minut max. To znaczy operacja zdjęcia boczku, nie całość. ;)

 

Jeśli widzisz, że izolacja drzwi jest poodklejana to trzeba ją zdjąć całą. Izolacja ma takie niby bolce, które pasują do wgłębień/otworów w drzwiach (nie pamiętam dokładnie) i pomagają ją przykleić we właściwym miejscu. Zwróć na to uwagę przy demontażu. Użyj suszarki lub opalarki (nie przesadzaj z ciepłem). Podgrzany sznur butylowy, na którym ona się trzyma łatwiej się odklei i nie podrzesz izolacji. Po zdemontowaniu izolacji, oczyszczeniu jej ze starego sznura i odtłuszczeniu przyklej do niej nowy sznur i dopiero taki "zestaw" naklejaj z powrotem na również wyczyszczone i odtłuszczone drzwi. Dobrze dociśnij.

 

No i zamontuj z powrotem boczek. Przy dokręcaniu torxa nie przesadź z siłą, żeby nie przekręcić gwintu.

 

Jakiś tam pogląd na temat konstrukcji boczku dał mi ten rysunek:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=XA11-EUR-02-2012-F10-BMW-525dX&diagId=51_7849

 

Powodzenia

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie ta sama sytuacja. Tylko na 99% jestem przekonany, że nikt nie zaglądał do boczka drzwi. taśmy trzymające wiązkę idealnie ułożone. Po kleju też widać, że nikt się do tego nie dotykał. Po prostu odkleił się sam i tyle. Ja nie będę odklejał całego i się z tym bawił tylko dokleję z boku do tego i po podgrzaniu docisnę. Myślę, że będzie się trzymać.

 

http://wgrajo.pl/img/20170320141322.jpg

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Opublikowano

W drugich drzwiach zrobiłem dokładnie tak jak piszesz i od pół roku sucho.

U mnie odkleiło się dokładnie w tym samym miejscu.

I też jestem na 99% przekonany, że nikt tam wcześniej nie grzebał, tylko odkleiło się samo. Moim zdaniem woda spływa do tego rogu, nie ma gdzie uciec i powoli "rozpuszcza" masę, którą przyklejone jest wygłuszenie/uszczelnienie drzwi.

Opublikowano

Ja w sumie teraz zaluje, ze podczas uszczelniania nie nakleilem dodatkowej porcji w wskazanym miejscu na zdjeciu.

 

http://i63.tinypic.com/25kob38.jpg

Opublikowano

Jedne drzwi zrobiłem całe na nowym sznurze butylowym, a w drugich naprawiałem punktowo tylko to miejsce ze zdjęcia powyżej. Wysuszyłem i odtłuściłem odklejony fragment izolacji drzwi, podgrzałem wszystko opalarką i mocno docisnąłem. Wszystko na starej oryginalnej masie. Tak jak wcześniej pisałem od pół roku susza ;).

 

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. U mnie również pojawił się podobny problem - nasiąknięta podłoga z tyłu za pasażerem, w związku z tym mam pytanie czy winne będą tylne drzwi, czy może przednie od pasażera bo te właśnie miałem rozbierane i nie wiem czy mechanik dobrze wszystko zrobił?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ogarniecie tego zajmuje jakieś 20 min. Sam u siebie robiłem niedawno bo cieklo z tylu. Sciagniecie tapicerki z drzwi suszarka w łapę i grzanie tego kleju i ponowne docisniecie gabki.

3 bmw i w kazdym ta cholerna gabka sie odklejala :duh:

🙃🙃

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy ktoś się orientuje którędy woda powinna wypływać z wnętrza drzwi jeśli wszystko jest szczelne ? Dziś kleiłem u siebie w przednich drzwiach piankę i później polewałem szybę od zewnątrz i jedynie ciekło z dziurki zaznaczonej na czerwono ale jak założymy boczek na swoje miejsce to dziurki zostaną zatkane i zastanawiam się którędy woda wypłynie z wnętrza drzwi ?


http://i67.tinypic.com/2i0c3uw.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.