Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,jak w temacie

..

Programem winkfp podnosilen ostatnio u siebie licznik ,modul swiatel,silnik (benzyne) i skrzynie aut. Moje pytanie brzmi jak sie ma ten program do aktualizacji reszty modulow?? Np; Cas ,navi, dde(diesele), ????

 

 

Z gory dziekuje za odp.

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W zasadzie wszystkie w EXX te które się programuje można łatwo sprawdzić aktualizujesz winkfpt plikami SP-daten np E60 uruchamiasz Winkfpt

COMFORT MODE F1 > CHOOSE ZUSB F2 > i w ECU family masz wszystkie które można programować(to dla tych co nigdy nie używali WINKFPT), a które, to tylko zależy jakiego sprzętu używasz jak masz ICOM to wszystkie, jak K-line lub K-D-CAN to ostrożnie, tylko te co nie są programowane przez MOST (czyli media jak tel, navi itp.) łatwo sprawdzić jak się ma ISTE podłączasz robisz identyfikacje i po identyfikacji wszystkie moduły mają u dołu przypis jakiej linii transmisji wymagają (jakiego interfejsu), a które programować to też pomaga ISTA P po podłączeniu można zobaczyć (jak się ma w miarę świeżą) które moduły można z aktualizować.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Czesc,

nie mam isty a kabel mam taki zwykly alllegroklon do inpy (i z inpa, ncsexpert chodzi) - kiedys po fakapie przy czipowaniu jak wylozylem sterownik (ecuid w mpps nie dzialal) podniols mi to gosc "glowica" (obstawiam, ze to bylo icom)

Pozniej dowiedzialem sie, ze mozna to bylo podniesc winhfp

 

winkfp nie pozwala wgrywac alternatywnych wsadow - pytania mam takie:

- czy po akcji z winkfp trzeba bawic sie w jakies synchronizacje itp by auto odpalilo?

- czy trzeba czyms "doklepywac" VIN albo cos w tym stylu

- czy podniesienie do nowszej wersji softu niz bylo w sterowniku przed wysypaniem sie zamyka droge do wgrania softu co byl wczesniej przed wysypaniem? (na zasadzie: byl soft w wersji X... wgrywalem cos i sie wysypalo... winkfp podnioslo ale do softu Y a teraz chce wgrac mppsem ponownie X - przeciwskazania?)

- czy podnoszenie ecu jest wzgledeni bezpieczne na kablu "inpowym"?

- czy w razie wysypu przy winkfp tak czy siak gosc z "glowica" i tak to podniesie bez problemow? (wiec nie ma ryzyka bo i tak mamy uwalone ecu)

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czesc,

nie mam isty a kabel mam taki zwykly alllegroklon do inpy (i z inpa, ncsexpert chodzi) - kiedys po fakapie przy czipowaniu jak wylozylem sterownik (ecuid w mpps nie dzialal) podniols mi to gosc "glowica" (obstawiam, ze to bylo icom)

Pozniej dowiedzialem sie, ze mozna to bylo podniesc winhfp

 

winkfp nie pozwala wgrywac alternatywnych wsadow - pytania mam takie:

- czy po akcji z winkfp trzeba bawic sie w jakies synchronizacje itp by auto odpalilo?

- czy trzeba czyms "doklepywac" VIN albo cos w tym stylu

- czy podniesienie do nowszej wersji softu niz bylo w sterowniku przed wysypaniem sie zamyka droge do wgrania softu co byl wczesniej przed wysypaniem? (na zasadzie: byl soft w wersji X... wgrywalem cos i sie wysypalo... winkfp podnioslo ale do softu Y a teraz chce wgrac mppsem ponownie X - przeciwskazania?)

- czy podnoszenie ecu jest wzgledeni bezpieczne na kablu "inpowym"?

- czy w razie wysypu przy winkfp tak czy siak gosc z "glowica" i tak to podniesie bez problemow? (wiec nie ma ryzyka bo i tak mamy uwalone ecu)

Pozdrawiam,

Przemek

 

Odpowiem na kilka pytań

1 można Winkfpt wybierać jaki wsad ori oczywiście dla danego Ecu wgrać, ale czy WinKFPT zezwoli na wgranie starszego tego nie wiem, ale inny to tak, np jak to niektórzy robią w skrzyni automatycznej, sami wybierają soft który poprawia działanie skrzyni.

2 nie trzeba czymś doklepywać Vin- wpisuje się wcześniej Vin przed programowaniem, ale jak nie zmienia vin (Enter Vin w WinKFPT) to nie jest konieczność ale większość wpisuje

3 jak ci wcześniej ten interfejs MPPS zniszczył sterownik lub sam soft to ja bym go nie wgrywał lepiej zczytaj ten nowy i daj komuś do modyfikacji i dopiero wgraj ale jak podczas czytania występują jakieś błędy to sam soft jest do wyrzucenia, ale ja nie jestem w tym tak dobry napisz do TC on będzie lepiej wiedział

4 nie zawsze można podnieść ecu, jak sie podniesie to wszystko jest ok, oczywiście zostaje jeszcze NFS Emergency flash (New Flash System) jest właśnie do podnoszenia sterowników

5 gość z głowicą pewnie OPPS lub ICOM nie zawsze podniesie pozostaje tylko wymiana ECU

Opublikowano

Czesc,

dzieki za odp

jakis rok temu wgrywalem soft, ktory mial zle przeliczona checksume (ach te programy do czipowania sciagane "po nocach"...) i to uwalilo sterownik tak ze mpps nie widzial ecu

ale jak wspomnialem "glowica" gosc podniosl a pozniej juz byl wgrywany chip u kogos dokldanie takim samym (wizualnie) chinolem mppsem i wszystko poszlo ok (ale gosc na "wszleki wypadek" mial "glowice")...

Jakie widzisz ryzyko zwiazane z podnoszeniem ecu przez winfkp na kablu inpowym (mamy stan np: auto nie pali, ecuid nie dziala w mppsie, pytanie: co mozna popsuc bardziej/jezeli wiesz.../)

Czy ECU nalezy do grona sterownikow "podwyzszonego ryzyka"? (wymieniles te "bez ryzyka" na zasadzie "media"...)

NFS Emergency flash - to codzi na impwym kablu? (w tle wykorzystuje edibasa, spdaten itp czy to cos zupelnie niezaleznego kompletnie)?

stan obecny: jeszcze auta nie popsulem (ponownie), sa 2 softy ori (przed uwaleniem, po uwaleniu i rescue/niby po updacie/, czip co jest teraz + jakies 2-3 wersje eksperymentalne by sprawdzic reakcje na pare zmian - zrobione softem, ktorym juz robilem jeden mod komus i ecu nie uwalilo wiec checksumy raczej liczy dobrze

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
Ja jak najbardziej silnik diesl-a (DDE sterownik ) wrzucilbym do wora z MULF-em oraz NAVI ...

czyli po ludzku: z duzym prawdopodobienstwem po uwaleniu powinno dac sie to podniesc po kablu chinoloimpowym, prawdpopodobienstwo, ze uwali sie sprzet przy pomocy, troche nieszczescia, kabla impowego & winkfp jest niewielkie (bo to sterownik "niskiego ryzyka") /oczywiscie mowimy o typowych przypadkach... grzebanie=ryzyko...wiadomo/

Jezeli winkfp potrafi aktualizowac dde (czy w przypadku gdy ecu nie wstaje z jakiegos powodu) czy tez podnosic dde to gdzie jest wartosc dodana nfs wzgledem tego pierwszego? (zakladam, ze nfs tez po inpokablu chodzi)

Po podnoszeniu/aktualizacji zadnych synchronizacji nie trzeba robic? (kiedys po zabawie TYLKO INPA!!! auto nie chcialo palic.... postalo 30min i sie samo "dosynchronizowalo"...)

Pozdrawiam,

Przemek

EDIT

znalazlem takie cosik

viewtopic.php?f=97&t=239728

Mam kilka obaw co do aktualizacji DDE (M47TU2), CAS, RAD2 i MULF (nie chce mi dobrze łączyć z aktualnym telefonem).

...

Dde i cas wal śmiało.

Mulf i radia nie tykaj

...

Całe autko skończone w takim układzie w całości. DDE i CAS poszły bez zająknięcia...

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.