Skocz do zawartości

1.6 m43 Sonda Lambda dziwny problem.


Neo1991

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

auto odpala jezdzi idealnie lecz gdy jest cieply silnik i auto odstoi 5minut to po zapaleniu obroty po chwili spadaja drastycznie do 500 i ponizej az trzesie buda. zakupilem sonde bosh o nr 11 78 1 730 007 bosh. gdy ja odlacze auto pali za kazdym razem idealnie 0 problemow. 1.6 m43 silnik. czy ktos moze mi powiedziec czy ta sonda jest ok? na inpie wykrywa ja. lecz NIE dziala na zimnym ani cieplym silniku podgrzewanie. /lambda sonda heater./

 

http://zapodaj.net/5470d648ddc7f.jpg.html

czy aby napewno sprzedali mi sonde do mojego silnika >?

Edytowane przez Neo1991
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisałem na szybko posta i pomieszałem troche :)

sonda nie ma podgrzewania :( nie działa.. a jak wymuszam podgrzewanie na inpie to nie wlacza sie tylko przekaznik tyka. tez byl podmieniany na inny i dalej to samo.

 

Część 11781730007 (Sonda lambda) została znaleziona w następujących pojazdach:

E34: Informacje szczegółowe E34

E34 520i Limousine, Europa

E34 525i Limousine, Europa

 

;/ to juz wszystko wiadome dlaczego taka promocja z 300zł w hurtowni na 150zł... i dlaczego na nowej sondzie auto tak samo zle pracuje jak na starej..

 

M20B20/B25 520i i 525i - 129KM i 170KM

M30B30/B35 530i oraz 535i - 184KM (190KM bez katalizatora) i 211KM (220KM)

 

sonda jest pod wieksze silniki. a to mi numer wytneli... to raczaj ma bardzo duzo do "gadania" jak uwazasz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Inny numer sond wynika głównie z długości kabla i budowy wtyczki.Sonda która jest powiedzmy w m50 będzie tak samo pracować w m20 czy m40.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Piotr520 ma rację najważniejsze aby kolory przewodów we wtyczce i gnieżdzie pasowały do siebie i taki sam był system,czyli albo bosch albo simens

białe na białe i tak dalej

jeżeli jest przesunięcie to sonda nie będzie pracować

piszesz,że na inpie przekaźnik pyka to dobrze,ale podgrzanie sondy trochę trwa

sprawdż koniecznie czy pasują kolory przewodów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupilem sonde ze zlomu za 30 zl i zamienilem ja z oryginalnej bosh, auto chodzi idealnie problem ustapil. co ciekawe sonda ze zlomu oscyluje w innych wartosciach i nie ma odrazu ogromnych skokow wartosci tylko po dluzszej chwili sie wlacza. prosze nie pisac bzdur ze kazda sonda z bmw pasuje do wszystkich modeli silnika. pozdrawiam. temat do zamkniecia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego ściąg sobie katalog sond bosch i tam sobie zobaczysz że sonda dla m43 jest taka sama jak dla m50 i m40.Z m20 też pasuje bo jezdziłem na takiej w m50 tylko trzeba umieć to podłączyć a żeby podłączyć trzeba umieć czytać schematy i potrafić obsłużyć bardzo proste urządzenie którym jest multimetr.To że wtyczka jest taka sama o czym pisałem wcześniej nie znaczy że ma taki sam układ kabli i trzeba to sprawdzić jak się nie ma ori części.A najlepsze są sondy uniwersalne bosch pisze o ori sodach bosch a nie podrubach.Jest ich tylko siedem i pasują do wszystkich aut na rynku.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli zeby zamontowac taka sonde trzeba zmienic uklad kabli na to wychodzi z tego co piszesz. mowiac prosto tak jak wyszla z fabryki nie pasuje. po przerobce tak. nie wiem jak to mozliwe ale sonda ori bosh odrazu po zapaleniu silnika skaka wartosciami 20-70 okolo sonda ze szrotu jakas podroba do e36 dopiero po 1 minucie zaczyna dzialac i nie skakaja wartosci odrazu jak glupie tylko stopniowo 60-70 / 55-70 itd az zejdzie do 17-70. i wlasnie na niej na cieplym silniku auto po odpaleniu nie gasnie odrazu. mozesz jakos wyjasnic dlaczego tak sie dzieje ? na ori skakaja odrazu 20-70 i na odpaleniu cieplego silnika dusi sie i zgasa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego podaj numery jakię są wybite na sondzie albo foto.Sama naklejka nic nam nie mówi bo można zapakować do pudła co się chce.Sonda ze szrotu z tego co opisujesz działa prawidłowo a z tą ori jest coś nie tak.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0272d715406262a6.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1172c412bd9d5d62.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2b719331e53e841b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/edce304161c5a5eb.html

 

Porownanie ze stara sondą lambdą ktora padla - nie zwracac uwagi na koniec bo musiałem ja uciac i nałozyc klucz gedorowy z przedłuzeniem z rury zeby wykręcic ją.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1756de444101aa9a.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b7b65a0aba4e3050.html

 

Kod starej sondy ktora padła to -LSH6 bosh 0 258 003 231

Kod nowej sondy na ktorej auto swiruje na ciepłym silniku -LSH6 0 258 003 068

są to kody wybite na grzałkach.

obydwie są 12v.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Faktycznie to jest sonda od m20 i powinna bez problemu pracować w Twoim silniku.Porównaj kolejność kabli we wtyczce ze starej sondy.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.