Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam do was pytanie.

 

BMW E87 bęzyna 118i 2005.

Nie wiem czy cos się dzieje z czujnikiem oleju ale zauważyłem coś takiego: zdjęcia w załączniku.

Na trasie mniej więcej 20 km widzę dwa wskazania oleju zdjęcie lewe niższe zdjęcie prawe wyższe. Na jednej trasie dwa wskazania.

 

Na podobnej trasie są jeszcze kombinacje cały czas niskie wskazanie lub cały czas wysokie.

Zacząłem się zastanawiać o co chodzi i od czego to zależy? Czy czasem czujnik nie jest walnięty? Idzie jakoś to sprawdzić? Samochód oczywiście niema bagnetu bo to bezyna. Nie wiem czy jestem przewrażliwiony ale może ktoś z was miał podobna sytuacje?

http://w560.wrzuta.pl/obraz/0b2KbzW3XWy/1

Opublikowano
Dzisiaj pokonałem 60 km w połowie trasy wskazanie poziomu oleju było na środku po dojechaniu do celu wyskoczył komunikat o dolaniu jednego litra :/ nie dolalem tego litra bo chciałem zobaczyć co bedzie sie działo w drodze powrotnej i tu niespodzianka wskazuje powyżej wartości minimalnej. Co to może byc? Czyżby silnik spijal tyle oleju? Czy kapturem warjuje?
Opublikowano
w moim e87 tez potrafi czasem rozne poziomy oleju wskazac na zimnym i cieplym silniku, ale jest to rozstrzał w górnych granicach (pomiedzy MAX a polowa wskaznika), mysle ze wyskakuje komunikat to warto udac sie do mechanika ktory sprawdzi poziom/jakosc oleju.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie mam do was pytanie.

 

BMW E87 bęzyna 118i 2005.

Nie wiem czy cos się dzieje z czujnikiem oleju ale zauważyłem coś takiego: zdjęcia w załączniku.

Na trasie mniej więcej 20 km widzę dwa wskazania oleju zdjęcie lewe niższe zdjęcie prawe wyższe. Na jednej trasie dwa wskazania.

 

Na podobnej trasie są jeszcze kombinacje cały czas niskie wskazanie lub cały czas wysokie.

Zacząłem się zastanawiać o co chodzi i od czego to zależy? Czy czasem czujnik nie jest walnięty? Idzie jakoś to sprawdzić? Samochód oczywiście niema bagnetu bo to bezyna. Nie wiem czy jestem przewrażliwiony ale może ktoś z was miał podobna sytuacje?

http://w560.wrzuta.pl/obraz/0b2KbzW3XWy/1

 

Jeśli faktyczny poziom oleju jest na granicy tych dwóch wskazań to może tak być. Co do sprawdzenia - jest prosty sposób przed wymianą zrób kilkakrotny pomiar, aby wyeliminować sytuację jak wyżej, a potem zmierz ilość spuszczonego oleju. Wg danych fabrycznych minimum to 3,3 l. (to jest wtedy gdy jest komunikat o konieczności dolania 1 l), a maximum to 4,3l. Warto to robić przy każdej wymianie.

Opublikowano
U mnie potrafi wskazywać w ciągu jednej trasy 10km poziomy różniące się o połowę skali czyli np. jadę (silnik rozgrzany) i pokazuje 1/4 ponad min. a po 2 km sprawdzam i jest 3/4. To pół litra różnicy!!! Te czujniki sa ch*** warte i nie wydaje mi się żeby to była usterka. Raz miałem komunikat min +1l a za jakiś czas wskazuje 1/2 (przez kilka km bo potem spadło do 1/4) :duh: :mad2: :jawdrop: :worried:
Opublikowano
Dokładnie tak samo u mnie. Dzisiaj zaobserwowałem cos takiego...jeżdżę spokojnie i nie przekraczam 3 tys obrotów i wskakuje mi blisko minimum...ale dzisiaj dałem trochę w....powiej 5 tys....i od razu wskazał połowę. Chyba inżynierowie BMW cos sknocili ewentualnie nie dopracowali.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy czasem nie powinno robic sie pomiaru na postoju? Ten czujnik to prosta konstrukcja dzialajaca na zasadzie roznic temperatur, tak jak by termometr. Jadac olej jest poruszany i dochodza do tego nierownosci drogi dzieki czemu olej sobie "skacze" po tym czujniku i go ogrzewa co pewnie prowadzi do zlych wskazan stanu oleji. Taka to moja teoria, bo sam nie sprawdzam zbyt czesto w ten sposob stanu oleju dzieki magicznemu bagnetowi :norty: :wink:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
W instrukcji dla BMW 1 opisują ze pomiar mozna wykonywać podczas postoju i jazdy. Mi sie wydawało ze jego działanie polega na zanuzonym pływaki nierozumimem działania jak termometr
Opublikowano
Gdyby trzeba było na postoju to od razu by to w kompie skonfigurowali, że podczas jazdy sie nie da i pewnie pojawial by sie jakis komunikat typu "nicht szisen - bitte gemachen stopen auto und dopiero gemachen sprawdź" :mrgreen: :twisted2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=UF31&mospid=48924&btnr=11_3722&hg=11&fg=10&lang=pl

Nr. 09

 

Jest to czujnik nie plywak i obstaje przy mojej teori bo to ze mozna nie znaczy ze sie powinno ;)

https://www.google.de/search?q=12617501786&rlz=1RMBKJA_enDE580DE581&hl=pl&espv=1&tbm=isch&tbo=u&sboxchip=Grafika&source=univ&sa=X&ei=uDPhU4bTJcTIyAPg7IHgBQ&ved=0CCAQsAQ&biw=1024&bih=672

 

Ps. Czujnik ma na zadaniu miezenie stanu oleju tez podczas jazdy. Gdyby byl wyciek i stan by spadl ponad min. jest wysylana informacja zeby nie zatrzec silnika wiedz jego dzialanie podczas jazdy jest raczej wskazane :mrgreen:

 

Ps1

 

Bym to troche inaczej uja, "Nicht schiessen - bitte machen auto stop und dopiero sprawdzac machen" ;)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

To i ja dorzuce pare groszy. Wczoraj po weekendowym wypadzie do Gdanska zaraz po powrocie sprawdzilem poziom (grzalem ostro, a wtedy olej czy chcesz czy nie, ubywa - 4,5H z gdanska do katowic). Pokazalo 1/4 nad minimum. dolalem dzisiaj 0,5L zeby nie przesadzic. Wlaczylem ponownie pomiar i pokazalo dokladnie to samo. Nie dolewalem juz, bo cholera wie co z tym czujnikiem.

Aha, jadac do garazu wlaczylem sprawdzanie podczas ruszania. Pomiar sie sam przerwal gdy predkosc przekroczyla 10km/h, wiec chyba nie da sie go zrobic jadac.

 

troche to bez sensu. Mogli zrobic i bagnet i elektroniczny pomiar

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aby pomiar mógł być wykonany silnik nie może być zimny, a zatem wg moich obserwacji trzeba czasem przejechać nawet do 10 km.
Opublikowano
Bo tak sie dzieje od razu po odpaleniu lub na zimnym silniku że liczy liczy i nie może przeliczyć. A pojedziesz chwile i potem łapie. Ja czy mierzę na ciepłym na postoju czy w trakcie jazdy wyniki mam podobne. Tyle że są duże wahania ale tez nie zawsze. Czasem przez kilka dni pod rząd sprawdzam po kilka razy i pokazuje tyle samo. Cholera wie o co mu chodzi, tendencja jest że po ostrym przegonieniu lubi pokazac więcej niz mniej :)
Opublikowano
Ja mam zasadę że dolewam pół litra jak mi pierwszy raz krzyknie że jest 1/4. Po dolaniu pokazuje w 80% MAX a w 20% 3/4 :roll2:
Opublikowano
Często robicie te odlewni? Co ile km? I dlaczego takie dolewki? Jakas nieszczelność? Czy te silniki tak maja? Ja ostatnio jeździłem mazda 3 i przyznam ze tam nigdy niebeobilem dolewek. Zastanawiam sie czy w BMW nie bedzie trzeba tankować paliwa i oleju?
Opublikowano
Ja dolewam 1l na około 7-7,5tyś km, zależy jak jeżdżę. Lekko sączy mi się spod miski olejowej ale nie plami pod samochód a tak to silnik suchy.
Opublikowano
Ja dzisiaj odebrałem samochod od mechanika wymiana uszczelki pod zaworami, wymiana oringow od pompy vacom i uszczelniacze w czujniki vanosa.....portfel zabolały....zapałem 5w30 castrol i obserwuje co sie dzieje
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

pomogło? mam identyczny problem w e90, brak jakichkolwiek wycieków.

Byłem w serwisie potwierdzono że nie ma błędów i że trzeba jeździć.

 

Czy jest jakieś skuteczne rozwiązanie na tą niedogodność - nie chcę nazwać tego problemem (usterką) :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.