Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pytanie:

- w moim F25 z 08/2011 wyposażonym w ksenony z funkcją świateł dziennych, w przypadku użycia świateł dziennych pali się również oświetlenie tablicy rejestracyjnej i tylne światła postojowe.

O ile sprawdziłem stan prawny na dziś to:

"..Światła do jazdy w dzień mają moc kilku watów (w odróżnieniu od świateł mijania, w których pojedyncza żarówka ma moc od 40 do 55 W a razem z tylnymi światłami pobór mocy wynosi nawet 200 W). Obowiązujący w Unii Europejskiej i wielu krajach poza nią Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ (ECE) pozwala na montowanie takich świateł bez potrzeby ich współdziałania z tylnymi światłami pozycyjnymi (w odróżnieniu od pozostałych świateł samochodowych - drogowych, mijania, przeciwmgielnych, postojowych i przednich pozycyjnych). Do roku 2009 polskie przepisy wymagały, by podczas jazdy na światłach dziennych paliły się światła pozycyjne. Było to sprzeczne z prawodawstwem unijnym (Regulamin nr. 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ). Stan rzeczy zmieniło rozporządzenie ministra infrastruktury z 4 maja 2009 r. opublikowane w Dzienniku Ustaw z 20 maja, które zmieniło obowiązujące dotychczas normy, dostosowując je do europejskich przepisów prawnych.W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej...."

 

Czy u Was też palą się tylne pozycyjne wraz z dziennymi czy też nie ? Czy serwis BMW (auto mam na gwarancji) powinien mi bezpłatnie wyłączyć oświetlenie tylne ???

Opublikowano

Ja tu dostrzegam przekłamanie jakieś ale nie wiem z czego to wynika.

Normanie auta do 2009 roku miały tylko dzienne bez innych świateł, czyli żadnego tylnego pozycyjnego, czy podświetlania tablicy.

Natomiast auta po 2009 roku mają nie dość że dzienne to jeszcze palą sie w nich postojówki tylne.

Zweryfikuj czy te zapisy co przytoczyłeś są zbieżne z Polską ustawą o ruchu drogowym i światłach do jazdy dziennej.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Zależy na jaki rynek na PL palą się tylko ringi.
Opublikowano

Zgodnie z rozporządzeniem z 4 maja 2009 roku (Dz. U. Nr 75/2009, poz. 639) obecnie tylne światła pozycyjne, przednie, boczne oraz tylne światła obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami do jazdy dziennej. Powyższy zapis dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 r. Oznacza to jednak, że w autach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku światła do jazdy dziennej, mogą świecić się łącznie z pozostałymi. Natomiast przy rejestracji po 1 stycznia 2010 roku, światła takie mogą być zapalane tylko z przodu.

 

I jak to się ma do Waszych aut ?

Opublikowano

Strasznie skomplikowane (jak to w naszym kochanym kraju) :wink: ,pamiętam ,że jest możliwość kodowania włączenia świateł (przód/tył) włączanych przy zapłonie ,ale szczegóły to dział ,,kodowanie''...

Na pewno pozycyjne podczas jazdy można wybrać . U mnie dyskoteka ,bo oprócz amerykańskich obrysowych mam jeszcze to :

http://www.shoppmlit.com/pmlit-bmw-x3-f25-6-led-18w-drl-bumper-grille-fog-daytime-running-light-bulbs-kit.html :D

Opublikowano

Myślę, że nie ma potrzeby zarzucać forum dyrektywami EU/PL, w które i tak nikt nie będzie się wczytywał, wystarczy przekodować opcję:

 

8TL DAYTIME LIGHTS FRONT AND REAR AKTIV

 

tak jak Kruk napisał, w zależności od rynku fabrycznie jest ustawiona funkcja front lub front & rear aktiv

Opublikowano
Myślę, że nie ma potrzeby zarzucać forum dyrektywami EU/PL, w które i tak nikt nie będzie się wczytywał, wystarczy przekodować opcję:

 

8TL DAYTIME LIGHTS FRONT AND REAR AKTIV

 

tak jak Kruk napisał, w zależności od rynku fabrycznie jest ustawiona funkcja front lub front & rear aktiv

 

Oczywiście masz racje, tylko mi chodzi o sytuacje ze importer BMW Polska puszcza na rynek auta niezgodne z obowiązującymi przepisami ! Mam płacić teraz za kodowanie ? Czy serwis mi to wykona nieodpłatnie ? Kto mi odpowie ?

Opublikowano

Wydaje mi się, ze tutaj na forum nikt tego aż tak nie będzie analizował, bo nie jest to problem utrudniający / uniemożliwiający jazdę...

...najlepiej wyślij zapytanie do BMW Polska lub po prostu podjedz do ASO i przedstaw swoją argumentację i zażądaj ustawień samochodu zgodnych z obowiązującymi przepisami, a jeżeli ASO będzie chciało zrobić to odpłatnie to osoby tutaj z forum zajmujące się kodowaniem na pewno zrobią to za kilkakrotnie mniejsze pieniądze.

Opublikowano

...meil poszedł i do FUS-a i BMW Polska- i NIC...nie odpowiadają, nawet nie kliknęli "potwierdź otrzymanie wiadomości". Zabiło im zapytanie ćwieka ?

To nowy standard obsługi Klienta w kontakcie ? Czy trzeba im to wysyłać codziennie aż do skutku....? :shock:

Macie jakieś doświadczenia w kontakcie z BMW Polska ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety takie tuzy jak BMW PL nie odpowiadają za często... napisz do BMW DE (po niemiecku niestety) z zapytaniem o tę sprawę i opisem, że PL nie raczyło odpowiedzieć... jest duża szansa że Ci odpowiedzą wtedy jedni i drudzy.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
...meil poszedł i do FUS-a i BMW Polska- i NIC...nie odpowiadają, nawet nie kliknęli "potwierdź otrzymanie wiadomości". Zabiło im zapytanie ćwieka ?

To nowy standard obsługi Klienta w kontakcie ? Czy trzeba im to wysyłać codziennie aż do skutku....? :shock:

Macie jakieś doświadczenia w kontakcie z BMW Polska ?

 

Ja mam - malo pozytywne. W pisales osobno do jednych i drugich czy pusciles jednego maila na 2 adresy?

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Opublikowano

Dziś zadzwonił pan od Auto-Fusa i powiedział ze mogą mi przekodowac światła tylne za 170 płn ! Za 5 min zadzwonił jeszcze raz i przeprosił za zamieszanie i powiedział ze te 170 zł nie będę jednak płacił bo go ochrzanił pan Dyrektor ! Dziwny ten świat :shock:

...jednak można :D

Opublikowano
Wniosek z tego tematu jest taki ze centrala BMW widocznie dostrzegła problem i chce by serwis zakodował światła dzienne i tylne w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami. Lepiej późno niż wcale... :D
  • 4 lata później...
Opublikowano
Ja również mam problem ze światłami do jazdy dziennej. Posiadam wersję bez ksenonu i ringów (X3 f25). Przy wybraniu na pokrętle świateł trybu automatycznego i zaznaczeniu tej opcji na wyswietlaczu centralnym w ustawieniach świateł włączają mi się zwykle mijania. Gdy z ustawień wyłącze pozycje „światła do jazdy dziennej” to reagują tak, że zapalają się tylko jak wjadę w ciemność czyli dobrze. Problem w tym, że za dnia nie pała się żadne. Nawet np długie na 30% mocy. Ma ktoś pomysł jak to rozwiązać ?
Opublikowano
Mam również bieda wersję z tego roku i działa to tak samo - dzienne to mijania i tyle. Jest to zgodne z przepisami w odróżnieniu świecenia długimi. Innego źródła światła dla dziennych nie mamy. Można kupić nawet oryginalne ledy montowane w kratki wlotów powietrza w zderzaku ale nie mam pojęcia jak wtedy to działa a kosztuje chyba z 800 pln.
Opublikowano

A nie da się zakodować tych świateł tak żeby jako dzienne świeciło np 30% długich ?


Jest to o tyle dziwne, że mamy czujnik zmierzchu wiec trudno mi zrozumieć dlaczego miałoby się nie dać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.