Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem niedawno BMW e38 il już zdążyłem zrobić poważny wyciek z silnika,hamulce tył a teraz doszła mi skrzynia do przodu jeżdziła ok a do tyłu jak się nagrzała to szarpnęła kawałek pojechała i stawała.Teraz jak jechałem ostatnio to nagle zrzuciła bieg szarpnęła i kręci do 2 na 3tysiące a trzeci bieg zmienia dopiero przy 4 tysiącach.miałem wyminiać w niej olej jest zielona wklejka na skrzyni, znajomy powiedział żeby sprawdzić czy jest w niej olej.Napiszcie co należy zrobić.

 

Pozdrawiam KONRAD

Opublikowano

1 sprawdż czy jest olej - jak nie ma dolej

 

jak się poprawi to pojeździj na dolanym oleju aby się wymieszał ze starym i trochę przepłukał układ

 

2 spuść olej wymień filtr i zalej nowy olej

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Ja ostatnio wyczytałem że do automatu z tiptronikiem wchodzi 3.3dm3 czyli jakieś 3.3 litra. sam teraz olej wymieniam. bo popełniłem ważny błąd wyjąłem sprzęgło hydrokinetyczne razem z silnikiem. A co do tego oleju. to sprawdź czy jest on czarny i śmierdzi spalenizną oznaczać to może że są wytarte sprzęgiełka ze skrzyni automatu. tak czytałem i oglądałem na yt ale dokłądnie się nie zagłębiałem ;))

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Opublikowano
Tylko wymienia się olej w automacie metodą dynamiczną. Robią to na odpalonym silniku. Procedury nie znam, ale nie jest to na zasadzie zlania starego i dolania nowego tak jak to się robi w silniku.
Opublikowano
Tylko wymienia się olej w automacie metodą dynamiczną. Robią to na odpalonym silniku. Procedury nie znam, ale nie jest to na zasadzie zlania starego i dolania nowego tak jak to się robi w silniku.

 

Nie ma konieczności robienia tego dynamicznie. Można podobnie jak w silniku, ale wtedy należy to zrobić 2 razy - spuszczasz stary, wlewasz nowy (dolewać należy aż do wyciekania przez otwór wlewowy przy odpowiedniej temperaturze (coś w okolicy 40st C) -> pojeździć ze 100km -> powtórzyć procedurę.

W skrzyni zostaje około 30% starego oleju stąd najlepiej zrobić dynamicznie lub standardowo ale dwukrotnie.

Ja w ciągu 2 lat wymieniłem olej 3 razy metodą jw. Przy ostatnim razie praktycznie stary olej wypływał w stanie jak nowy (kolor, zapach). Ale faktycznie skrzynia po tych 3 wymianach chodzi bardzo płynnie i miękko, chociaż wcześniej też nie chodziła źle.

Oczywiście za każdym razem wymiana uszczelki w misce i filtra. Polecam jednak używać ori ZF, bo ja zastosowałem MANN i raz pojawiły się problemy ze szczelnością i się pociła.

A co do problemu kolegi - po wymianie oleju zrób reset skrzyni i przeprowadź adaptację - znajdziesz na forum jak to się robi.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Kolego Podaj typ skrzyni, jaka to skrzynia wgl? 5hp18? czy inna. ja w swoim zrobiłem tak, dokładnie ustawiłem samochód na czterech podporach podniosłem go równo poziomo, 4 stojaki miały 34cm, sprawdziłem czy jest poziomo na misce olejowej skrzyni automatycznej, poziomicą i na progu. potem odkręciłem wylewanie oleju, wylał się cały olej, długo dość się zlewa, zdejmujemy miche, uważając żeby nie pogubić mocowań michy, zakładamy nowy filtr, uważamy na to aby wszystko było czyste przedewszystkim ręce. czyste ręce jak na sole operacyjnym! filtr nowy założony, miske na stół czyścimy dwa magnesy oraz czyścimy całość wewnątrz papierem ręcznikowym nie pylącym. nowa uszczelka, zakładamy, najlepiej jest sobie ją ustawić na podnośniku podjechać pod skrzynie założyć na początek 2/4 śrubki żeby się trzymała dobrze ją ustawić i wkręcamy reszte śrubek miche przykręcamy. odkręcamy dużą nakrętkę na imbus 17. ja zrobiłem to z śruby o zwiększonej twardości i wytrzymałości, miałem na taki gwint nakrętkę na klucz 22. przyspawałęm i puściła. zakręciłem wylewowy. zacząłem nalewać olej, dwu metrowa rurka igielitowa w sklepie motoryzacyjnym do kupienia włożyłem jakieś 5/7 cm do środka i druga osoba nalewała przez w czystą butelkę od oleju do skrzyni z obciętym spodem. weszło łącznie do wylania się 3,5 litra. potem samochód uruchamiasz i dolewasz, włączasz biegi wszystkie po kolei. bez ustanku dolewasz. aż zacznie wypływać jak zaczeło wypływać a wszystkie biegi chodzą na podniesionym aucie to okej. pamiętać trzeba żeby sobie podłożyć jakieś sterylnie czyste naczynie, bo ten nadmiar oleju który wypłynie może się okazać że będzie trzeba w skrzyni uzupełnić. . około 6 litrów weszło w mojej wymianie. jak zaczął wypływać nadmiar to czekamy aż przestanie nadmiar wypływać i zakręcamy PRZED CAŁĄ OPERACJĄ PAMIĘTAĆ O WYŁAĆZENIU KONTROLI TRAKCJI. GDYŻ BĘDZIE HAMOWAĆ KOŁA PODCZAS GDY BĘDĄ NAPĘDZANE NA PODNIESIONYM AUCIE. auto musi być podparte w czterech miejscach dokładnie poziomo. Moja skrzynia chodziła przed i po wymianie idealnie :)

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Opublikowano

U mnie 5hp-24.

Procedura u mnie praktycznie dokładnie jak u Ciebie, chociaż auto na kołach (na kanale robione).

Jedna uwaga - trzeba pilnować temperatury oleju ASB, bo owszem dolewa się go aż do "przepełnienia" (przelewania przez otwór wlewowy), ale do temperatury coś w okolicy 35-40st (dobrze mieć pirometr) - powyżej tej temperatury będzie fałszowanie ilości oleju. Jak się nie ma pirometru, to można zrobić trick na teście 07 w zegarach. Tzn. silnik i skrzynia muszą być zimne (najlepiej to robić w chłodny dzień), włącza się test 07 i dolewa się do przepełnienia przy jednoczesnym pilnowaniu temp silnika. Jak osiąga okolice 45 stopni, to właściwie już powinien być koniec dolewania. Dlatego dolewanie trzeba robić baaaaardzo szybko (najlepiej naprawdę duża strzykawa z wężykiem. Do tego minimum 2 osoby: jedna dolewa, druga za kierownicą podaje temperaturę (trzeba się drzeć na całe gardło, bo mało co słychać w kanale przy zapalonym silniku ;) ) i zmienia biegi.

U mnie oleju weszło jakoś więcej - baniakiem 20L już obsłużyłem dwie wymiany i zostało jakieś 4 litry.

Opublikowano
powiem CI że piszą różnie, bo w instrukcji wymiany do skrzyni mojej 5hp18 miało wejść do wymiany 3.3 dm czyli jakieś 3,3 litry. a w zestawie do wymiany było 6 uszczelka i filtr ;)

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Opublikowano
Z instrukcjami to chyba trzeba czasem uważać. Jak sam napisałeś weszło Ci 3,5 litra, ale jeszcze bez dolewki. I faktycznie wielu "speców" od automatów nie robi dolewek!! Kiedyś dzwoniłem do jednego, to powiedział, że uwinie się ze wszystkim w godzinę. A w godzinę to ani skrzynia ani silnik nie zdążą ostygnąć. Podejrzewam, że coś takiego jak czyszczenie miski, magnesów itp. to za dużo roboty.
Opublikowano
No u mnie to około 5 godzin ze sprzątaniem, ze względu na to że trzeba było pilnować silnika bo świeżo po remoncie. a wszystko robiłem tak jak opisałem wyżej, wyszło dobrze, pisałem pytałem czytałem i się udało ostrożnie robiłem ze szfagrem ale chodzi super.polecali mi tutaj speców, ale spec jest minimum 350 km ode mnie i bierze za sam wjazd na kanał 430zł. a to się udaje zrobić samemu bez problemu.

"nauka nie idzie w las tylko w nas"

Było:

1.Fiesta mk3 83'

2.Rover 200 97'

Lancia y 1.2 99'

jest:

Volvo v40 1.9tdi 01'

Bmw e38 728i 97'

Renault Clio II 1.5 DCI 02'

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.