Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zanim pojedziesz to niech sprzedawca podesle Tobie na @ książkę serwisową.Te są tak cześto fałszowane a już auta ze Szwajcarii to nie widziałem żadnego z takim przebiegiem od dawna.Raczej razy dwa bym zakładał .Załatw to co napisałem i wrzuć na forum

Bełkot sprzedawcy o drogach itp pomijam,bo nie wie co pisze...... :duh: :duh: :duh:

 

Zdjecie zrobione tak,ze nic nie widać .BMW nie oznacza szyb wg rocznika czy coś.Tego nie ma prostu.Powinny być wszystkie jesli ori to ze znaczkiem BMW.

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Szyby to chyba nie problem.

Rozkoduj VIN i porównuj. Ja np. pierwszy raz widzę takie listwy w desce rozdzielczej skonfigurowane z kierownicą ze srebrną wstawką.

Na plus - oryginalne dywaniki gumowe.

Srawdz też czy faktycznie z fabryki wyjechała bez xenonów.

 

Powodzenia

Opublikowano

Witam ponownie,

 

Dziękuję za odzew. Co do książki serwisowej to znam historię - co robią handlarze, natomiast udało mi się uzyskać pełne dane z ASO - przebieg w 100% ori, w czerwcu 2014 roku ostatni serwis przy 158 000 km, przez 7 lat wszystko w jednym ASO, w sumie 21 wizyt.

Po VIN'ie nie wychodzi, żeby ksenony były w wyposażeniu, więc wygląda, że raczej ok.

 

Tyle mam info:

Vehicle information

 

VIN long WBAPD91050WG39722

 

Type code PD91

 

Type X3 3.0D (EUR)

 

Dev. series E83 (MUE)

 

Line X

 

Body type GEFZG

 

Steering LL

 

Door count 5

 

Engine M57/T2

 

Cubical capacity 3.00

 

Power 160

 

Transmision ALLR

 

Gearbox AUT

 

Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

 

Upholstery STOFF/LEDER PEARLP./PEARL/ANTHRAZIT (GDAT)

 

Prod. date 2007-05-14

 

 

 

 

Order options

No. Description

1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

 

2BP ALLOY WHEELS DOUBLE SPOKE 205/AS

 

205 AUTOMATIC TRANSMISSION

 

249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL

 

255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL

 

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

 

386 ROOF RAIL

 

413 LUGGAGE COMPARTMENT NET

 

423 FLOOR MATS, VELOUR

 

428 WARNING TRIANGLE

 

431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D

 

464 SKIBAG

 

481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER

 

493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE

 

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

 

508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

 

521 RAIN SENSOR

 

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

 

609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL

 

7AT PACKAGE ADVANTAGE + COMFORT

 

761 INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING

 

8SP COP CONTROL

 

863 EUROPE/DEALER DIRECTORY

 

879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION

 

896 DAYTIME LIGHTS FUNCTION

 

962 NUMBER PLATE HOLDER FRONT, DELETION

 

 

 

 

Series options

No. Description

321 EXTERIOR PARTS IN BODY COLOR

 

4BZ INT. TRIM FIN. TITANIUM LIGHT

 

473 ARMREST, FRONT

 

520 FOGLIGHTS

 

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

 

550 ON-BOARD COMPUTER

 

785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS

 

851 LANGUAGE VERSION GERMAN

 

Co do listew na drzwiach (karbonowych) - były wymieniane przez właściciela na takie, w ASO, w ramach gwarancji - takie info dostałem.

 

Dziękuję za info dot. szyb - tak myślałem, że nie ma rocznika na nich.

 

Jak we własnym zakresie mogę sprawdzić XDrive? Intensywne ruszanie, wchodzenie w zakręty?

Coś jeszcze może niepokoić?

Opublikowano (edytowane)

te listwy zwyczajnie nie są w oryginalnym kolorze ;] ale spokojnie to okleina imitująca CARBON, zresztą fajna rzecz sam to mam u siebie ale tylko na kierownicy ... tam gdzie się łuszczy ta guma czarna :) tak to ogólne wygląda

 

jedno jest pewne na 100 % listew w karbonie nie zrobiła sobie babcia ani dziadek ;] no chyba ze sprzedający upiększył auto pod sprzedaż albo chodziło o zakrycie niedoskonałości ...

 

 

z fotek moge wywnioskować jedynie to że lakierowane były wszystkie elementy matowego plastiku dookoła auta listwa w zderzakach progi listwy nadkoli itp ... oryginalnie są nielakierowane no chyba że : 321 EXTERIOR PARTS IN BODY COLOR ??

 

 

brakuje też oznaczeń modelu na tylnej klapie i na nadkolach ... w twoim przypadku na klapie powinno być X3 a na nadkolach 3.0 z twojego rozkodowania nr VIN nie wynika aby kupujący zrezygnował z oznaczeń modelu ..... ale zrezygnował z podkładki tablicy rejestracyjnej NUMBER PLATE HOLDER FRONT, DELETION sprawdź czy na dzien dzisiejszy coś takiego tam jest ...

Edytowane przez Anonymous
Opublikowano

No właśnie, mnie się wydaje, że ta pozycja:

321 EXTERIOR PARTS IN BODY COLOR

oznacza lakierowane listwy dookoła.

 

Co do karbonu jest adnotacja z serwisu, że coś z tymi listwami było robione, pytanie tylko czy wymiana, czy obklejanie? Z tego co mówisz to bardziej pasuje tu obklejanie :D

 

Jeśli chodzi o fotele to zgodnie z listą wyposażenia są one w wersji sport, ale to nie jest elektryka, tylko manualne przesuwanie, podnoszenie itp., tak?

Opublikowano
tak ... generalnie reszta sie zgadza z vinu ... tylko jeszcze "brakuje też oznaczeń modelu na tylnej klapie i na nadkolach ... w twoim przypadku na klapie powinno być X3 a na nadkolach 3.0 z twojego rozkodowania nr VIN nie wynika aby kupujący zrezygnował z oznaczeń modelu ..... ale zrezygnował z podkładki tablicy rejestracyjnej NUMBER PLATE HOLDER FRONT, DELETION sprawdź czy na dzien dzisiejszy coś takiego tam jest ..." t
Opublikowano

O podstawce pod tablicą to wiem - sprawdzę.

Co do oznaczenia modelu (tylna klapa i błotniki) to jest to (chyba?):

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

 

Pozdrawiam i dziękuję Ci za pomoc.

Opublikowano
tak , rzeczywiście to jest to ;] no nic nie pozostaje jak podjechać o sprawdzić ... sam w sobie napęd jeśli działa poprawnie to nie zauważysz nic niepokojącego jeśli chcesz sprawdzić czy działa czy jest odpięta wtyczka z rozdzielacza w celu ukrycia wady itd itd to proponuje przytrzymać przycisk kontroli trakcji aż pojawi się ikonka 4x4 i niech ktoś patrzy jak się zachowują koła i słucha :) twoja rola taka sama tylko im mniejsza przyczepność drogi tym lepiej w przypadku tej skrzyni w polift sprawdz czy po zatrzymaniu i przełączeniu na sport startuje z 2 biegu ( nie wiem dlaczego ale tak powinno być, czasem trochę to opóźnia start z ronda czy skrzyżowania )... resztę jak jeździłeś automatem w 4x4 to pewnie wiesz ... zawsze polecam pojechać na serwis .... jak nie serwis to jakiś kanał itp na 90 % masz pęknięte sprężyny z tyłu jak w większości x3 ( na ostatnim dolnym zwoju ) no chyba że ktoś już wymienił jak nie ? punkt dla ciebie i targuj cenę sprężynki to 500 zł , sprawdź czy grzeją równomiernie fotele ( lubi się przepalić mata ) włącz radio ( nie płytę ) i uruchom ogrzewanie tylnej szyby ( większość x3 jakie oglądałem miało przepalone ścieżki w ogrzewaniu w szybie jeśli tak jest radio będzie strasznie zakłócało ) jak masz asystenta zjazdu - ilustracja auta jadącego w dół - sprawdź czy działa z jakiegoś wzniesienia, opony czy mają jeden rozmiar i czy są takie same ( jak nie ? dolicz koszt wymiany opon w x drive muszą być jak tabliczka znamionowa nakazała ), standardowo test zegarów czy kontrolki nie powyłączane i kompa podepnij jak masz możliwość - pewnie wyjdą świece jak w większości choć czasem to tez sterownik świec nie daj sobie wmówić ze po skasowaniu błędu problemu już nie będzie odpalisz i błąd powróci ... x3 z tego rocznika mają jeszcze pierwszy aku więc to tez od razu leci jako koszt wymiany no ale tu pewnie nie utargujesz ;]]]]] kierownica i fotele przytym przebiegu nie mają prawa być zniszczone to samo gałka łącznie z jej lakierowaniem ma być perfekt ... jak błyszczy chromem zamiast matowej stali możesz liczyć 400 000 i to po mieście... sprawdź mocowania w podsufitce w miejscach gdzie zapina się roletę bagażnika - jeszcze nie widziałem żeby ktoś to dobrze zmontował po ewentualnym uszkodzeniu tyłu /dachu... pojeździj troszkę i włącz w tescie zegarów test tem silnika na 90 % będą do wymiany termostaty w twoim przypadku w 3.0d po lift masz jeden termo - główny koszt jakieś 200 zł oryginał, no i oczywiście jak go rozgrzejesz to w trybie zwykłym i but ... ma lekko przyjemnie zmieniać biegi i rwać na każdym jak pocisk to samo na trybie sport ... zostaw w trybie sport i wyhamuj z 100 na/h porządnie ale nie z piskiem opon - powinno ładnie pozbijać biegi bez większego czucia tego w aucie, potem pokręć troszke 1 i 2 na parkingu na skręconych kołach jak czujesz jak dołącza się napęd to skrzynka pewnie do remontu... to chyba tyle ze specyficznych przypadłości reszta to jak w każdym aucie ... ależ sie rozpisałem ....
Opublikowano

@elerro Twój post jest naprawdę świetny, powinien więc być wyświetlany na pierwszej stronie! Szkoda, że mi tak nikt nie doradził jak pół roku temu kupowałem auto.

P.S u mnie jest wyrwane w dachu mocowanie tylnej "kratki"...

Opublikowano

Witam Was,

 

Na wstępie dziękuję za życzliwość i pomoc. Po drugie kupiłem to X3 :D Na tyle co mogłem udało mi się go prześwietlić - przebieg ori, raczej nic nie dłubane - wszystkie szyby ori BMW, napęd sprawny, skrzynia nic nie szarpie, zmienia płynnie biegi itp. Oczywiście teraz X3 stoi i przygotowuje się na pakiet startowy - czytam o olejach itp.

Jeśli mogę to podpowiedzcie mi:

- czy zmieniać olej w mostach i skrzynce? (w silniku i automacie zmieniam na pewno + wszystkie filtry),

- czy wersja polift ma też problem z klapkami? Bo czasem mówi się, że te 218KM mają już je lepsze? Prawda czy mit?,

- gdzie poza ASO można wgrać polski język i mapę do navi?

 

Narazie to jest dla mnie najważniejsze, jak sobie coś przypomnę będę dalej pytał...

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano

Fajnie :P będziesz miał frajdę

 

 

Co do twoich pytań to : oleje w silniku oczywista sprawa ja leje castrola 5w30 filtry komplet również wymień i wymieniaj najlepiej co rok, zaś już w mostach, skrzynce i automacie to tak nie do końca oczywiste jeśli wszystko jest ok to najpierw bym pojeździł trochę i poobserwował sprawdź tylko poziomy oleju tam gdzie się da sprawdzić i obserwuj ... jeśli chodzi o automat skrzyni ZF to szkoły są dwie

 

1 nie zmieniać puki się coś nie zacznie dziać

2 zmieniać jak najszybciej a jak się po zmianie pogorszy :shock: to udawać że to nie ma związku z wymiana i bez wymiany było by dopiero tragicznie ;]]]]

 

wersja polift również ma problem z klapkami choć są one inne (wzmocnione) ale ? ale ja osobiście również je pożegnałem, niestety przepuszczają i cieknie po kolektorze sprawdź jak jest u ciebie, zdejmij kolektor i wszystko będziesz wiedział, jak klapki wyglądają ok i nie ma wycieków to zostaw - ale ? ale doglądaj co jakiś czas czy wszystko ok ;] ...

poza ASO wgrasz języki, poszukaj jakiegoś magika z kompem za grosze ( w porównaniu do ASO ) ci to zrobi .. tylko po co ? to navi to shit ;] mapy shit :) ale jak chcesz;]

 

lepiej sprawdź temperaturę silnika :)

Opublikowano
W polifcie masz odme bez filtra z samym separatorkiem jeśli nie przepuszcza to zdejmij i umyj szkoda kasy na nową ... różniła się będzie tylko od brudnej tym ze jest nowa a od czystej niczym ;) ze spolszczeniem jak masz życzenie to zeczywiście zrób jak kolega wyżej poradził i z bańki ja nie mam navi wiec o napędzie zwyczajnie nie pomyślałem u mnie wszystko przez kabel :lol: ... Potem tylko sparowac telefon i cieszyć się jazda... aha i uprzedzam pytania typu co tak dużo pali ? i odpowiadam tak 12 l w mieście przy spokojnej jeździe to norma ... jazda na emeryta udało mi się zbić do 11 ale to się wleczesz a nie jedziesz ... jak przy spokojnej jeździe pali 14 to jak wspominałem wiele razy 90% termostat który będę się upierał i tak pewnie jest do wymiany ;) i przy zmianie kół na letnie (bo powoli juz czas ) koniecznie pozdrów ode mnie sprężyny z tyłu ;)))
Opublikowano

Witam ponownie,

 

Bardzo dziękuję za kolejne info :D To mnie w sumie z odmą ucieszyło, zawsze to mniejsza dokładka na wstępie :D

 

Powiedzcie mi proszę jeszcze:

- jaki olej do automata, ile go trzeba? I gdzie go dostać? Mam nadzieję, że nie tylko ASO :) I czy filtr w skrzyni jest zintegrowany z miską czy wymienialny?

- jaki olej do skrzynki, ile go trzeba, i gdzie go dostać?

 

PS. Co do spalania to tego się mniej więcej spodziewam, z resztą przez ostatnie 8 lat jeździłem Grand Cherokee V8 - teraz go sprzedaje, jak ktoś chętny to zapraszam: http://otomoto.pl/jeep-grand-cherokee-ii-rarytas-pelen-oryginal-C36178168.html

Informuję, że wszystkie dane zawarte w ogłoszeniu są prawdziwe i zgodne z prawdą!

 

Pozdrawiam i dziękuję.

Opublikowano

Witam,

 

Dziękuję za info. Już sprawdziłem - mam zintegrowany z misą :D A powiedzcie mi czy lepiej trochę dołożyć i kupić olej ori ZF czy wystarczy ten zamiennik olejowy?

Opublikowano
A powiedz mi dlaczego się upierasz żeby zmienić ten olej ? Może mnie przekonasz ;)
Opublikowano

Witam,

 

Zawsze wymieniam wszystkie oleje i filtry w samochodzie, który kupuje. Ponadto to, że BMW pisze LifeTime Oil nie ma za bardzo dużo wspólnego z tym co mówi producent skrzyni - ZF mówi, że trzeba wymieniać olej co ok. 60 tkm. Ponadto nawet BMW w swojej ofercie ma kompletny zestaw do wymiany oleju - miska z filtrem, 7l oleju, uszczelka, śrubki.

Ponadto tam są tryby, które pracują więc nie ma możliwości żeby nie było tam żadnych opiłków itp. Filtr też ma swoją żywotność, czyli zdolność filtrowania oleju, a to jest niezmiernie ważne w automacie.

To samo tyczy się skrzynki rozdzielczej - tam też jest niby olej dożywotni, ale są tam tarczki cierne, jak w automacie i nie ma możliwości nie wymieniania oleju przez cały okres żywotności samochodu :D

 

Takie jest moje zdanie - komplet ori do automatu - 970 zł brutto :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW ma interes w tym by auto po paru latach było nieopłacalne w naprawie, czyli by kupić nowsze... a stare na złom

zresztą jak większość firm motoryzacyjnych.

Inny przykład Audi ze skrzynią multitronic - problemy i ich kosztowne naprawy, które zresztą kończyły się i tak wymianą skrzyni na nowszą po przejechanych ok 150tys km były znane Audi od samego początku ale i tak nie zmieniali konstrukcji...

Opublikowano
Wedlog mojej wiedzy zf radzi wymieniać olej po 160 000 a dokładnie określa go jako olej stały/dożywotni zaś jego wymiana pojawia się przy ewentualnych uszkodzeniach skrzyni po to też są te zestawy kompletu filtra oleju itd do wymiany jako część wymienna/ naprawcza nigdzie nie okreslona jako eksploatacyjna ... bmw w autach poserwisowych nie ma nic do tego bo zarabia producent skrzyni zf a nie oni na ewentualnej wymianie a bierze się to z tego ze 90 % tych wymian odbywa się po serwisie i juz nie w serwisie bmw ;) owszem pewnie się olej zużywa i pewnie za pycha się filtr ale znam co najmniej 3 przypadki w których wymiana oleju i filtra zakończyła żywot skrzyni która bez tej wymiany polatala by pewnie jeszcze z 50000 bez grzebania ... i wlasnie to mnie zastanawia.. poczytajcie wiele jest negatywnych opini w necie....sam nie wiem ;) nie przekonaliście mnie ;) a wolał bym wiedzieć na pewno .. tez Lubie mieć wszystko Perfekt w aucie a wymiana oleju i filtra to nie znowu taki wielki koszt ..... ale ? no właśnie ale...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ZF mówi, że trzeba wymieniać olej co ok. 60 tkm

 

@Dublo2 ... sorry ! Twoje informacje sa bledne ..... :D

 

Wedlog mojej wiedzy zf radzi wymieniać olej po 160 000 a dokładnie określa go jako olej stały/dożywotni

 

@elerro : ... sorry ! Twoje informacje sa tez bledne ..... :D

 

cytuje :

 

Angielski : "How often should an oil change be carried out on ZF automatic transmissions? "

 

Regular maintenance intervals will substantially increase the automatic transmission's service life. ZF recommends a regular oil change at between 80 000 and 120 000 km or after 8 years depending upon the stress.

 

Niemiecki : " Wie oft sollte ein Ölwechsel bei ZF-Automatgetrieben durchgeführt werden? "

 

Die Lebensdauer des Automatgetriebes wird durch regelmäßige Wartungsintervalle erheblich verlängert. ZF empfiehlt regelmäßigen Ölwechsel zwischen 80.000 und 120.000 km oder nach 8 Jahren – je nach Beanspruchung.

 

Tlumaczenie : Jak czesto powinno sie zmieniac olej w ZF - Skrzyniach biegow ?

 

Zywotnosc automatycznych skrzyn biegow przedluzamy dokonujac reguralarnie serwis.

ZF zaleca regularna zmiane oleju przy ok. 80.000 do 120.00 km albo co 8 lat - w zaleznosci od warunkow

 

... a tutaj jest czarno na bialym / strona ZF :

http://www.zf.com/brands/content/en/zf_parts/products_zp/oil_change_kits_zp/oil-change-kits.html

 

... tutaj Pdf - zalecenia firmy ZF przy wymianie ojeju .... ( dla zainteresowanych - pomoge przy tlumaczeniu na j. polski )

http://www.zf.com/media/media/document/brands_3/service_information/sitematrix~1/transmission/cars_4/deutsch_12/modelluebergreifend/ZP_SI_Oelwechselkit_DE.pdf

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

Zafi, rzeczywiście ciut się pomyliłem, ale takie info dostałem z czescidobmw.pl :D

Co nie zmienia faktu, że decyzja o wymianie oleju i filtra jest właściwa, dzięki :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.