Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, panowie poszukuje x3 bo znaleźć x5 3.0i w dobrym stanie graniczy z cudem i mam parę pytań.

1. Czy w x3 2.0i do 3.0i jest taka sama skrzynia (automat)? Wiem że różnią się przed liftem i po tylko pytam bo jak znajdę 2.0i to zrobię swapa na 3.0i i czy słupek podejdzie tak samo jak np w e36?

2. Czy 2.0d po lifcie to dobra opcja? Bać się silnika czy to loteria jak się trafi?

3. Czy w 2.0d skrzynia i napęd pada tak samo jak w mocniejszych wersjach?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witaj.

1. Sam pomysl jest idiotyczny wiec nie ma co nawet komentowac.

2. Po lifcie, przed liftem, to te same silniki z wyjatkiem xdrive20d.

3. Kolejne pytanie bez sensu.

Opublikowano
Swap jest idiotyczny? Jest tu jakiś fan BMW? Tym bardziej że już wiem że nie ma 2.0i w automacie, mogłeś to napisać i byś rozwiązał moje pytanie zamiast zgrywać mądrale. Pod drugie z tego co piszesz to 2.0d jest wszędzie taki sam. Wersja po lifcie nie ma rozrządu od grodzi? Chyba jestem niedoinformowany z tego co widzę. A jak rozpoznam który to 2.0d xdrive? A co do ostatniego pytania to dlaczego jest bez sensu? W e53 3.0d skrzynia szybciej pada niż w 3.0i więc dla mnie pytanie ma sens.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba nie zdajesz sobie sprawy z zakresu takiej zmiany, o sensownosci to juz nie ma o czym rozmawiac. Wersja po lifcie nie ma rozrzadu od grodzi. Dopiero koncowka produkcji byla, czytaj dokladnie, xdrive20d, czyli n47, nie 2.0d xdrive bo takie sa od 2004. Ostanie pytanie tez bladzisz, 3.0d mialy skrzynie 6hp zf, a 3.0i gorsza GM. Przepraszam za moje podejscie ale jak ktos wskakuje nowy na forum i odpala bzdury o jakims swapie 2.0i na 3.0i w takim klamocie jak e83, bez znajomosci marki/modelu, to inaczej nie potrafie.
Opublikowano
To że jestem nowy na tym forum to nie znaczy ze na innych forach bmw nie jestem od 15lat a markę znam bardzo dobrze lecz nie jestem wszechwiedzący i nie znam każdego modelu tym bardziej X o którym myślę od niedawna, źle mnie oceniasz kolego bo na innych forach jestem dość znany. W moim życiu nie z jednym swapem miałem do czynienia wiec dziwie się że w x3 to jest jakaś abstrakcja, chyba ze inne wersje silnikowe maja całkiem inny napęd o czym nie mam pojęcia dlatego pytam. Tak samo nie wiedziałem że e53 3.0i po lifcie miało skrzynie GM a nie ZF.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

swap można było machnąć bez żadnych problemów w e36 czy e46. W X3 też się ta tylko nie na zasadzie, że przepniesz kostki i wszystko działa. Robiłeś kiedyś dobrego SWAP-a? Takiego z hamulcami, napędem, przeglądem silnika żeby jak najwięcej rzeczy było dobrze? Mnie taki swap do e36 m54b30 bez roboty wyszedł ponad 8k. Swapowałem z 2.5 M52. Więc część napędu była duża już. Ale 2 tygodnie po swapie pojechałem tym autem do Rzymu w te i z powrotem. Prawie 5 tyś km w 3 dni. I nic nie zawiodło.

Kup od razu to co chcesz kupić, uwierz mi wychodzi znacznie taniej w ogólnym rozrachunku. Policz sobie 10zł za godzinę Twojej roboty. To poniżej najniższej krajowej. Plus wszystkie części, podstawowy przegląd. A do tego wyjdzie 20% rzeczy których nie przewidzisz. Nie lepiej w tym czasie odpocząć i się cieszyć, że kupiłeś fajne auto? Jakbyś chciał X3 z silnikiem M to jeszcze swap rozumiem :cool2:

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
Masz dożo racji w tym co piszesz a takiego swapa kompletnego z napędem, hamulcami itd też przerabiałem, przekonałeś mnie, wiec szukam dalej, najlepiej to by było kupić 3.0i tylko ta akcyza i butla z tylu ehh... nie lubię dieseli ale możne się przekonam do tego 177km bo jednak stawiam na oszczędność a i w trasę lubię gdzieś pojechać za granice.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dorzucę coś od siebie.

Jakieś pół roku temu kupiłem X3 żonie z takim właśnie silnikiem i skrzynią automat.

Uważam, że to świetne autko, a ten silnik dobrze sobie radzi, osiągi są zadowalające. Pierwsze co zrobiłem, znając wadę konstrukcji N47, od razu po zakupie wymieniłem rozrząd. W mojej było już go słychać, ale dzięki temu udało mi się wytargować dobrą cenę przy zakupie.

Przejechaliśmy już i góry i Mazury, zrobiliśmy około 5kkm i jakie mam wrażenia?

Ostatnie pięć lat przejeździłem E60 silnikiem 2.0D M47, czyli tą starszą konstrukcją, podciągniętym na 200KM i do niej porównuję. X3 nie jest tak wygodne na dłuższe trasy jak E60, w środku jest głośniej i spalanie jest większe. Trasa Wa-wa - Zakopane i z powrotem, oraz trochę na miejscu, wyszło niecałe 8l/100km. Na trasie tempomat na 140km/h. Żona kręcąc się tylko po mieście, to około 10l/100km, tragedii nie ma.

Żadnych awarii, nic się nie dzieje, jedynie (co jest kolejną wadą tych silników) szykuje się do regeneracji turba, przepuszcza delikatnie spaliny i jak dłużej stoisz w korkach, to troszkę śmierdzi w środku.

Ogólnie polecam, fajny i tani SUV. Moja żona jest wniebowzięta, uwielbia ten samochód, uwielbia nim jeździć, jak to ona mówi, "jara się X-trójką" :wink:

 

nie lubię dieseli ale możne się przekonam do tego 177km bo jednak stawiam na oszczędność a i w trasę lubię gdzieś pojechać za granice.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

W wielu miejscach forum panuje tz. limit strachu są osoby przed i po wmawianej przez serwisy żekomej awarii na pewno coś się urwie jak tego nie zrobisz.

Zasada w podejściu do auta BMW : nie szukamy na siłę awarii, nie wymieniamy oleju tam gdzie nie ma korka spustowego, nie sugerujemy się odgłosami pracującego samochodu jak jest zimny , auto jest przystosowane do pracy jak się zagrzeje i wtedy oceniamy jego stan, odgłosy nie typowe podczas jazdy kwalifikują auto do oceny a nie jak stoi i "klepie" . Zdajmy się na SKP i ich ocenę oraz sugestię zawsze można podjechać po opinię oczywiście ostrożnie bo zawsze może być czarna ofca. co jakiś czas należy podpiąć mądry system do samochodu i sprawdzić bo błędy poza OBD też mają wpływ na pracę silnika i auta a nie miga nam żadna lampka . Pozdrawiam Jan

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam serdecznie

Jestem nowy na forum i poszukuję X3 model podajże E83 (dopiero zgłębiam terminologię nazewniczą BMW), znalazłem taką niedaleko mojego zamieszkania:https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x3-e83-3-0d-2004-2005-automat-salon-pl-okazja-ID6D51U6.html.

Wiem, żę na początku powinienem się przywitać, ale jescze nie znalałem tego działu.

Pozdarwiam i uprzejmie proszę o rozkodowanie VIN WBAPB51034WB48764


Roman

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Siemanko,


Poluje na X3 3.0i ale troche ciezko znalezc dobry egzemplarz a znajomy znajomego bedzie sprzedawal swoje 2.5si z dosc niskim przebiegiem 150k, niestety kompletnie nie znam tego silnika a z kilku dyskusji na forum zobaczylem ze jest paliwozerny w serii 3.

Teraz moje pytanie, czy slusznie nalezy sie obawiac tego motoru i czy jest on inny niz 2.5i ?


Z gory dziekuje

Opublikowano
Tak to udalo mi sie ustalic, czy te 2.5si sa faktycznie bardziej awaryjne anizeli przedliftowe 2.5i lub 3.0i ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czegos nie rozumiem. Szukasz benzyny a pytasz/obawiasz sie kosztow tankowania? Przeciez to proste, benzyna w x3=drogo, diesel=tanio.
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Udalo mi sie na 4.7/100 zejsc jada spokojnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cholera, dobry jesteś.

U mnie 5.9 L jadąc doładowany na wakacje.

Benzyna zamiast krwi...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć Panowie,


przymierzam się do zakupu BMW X3 e83. Przeczytałem mnóstwo opinii i artykułów, ale będę wdzięczny za Waszą pomoc.


1. Mój budżet to 40 tyś.

2. Szukam auta wyprodukowanego po 2006 roku.

3. Samochodem będę dojeżdżał do pracy ok. 15km w jedną stronę, głównie w ruchu miejskim, też w korkach. Raz w miesiącu trasa Warszawa - Kraków.

4. Jaki silnik będzie Waszym zdaniem odpowiedni? Diesel czy benzyna? Czytałem, że starsze diesle z serii N są mniej awaryjne, tańsze w naprawie i bardziej ekonomiczne niż benzynowe jednostki z nowszej serii M.

5. Zależy mi na ekonomii i w miarę tanich naprawach, nie na biciu rekordów prędkości.

6. Czy lepiej dopłacić kilka tyś. za wersje z niższym przebiegiem czy spokojnie można brać diesla z 200 tyś. i wymienionym rozrządem?

7. Skrzynia manualna czy automat?

8. BMW X3 czy Mercedes GLK/ML?


Dziękuję za Wasze komentarze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.