Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czyli jesteś z tych, którzy zasłaniają tablice rejestracyjne wystawiając ogłoszenie sprzedaży auta :P

Serio nie widzisz różnicy miedzy tablicami rejestracyjnymi a dokumentami od samochodu?

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Przesadzacie :)

Żeby dorobić kluczyk trzeba potwierdzić, że się jest właścicielem samochodu, nie wystarczą przeciez wydrukowane z neta TUV-y, brief itp.

Po prostu żyjąc w tym dzikim kraju, gdzie nie wiadomo w którym momencie ktoś może nas podejść ludzie robią się przesadnie ostrożni ;)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Proszę o podanie różnic w kosztach ewentualnego serwisowania X3 3,0d 218KM i 3,0(3,5) sd 286KM. Powiedzmy, że oba w wersji z automatyczną skrzynią. Wiem, że na pewno hamulce w sd są inne - większe, droższe, ale czy reszta: rozrząd, x-drive, kolektor (nieszczęsne klapki), i inne rzeczy jakoś się różnią, jeśli chodzi o potencjalne naprawy/serwis? Z góry dziękuję za konkretne odpowiedzi.
Opublikowano
Silnik, skrzynia, osprzęt ten sam. Różnica w ilości turbin i ewentualnie regeneracji, plus dolot, węże itp. i w zaciskach. Skrzynka Vtg ta sam, przyjmuje się ze wytrzyma mniej ze względu na moc i moment, ale to raczej kwestia jazdy. Spalanie około 2-3L więcej. Frajda z jazdy o wiele fajniejsza.
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano
Silnik, skrzynia, osprzęt ten sam. Różnica w ilości turbin i ewentualnie regeneracji, plus dolot, węże itp. i w zaciskach. Skrzynka Vtg ta sam, przyjmuje się ze wytrzyma mniej ze względu na moc i moment, ale to raczej kwestia jazdy. Spalanie około 2-3L więcej. Frajda z jazdy o wiele fajniejsza.

 

Nie zgodzę się - przy tej samej technice jazdy spalanie w SD jest takie same - jeśli nawet nie mniejsze.

Opublikowano

Myślę że na potwierdzenie masz jakieś porównawcze dane odnośnie spalania obydwu jednostek.

Nie zgodzę się - przy tej samej technice jazdy spalanie w SD jest takie same - jeśli nawet nie mniejsze.

Do tego dochodzi wspomniana technika jazdy, bo mając pod butem więcej koni to wątpię aby na siłę się można było trzymać emeryckiego stylu jazdy.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Chodziło mi bardziej o aspekty techniczne i koszty serwisowania. Wątpię, żeby SD palił więcej przy tym samym stylu jazdy.
Opublikowano

Myślę że na potwierdzenie masz jakieś porównawcze dane odnośnie spalania obydwu jednostek.

 

Nie mam.

Ale przez 5 lat miałem 3,0 d 204 KM, a od maja 2017 mam 3,0 SD.

 

Wczoraj wróciłem z ferii - spalanie na trasie 1200 km na poziomie 9,5 litra - z boxem na dachu, predkości autostradowe 130-140.

Rok temu - poprzednim autem - z tym samym boxem - 10,4.

 

Osobiscie uważam że różnica wynika ze skrzyni biegów - przy GM obroty były wyższe przy tej samej prędkości. Być może GM ma też niższą sprawność - ale to już dywagacje.

 

Nie mam wiedzy czy i ew. jaka różnica byłaby pomiedzy dwoma silnikami 3,0d (218 KM i 286 KM) z tą samą skrzynią ZF.

 

Pzdr

Opublikowano

O tym spalaniu to ciekawe co piszesz bo książkowo na autostradzie spalanie dla xDrive30d

6,5litra a dla 3.0sd / xDrive35d 7,2 litra.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Wg raportów użytkowników na Autocentrum zużycie jest takie samo. No prawie, średnio 0,1 mniej dla SD. Więc tym się nie przejmuję. Chodzi mi bardziej o koszty utrzymania "serwisowe".
Opublikowano

Wczoraj wróciłem z ferii - spalanie na trasie 1200 km na poziomie 9,5 litra - z boxem na dachu, predkości autostradowe 130-140.

Rok temu - poprzednim autem - z tym samym boxem - 10,4.

 

A miasto średnio jak wychodzi w Twoje SD. Pamiętam że zaraz po zakupie widniało u Ciebie 10.2 w 3.0D W-wa i okolice, napisz ile masz teraz będzie realna różnica miedzy D a SD.

 

Ja po kilku mc zszedłem z tego spalania na 9,3 oczywiście w lecie. Latając po A4, A1, A2 schodze poniżej 9 przy rozsądnych prędkościach. Zimą rośnie niestety.

 

Ogólnie mając prawie 300HP ciężko jeździć jak przysłowiowy emeryt. Nie mówie o ciągłym świrowaniu, ale nie poto się kupuje SD żeby nie mieć frajdy z jazdy i przysłowiowego buta na światłach czy wyprzedzaniu. A to generuje spalanie.

x3334a545255abac1e52.jpg
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Chłopy ! Mowa w tytule o rozterkach. To ja jedną mam. Od roku chodzi mi po głowie X3. :mad2: Teraz przyszedł czas na zmianę auta i dylemat wrócił. Z kilku powodów nie planuje wydać na auto więcej jak 30 000. I tu mam pytanie czy taka kwota pozwoli na zakup czegoś do jazdy ? Zdaję sobie sprawę że pojazd wymagał będzie dodatkowych inwestycji( ale może da się to ogarnąć stopniowo). Dlaczego X3 ? Raz że mi się podoba, dwa bagażnik, trzy prześwit. Czyli głównie walory użytkowe. Ogólnie lubię siedzieć wysoko. Zdaję sobie sprawę że wiele zależy od szczęścia i poprzedniego właściciela. Pytam więc czy jest jakaś granica wiekowa dobrego zakupu ? Celuje raczej w dwa litry. Taki model nabył mój znajomy dwa lata temu i chwali (2005r.). Nie wiem tylko czy miał dużo szczęścia czy tak po prosu bywa ? Autko ma brykać na co dzień, raczej spokojnie. Celuje w klekota bo je lubię. Przeglądałem forum. Jasnej odpowiedzi brak, i chyba nawet tak jednoznacznie się nie da. Pytam więc o odczucia i subiektywne opinie oraz serwis lata to czy różnie bywa ?
Opublikowano
Hej moj sąsiad ma ciekawe x3 wg mnie bardzo fajny egzemplarz z wymienionym silnikiem i ogarnieta skrzynia.. 3.0d automat 6b powinieneś w 30 sie zmiescic
Opublikowano
Tak, spokojnie za taki budżet zwłaszcza 2.0d kupisz. Pewnie nawet i 3.0d można znaleźć. Poczytaj w tym temacie o silnikach 2.0d 150km i 177km wybierz najlepszy dla siebie i witaj w klubie E83
x3334a545255abac1e52.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
za 30 to raczej nie kupi 177KM, a jak kupi to może mieć problem - i to nie jeden
Opublikowano

Moje z opłatami wyszło 32000 177hp 2007 i narazie problemów brak :wink:

 

fakt ze odrazu na starcie wymiana wszystkich filtrów + olej w skrzyni + olej w automacie + olej w VTG + olej w dyfrze + nowy plyn do wspomagania :-D

 

i narazie jest git :P

Opublikowano
Skoro już mowa o olejach i reszcie. Jakie polecacie pakiety "startowe". Czyli co na pierwszy ogień. Wstaje często po nocy i/lub jadę w odludne miejsca. Autko musi być niezawodne. Rozumiem że wiąże się to z poniesieniem pewnych nakładów. Tylko właśnie co ?
Opublikowano

Ja na pierwszy rzut kupiłem takie rzeczy do swojej X3 2007 r. 2.0 N47 D20A LCI

 

filtry oleju, powietrza i paliwa Knecht/Mahle

filtr kabinowy z węglem aktywnym BOSH

olej Valvoline SynPower 5w30 XL-III C3

koszt zestawu ~ 530 zł

 

Miska z filtrem ZF + olej Ravenol ATF 6 HP Fluid 12l (dynamiczna wymiana)

Olej do VTG BMW 83222409710 1litr

Olej do dyfra Ravenol VSG 75W-90 1litr

Płyn do wspomagania Pentosin CHF 11s zielony 2litry (przepłukanie układu)

koszt zestawu ~ 1200 zł

 

A od wczoraj mam błąd na kompie 3FF1, czyli coś przepływka świruje :roll: do tego muszę zrobić regenerację DPF bo popiół już na poziomie 60g i zaczyna rzucać błędami sporadycznie

- 452A - Info - Partikelfiltersystem

- 4D03 - Abgasgegendruckensensor

- 4C5E - Partikelfiltersystem

Opublikowano
Wstaje często po nocy i/lub jadę w odludne miejsca. Autko musi być niezawodne ?

 

Celujesz w kilkunastoletnie auto, więc tu zawsze coś może wyskoczyć. Oczywiście kwestia egzemplarza i jego historii a raczej jak właściele po drodze o niego dbali. Oleje czy filtry to napewno, ale już nie jednego posta czytałem, że miało być tak pięknie a pakiet startowy wyszedł 10tys zł. Czas lecie każdy egzemplarz jest coraz straszy i będzie coraz bardziej niedomagał, E83 są drogie, a psują się jak każde przeciętne auto, ceny serwisu nie są niestety przeciętne.

x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano
Z tego co widzę to teraz nowe też się psują. Nie liczę na bezawaryjność tylko niezawodność. Znaczy jadę wracam, naprawiam ewentualnie potem. Wiem że latka lecą. Ale nowego już więcej nie kupię. Raz mi się zdarzyło i kupę kasy poszło w cholerę. Nie będę pracował na samochody. Muszę radzić sobie z używkami. Do każdego samochodu trzeba dokładać. Jak ktoś mówi że on tylko leje i jedzie, znaczy że nie dba. Jeżeli więc awaryjność tego rocznika (04-06) nie jest nad wyraz wysoka to dam radę ( mam zaprzyjaźniony warsztat wyspecjalizowany właśnie w BMW).
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Zachęcony przeznkolegę Wonski80 umieszczam pytanie tutaj:


Cześć,

jestem nowym użytkownikiem forum - do tej pory głównie czytałem. Dzisiaj nastał czas na założenie konta.

Razem z moją piękniejszą połową zdecydowaliśmy że dla naszej 3 osobowej rodzinki chcemy kupić X3 e83 jako rodzinne autko.


Przeznaczenie: lokalne trasy po okolicy - do 40km dziennie MAX z założeniem że jednak realne jest bardziej w okolicy 12-15km dziennie.

Poczytałem trochę o silnikach i ogólna opinia jest taka że:

benzyna z założenia jest trwalsza niż diesel.

(Małe przebiegi dzienne w naszym przypadku na plus benzyny - diesle raczej źle znoszą takie małe traski z tego co pamięta)


Jeśli benzyna to kolejnym pytaniem był rodzaj skrzyni - tutaj wyczytałem że:

jeśli silnik 2.0 benzyna to manual jest jeszcze ok, ale jeśli 2.5 oraz 3.0 to warto rozglądać się za automatem z racji lepszego zgrania z silnikiem i mniejszej awaryjności.


I teraz pytanie do Was - praktyków - czy to co wyczytałem w odmętach internetu jest prawdą i moje wnioski są słuszne ?


W swoich rozważaniach podpierałem się raczej założeniem że będziemy szukać samochodów sprawdzonych i zadbanych - inaczej za dużo zmiennych powstaje ;) i podstawowe założenie benzyna>diesel już jest błędne.


Na co zwracać uwagę podczas przeglądania ogłoszeń? jakieś konkretne roczniki których unikach z racji odpadającego dachu albo innych przypadłości ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.